Half Baked (1998)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Tamra Davis
met Dave Chappelle, Guillermo Díaz en Jim Breuer

Een verhaal over drie niet al te slimme jongens die op verschillende komische manieren hun vriend uit de gevangenis proberen te krijgen. De jongens deinzen niet terug voor een jointje, ze roken er onder andere een met niemand minder dan Snoop Doggy Dogg.

Wellicht gaat de rating omhoog als ik zelf stoned ben. Voor nu 4/10.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Meer dan 5 jaar later werd het weer eens tijd voor een herziening.
Het blijft een vermakelijk filmpje en door zijn korte speelduur is het verhaaltje ook lekker vlot en kijkt het zonder enige moeite makkelijk weg, zelfs als je al een beetje moe bent is dit makkelijke kost.
Tegelijkertijd vind ik dit zeer zeker niet de beste stonerfilm out there, daarvoor is het allemaal wel wat te simpel.

Het romantische verhaaltje is voor deze korte speelduur iets te veel op de voorgrond en dat is tegelijkertijd een beetje de valkuil van deze film geweest.
Hierdoor geef ik geen 3,5 maar een 3. Blijft vermakelijk en het is ook zeker niet de laatste keer geweest dat ik dit filmpje heb gekeken, de blow scenes zijn de grote pluspunten!

avatar van Antonev
Chapelle op zijn best! Het verhaal is ietwat rommelig, maar de humor werkte uitstekend voor mij. Veel leuke 'inside' grappen over blowen, erg herkenbaar.

avatar van Timothyvdmeer
zag hem op Netflix voorbijkomen en moest gelijk kijken.
Leuke stoner film. Chappelle is gewoon leuk!

Vermakelijke stoner comedy

avatar van Chelsea94