Left Behind (2014)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Vic Armstrong
met Nicolas Cage, Chad Michael Murray en Cassi Thomson

Zonder waarschuwing verdwijnen miljoenen mensen over de hele wereld. De verdwijningen zorgen ervoor dat onbemande voertuigen verongelukken en uitbranden. Rellen en plunderingen beheersen de steden en er is niemand die kan helpen of antwoorden kan geven. De apocalyps nadert. Voor Ray Steele, de piloot van een jumbo jet, betekent dit dat hij zijn hysterische passagiers moet zien te kalmeren en zijn gehavende toestel ergens aan de grond moet zien te zetten. Tegelijkertijd probeert de beroemde journalist Buck Williams de situatie te begrijpen en voor Chloe Steele, de dochter van Ray, haar moeder en dochter terug te vinden.

De films is gewoon ronduit troep. het begint nog aardig, maar vanaf de helft gaat het helemaal nergens meer over.

Acteer prestaties zijn nog aardig te noemen tot dat het vliegtuig vertrekt. Het verhaal is triest slecht en verder hele opbouw erbij ook.

Troep.

Met Joe (2013) hoopte ik dat Nicolas Cage op de weg terug was, maar Tokarev (2014) was een wanproduct en het kan nog gruwelijker: Left Behind bleek een amateuristische, moeizame, slaapverwekkende en religieus fanatiek (bijbel) georiënteerde actiefilm. Cage (hij moet werkelijk zeer krap bij kas zitten), deed aan overacting en leek voor de rest door het beeld te slaapwandelen. Werkelijk allerverschrikkelijkst.

avatar van tattoobob
Ik passeer deze maar.

avatar van Seam
Haha die poster is wel heel erg slecht gemaakt zeg

avatar van Diederik58
Wat een draak van een film. Het lijkt op rampenfilm uit de jaren 70 met een evangelische vette saus. Tranentrekkende onzin en matig geacteerd. Nee, laat ik het zo zeggen: de acteurs maken er nog het beste van. Helaas Cassie Thomson wordt het slachtoffer van een triest script.
Dat Cage voor deze rol werd gecast is ook al geen wonder van enige slimheid. Hij speelt een overspelige echtgenoot die ook nog een vliegtuig kan besturen. Beide zijn ongeloofwaardig. Overigens stuurt het EO gehalte van de film de stoute echtgenoot weer in de brave richting.

Niks zeggende, zeer slechte film.

avatar van dvdcrusher
het scenario of script van deze film is veel te mager; na een goede inleiding verwacht je eigenlijk dat de film gaat beginnen maar spoedig blijkt dat er niets meer volgt en het verhaal reeds is afgelopen. Onbegrijpelijk dat Cage aanvaardt in zo'n film op te treden. De acteurs halen wel het maximum uit de film, maar meer zit er echt niet in. Het verhaal is kort samen te vatten : God roept miljoenen mensen tot zich die dus gewoon eensklaps uit de samenleving verdwijnen met alle practische problemen vandien. Wegens cage en het goede begin van de film toch nog 3 sterren

dvdcrusher schreef:

Geen kritiek hoor, maar meer nieuwsgierigheid. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
Omdat je de nodige kritiek op zowel de film (je vond alleen het begin goed) als Cage uit, was ik nieuwsgierig naar het waarom van de drie sterren die je geeft; is toch een voldoende.

avatar van dvdcrusher
Niet teveel achter zoeken hoor, misschien ben ik iets te gul geweest maar zo weet ik voor mijzelf of het de moeite loont om deze film op harddisk te laten staan of niet, zodra een film 2,5 sterren haalt blijft hij in mijn filmarchief, scoort hij lager dan wordt hij kort nadien geerased (zoals bv het geval was met Eraserhead). Mocht er een goed slot aan gebreid zijn kon deze film 4 of 5 sterren gehaald hebben, alles is prima geacteerd alleen is het script te mager. Uit respect voor Cage (een van mijn favoriete acteurs) en de andere acteurs daarom dus 3 sterren. Als je mijn andere noteringen ziet, zal je trouwens merken dat ik vrij makkelijk hoge scores geef, 0,5 of 1 ster voor deze film vind ik echt wel te weinig. Het is niet uitgesloten dat ik deze film binnen een paar jaar toch nog eens bekijk

dvdcrusher schreef:
Niet teveel achter zoeken hoor....

Wanneer Cage een van je favoriete acteurs is:
de meest recente productie waarin hij, naar mijn mening, een echte goede rol neerzette is Joe (2013).
Misschien heb je 'm nog niet gezien. Aanrader!

avatar van blisteringdude

Prudh schreef:
Krijgt geen biosrelease.
joh

avatar van Thorak
Klinkt als een remake van het MEGA-Christelijke Left behind (2000).

EDIT: Inderdaad beiden gebaseerd op de boeken van Jerry B. Jenkins en Tim LaHaye volgens IMDb.

avatar van Mad Man Mundt
Voor de liefhebbers: Het Boek en de Games .

Actie / Sciencefiction zijn de categorieën waar deze film op geïndexeerd is. ze hadden het beter onder drama kunnen zetten.van DRAMATISCH SLECHT. het idee is aardig, alleen hadden ze heel dat god gedoe eruit moeten laten.
mijn advies :
- ben je zwaar gelovig dan wil je dit misschien zien, alleen mag je dat niet
- ben je niet gelovig, zeker overslaan
- zoek je een goeie film, zeker overslaan

Ooit was nicolas cage een goed acteur, nu begint hij meer op een mislukte priester te lijken helaas.

avatar van filmkenner1
Draak van een film. grote teleurstelling!
Waar is die Cage in godsnaam mee bezig, waarom leent deze man zich tegenwoordig uit voor zulke films. Hij gaat Bruce Willis achterna! bespaar ons en jezelf nog de moeite zeg ik dan en hou er mee op.

gewoon niet kijken deze film en de volgende film met Nicolas Cage denk ik dat het het zelfde advies gaat worden. Helaas pindakaas.

avatar van MovieMind
Inderdaad, dit was niet al te best!
Het verhaal valt op zich wel mee (was heus wel iets van te maken), helaas heeft de film van het begin tot eind een B-uitstraling (over de casting maar te zwijgen).
Dit was een behoorlijke misstap van Nicolas Cage, maar dat zal hij zelf ook wel weten.

avatar van terschelling
Niet te veel worden aan vuil maken: maar om in vliegtuigtermen te blijven: De film kwam totaal niet van de grond!!!!!!!

Hoewel ik zelf ook denk dat er een eindtijd komt en dit niet onderschat moet worden.
Het is namelijk zo dat in openbaringen staat dat je alleen met teken op je hoofd nog iets kan kopen.
Wat nu zeker mogelijk is, als ze alle cash elimineren en alles van je weten.
Maar goed. Deze film even gekeken omdat ik dacht dat het wel leuk zou zijn zo'n vervolg.
Maar het was inderdaad niet best... Maak een keus als regisseur, maar dit was een beetje bij elkaar geveegd. Kijk als er een dominee achterblijft raffel het dan niet af. Dan mis je de kern...

avatar van Brabants
Deze apocalyptische thriller is een totaal overbodige tweede productie gebaseerd op de gelijknamige roman en wordt gaandeweg het einde alleen maar erger. Het begin was een vrij aardig stukje drama wat lekker van de grond kwam. Nadat iedereen was ingecheckt en het vliegtuig van de aardbodem verdween, was dat gelijk het einde aan een goede opbouw en het begin van een goede afbraak.

avatar van madmax2011
tegenvaler deze flut film

avatar van fritsje
Hahaha,wat een prul !!! Die Cage had zeker zwaar centen nodig om zijn neus te poederen,hou op man eens was je een aardige acteur hierin wil je toch niet in gecast worden !

Ik zie hier dat dvdcrusher alles " prima geacteerd" vindt, vraag me wel af wanneer het volgens hem dan slecht is!! Ook ik mag Cage graag zien, maar slecht is slecht, en dit is de overtreffende trap!!

avatar van Brabants
dvdcrusher schreef:

Zeer opmerkelijke sterrenverdeling t.a.v. zo een commentaar. Als een film op alle fronten zo faalt en ook al is die met een van mijn favoriete acteurs, dan nog ga ik daar geen waardering aan vastplakken. Cage is zeker een goede acteur, maar zijn carrière zeker niet. Door de keuzes die hij maakt is zijn geloofwaardigheid gedaald tot het nulpunt en zal hij zich toch keer op keer weer moeten bewijzen.

sla hem maar over

avatar van blurp194
Meh.

Flauwe film, er wordt erg weinig gemaakt van het gegeven, en de setting in een vliegtuig maakt dat het eerder als een standaard vliegtuigrampenfilm aanvoelt dan als iets anders. Erg goed werkt die setting overigens ook al niet. Vooral door het nogal ongeïnspireerde scenario. Had dan liever iets als 'Het Grote Gebeuren' van Belcampo als script gebruikt...

Cage doet weer eens zijn standaard ding, een slechte acteur is hij misschien niet, maar hij kiest wel vaak verkeerde films uit. Misschien gewoon uit luiheid, wie zal het zeggen. Er is kennelijk genoeg publiek om het de moeite te maken dit soort bagger te te filmen.

avatar van AsianFreak
1 ster voor degene die Chloe speelt en omdat Cage erin mee speelt...

Film gaat ten onder aan het christelijke geneuzel en en gepraat over God , je wordt er moe van...

Trailer ziet er best aardig uit.......Maar de kritieken zijn hier wel zo verschrikkelijk vernietigend, ook IMDB is tergend laag dat het er inderdaad op lijkt dat die trailer misleidend is.
Ik ben overtuigd en sla hem bij deze over.