Spider-Man 2 (2004)

Actie / Fantasy
127 minuten / 135 minuten (DVD extended cut)

geregisseerd door Sam Raimi
met Tobey Maguire, Kirsten Dunst en Alfred Molina

Nieuwe avonturen van Peter Parker, sympathieke student, parttime fotograaf en superheld. Nadat hij in de vorige film geslaagd is voor zijn high-school diploma besluit Peter colleges te volgen aan de New Yorkse Empire State Universiteit. Terwijl hij met diverse persoonlijke problemen zit wordt hij geconfronteerd met de briljante Dr. Otto Octavius, die door een wetenschappelijk ongeluk met enkele mechanische tentakels in de slechte Doctor Octopus is veranderd.

avatar van jassonn
wat maakt dat nou uit Tovenaar?

avatar van Phoenix
Tovenaar moet zijn vingers sparen om toverspreuken te kunnen doen dus kan hij niet te veel scrollen .

SPEELT THE LIZARD MEE???

Grapje hoop ik?

link

't is een review voor de trailer 't klinkt iig al enorm cool. 't zal mij benieuwen.

Voor LotR! Beter!

avatar van jassonn
Is de trailer dan niet wat vroeg aangezien hier boven staat dat hij vanaf 15 juli 2004 pas te zien is?

avatar van Phoenix
Mwoah, er zijn zat films waarvan de trailer een half jaar van tevoren wordt vertoond. Vooral van blockbusters als deze. Plus het feit dat deze film ook al een tijdje gemaakt word...

Morgen is de trailer er, hopelijk zijn er 2 villains of zelfs meer. Als ze alléén doctor octopus insteken zou het gewoon het zelfde zijn als de eerste film maar met een andere villain. Bijna zelfde verhaal (hero verslaat villain en dat is het)

avatar van sn@ke
nog 13 uur en zoveel minuten staat er als je de trailer - teaser wil zien ..

avatar van Sjoerd
Teaser trailer is uit... Wat ziet die Doc Oc er ubercool uit zeg . Heb alweer helemaal zin hierin.

Teaser

theamazing schreef:

Bijna zelfde verhaal (hero verslaat villain en dat is het)

Ja, nu is het gelukkig hero verslaat twee villains en dat is het!

Het zal wel weer visuele orgasmes opleveren, die trailer ziet er in ieder geval gelikt uit, maar ik laat het deze keer maar aan me voorbij gaan. Ik word zoooo moe van al die comic verfilmingen en comic sequels en comic zzz....zzz....z.....zzz..... .

Zonde dat het duitse accent van Dr. Octopus niet behouden is gebleven.

Had de trailer trouwens iets bombastischer verwacht.

avatar van SilverGun
Het is volgens mij vooral de muziek van Danny Elfman die het 'm doet

avatar van sn@ke
De beginscene van de trailer is wel knap gedaan .

Je ziet dat doc oc, spider-man brengt naar Harry Osborn die hij dan kan doden. Misschien komt hier dan de lizard (wanneer hij niet kwaad is) of the black cat helpen

avatar van Jordy
heeeeel cool! perfecte trailer

pretty cool

avatar van davidov
ziet er zeker gelikt uit die trailer....sfeer zit er goed in....alleen ben ik niet zo'n fan van octopus....een trage braniac met wat metalen armpjes...niet echt evil genoeg....dan vond ik de green goblin toch veel vetter, maarja ieder zn beurt.

die openingsscene van die trailer (maar de rest ook) is erg cool, heel erg goed uitgekozen zeker sinds dat dit 1 van de trailers voor lotr is.

Er komt wel niets in voor van de lizard!!??

avatar van Sjoerd
theamazing schreef:

Er komt wel niets in voor van de lizard!!??

Waarschijnlijk komt die hele lizard nauwelijks in de film voor...
Als je op IMDB kijkt dan zie je bij de cast van Spiderman II eerst alle belangrijke karakters genoemd en daarna onbelangrijke karakters in alfabethische volgorde. Bij die laatste groep staat Dr. Curt Connors, dus verwacht niet te veel zou ik zeggen.

Er staat in IMDB bij de cast snooty usher, welk een karakter is dit in de strip/tekenfilm

ofwel willen ze de 2e villain geheim houden, toch wil ik weten of er wel 2 zullen zijn. Anders zou het veel te saai worden

Een 'usher' is o.a. iemand die (bijv. in bioscopen) de mensen de stoelen wijst.

Ik denk dus dat die snooty usher gewoon een extra is.

EDIT: die rol wordt dus gespeeld door Bruce Campbell. 't is dus een cameo/kleine rol en geen villain rol.

avatar van Grsbk
Vond deel 1 erg vermakelijk en de trailer belooft veel goeds...

Als er geen 2 villains inkomen zou ik geen respect meer hebben voor spider-man, want in de comic kan spider-man doc octopus met gemak aan. Zelfs de sinister six (vulture, doc oc, scorpion, shocker, rhino, chameleon)

avatar van davidov
hier had ik idd ook al moeite mee....the green goblin was een interessante villain en tegen stander (geschift, schizo, en bijna even behendig als spiderman, maar wel met een berg truukjes)

octopus is misschien slim, maar zijn personage intrigeert me helemaal niet, ook in een gevecht lijkt hij me niet echt interessant....ja metalen armen...whoopty doo maar dat is half niet zo spannend als een vliegende maniak op een glider.

octopus is een wetenschapper die een beetje stout is....niet compleet geschift.

why oh why moeten villains nou gdvrdmm altijd dood? kunnen ze geen mooie come back maken, heb je ook meer een "oh no its him again" gevoel, en het is altijd handig voor als de bad guys opraken (zoals nu al na 1 film blijkbaar)

doctor octopus steken ze normaal in die gevangenis in de wolken (met die gast met zijn ooglap)

kan iemand mij de hele story geven?