Left Behind (2014)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Vic Armstrong
met Nicolas Cage, Chad Michael Murray en Cassi Thomson

Zonder waarschuwing verdwijnen miljoenen mensen over de hele wereld. De verdwijningen zorgen ervoor dat onbemande voertuigen verongelukken en uitbranden. Rellen en plunderingen beheersen de steden en er is niemand die kan helpen of antwoorden kan geven. De apocalyps nadert. Voor Ray Steele, de piloot van een jumbo jet, betekent dit dat hij zijn hysterische passagiers moet zien te kalmeren en zijn gehavende toestel ergens aan de grond moet zien te zetten. Tegelijkertijd probeert de beroemde journalist Buck Williams de situatie te begrijpen en voor Chloe Steele, de dochter van Ray, haar moeder en dochter terug te vinden.

avatar van Petina
Nou, nou, mensen, wat een depriverhaal. Ik zou bijna deze film niet willen zien maar dat ga ik toch doen.
Later ga ik er een sterretje aan hangen....

klopt helemaal niks van die film

Kan het nog slechter...

avatar van eRCee
Aangezien Vic Armstrong met z'n Left behind zo'n beetje de nieuwe maatstaf voor slecht neerzet ga ik er een bespreking aan wagen, hoewel dit eigenlijk al teveel eer is en je de film het beste kan afdoen met een enkel woord (persoonlijk zou ik gaan voor hemeltergend).

Voor de duidelijkheid: ik zag de film tijdens een busreis, want vrijwillig onderwerp ik me niet meer aan de aanblik van het hoofd van Nicolas Cage. Hij bewijst maar weer eens zijn roeping als begrafenisondernemer jammerlijk te zijn misgelopen (ik ben al sinds Con Air en Face/Off bang voor een verwisseling, waardoor een voortreffelijk acteur ergens op een dodenakker rouwende families de hand drukt). De andere acteurs hebben weliswaar meer dan één gezichtsuitdrukking, maar dat maakt het niveau er niet beter op. Vooral Cassi Thomson bakt er helemaal niks van en wordt elke seconde (en dat zijn er nogal wat) onuitstaanbaarder.

Dat gezegd hebbend kan je het de acteurs eigenlijk niet kwalijk nemen, want de dialogen zijn ongelofelijk slecht geschreven. Ik moest meermaals even wegkijken uit plaatsvervangende schaamte. Het uitgangspunt van de film is eigenlijk nog het beste van de gehele productie (kan je nagaan); je zou er een soort post-apocalyptisch drama uit kunnen halen. Maar goed, het zal geen verbazing wekken dat er nergens ook maar een beginnetje te bespeuren is van enige psychologische geloofwaardigheid, het niveau blijft hangen op dat van een norse dwerg die ruzie maakt met een goedwillende moslim (mij een raadsel waarom die niet is opgenomen) of een zakenman die z'n vaderrelatie uit de doeken doet aan een drugsverslaafde.
Logica is ook achtergelaten tijdens de introductie, of anders mag iemand mij verklaren hoe het mogelijk is dat er vijf minuten na de 'gebeurtenis' nog een vliegtuig neerstort. Of waarom een ziekenhuis dat te druk is om door de hoofdingang binnen te gaan een volkomen lege kraamafdeling heeft. Of hoe je luchtdruk van de éne op de andere seconde kan terugbrengen. Of hoe een brandstoflek spontaan ontbrandt maar even later ook weer uitgaat, zonder dat alle brandstof op is. En is er de laatste twintig jaar ooit een lijnvlucht geweest met slechts twee stewardessen?

Dan de technische kant van de zaak. Dat artistieke kwaliteit geen punt van noemenswaardige relevantie is voor de doelgroep was me op zich wel bekend, maar als je een bepaalde grens overschrijdt dan wordt het gewoonweg onbeleefd. Het geluid, mijn hemel, dat vliegtuig lijkt wel door de ruimte te zweven zo weinig achtergrondgeluid als er is. Verder is het camerawerk zo onopvallend dat het weer gaat opvallen, wat het er niet beter op maakt, en het kleurgebruik is ronduit abominabel, met name tegen het einde.

Left behind is al met al precies zo goed als de poster al doet vermoeden (dat hoofd van Cage! Zo loopt hij dus de gehele film rond, de enige detecteerbare verandering is dat hij de ene keer een pet draagt en de andere keer niet.) Eén troost; de apocalyps kan na deze kwelling alleen nog maar meevallen.

Zonder twijfel een vd slechtste films aller tijden.

Prudh schreef:
Krijgt geen biosrelease.

god zij dank

Als ik mij niet vergis is dit een remake die ik al eerder gezien heb die zat toch iets beter in elkaar naar mijn idee is dit de slechtste film waar Nicolas Cage is speelde die ooit gemaakt is.

Deze film zit zo vol verhaalgaten en missers dat deze eigenlijk in de categorie komedie/persiflage moet staan. Snel vergeten.

Ik kijk altijd voor elke film even wat jullie er op Moviemeter van vinden. Ik ga niet altijd af op jullie recensies, helaas ook niet bij deze film. Ik had dit namelijk zeker wél moeten doen.

Man man man, wat was dit een tergend slechte film. Het begint al op het vliegveld waar de "oh zo zielige" dochter en de journalist elkaar ontmoeten. Ze proberen hier een aangrijpende en meeslepende dialoog af te laten spelen, maar het slaat echt kant nog wal. Hier begint het eerste "plaatsvervangende schaamte" momentje.

Vanaf ongeveer dit punt is de film werkelijk helemaal zoek en besloot mijn lichaam niet meer de film te gaan bekijken, maar de binnenkant van mijn ogen. Een werkelijk geweldige keuze! Hierdoor geef ik deze 110 minuten 5 sterren! Nee, even serieus; doe wat anders met je tijd, maar sla deze echt over! Ik overdrijf niet, de rest op Moviemeter ook niet. Werkelijk de slechtste film van Nicolas OOIT! Period.

avatar van Noodless
De slechtste van Cage ooit ?

Het verhaal begint nog wel aardig met een kennismaking van de verschillende personages, maar na de bizarre gebeurtenis ontaardt de hele film in heel wat flauwe en ongeloofwaardige toestanden die daarbij op technisch gebied niet kunnen. Het verhaal lijkt ook op andere films die ik in het verleden gezien heb, maar die hebben toch een veel betere uitwerking. 3/10

Slecht, slecht en nog eens slecht.

Jehova film denk ik

avatar van Jules [NL]
1* vanwege die flight attendant

Wat een slechte film... Toch nog een ster omdat er een smaakvolle downblouse/inkijk momentje zit bij Cassi Thomson (de dochter)

Even serieus en on topic. De scenes slaan werkelijk nergens op. Iemand noemde het al: een ruzie tussen een dwerg en een moslim. Maar zonder enig doel. Een pistool dat ineens opduikt bij de hysterische moeder (ja, van de Airmarshall gepakt dat snap ik, maar die had ik verwacht bij de dwerg).
Een tenenkrommend "Laten we de moslim iets goeds laten doen om te laten zien dat het niet allemaal terroristen zijn" als hij het oude vrouwtje gerust stelt. Ja duh...dat weten wij ook wel dat ze dat niet allemaal zijn. En als je dat niet wil zien/weten dan gaat deze scene daar niets aan veranderen!

Ok, nog een halve plus er bij voor de zeer smakelijke Nicky Whelan (de Stew). Oh ja en als ik als seksist wordt bestempeld: klopt!

Knap dat sommign nog zo'n uitgebreidde mening neerzetten. Waardeloze en ongeloofwaardige film. Ik ga er weinig van zeggen; te slecht voor woorden.

avatar van cantforgetyou
Zoals de meeste hier. Wat een ontzettende slechte film. De film is echt op alle gebieden vreselijk. Het plot. De acteurs. De actie. De special effects. De muziek. Als je héél melig bent is het wel grappig om deze film dan op te zetten. Kun je lachen. Ben je niet melig dan wordt het huilen.

avatar van boozebelly
Laag gemiddelde zowel hier op Moviemeter als op IMDB. Maar hey, apocalyptische verhaallijnen trekken mij altijd wel en het blijft wel Nicolas Cage dus ik geef het toch een kans.

Had ik niet moeten doen

Bantavoer
Eerlijk gezegd vond ik de eerste drie delen veel beter dan deze. Er zaten veel fouten in. Echt iets voor moviemistakes.com.
1. Ze moeten zo ver mogelijk van vliegtuig weg wegens ontploffingsgevaar. Eh, waarom bleven ze daar dan staan?
2. De dochter neemt een motor, maar het pak ligt een meter van de motor? Als de motor stil staat, dan ligt zijn pak op de motor en zijn helm is vast ergens naar toe gerold.
3. De dochter giet benzine over de grond en steekt dat aan. Heeft Mythbusters dat niet bewezen dat dat een Hollywood leugen was?

Aan het acteren ligt het niet, maar nee. Ik vond dit keer geen sterke film. Als het een remake is, dan is het wel een hele slechte. De enige leuke scene is, als de dwerg van de glijbaan (vliegtuig) naar beneden geduwd wordt en op grond knalt.

Ik heb deze film samen met mijn vrouw uiteindelijk uitgekeken,maar ik was opgelucht toen eindelijk de aftiteling in beeld kwam ....zegt genoeg denk over deze film

avatar van jex
jex
Vond het raar dat er maar twee stewardessen in het vliegtuig zatten. Vermakelijk voor een keer, zo slecht was ie niet. Worden niet zoveel films gemaakt over de rapture of de wederkomst van jesus.

avatar van Daan258
Dit moet toch wel één van de slechtste films zijn met Nicolas Cage.
Meestal vind ik hem in elke film wel prima, maar dit was echt vreselijk.
Ook het verhaal was absoluut niks aan, deed me een beetje denken aan The Remaining (2014) wat ik ook al helemaal geen goede film vond.
De special effects zagen er ook echt vreselijk uit, al met al er was eigenlijks niks goed aan deze film.
Jammer.

Net aan 1,5*

avatar van tronnie
Vond hem best wel leuk eigenlijk (vooral in het vliegtuig) , sorry

Eigenlijk nog best een goede film is dit, ondanks de slechte kritieken die hij krijgt.
Ik heb me er althans niet met verveeld, al is hij op sommige punten wel voor verbetering vatbaar, zoals de dialogen die niet altijd even 'volwassen' overkomen en ook de speciale effecten zijn niet 100 % goed.
Maar één van de slechte films met Nicolas Cage, zoals wordt gezegd, dat vind ik niet....

avatar van Graaf Machine
In de eerste plaats is dit natuurlijk nul komma nul science fiction. God behoort niet tot het domein van de SF, maar tot dat van de fantasy.
Verder een redelijke film, al komt dat misschien doordat ik aanvankelijk helemaal niet wist waar het over zou gaan. Ik vond het mysterie van de verdwenen mensen dan ook intrigerend, maar uiteindelijk werd er weinig anders mee gedaan dan propaganda maken tegen God.
Niet dat dat mij verbaasde want vroeger tijdens de bijbellessen was ik er al van overtuigd dat God ofwel niet bestaat, ofwel de grootste misdadiger is die je je voor kunt stellen.
Nicky Cage speelde weer als een Houten Klaas, maar dat is geen puntenaftrek waard, want iets anders verwacht je gewoon niet van die man.

avatar van Graaf Machine
Dat op het einde die dwerg naar buiten geschopt werd door die moslim was overigens wel een hoogtepunt.

avatar van pako
Wat is met Cage aan de hand lijkt wel of hij het acteren is verleerd. Wat een baggerfilm, wat is nu met de verdwenen mensen gebeurt? Zonde, Cage heeft in verleden toch goede films gemaakt, maar goed elke acteur heeft goede/slechte films.

Vaak heb ik bij een film nog wel zoiets van, oké, aardig, maar dit is wel de slechtste film aller tijden. Totaal geen geloofwaardig einde. Er klopt helemaal niets van. Hoezo scifi?

avatar van Uier
Poster belooft veel goeds.

avatar van nadrin
Is inderdaad niet een goede film. Maar toch vond ik het gegeven de moeite waard om de film uit te kijken. En ondanks de harde soms terechte kritiek hier eerder geschreven. Bevatte de film enkele heel sterke punten om even bij stil te staan

avatar van GGG
GGG
Hallmark vs kerkenpad film. OMG en dan nog niet gehad over slechte soundtrack en acteren.. Eigenlijk hadden ze hier zoveel meer kunnen uithalen. Onbegrijpelijk dat Cage in dit zwakke genre terrecht is gekomen. Zonde. Vond hem vroeger erg goed en mooie keuzes qua kwaliteiten films. "Tsja, er moet brood op de plank komen"

avatar van Draconian
Halverwege in slaap gevallen. Zeer slechte film en teveel het geloof in god erin verwerkt.