How to Train Your Dragon 2 (2014)

Alternatieve titel: Hoe Tem Je een Draak 2

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Dean DeBlois
met de stemmen van Jay Baruchel, Cate Blanchett en Gerard Butler

Hiccup en Toothless leiden honderden drakenstrijders om de Drakenberg te verdedigen, en vechten daarbij tegen Drago Bloodfist en zijn gigantische leger van drakenjagers en hun gevaarlijke oorlogsmachines. De machtige Bewilderbeast, meester van de Drakenberg, besluit om zich bij Hiccup en zijn vrienden te voegen in de strijd tegen Drago.

Bioscooprelease laat nog lang op zich wachten: vanaf 2 juli 2014 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van Thorongil
DE animatiefilm dit jaar waar ik naar uitkijk en veel van verwacht.

avatar van Seam
Ik ook, deel 1 was een van de beste Westerse animatiefilms.

avatar van mcdaktari
De eerste vond ik iig heel goed. Maar een vervolg, ik weet niet of die me net zo gaat verrassen.

avatar van John Milton
Gaat deze ook weer een Imax release krijgen in NL?

avatar van mcdaktari
Hoge waardering op IMDb (8,7 / 1591), dat is hoger dan de eerste, maar deze 2e heeft nog niet zoveel stemmen dan de eerste.
Ik hou niet echt van 2e delen maar als ik de trailer bekijk dan belooft het toch een hele aardige animatie te worden. Die animatie films worden alsmaar beter en beter. Heb hier iig veel zin in na het zien van de trailer.

mcdaktari schreef:

Dat is idnerdaad nog erg vroeg. Dat zal dan rond de 8.0 uitkomen.
En op moviemeter is dat dan: imdb - 1.

avatar van Thorongil
Daarjuist naar een avant-première gegaan. Was de perfecte moment, iedereen naar de voetbal aan het kijken en lekker rustig in de cinema. Zoals gewoonlijk krijgen we weer prachtige CGI, meeslepende soundtrack en worden de karakters verder uitgediept. De slechterik is beter uitgewerkt dan in het 1e deel en komt veel meer aan bod. Wel wat vervelend dat het in het vlaams gesproken was, was gewoon om de 1e film in het engels te horen met Baruchel en Butler. Vind het heerlijk dat deze film serieuzer blijft dan de meeste animatiefilms en niet schuwt om een belangrijk karakter om te brengen. Een goede animatiefilm zonder al te veel gezang (Disney) of dwaze humor à la Shrek en madagascar. Mijn favoriet voor dit jaar tot nu toe en zal wellicht top 3 blijven. Al bij al geeft ik dezelfde score als de 1e film. Het is wat minder origineel als de 1e film, maar de actie en vliegscènes zijn spectaculairder.

Wat een prachtige animatiefilm.
Ik vind hem zelfs iets beter als het eerste deel.
Alles komt bij elkaar, liefde, verdriet, actie, comedy en dan prachtig vertaald naar het witte doek.
Ze hebben echt hun best gedaan om de relaties die begonnen in deel 1 verder uit te diepen.
Met een lach en een traan gekeken.
Kom maar op met het laatste deel van de trilogy

avatar van Esteban
Waar de eerste mij oprecht aan het lachen kreeg en me tegelijkertijd wist te raken, bleef ik op dat vlak wat op mijn honger zitten. Bij het origineel viel ik van de ene verrassing in de andere, dat was hier niet echt het geval. Ditmaal lag de focus vooral op de actie en die liet mij toch wat koud. Niettegenstaande hoort dit toch tot het betere Dreamworks-werk, ongetwijfeld. Vooral de eerste helft wist mij ten zeerste te bekoren.

avatar van horizons
Vandaag gezien. Film pendelt tussen 8 en een 9 in. Hoewel de grap van de draken aan zich er van af is blijft dit gegeven goed toegepast in de film.
Deze film wordt vooral het karakter van Hiccup/Hikkie uitgediept, de neven karakters van zijn vrienden ietwat minder maar brengen de nodige lichtvoetigheid.

Deze is ook wel nodig omdat de film vooral in laatste gedeelte toch vrij donker is op een gegeven moment. Maar wel hulde daarvoor om zulke keuzes te durven maken als filmmaker.

De animatie ziet er subliem uit. Dikke aanrader deze film.

avatar van Blur
Dit is verre van een herhalingszet en goedkoop voortborduren van een succesvol deel 1. Hoewel de verrassing eraf is, wordt de soliede basis verder uitgewerkt met de nodige verdieping.
Gebleven is het kijkplezier, de verbluffende techniek en de meesterlijk muziek van John Powell.

Pippa
1 voor 1 prachtige films
Deze film is een prachtige film
Avontuur , ontroering en grappig
Perfect voor het hele gezin.

avatar van Thorak
Vraagje aan degenen die deze film gezien hebben; moet je het eerste deel gezien hebben of is dat niet heel erg noodzakelijk?

Thorak schreef:

Dat is niet helemaal noodzakelijk, maar het zal je wel wat meer herkenbaarheid geven met de draken en vrienden.
Het is natuurlijk wel leuker als je deel 1 wel eerste gezien hebt. Vooral vanwege de vriendschap tussen Tandloos/Toothless en Hikkie/Hiccup.

avatar van Thorak
Oke, dankje voor je uitleg!

avatar van wwelover
Net als deel één een zeer vermakelijke animatiefilm, leuk voor jong en oud. Toch grappig dat ze die draken zo aandoenlijk weten neer te zetten. Qua verhaal duurt het even voor het echt op gang komt, en veel spektakel zit er niet in. Maar het ziet er fraai uit en de grappen zijn vaak leuk. Verder zijn de stemmen goed gecast. Met name Craig Ferguson natuurlijk.

avatar van orko82
Wederom zeer leuke draken-film waar nieuwe geinige draken aan zijn toegevoegd. Persoonlijke noot: ik vind de stem van Jay Baruchel niet zo lekker passen bij Hiccup. Had liever een ander gezien die zijn stem insprak. Zou even niet zo snel weten wie.

avatar van Vinokourov
Mweh, typisch een sequel, die er weliswaar mooi uitziet, maar verder niet meer zo veel leuks te vertellen heeft ten opzichte van het eerste deel. Vond het eerste deel wel erg gaaf, maar ook corny. Datzelfde oordeel geef ik maar ook voor deel 2, alleen dan minder gaaf. De nieuwigheid en coolheid van die voorbijzoevende draken is immers nu wel voorbij.

Absolute topfilm, een zeer waardige opvolger van deel 1 en dat zie je toch niet al te vaak.

Het eerste deel was al niet te versmaden, Het tweede deel is net zo leuk, en heb er net zoveel van kunnen genieten.

avatar van marximaal
Super leuke film!! En wat Pluisje76 zegt, ik had er ook minder van verwacht aangezien het een tweede deel betreft maar dat viel mij reuze mee. Mijn jongste zoon van 6 kroop al wel na vijf minuten bij mij op schoot omdat hij het allemaal wel erg eng vond maar uiteindelijk heeft ook hij nu het hoogste woord en vond het een hele leuke film.

Zeker minder dan deel 1, waar alles nog nieuw en uniek is, maar nog steeds een goede 6 sterren van mij hoor, want het blijft een plaatje.

avatar van mock turtle
deel 2, dus was ik wat ongerust, maar bleek een volwaardig vervolg. Verhaal heeft zelfs meer diepgang dan deel 1. erg mooi gemaakt en goede combinatie tussen humor, actie en emotie. deel 3 mag er ook komen!

avatar van arno74
Prima vervolg op deel 1. Het is zeldzaam wanneer een vervolg toch nog een redelijk niveau weet te behalen, en dat is hier zeker gelukt. Het verhaal verloopt natuurlijk wat anders, het leven met draken is al bekend. Hier draait het om een slechterik die een drakenleger probeert op te zetten, aan onze vrienden de taak om hem tegen te houden. Er zitten ook wel aardige zijplots in die het niveau van de film op een goede hoogte houden, jammer dat de trailer daar teveel over verklapt.

De "alpha" lijkt ook zo ontsnapt te zijn uit een Japanse animatie, wel fijn als Hollywood ook daar een beetje van afkijkt af en toe, het komt de film ten goede.

Prima film, geen wow-gevoel zoals bij deel 1, maar toch zeer vermakelijk. Ruim 3,5*

avatar van mcdaktari
Ik vind deze zelfs nog mooier dan de eerste, en onvoorstelbaar mooi gemaakt. De animatiefilms worden steeds beter.

avatar van olbo
Deze vond ik minder dan deel 1. Eigenlijk heeft de omschrijving van de film alles al verklapt wat je kunt verwachten van de film. Het goede tegen het kwaade... met slagveld... en happy end. Wel weer mooi gemaakt natuurlijk.

Toffe animatie film, al haalt het niet het niveau van deel 1! In deel 1 leefde je helemaal mee en gaf het je echt een WOW gevoel. Deze film is tof om te zien, maar miste de wow.
Verhaal is iets simpeler en voorspelbaarder, en ook iets minder humor.
Maar zeker nog tof om te zien!

Verhaal gaat over Hiccup en Toothless die ontdekken dat er nog veel meer drakenrijders zijn, en dat er een ''soort clan'' is die erg bedreigend is.. en dan gaan ze op avontuur...

Erg mooi gemaakt, en leuke actie.. 3.5