MENU

2,71

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Nicolas Cage, Malin Åkerman en Josh Lucas

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

avatar van Honey Blossom
geplaatst op 12 februari 2013, 21:06 uur, permalink
Gotta Love Nicolas Cage. I don't mind dat hij voor waardeloze scripts tekent. The man's gotta pay his bills. Ben een supergrote fan, dus het maakt mij helemaal niet uit. Ik was al blij dat ik weer een nieuwe film van hem kon zien

Ik vond zijn dochter, Sami Gayle erg apart. Weet niet of ik haar nou mooi moet vinden of niet. Ik heb het gevoel dat ze nog maar net is begonnen en we nog veel van haar zullen zien.

Nicolas Cage had ongeveer zijn rol en looks net als in National Treasure met zn leren jasje.

Verhaal was vrij standaard. Josh Lucas vond ik wel leuk om zo te zien.
Matig tot redelijke film.

Als het Nicolas Cage betreft kan ik niet objectief blijven: kleine 3*

avatar van schram101
geplaatst op 23 februari 2013, 17:44 uur, permalink
Van Simon West mogen we na Con Air en EX2 toch wel wat verwachten. Helaas blijkt Cage zoveelste product van de laatste jaren ook zijn zoveelste matige. Niet echt een verassing, maar toch. Het plot is zoals het hoort lekker luchtig maar weet daardoor ook totaal niet te verassen. Cage doet zijn ding, Akerman is mooiste en Cage dochter de lelijkste. Hadden ze hier niet een wat leuker grietje voor kunnen casten? Vreemde keus van West. Gelukkig is er nog Josh Lucas, want die steelt toch wel de show in zijn rol als slechterik.

De Mardi Gras setting voegt totaal niets toe waardoor de film het vooral moet hebben van wat actiescene's. Gelukkig kunnen West en Cage dat dan weer wel, waardoor Stolen misschien niet eens zo heel slecht is, maar absoluut niet bijzonder.

geplaatst op 10 maart 2013, 19:50 uur, permalink
Aardige actiefilm en sommige scenes komen wel ongeloofwaardig over, maar wat maakt het uit. Het verhaal is vrij simpel en voorspelbaar. Geen slechte film, maar ook geen hoogvlieger. Leuk voor als er even niets op televisie is.

geplaatst op 18 maart 2013, 22:16 uur, permalink
Goede film maar maar stuk minder als de orginele films.

avatar van cor1946
geplaatst op 25 maart 2013, 12:25 uur, permalink
Aardige film die goed begon met de bankroof. Daarna wat raar met dat goud en die taxi driver.

avatar van Cutiepie
geplaatst op 26 maart 2013, 10:18 uur, permalink
Zelf ben ik absoluut geen fan van Nicolas Cage (too much), maar vond deze film prima te doen. Verstand op 0 en gewoon kijken.

avatar van mixmaster
geplaatst op 31 maart 2013, 16:08 uur, permalink
leuke film maar waarom deze film een kijkwijzercijfer heeft voor 16 en hoger is mij een raadsel.
dat had makkelijk 12 kunnen zijn , de film heeft niks schokkends ofzo.
gewoon simpele actie en een simpel verhaaltje , ondanks dat, is het wel een vermakelijke film om naar te kijken.

avatar van bjerik76
geplaatst op 4 april 2013, 23:42 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
leuk om te kijken, maar de film zit wel vol met fouten

1. De kofferbak is mega groot in vergelijking met de auto., op het eind zit ze er bijna in.
2. Het meisje peurt een gat in de bank 2 vingergaten groot en kan daarmee precies een mobieltje bedienen incl alle keuze menu's.
3. Vervolgens komt er een agent die praat met de chauffeur en ze roept niet eens via dat gaatje in de bank om rechtstreeks te roepen naar de politieagent ?
dan had ie dr 100% gehoord, want het raam was gewoon open !
als ze er met door kan kijken, en kan voelen kan je er ook door praten lijk me.
4. Waar is moeder in de film? mist zij dr kind niet als ze niet bij de psychiater aangekomen is?
ze woont bij dr moeder in huis die er even niet is, maar heel de film is moeder nergens te bekennen, die gaat toch ook wel naar de politie, zeker als ze weet dat dr ex weer vrij is.
5. goustaven die smelten zo snel alsof het chocola is met zo n klein brandertje?
6 dat paketje wat hij in het begin kreeg, meestal maak ik post tevens gelijk open, zeker als je net uit de gevangenis bent en het eerste wat je dochter geef is een paketje wat bij haar is bezorgd..

dat en meer soort opvallende scenes die opvallen maken het niet een 16 jaar en ouder film door.

Renate79
geplaatst op 12 april 2013, 18:36 uur, permalink
Gewoon een leuke film.

avatar van indigoriico
geplaatst op 14 april 2013, 3:17 uur, permalink
nicolas doet het opzich wel redelijk in deze film maar het is helaas toch een slap verhaal....

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 29 april 2013, 19:20 uur, permalink
Kanende kniesoor.

Regisseur Simon West, onlangs nog verantwoordelijk voor het bombastische vervolg op The Expendables, weet al sinds 1997 waar Abraham de mosterd vandaan haalt. Hij debuteerde destijds sterk met Con Air, een actiefilm met onder anderen Nicolas Cage. Nu zijn de twee herenigd in Stolen, een vermakelijk actiefilmpje waarbij de logica veelvuldig ontbreekt. Een kniesoor die er op let. Dit is gewoon lekker stunt- en vliegwerk tijdens het kanen van de popcorn.

Cage wordt omringd door een aardige cast met de schmierende Josh Lucas als zijn persoonlijke plaaggeest. Vet aangezet, inclusief te lang en geblondeerd haar. Het slechts zeventienjarige acteerwonder Sami Gayle heeft weinig uitdaging in haar rol als Cage’s dochter, maar is een welkome verschijning na haar sterke speelfilmdebuut in Detachment. Stolen is in elk geval, na drie mindere films, eindelijk weer een succesje voor Cage.

Goed.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.

geplaatst op 5 mei 2013, 19:59 uur, permalink
Dertien-in-een-dozijn-film waarin Nicolas Cage op de automatische piloot zit.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 8 mei 2013, 19:07 uur, permalink
Om te beginnen staat me bij dat toen deze film in de bioscoop kwam, qua recensies volledig werd afgebrand. En dus maakte ik me eigenlijk wel zorgen hierbij.... Onterecht.

Stolen begint al vrij spannend met de bankoverval, maar zakt eventjes in daarna als Will Montgomery wordt opgepakt. Als hij na 10 jaar weer vrij komt, dan begint de pret als zijn dochter wordt ontvoerd. Vanaf dat moment wordt de film spannend, komen er genoeg spannende actiescene's en ook enkele sterke auto achtervolgingen en blijft de vaart er ook in tot het (hoewel het uiteindelijk wel ietwat voorspelbaar werd) einde. Maar dat mag zelfs de pret niet drukken.
Nicholas Cage doet het overigens prima als Will Montgomery, hoogstaand is het ook weer niet, maar zeker niet verkeerd.

Prima film.

avatar van Karl van H.
geplaatst op 14 juni 2013, 13:17 uur, permalink
Hilarisch leuke film, vooral dankzij het heerlijk droge acteerwerk van Nicolas Cage. Die man kan als de béste acteren (acteren?) alsof hij er totaal geen zin in heeft. De muziek is ook lekker, haast alsof het rechtstreeks uit een politieserie uit de jaren '70 is getrokken. Ik zou dan ook graag een wat hoger cijfer geven, ware het niet dat je de film alweer vergeten bent zodra hij is afgelopen. Zaten er actiescènes in? Ja, maar het enige wat ik me nog kan herinneren:

"He's got my daughter
You gotta believe me
"

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 17 juni 2013, 10:22 uur, permalink
Korte samenvatting :
Nicolas Cage (weeral een supergeweldige vertolking ... standaard) krijgt te maken met een kidnapping van zijn dochter, moet in de plaats iets bezorgen wat bijna onmogelijk is om te bezorgen, de autoriteit gelooft hem niet , agenten zijn steeds op de verkeerde plaats op het verkeerde moment, een ex partner die katholieker is geweest en niet meer in de misdaad zit (en een lekker ding is) , maar uiteindelijk toch meewerkt waardoor het uiteindelijk lukt en het allemaal bezegeld wodt met een eind-gevecht. De booswicht dood, het familielid gered. Happy end !

Cage acteert top, actie scenes zijn prima (alhoewel ongeloofwaardig) en soms had ik zo'n "ja-dat-zal-wel" gevoel. En bij deze ben ik de film al vergeten

geplaatst op 29 juni 2013, 22:43 uur, permalink
Dat Nicolas Cage de laatste jaren geen kaskrakers meer op zijn naam heeft staan is algemeen geweten.
Maar zijn zijn films daarom slecht, neen hoor...
Ik vond deze prent zeer goed zelfs, hij kijkt lekker weg.. geen seconde verveling, actie van begin tot einde.
Het is een cliché aan het worden, zijn films lijken wel op een of andere manier op elkaar, maar er zit toch een verhaal in, niet grandioos maar toch.
Heb al slechtere dingen gezien in dit genre en dit is zeker niet slecht.
Ik blijf een fan van Nicolas Cage, al zal hij dan voor deze vertolking geen Oscar krijgen.

avatar van WB
geplaatst op 8 juli 2013, 12:40 uur, permalink
Eigenlijk best een slechte film. Het acteerwerk is verre van overtuigend. Een tussendoortje van Cage leek het wel... Het verhaal is flinterdun en vol met cliché's, het camerawerk stoorde ik me zo nu en dan aan (tegen het amateuristische aan?). De film kon mij nergens overtuigen, zelfs niet in de actiescènes. Jammer, aangezien je van West meer verwacht. Neem Con Air, waar de combinatie Cage-West top was, of de actiescènes van The Expendables 2.

Was ik de enige die bij Josh Lucas elke keer moest denken aan Chris Elliot?

geplaatst op 23 augustus 2013, 22:50 uur, permalink
Matige film waarin de dochter van een bankovervaller wordt gekidnapt de dag dat hij vrijkomt uit de gevangenis. Een redelijk spannende opening, ook al is de geloofwaardigheid ver te zoeken (wat overigens voor de rest van de film geldt). Verder is dit een vrij standaard actie-film met een Nicolas Cage op automatische piloot.

avatar van nightbreed
geplaatst op 24 augustus 2013, 17:43 uur, permalink
Het begin is nog wel vermakelijk, maar na zo'n 30 a 40 minuten zakt de film weg naar een bedenkelijk niveau. Al met al een behoorlijk zinloze film.

avatar van Decec
geplaatst op 24 augustus 2013, 21:45 uur, permalink
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Bekende acteurs Nicolas Cage en Danny Huston...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten...

geplaatst op 25 augustus 2013, 21:42 uur, permalink
Eenvoudige, vermakelijke film. Blijf Cage toch altijd leuk vinden om naar te kijken. Prima mee vermaakt en dan een ook terechte 3 sterren.
Van mij mag hij wel weer eens een hele mooie, grote rol in een blockbuster krijgen. Heeft die man een belastingschuld ofzo aangezien hij aan de lopende band 13 in een dozijn films blijft doen.

avatar van frolunda
geplaatst op 8 september 2013, 1:57 uur, permalink
Standaard aktie/thriller waar Cage de laatste jaren een patent op lijkt te hebben.Nog niet eens zo slecht maar enige originaliteit is ver te zoeken.Ook het scenario biedt in dat opzicht weinig verrassingen en regisseur West heeft ook wel eens betere films gemaakt al brengt hij het wel allemaal vakkundig in beeld.Toch verveelt Stolen geen moment en dat is ook wat waard.Leuk voor tussendoor zullen we maar zeggen.........P.s. Danny Huston is geen Popeye Doyle.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 12 september 2013, 21:25 uur, permalink
matig feel-good thrillertje met weinig vervelende momenten..

avatar van Aapje81
geplaatst op 15 september 2013, 21:22 uur, permalink
In Stolen speelt Nicolas Cage een rol die op zijn lijf is geschreven. De rest van de cast doet het overigens ook prima. Lucas is erg onderhoudend als de boef en Malin Åkerman is altijd een lust voor het oog.

Het verhaal slaat alleen nergens op en de logica is ver te zoeken. Hierdoor is de film niet altijd even boeiend maar de cast maakt wel wat goed.

Redelijk

avatar van knusse stoel
geplaatst op 16 september 2013, 16:03 uur, permalink
Aardige film, leuk om te kijken en spannend genoeg om de kijker bijna 2 uur bij de beeldbuis gekluisterd te houden! Wat wil een toeschouwer nog meer?

Cage heeft met de andere collega's acteurs hiermee een aardige film neergezet als hoofdrolspeler. Eigenlijk vind ik Cage meestal wel leuk om te zien in een film, acteert in mijn ogen wel goed in de betere middenmoot. Beter dat hij in dit werk blijft, nu en dan een (hoofd)rol en het regisseren aan anderen overlaat, want ("Sonny" c 2002) was helaas voor hem niet een groot succes.

Alleen op het einde van "Stolen" heb ik nog wat aan te merken en dat is dat het in mijn ogen wat te zoetsappig eindigt. Had beter gekund......, toch?

avatar van Lansiertje
geplaatst op 10 oktober 2013, 8:44 uur, permalink
Ik ben het volledig eens met "nightbreed en scorsese"...flikken die te dom zijn om hooi te eten en een gangster die met alles wegkomt. Het scenario is wat mij betreft compleet ongeloofwaardig, tenzij Cage van een andere planeet komt en hier iedereen een neus komt zetten...in een mum van tijd door gewapend beton heen een bank binnen dringen, snel snel een paar kilo goud smelten, om er dan doodleuk onder de arm mee weg te lopen terwijl, juist ja, dezelfde flikken weer doodleuk te k.kken worden gezet. In Hollywood komen sommige scenaristen blijkbaar met alles weg. Nick Cage haalt zichzelf hiermee naar een lager niveau. Jammer.

avatar van John Lee Hooker
geplaatst op 26 januari 2014, 4:16 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een leuke actiethriller waarbij ik me niet gestoord heb aan eventuele onlogische zaken of typerende Hollywood sausjes. We bleven nergens te lang kleven en gingen met een aangename vaart overal doorheen. Nicolas Cage vult zijn rol als de vastberaden en tevens met wrok gevulde vader goed in. Deze Stolen uit 2012 wordt prima ingeleid zodat je de achtergrond begrijpt van de betrokkenen. De gijzeling met de dochter wordt niet onnodig aangedikt en hier en daar wordt er lekker door de straten gesjeesd. Die carnavalsoptocht zorgde voor extra sfeer en die scène waarin de dochter in de taxi haar vinger door het stof van de bank heen prikt is er gewoon zo eentje die op je netvlies blijft rondspoken. Afronding is ook wel geinig: het is niet helemaal duidelijk of hij die goudklomp nu in het water gaat gooien en wanneer hij dit gedaan lijkt te hebben bleek dat een dennenappel te zijn.

avatar van MacHop
geplaatst op 11 februari 2014, 11:34 uur, permalink
In Hollywood hebben ze nog een lagere dunk van het kijkerspubliek dan ik al dacht, wat een ongeloofwaardige en slechte film is dit zeg. Het hele scenario hangt als los zand aan elkaar en je ziet een uur van te voren al aankomen wat er gaat gebeuren. Ongeloofwaardig, slecht en Nicolas Cage onwaardig deze film. Leuk voor de vrijdagnacht als C-film als je te veel gedronken of geblowd hebt, maar niet eens een nuttig tijdverdrijf om als film te bekijken. Triest!

avatar van DjFrankie
geplaatst op 1 maart 2014, 21:11 uur, permalink
Onderhoudende film, weinig op aan te merken, met plezier gekeken.

avatar van boemboem27
geplaatst op 3 april 2014, 8:07 uur, permalink
'n dertien in een dozijn film.
aardig vermaak,maar wordt nergens echt spannend.
Nicolas Gage speelt zijn rol uitstekend

avatar van arno74
geplaatst op 22 juli 2014, 15:21 uur, permalink
Verstand op nul actiethrillertje, de vrij simpele poster zegt eigenlijk alles. Veel actie en niet bij nadenken. Als actiefilm balanceerde het wat mij betreft steeds op het randje tussen vrij slecht en net te doen, al neig ik toch naar het eerste, vandaar 1,5* voor deze film. Wel aardig voor de echte actieliefhebbers denk ik.