Inventing the Abbotts (1997)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Pat O'Connor
met Liv Tyler, Joaquin Phoenix en Jennifer Connelly

Verboden liefdesaffaires en onmogelijke dromen verstrengelen zich, wanneer twee knappe zonen uit het arbeidersgezin Holt, verliefd worden op de beeldschone en schatrijke gezusters Abbott. Door de grote sociale tegenstellingen, worden beide familiewaarden plotseling op de proef gesteld.

goede film met een uitstekende joaquin phoenix en jeniffer connelly

avatar van narva77
Mee eens. Liv Tyler speelde goed en Jennifer Connelly zag er naakt wederom lekker uit

Ik herinner me vooral de lekkere potloodscene. OK, niets vergeleken met de wisselbenen-naakte-poes truuk van Sharon Stone, maar toch ook wel de moeite.

Liv Tyler en Joaquin Phoenix waren nog nooit zo schattig. tijdens of na de opnames waren ze een koppel. uiterst charmante film. 4*

narva77 schreef:

En zolang er naaktheid te zien is, is het helemaal toppie of niet
Geld trouwens niet voor mij..
3.5 * !

Personages die me niet boeien en ondermaats acteerwerk. 1,5*

avatar van MaryCorleone
Mwah, leuk meer niet, 3*

avatar van TheRisingSun
Prettig filmpje,waar de afloop misschien al van vast stond, maar dat doet niets af aan de film! Goede rollen van Phoenix en zijn broer in de film Crudup. Ook Tyler en Connelly speelden leuke rollen. Het verhaal wordt misschien voor sommigen te traag verteld,maar voor mij was het niet irritant.

3,5 ster

avatar van Minority_Check
het was voor mij iets te traag en duurde best lang
maar het was wel leuk

avatar van Mescaline
Had er watmeer van verwacht..
Dankzij het acteren de film toch helemaal afgekeken.
Verhaal heeft weinig diepte gang en opbouwing.. daarin tegenwas het acteren weer wel boven het gemiddelde.
3,5 sterren voor een redelijke film.

Melvin Udall
Mooi en rustig liefdesdrama dat als waargebeurd aandoet.
Het verhaal is in een mooie sfeer gefilmd en volgt deze lijn zonder verrassingen tot het einde, dat weliswaar voorspelbaar te noemen is.
Dit doet verder niet af aan het totaal met goede rollen van vrijwel de gehele cast.
Vooral Tyler en Crudup spelen sterk en Connelly is weer eens heerlijk ondeugend.

avatar van Donkerwoud
Sfeervolle dramafilm over twee broers die drie zussen van een rijke familie daten. Het is allemaal verschrikkelijk traag. Maar het is wel leuk om allerlei sterren als Joaquin Phoenix en Jennifer Connely aan het begin van hun loopbaan te zien.

Nou ze waren toen al een tijdje bezig hoor.

avatar van Donkerwoud
Volgens mij moesten Phoenix en Connely nog doorbreken, maar misschien is begin van de loopbaan wat overdreven.

13woutie13
Connelly was al in 1984 doorgebroken. Als 14-jarig meisje in Once upon a Time in America.

avatar van rep_robert
Heerlijk filmpje met een zomere vibe, een lekkere jaren 50 setting, een leuke en interessante cast. Het simpele verhaaltje doet er verder niet toe, al had het misschien wel iets vlotter gemogen.

Ruim voldoende

avatar van Picker
Wat moet er toch in hemelsnaam gebeurd zijn met Connelly waardoor ze zichzelf na 2000 getransformeerd heeft van de mooiste vrouw ter wereld tot het huidskleur geschilderde skelet van tegenwoordig......zonde zonde....

avatar van Sergio Leone
Matig.

Inventing The Abbotts begint best sfeervol en relaxed, voorzien van leuke personages en lichtkomische situaties. Na een tijdje verandert die luchtigheid in drama en begint ook de herhaling van zetten tegen te steken, waardoor mijn aandacht toch verloren ging.

Joaquin Phoenix is zoals altijd een sterkhouder en draagt de film met verve. Billy Crudup en Liv Tyler hebben niet meteen erg dankbare personages en dat is er aan te merken.
Jennifer Connelly's rolletje stelt ook niet veel voor, maar twee naaktscènes en hop, mijn aandacht is weg.

Verder valt de film op door een zomers sfeertje. De jaren '50 worden - denk ik - deftig neergezet. Muzikaal is er niets dat blijft hangen.

avatar van IH88
Inventing the Abbotts

Prettig voortkabbelende coming of age film met vier jonge acteurs, waarvan je toen al kon zien dat ze het ver zouden gaan schoppen. Phoenix en Tyler zijn leuk samen en Crudup is ook goed als oudere broer van Phoenix. Jennifer Connelly straalt één en al sensualiteit uit. Het drama komt soms wat geforceerd over en vooral de relatie tussen Crudup en de vader en gezusters Abbott is mager uitgewerkt. Maar Phoenix en Tyler zijn het hart van de film en er is een onweerstaanbare chemie.

Aardige film over twee broers die beiden een oogje hebben op de dochters van de Abbott familie. Een redelijk verhaal over verboden liefde, familiegeheimen en rivaliteit tussen broers. Hier en daar zakt het wel wat in en de film weet ook nergens echt te verrassen. Daarom voornamelijk vanwege de goede cast, toch nog 3.0 sterren.