• 8.346.817 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Lesli Linka Glatter

Met onder meer: Gaby Hoffmann, Christina Ricci en Thora Birch

Plot Now and Then

"In every woman there is the girl she left behind."

In de zomer van 1970 doen Samantha, Tina, Roberta en Chrissy, vier tieners, elkaar de belofte om er altijd voor elkaar te zijn. Dat moment is aangebroken als Chrissy op het punt staat om te bevallen. Samantha en Tina zijn zijn weggetrokken uit het kleine geboortedorp en gaan met enige tegenzin naar de reünie. Maar als de vriendinnen eenmaal samen zijn borrelen de herinneringen weer op.

imageimage

Chrissy DeWitt Williams

Scott Wormer

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Best goede cast trouwens; Christina Ricci, Gaby Hoffmann, Demi Moore, Thora Birch, Rita Wilson, Melanie Griffith enz.

avatar van vic

vic

heel erg een chickflick maar redelijk goed geacteerd

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Beste feel-good film ooit. Stand by Me is een betere (en beste) coming-of-age film en Now and Then is duidelijk hier en daar wat nageaapt daarvan. Daarom minpuntje maar alsnog een hele mooie film die niet verveelt.

avatar van notorious_kim

notorious_kim

ik hou verschrikkelijk veel van deze film, er is geen betere familiefilm dan deze! Gaby Hoffman, Christina Ricci and Thora Birch zijn schitterend.

avatar van Norma

Norma

Een charmant filmpje over vier jonge meisjes, vriendschap en een zomervakantie vol perikelen die nou eenmaal bij opgroeien horen.

Het deed me met enige weemoed terugdenken aan die zomervakanties van vroeger waaraan geen einde leek te komen, die altijd warmer leken dan nu, waarin we ons vermaakten met spelletjes, verzinsels en meidengesprekjes. "Net als in de film" dus, want heel veel meer gebeurt er in Now and Then niet.

Natuurijk, er zijn wat dramatische ontwikkelingen, maar goed beschouwd is het nog een heerlijk onschuldige tijd waarin de moeilijkheden van de volwassen wereld een beetje in beginnen door te sijpelen.

Grootste deel van de film draait ook om de kleine meisjes en is eigenlijk één grote flashback, wat ik persoonlijk wel prettig vond, voortdurend heen en weer switchen tussen heden en verleden kan het soms zo fragmentarisch en afstandelijk maken. De personages worden stuk voor stuk heerlijk neergezet en er ligt een warme seventies gloed over de beelden. Gewoon een hele fijne film!

avatar van danuz

danuz

Heerlijke feelgooder/tearjerker, die me ergens wel wat aan The Wonder Years deed denken. Leunt erg op het nostalgische 70s sfeertje incluis soundtrack. Heeft verder niet heel veel om het lijf en de scenes van de oudere vrouwen lijken wat ondergeschikt/overbodig, maar dit is als geheel wel erg genietbaar.

scorsese

Goeie film over vier beste vriendinnen die in de zomer van 1970 een pact sluiten om altijd voor elkaar klaar te staan. Een soort vrouwelijke versie van Stand By Me, echter wordt dat niveau niet gehaald voornamelijk omdat de personages net wat minder 'echt' uit de verf komen. Wel heeft de film een heerlijk nostalgisch sfeertje en lekkere soundtrack. De vier jonge actrices doen het leuk en goed.