MENU

2,71

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Nicolas Cage, Malin Åkerman en Josh Lucas

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

157 BERICHTEN26 MENINGEN

avatar van arno74
geplaatst op 22 juli 2014, 15:21 uur, permalink
Verstand op nul actiethrillertje, de vrij simpele poster zegt eigenlijk alles. Veel actie en niet bij nadenken. Als actiefilm balanceerde het wat mij betreft steeds op het randje tussen vrij slecht en net te doen, al neig ik toch naar het eerste, vandaar 1,5* voor deze film. Wel aardig voor de echte actieliefhebbers denk ik.

avatar van ambrosini
geplaatst op 22 september 2014, 10:10 uur, permalink
Niet een Nicolas film.. maar goed..

avatar van Banjo
geplaatst op 27 september 2014, 21:46 uur, permalink
Een hele simpele aktie film...
Vol met die typische auto cross momenten.
Met veel politie en brandweer met sirene's ik verwacht toch wat meer van een film waarin
Nicolas Cage zijn werk doet.

2 sterren

avatar van elandenburg
geplaatst op 29 september 2014, 16:16 uur, permalink
Aardig Nicolas Cage filmpje. Komt niet erg geloofwaardig over door slecht scenario en cast. Beetje standaard Amerikaans actie filmpje. 3 sterren want echt heel slecht is 't niet.

geplaatst op 18 oktober 2014, 7:10 uur, permalink
Aan spectaculaire inbraken en even spectaculaire achtervolgingen geen tekort in deze al bij al spannende actiefilm.
Hier en daar natuurlijk met een korrel zout te nemen maar in zo'n actieprent wordt daar doorgaans weinig om gemaald.
Dat de film nog een spetterende finale in petto zou hebben en mogelijks een ontspannende laatste shot, lag wel voor de hand.
Nicolas Cage overtuigt in een rol die hem wel ligt.

avatar van quinten1
geplaatst op 24 november 2014, 9:11 uur, permalink
goede film, zonder meer

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 19 december 2014, 23:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Stolen

Ik ben het met de personen eens dat Cage in steeds meer films een te slechte rol neerzet. Cage kan beter, en ook bij deze film kon Cage beter dan wat hij nu heeft laten zien.

Maar goed ik zei het al, Nicolas Cage kon zijn rol wat mij betreft veel beter neerzetten.. Ik vond hem echt matig acteren en dat is gewoon zonde. Cage had altijd bij mij een grote naam, ik vond hem een goeie acteur, maar bijna alle films die ik nu zie met hem is gewoon
.... Jammer, echt... Sami Gayle... Wat een lelijke meid is dat... Dat ten eerste... Ten tweede, ook over haar was ik niet echt onder de indruk... Als hysterische meid die ontvoerd werd voelde ik niet hoe het aan had moeten komen, de angst van het meisje dat vast zit... Nee, het was er gewoon weg niet.

Het verhaal in Stolen vond ik niet echt super. Het is een alweer herhaald concept over een dochter die ontvoerd word wanneer er een vader achteraan gaat om haar te zoeken.. Dit hebben we allemaal al in de Taken films gezien, en daar vond ik het ook echt goed uitpakken.. De actie scene's waren oke, realistisch was het op meerdere plekken niet. Neem als voorbeeld de auto in het water, die bleef goed toen zijn dochter erin zat. Maar zodra die dude erin zat die Cage graag dood wou hebben, leek het wel alsof ze in een zee waren gereden... Echt een groot minpunt is dat... Voor de rest kijkt hij niet lekker weg, en zijn die 96 minuten soms nog steeds te lang... Ook hield de film je aandacht niet vast, en raak je snel afgeleid!