MENU

2,71

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Nicolas Cage, Malin Åkerman en Josh Lucas

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

avatar van arno74
geplaatst op 22 juli 2014, 15:21 uur, permalink
Verstand op nul actiethrillertje, de vrij simpele poster zegt eigenlijk alles. Veel actie en niet bij nadenken. Als actiefilm balanceerde het wat mij betreft steeds op het randje tussen vrij slecht en net te doen, al neig ik toch naar het eerste, vandaar 1,5* voor deze film. Wel aardig voor de echte actieliefhebbers denk ik.

avatar van ambrosini
geplaatst op 22 september 2014, 10:10 uur, permalink
Niet een Nicolas film.. maar goed..

avatar van Banjo
geplaatst op 27 september 2014, 21:46 uur, permalink
Een hele simpele aktie film...
Vol met die typische auto cross momenten.
Met veel politie en brandweer met sirene's ik verwacht toch wat meer van een film waarin
Nicolas Cage zijn werk doet.

2 sterren

avatar van elandenburg
geplaatst op 29 september 2014, 16:16 uur, permalink
Aardig Nicolas Cage filmpje. Komt niet erg geloofwaardig over door slecht scenario en cast. Beetje standaard Amerikaans actie filmpje. 3 sterren want echt heel slecht is 't niet.

geplaatst op 18 oktober 2014, 7:10 uur, permalink
Aan spectaculaire inbraken en even spectaculaire achtervolgingen geen tekort in deze al bij al spannende actiefilm.
Hier en daar natuurlijk met een korrel zout te nemen maar in zo'n actieprent wordt daar doorgaans weinig om gemaald.
Dat de film nog een spetterende finale in petto zou hebben en mogelijks een ontspannende laatste shot, lag wel voor de hand.
Nicolas Cage overtuigt in een rol die hem wel ligt.

avatar van quinten1
geplaatst op 24 november 2014, 9:11 uur, permalink