Left Behind (2014)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Vic Armstrong
met Nicolas Cage, Chad Michael Murray en Cassi Thomson

Zonder waarschuwing verdwijnen miljoenen mensen over de hele wereld. De verdwijningen zorgen ervoor dat onbemande voertuigen verongelukken en uitbranden. Rellen en plunderingen beheersen de steden en er is niemand die kan helpen of antwoorden kan geven. De apocalyps nadert. Voor Ray Steele, de piloot van een jumbo jet, betekent dit dat hij zijn hysterische passagiers moet zien te kalmeren en zijn gehavende toestel ergens aan de grond moet zien te zetten. Tegelijkertijd probeert de beroemde journalist Buck Williams de situatie te begrijpen en voor Chloe Steele, de dochter van Ray, haar moeder en dochter terug te vinden.

avatar van Decec
Ben benieuwd voor Nicolas Cage!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Nicolas Cage doet ook alles, als hij er goed voor betaald krijgt.

Dit is een reboot van Left Behind (2000) en zijn vervolgen. Gebaseerd op een onder vooral Amerikaanse conservatieve Christenen erg populaire boekenreeks. Met een groter budget ditmaal.

Vanaf 19 juni 2014 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van sinterklaas
Is Cage's hoofd gephotoshopt op die poster?

avatar van Sanderkeuh
Hopelijk wel.

sinterklaas schreef:
Is Cage's hoofd gephotoshopt op die poster?

Check zijn laatste films eens, allemaal gephotoshopt.
The Frozen Ground (2013)
Stolen (2012)
Trespass (2011)

Welk hoofd op welke poster dan ook is niet gephotoshopt?

avatar van sinterklaas
jarno1975 schreef:

Check zijn laatste films eens, allemaal gephotoshopt.
The Frozen Ground (2013)
Stolen (2012)
Trespass (2011)

Beetje zoals Steven Seagal met zijn dtv-films.

kos schreef:
Welk hoofd op welke poster dan ook is niet gephotoshopt?

Erop geplakt dan.

avatar van jarno1975
Het is sowieso een hype de laatste jaren. Ziet er niet uit.

avatar van Prudh
Kloppen die genres?? Sinds wanneer is een Bijbelverhaal wetenschappelijke fictie...?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
In dit geval is het te verdedigen omdat het feitelijk om een dystopisch toekomstverhaal gaat en dat wordt eigenlijk altijd als Science Fiction gezien. SF is tegenwoordig ook een bredere term dan de letterlijke betekenis.

avatar van Prudh
Ik zie dat The Day After Tomorrow idd ook als sciencefiction staat gemarkeerd. Daar is het nog wel wat te rechtvaardigen door de wetenschap verantwoordelijk te houden voor de apocalyps, maar hier is God nota bene de aanstichter!!! Da's bijna antiwetenschappelijke fictie zelfs

avatar van Flat Eric
Ah, weer een rampen/end of the world film.

Maarrr...met Nicholas Cage! Altijd leuk.

avatar van John Milton
Zó! Dat is de meest tergende trailer van de afgelopen maanden. Wat slecht. Nou zijn er weinig doelgroepen denkbaar waar ik ideologisch verder vandaan sta dan conservatieve christenen, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Maar de gebeurtenissen in de trailer, het acteerwerk en de dialogen hadden een enorm cringe gehalte.

avatar van Flat Eric
John Milton schreef:

Ja maar...Nicholas Cage!

avatar van fritsy
Nicolas Cage zit tegenwoordig veel in B films laatste jaren.

avatar van John Milton
fritsy schreef:
Nicolas Cage zit tegenwoordig veel in B films laatste jaren.

B films, en af en toe C... Maar dat weet hij heus wel

avatar van tattoobob
De poster belooft niet veel goeds dit keer.

avatar van HALVE TAMME.
John Milton schreef:

B films, en af en toe C... Maar dat weet hij heus wel
Het lijkt wel of het hem geen ene fuck meer interesseert 'triest'.

avatar van tattoobob
Jammer...alhoewel ik Joe (2013) erg sterk vond/vind.

avatar van HALVE TAMME.
The Rock (1996), Gone in Sixty Seconds (2000) & inderdaad Joe (2013) zijn films / acteerprestaties
op (A) niveau.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er een beetje verdrietig van ben dat Cage een paar jaar geleden in
zijn leven / carrière ergens de verkeerde afslag heeft genomen.

avatar van tattoobob
Vergeet Face/Off (1997) niet.
Ach hij heeft nog wel in meer leuke films gespeeld maar de laatste jaren is het inderdaad drama!!!

avatar van horizons
In the Frozen Ground speelde Cage ook behoorlijk. Hij had geluk dat hij in die film een sterke actrice erbij had.

avatar van jarno1975
De film wordt met de grond gelijk gemaakt.

“The rapture won’t come soon enough for the unfortunate souls forced to suffer through Left Behind.” — The Hollywood Reporter

This is not that movie.” — USA Today

Had the filmmakers embraced even a little bit of the plentiful camp value here, Left Behind at least could have been entertaining — Variety

”Let it burn, see what’s left,” his character says at one point. Cage might as well be talking about his career.” — EW

Was te verwachten

horizons schreef:

Klopt inderdaad ik vond die film ook best te pruimen.

avatar van MelB
Hoe kunnen jullie Con Air niet erbij noemen.....

(special ingelogd om een bericht te plaatsen)