ad

Met onder meer: Dave Chappelle, Guillermo Díaz en Jim Breuer

Releasedatum: 16 januari 1998

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Half Baked

"They'll do anything to save their best bud."

Een verhaal over drie niet al te slimme jongens die op verschillende komische manieren hun vriend uit de gevangenis proberen te krijgen. De jongens deinzen niet terug voor een jointje, ze roken er onder andere een met niemand minder dan Snoop Doggy Dogg.

imageimage

Thurgood Jenkins / Sir Smoke-a-Lot

Mary Jane Potman

Squirrel Master

The Guy on the Couch

Enhancement Smoker

avatar van Neder0001

Neder0001

Wellicht gaat de rating omhoog als ik zelf stoned ben. Voor nu 4/10.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Meer dan 5 jaar later werd het weer eens tijd voor een herziening.

Het blijft een vermakelijk filmpje en door zijn korte speelduur is het verhaaltje ook lekker vlot en kijkt het zonder enige moeite makkelijk weg, zelfs als je al een beetje moe bent is dit makkelijke kost.

Tegelijkertijd vind ik dit zeer zeker niet de beste stonerfilm out there, daarvoor is het allemaal wel wat te simpel.

Het romantische verhaaltje is voor deze korte speelduur iets te veel op de voorgrond en dat is tegelijkertijd een beetje de valkuil van deze film geweest.

Hierdoor geef ik geen 3,5 maar een 3. Blijft vermakelijk en het is ook zeker niet de laatste keer geweest dat ik dit filmpje heb gekeken, de blow scenes zijn de grote pluspunten!

avatar van Antonev

Antonev

Chapelle op zijn best! Het verhaal is ietwat rommelig, maar de humor werkte uitstekend voor mij. Veel leuke 'inside' grappen over blowen, erg herkenbaar.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 1999 stemmen

zag hem op Netflix voorbijkomen en moest gelijk kijken.

Leuke stoner film. Chappelle is gewoon leuk!

avatar van tommydruut

tommydruut

Vermakelijke stoner comedy

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Vervelende niet leuke film

avatar van Kondoro

Kondoro

“Fuck you, fuck you, fuck you, you're cool, and fuck you, I'm out! “

Nu ik dit de tweede keer moet uittypen omdat mijn computer uitviel heb ik er helaas nog minder zin in om uit te typen. Deze film wist me weer minder te boeien, de zoveelste Amerikaanse film gebasseerd op wiet en veel ‘overdreven’ komedie die vaker niet komisch over wist te komen. Ik heb er niet meer zoveel mee, dit soort films zou ik geweldig vinden toen ik net op deze site was gekomen maar het steekt nu duidelijk buiten mijn smaak. Goede leer voor de volgende keer dat ik deze films maar beter links kan laten liggen.

Wat ik dan nog redelijk geinig vond was het stukje dat de man in de gevangenis zijn *zeepje* liet vallen. Kon daar wel om lachen met een achterliggend idee. Voor de rest vond ik het allemaal maar wat slap, ‘Jim Breuer’ vond ik persoonlijk het leukste in zijn rol maar de rest wist niet te boeien.

Saaie en smakeloze film met erg flauwe en geen goede humor. Helaas, had er ietsjes meer van verwacht.

avatar van DSZ86

DSZ86

+ Uitgediepte karakters

+ Verrassend plot

+ Meeslepend liefdesverhaal

+ Gelaagde humor

+ Overweldigend camerawerk en special effects

Het is een schande dat deze film is genegeerd bij de Oscars.

avatar van mjk87

mjk87

Mwoh, nooit echt heel leuk en ondanks de korte lengte weet de film m'n aandacht niet vast te houden. Eigenlijk zijn alleen de momenten met Chappelle leuk, iemand met voldoende komische timing hier wat van te maken. Vooral die scène halverwege waarin zijn date geld kost is erg geinig. Maar de rest en de hele plot konden me maar matig boeien, te overdreven en daarmee mist het komisch bedoelde vaak zijn uitwerking. Visueel hel erg jaren 90 trouwens, met al die felgekleurde kleding. Wat sfeer en tijdsbeeld betreft wordt dit dus wel redelijk neergezet. 2,0*.