MENU

2,71

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Nicolas Cage, Malin ┼kerman en Josh Lucas

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

162 BERICHTEN27 MENINGEN

avatar van arno74
geplaatst op 22 juli 2014, 15:21 uur, permalink
Verstand op nul actiethrillertje, de vrij simpele poster zegt eigenlijk alles. Veel actie en niet bij nadenken. Als actiefilm balanceerde het wat mij betreft steeds op het randje tussen vrij slecht en net te doen, al neig ik toch naar het eerste, vandaar 1,5* voor deze film. Wel aardig voor de echte actieliefhebbers denk ik.

avatar van ambrosini
geplaatst op 22 september 2014, 10:10 uur, permalink
Niet een Nicolas film.. maar goed..

avatar van Banjo
geplaatst op 27 september 2014, 21:46 uur, permalink
Een hele simpele aktie film...
Vol met die typische auto cross momenten.
Met veel politie en brandweer met sirene's ik verwacht toch wat meer van een film waarin
Nicolas Cage zijn werk doet.

2 sterren

avatar van elandenburg
geplaatst op 29 september 2014, 16:16 uur, permalink
Aardig Nicolas Cage filmpje. Komt niet erg geloofwaardig over door slecht scenario en cast. Beetje standaard Amerikaans actie filmpje. 3 sterren want echt heel slecht is 't niet.

geplaatst op 18 oktober 2014, 7:10 uur, permalink
Aan spectaculaire inbraken en even spectaculaire achtervolgingen geen tekort in deze al bij al spannende actiefilm.
Hier en daar natuurlijk met een korrel zout te nemen maar in zo'n actieprent wordt daar doorgaans weinig om gemaald.
Dat de film nog een spetterende finale in petto zou hebben en mogelijks een ontspannende laatste shot, lag wel voor de hand.
Nicolas Cage overtuigt in een rol die hem wel ligt.

avatar van quinten1
geplaatst op 24 november 2014, 9:11 uur, permalink
goede film, zonder meer

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 19 december 2014, 23:15 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Stolen

Ik ben het met de personen eens dat Cage in steeds meer films een te slechte rol neerzet. Cage kan beter, en ook bij deze film kon Cage beter dan wat hij nu heeft laten zien.

Maar goed ik zei het al, Nicolas Cage kon zijn rol wat mij betreft veel beter neerzetten.. Ik vond hem echt matig acteren en dat is gewoon zonde. Cage had altijd bij mij een grote naam, ik vond hem een goeie acteur, maar bijna alle films die ik nu zie met hem is gewoon
.... Jammer, echt... Sami Gayle... Wat een lelijke meid is dat... Dat ten eerste... Ten tweede, ook over haar was ik niet echt onder de indruk... Als hysterische meid die ontvoerd werd voelde ik niet hoe het aan had moeten komen, de angst van het meisje dat vast zit... Nee, het was er gewoon weg niet.

Het verhaal in Stolen vond ik niet echt super. Het is een alweer herhaald concept over een dochter die ontvoerd word wanneer er een vader achteraan gaat om haar te zoeken.. Dit hebben we allemaal al in de Taken films gezien, en daar vond ik het ook echt goed uitpakken.. De actie scene's waren oke, realistisch was het op meerdere plekken niet. Neem als voorbeeld de auto in het water, die bleef goed toen zijn dochter erin zat. Maar zodra die dude erin zat die Cage graag dood wou hebben, leek het wel alsof ze in een zee waren gereden... Echt een groot minpunt is dat... Voor de rest kijkt hij niet lekker weg, en zijn die 96 minuten soms nog steeds te lang... Ook hield de film je aandacht niet vast, en raak je snel afgeleid!

avatar van Crook
geplaatst op 28 april 2015, 23:11 uur, permalink
Onbegrijpelijk dat er geld is voor dit soort kutfilms

geplaatst op 19 mei 2015, 16:55 uur, permalink
Vreselijk slechte cliche film.

avatar van nadrin
geplaatst op 30 juni 2015, 22:41 uur, permalink
Was een redelijke film tot aan het goud. Dan was het zo van de pot gerukt dat het niet meer om aan te zien was

geplaatst op 2 juli 2015, 17:50 uur, permalink
matige actiefilm van Simon West en Cage, nochtans het team van het ooit zo vermakelijke Con Air. Maar beiden zijn afgezwakt naar de matige actiefilms die amper een bereik kunnen vinden in de bioscoop. Deze film is zeker niet de zwakste Cage-Schulden-film maar echt een hoog niveau word hier niet gehaald. de film heeft een verhaal dat de laatste jaren nogal in trek is en ook hier worden de clichÚs allesbehalve omzeild. De niet onaardige cast trekt er dan nog het meeste uit, vooral uit de soms belachelijk geschreven dialogen. De actie is best wel te pruimen al ga je nergens op het puntje van je stoel zitten. De muziek vond ik dan wel weer heerlijk. De finale is voorspelbaar maar

na het einde heb je een 90 minuten aardig vermakelijke actiefilm achter de kiezen die je morgen al snel weer vergeten bent en ik hoop dat Cage en West dit ook snel zullen vergeten.

avatar van dalma
geplaatst op 20 juli 2015, 14:14 uur, permalink
nadrin schreef:

ben ik volledig mee eens.