I Spit on Your Grave 2 (2013)

Horror / Thriller

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Jemma Dallender, Joe Absolom en Yavor Baharov

De mooie Katie is net verhuisd naar New York waar ze, net als vele andere knappe vrouwen, het probeert te maken als model. Maar wat begint als een onschuldige en simpele fotoshoot verandert al snel in een verontrustende situatie. Verkracht, gemarteld en ontvoerd naar een vreemd land, wordt Katie levend begraven en voor dood achtergelaten. Tegen alle verwachtingen in weet ze echter te ontsnappen en nu zint ze op wraak.

avatar van xxERWINxx
Goed vervolg op het 1e deel, nu in de stad i.p.v in het bos, rustige opbouw naarmate de film vordert word het ook steeds erger.
Enige minpunt is dat de wraak van de vrouw in 15 min. word afgewerkt en de rest van de film meer het martelen / verkrachten van de vrouw zelf.

avatar van pietkeun
Goede prestatie van, voor mij, onbekende actrice.

avatar van pietkeun
xxERWINxx schreef:

Deel 1 was wel een goede remake van 1978 Director Meir Zarchi

avatar van Arapaho85
Een vrouwonvriendelijke prut-film!
De eerste 2/3 film bestaat uit verkrachtingsporno en dan de laatste 1/3 film nog wat martelporno, met daaromheen nog een miserabel verhaaltje.
Het eerste deel van deze filmtrilogie met die hillbillies kon er nog door, maar dit was rechtstreekse prul voor de vuilnismand!

avatar van m1701
poeh werd er af en toe best misselijk van
3* wat vond het wel een sterke film

goed vervolg.vond hem spannend.heel anders dan het vorige deel.
zou hem zo weer zien.heb net geleden de complete box gehaald.
heb zeker geen spijt.maar het laatste deel was niet goed.

Als je het eerste deel hebt gezien blijft er tijdens deze film weinig verrassends over. Erg jammer, want ze hadden hier en daar zeker wel mogelijkheden om het een twist te geven.

Vrijwel na het eerste 3 kwartier van de film was de spanning weg omdat al duidelijk was wat er ging gebeuren en niemand haar in de weg ging staan tot ze iedereen had vermoord.

Dat gezegd zag het er allemaal wel strak uit en was het acteerwerk ook wel prima. Ondanks het voorspellende plot een 3,5.

Zelden iemand zo onrealistisch en geforceerd zien schreeuwen als dit meisje. Ging beter toen ze het heft in eigen handen nam. Verder een paar irritante plotholes, en een beetje jammer dat het in Amerikaanse films zo vaak moet lijken alsof enkel Oost-Europeanen tot dergelijke bestialiteiten in staat zijn.

Maar verder een prima spanningsopbouw. De film draait om voorspelbaarheid en daar is op zich niets mis mee. En een paar brutaliteiten die zelfs de meest doorwinterde horrorfans nog zullen shockeren.

avatar van alexspyforever
Dit is niet echt een rechtstreekse sequel op de remake, maar aangezien het grotendeels op dezelfde manier verloopt als de voorganger hoort het wel thuis in de franchise. Het is gewoon een ander slachtoffer en andere slechteriken. Zowel de verkrachting als de revenge zijn op het niveau van de voorganger, denk de revenge hier nog wat brutaler. Het verhaal en de setting vond ik dan weer een stuk minder interessant.

avatar van renzoroy
fluppebxl schreef:

In deel 1 zijn de daders Amerikanen

avatar van Freespirit2
Deel 1 vond ik soms best heavy maar in deel 2 heb ik soms toch even door gedraaid want werd er soms misselijk van.
Wraak is zoet maar vond het veelste snel gaan
Jammer dat ze niet wat van het eerste deel van de film, in het 2e deel van de film hebben gestopt. Nu was er zoveel aandacht wat haar overkomt en vond de wraak een beetje afgeraffeld.....maar wel heerlijk.
Op naar deel 3

Het eerste deel van deze film is echt te bruut voor woorden en ik vind dat zij het ook heel goed speelt. Het tweede deel waarin zij wraak gaat nemen vond ik persoonlijk iets minder dan in deel 1, maar des al niet te min nog steeds leuk om naar te kijken.

avatar van maxcomthrilla
Net als het eerste deel weer erg genietbaar. Merk wel dat ik altijd gecharmeerd ben van dit soort films, waarin mensen tot het uiterste getergd worden om uiteindelijk toch nog genoegdoening te krijgen. De executies blijven niet zo goed hangen als bij het eerste deel vandaar een halfje minder. Maar meer dan prima vermaakt dit dus, lekker bruut!

avatar van Vicksel82
Brute Horror / Revenge film, na deel één wat ik een erg goede film vond toch ook maar dit tweede deel bekeken en ik moet zeggen dat ik dit deel zelfs beter vindt.
Grauwe filmsettting in Oost Europa met de nodige harde martelscene’s, erg de moeite waard voor de doorgewinterde Horror fanaat

avatar van Fisico
Fisico (moderator)
Na het eerste deel wist ik al waaraan ik me mocht verwachten. Film die wat in dezelfde lijn ligt als het eerste deel. Heerlijke wraakfilm van een meisje dat verkracht, ontvoerd en gemarteld werd. Het eerste deel vond ik nog iets gebalanceerder, maar nu vond ik de wraakacties wat snel gaan. Beetje eigenaardig ook met die priester en die flik.

De wraakscènes waren er weer allemaal die je niet zlef wil meemaken, en die laatste al zeker niet als man. Beetje gortig, maar we kunnen het wel hebben. Net zoals in het eerste deel was ik het meest onder de indruk van het lijden van Katie zelf. Vooral de NY-scène dan. Horror in de zin van angst zou ik dit opnieuw niet noemen. Wel allemaal erg expliciet in beeld gebracht. Wederom de repetitieve quotes die door het slachtoffer herhaald werden, mja, wordt na twee films en menig doden later wel wat vervelend.

Fijn om eens gezien te hebben al blijft het bij momenten nogal onlogisch en ongeloofwaardig hoe ze de daders gijzelt, laat staan dat ze zich blindelings in de doeken laten doen door haar te volgen.

avatar van Duke Nukem
Je kent die uitdrukking vast wel: "Het is zooooo slecht, dat het goed is"? Wel, deze film valt totaal niet in die categorie. Hij is alleen maar slecht. In 't begin zit nog enige spanning, maar eens het domme wichtje zich laat vangen is de spanning meteen weg. Wie laat nu haar deur openstaan als ze het vuil gaat buitenzetten? De eerste I Spit on Your Grave was naar mijn mening een stuk beter. Ik denk dat ik de derde Spit-film maar ga overslaan.

avatar van IH88
“Don't worry, I'm gonna take good care of you!”

I Spit on Your Grave 2 heeft dezelfde opzet als het eerste deel, en de nieuwigheid is er wel een beetje af. Eerst wordt een vrouw gruwelijk gemarteld en verkracht, en daarna volgt de wraak. We zien nu wel hoe Katie na de gruwelijkheden weer een beetje opkrabbelt, en aan haar wraakplan begint. In het eerste deel vond dat vooral buiten beeld plaats. De beelden zijn weer expliciet, en actrice Jemma Dallender verdient de credits voor het lef dat ze toont. Het is geen gemakkelijke rol, maar ze zet op overtuigende wijze een vrouw neer die sterk in haar schoenen staat, wordt verkracht, en zich uiteindelijk ontwikkeld tot een nietsontziende wraakengel.

avatar van Duke Nukem
Nu ik de derde I spit on Your Grave heb gezien, ook dit tweede deel nog eens herbekeken en nu beviel hij me veel beter. Geen idee waarom, misschien was ik de eerste keer dat ik hem zag niet in de juiste stemming. De handheld camera in het begin van de film stoorde mij nogal. En de sfeer en omgeving in de eerste film is meer mijn ding. Jemma Dallender doet het erg goed, zowel als weerloos slachtoffer als als wraakzuchtige en geharde vrouw.

avatar van joeygamer2
Redelijk vervolg,

Lijkt heel erg veel op deel 1, maar deze keer met een model en niet in het bos. Nog steeds vond ik de hoofdrolspeelster niet al te best en ik vond deze hoofdrolspeelster wat te overdreven spelen. Op het einde viel dat gelukkig een beetje weg.

De verkrachting/marteling scènes tegen het meisje waren deze keer wat intenser en bruter naar mijn mening. Ik dacht op een gegeven moment: nu zal het vast wel klaar zijn, maar het ging steeds maar door en door.

De stukjes in de grot waren nogal vaag met telkens geknipte stukjes. De manier waarop de hoofdrolspeelster de mensen pakt die haar pijn hebben gedaan vond ik deze keer wel veel te gemakkelijk gaan.

De martelingen/kills op het einde gingen deze keer wel wat sneller voorbij dan in het eerste deel naar mijn gevoel. Iets minder intens en bruut dan in het eerste deel, maar nog steeds zeer spannend gebracht!

Al met al een redelijk vervolg op deel 1 nog steeds zeer spannend in een aantal stukjes. Benieuwd naar het laatste, derde deel. Laat ik die ook maar eens binnenkort kijken

Dit is een goeie horrorfilm maar wel heel geweldadig net als de eerste film maar deze was stuk heftiger ik raad deze film aan om te kijken maar wel op eigen risico het is echt eng

avatar van Shadowed
Minder dan 1.

Zoals wel vaker bij vervolgen. Soms wil er nog weleens een verrassing tussen zitten. Dit deel is duidelijk een stukje pretentieuzer dan deel 1. Er lijkt wat meer drama aanwezig te zijn, waardoor de focus op het harde geweld en wraak wat verloren gaan. Dat maakt de film helaas niet beter.

Butler is vervangen door Dallender. Schreeuwen kunnen ze beiden, acteren kunnen ze beiden niet. Qua hulpeloosheid heeft Dallender nog wel charme, maar zodra het op wraak aankomt is het pijnlijk om te zien. Ze zijn namelijk gewoon niet erg stoer en probeert dit wel te zijn op een geforceerde manier.

De film is iets harder dan voorgaand deel, maar niet perse beter. De verkrachtingen zijn vermenigvuldigd en gaan langer door. De situatie zelf is ook wat actueler en bruter, maar qua wraak is het van hetzelfde. Enkele pijnlijke stukjes, maar daartussen toch ook wel een aantal onbevredigende stukjes.

Visueel erg bleek en grauw, precies zoals het hoort te zijn. Maar het tempo wil maar niet meegaan. Inleiding is relatief lang en oninteressant, en eigenlijk hebben de verkrachtingen ook minder impact. Deel 1 was op dat gebied schokkender. Dit is ook schokkend, maar Monroe weet dat effect niet ten volle tijden vast te houden zoals hij bij deel 1 wel kon.

Pas laat in de film komt de wraak naar boven, maar deze is eigenlijk niet erg bevredigend. Enkel de ballenknijper is voelbaar (vooral voor mannen denk ik zo). Maar zoiets als het verzuipen van een man in een vies toilet is net wat te makkelijk gekozen. En ook bij de wraak is het zo dat het tempo niet echt mee wil gaan.

Enkele stukjes hadden ook gewoon geschrapt moeten worden, zoals de kerkscenes en het personage van de agent. Die rekken de speelduur voornamelijk, en dat komt het tempo en de film zelf niet erg ten goede. Wel blijft de film hard en grauw, en ondanks dat het wat saaiere momenten kent, weet de wraak alsnog pijnlijk te zijn en kent enkele schokkende stukjes. Enkele scenes zijn toch wel voelbaar gebracht. Dat de film voor de rest niet zo moeilijk doet over nudity komt hier eigenlijk ten goede, terwijl ik niet eens een fan ben van nudity in horrorfilms, maar hier is het passend. Net geen voldoende.

Ik heb vaak aan Hostel moeten denken bij deze film. Wat een goede actrice trouwens! Film was bikkelhard met enkele zeer harde scenes. Had wel iets meer tempo in mogen zitten trouwens.

avatar van Q Jones
Beetje hetzelfde als de eerste film. Alleen een hoogst irritant cast. Zowel de Bulgaren als het meisje Katie. De personages krijgen totaal geen verdieping wat in het eerste deel nog wel was. Toch vond ik het al met al nog best vermakelijk en keek de film wel lekker weg. Al moest ik zelf ook een paar keer weg kijken vooral het bankschroef moment aiii dat doet pijn.