• 8.223.229 stemmen

Deliver Us from Evil (2014)

Thriller / Horror | 118 minuten

Genre: Thriller / Horror

Geregisseerd door: Scott Derrickson

Met onder meer: Eric Bana, Edgar Ramírez en Olivia Munn

Releasedatum: 18 september 2014

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Deliver Us from Evil

"You haven’t seen true evil."

Een New Yorkse politieagent ontmoet een afvallige priester. De priester betrekt hem in een zaak en overtuigt hem ervan dat het gerelateerd is aan demonen, dit tegen zijn religieuze overtuiging in. Samen proberen ze de zaak op te lossen en de paranormale krachten te bestrijden.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Xastur

Xastur

Goede film en lekkere muziek is hoor thriller 2de keer gexien nu dikke 4 sterren

avatar van K. V.

K. V.

Deze was onlangs op tv en dus maar eens meegepikt. Het was geen misse film, maar echt memorabel vond ik de film niet. De muziek was wel leuk en een lichtpunt.

avatar van umbra

umbra

In 2014 vond ik deze blijkbaar maar zeer middelmatig (5/10). Nu bij deze herkijk, moet ik deze mening toch wel serieus herzien, nu was me dit zeer boeiende thriller, met wat horrorelementen. Ook cast doet zn job nr behoren. Je moet deze gewoon niet ingaan al een echte horrorfilm. Toch heerst er een leuk sfeertje en is er voldoende spanningsopbouw.

avatar van SuusBelle

SuusBelle

De film is een echte aanrader als je eigenlijk niet erg van films houd met exorcisme. De film bouwt veel spanning op door vrij snel achter elkaar jumpscares in te gooien. Hierdoor is het in het vervolg spannender, maar houden ze je meer aan het lijntje en blijft de film je verrassen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een horrorfilm dat grotendeels volgens het Hollywoodboekje loopt en waar je in grote lijnen toch al ziet hoe het zal verlopen. Eric Bana zal hier geen prijzen mee winnen en de rest van de cast ben ik al vergeten. Maar de aankleding is best wel goed gedaan met de nodige sfeer en jumpscares. Beter dan het zou mogen zijn, een sfeervolle blockbuster.

avatar van Robson1968

Robson1968

Geen superfilm, maar een goede "wegkijk"-film met hier en daar wat spannende momenten. Muziek is wel lekker en sommige scenes zijn wel goed uitgedacht. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Zeer spannende film .

De acteur Eric bana ken ik alleen van actie films , dus ik was zeer benieuwd hoe dit zou uitpakken. Het heeft me zeker niet teleurgesteld. Ik vond dit een zeer spannende film met een goed verhaal, goed acteer werk en het feit ( zeggen ze ) dat dit is gebaseerd op ware gebeurtenissen maakt het nog spannender . Het voelde voor mij ook niet aan als een kei harde horror, maar meer als een sterke thriller .

Lekker eng/ spannend filmpje die goed wegkijkt .

avatar van Capablanca

Capablanca

Best wel aardig, maar hier en daar wat cliché en te lang.

avatar van Bxian32

Bxian32

Redelijke film, vind op zich wel het engste aan dit soort "op ware gebeurtenissen gebaseerde" films dat er in wezen een psychologisch probleem aan ten grondslag ligt en dat is best ernstig. Maar ja, je kan een hoop kanten uit als je een film ergens op baseert natuurlijk. Vaak is het zo dat er weinig echts over blijft van het "echte" verhaal. De film zelf aardig gedaan en weer eens wat anders gebracht dan de zoveelste Exorcisme kloon.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Mooi gemaakte en vooral creepy en scary film, een combinatie van Se7en meets The Exorcist je moet ervan houden maar ik vind hem goed werken zo. De cast speelt ook erg sterk Eric Bana speelt de hoofdrol van Ralph Sarchie die in het echt (check oa youtube maar) zich nu met dit soort zaken bezig houd. De setting van constant nacht en de creepy sfeer en niet te vergeten de mooie Oliva Munn maken deze film helemaal af.