Kick-Ass 2 (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Jeff Wadlow
met Aaron Taylor-Johnson, Jim Carrey en Chloë Grace Moretz

Hit Girl en Kick-Ass proberen een normaal leven te leiden als de tieners Mindy en Dave. Met de diploma-uitreiking om de hoek besluit Dave samen met Mindy het eerste superheldenteam ter wereld op te richten. Echter, wanneer Mindy betrapt wordt wanneer ze wil wegglippen om Hit Girl te worden moet ze stoppen – en de afschrikwekkende wereld van gemene meisjes op de middelbare school alleen confronteren. Dave sluit zich hierop aan bij Justice Forever, een groep gemaskerde kruisvaarders.

avatar van thunderball
Dan kan en mag je dus ook geen cijfer geven.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Dat klopt, alleen stemmen als je de film gezien hebt. Stem verwijderd.

Heerlijke film waarin de acteurs echt weer lekker los gaan waardoor het fijn is om naar ze te kijken. krijgt van mij daarom ook 3,5 ster.

TMP
Na het originele en frisse Kick-Ass is dit vervolg matig en behoorlijk teleurstellend. Het plot valt tegen, het drama komt niet echt uit de verf en de humor is vaak (veel) te flauw. Vooral de verhaallijn van Hit-Girl is nogal teleurstellend. De nieuwe personages ten opzichte van het eerste deel voegen vrij weinig toe. Jammer.

avatar van tattoobob
Deze film was zeker niet zo sterk als het eerste deel,maar dat was al bekend.
Het was allemaal wat flauwtjes....jammer..toch nog een voldoende de film had ook zeker wel z,n pluspunten.

Kick-ass was gewoon super.
Deze deel vond ik net zo leuk alleen wat minder gelachen.
Ik snap nu ook wel waarom Jim Carrey deze film te gewelddadig vond.

Lekker grof vervolg op eerste kick ass deel met wederom flinke dosis humor.
De aanwezigheid van Jim Carrey irriteerde mij niet en dat komt niet vaak voor.
Veel actie, veel vaart.
Prima film.
Ik hoop op een derde deel, ondanks dat het einde lijkt aan te geven dat dit er niet meer inzit.

Minder dan deel 1.

Een redelijk typische sequel. Wat grootser en gemener om het gebrek aan novelty value op te vangen. Maar de film mist de hand van Vaughn om alles in goede banen te leiden.

Sowieso ook iets teveel dode momenten. Het hele plotje met Moretz op haar school is eigenlijk helemaal niet leuk, Johnson en team die wat vechten met hun rol in de maatschappij zijn ook niet echt boeiend te noemen. Vind dit niet bepaald een film voor dat soort besluimeringen.

Actiescenes zien er ook iets minder vlot uit. Wat harder, maar op de één of andere manier weet Wadlow ze niet de cool van de eerste film mee te geven. Daarvoor wordt er misschien ook iets teveel geschmierd door de acteurs.

Toch is het bij momenten nog steeds vermakelijke onzin, waarbij de mix van nogal kinderachtige nonsens en brute actie best goed kan werken. De film heeft een aardig budgetje meegekregen, de fun van het origineel komt geregeld terug, maar de vlotte en scherpe afwerking van Vaughn had deze sequel nog veel goed kunnen doen. Maar zo gaat dat wel vaker met sequels die door een andere regisseur opgepikt worden.

ipman-99
"Are you ready to die, little girl?" ... " !!!

Fantastische Genre-film (Sequel) !!! Wat een geweldige over the top pareltje !
Heerlijk hilarisch bij momenten en heerlijk over the top !
Sommige gevechten waren heerlijk bruut en bloederig !
De gevechten kende een prima choreografie en de muziek was vet !
De cast geeft het beste van zichzelf in deze heerlijke film .., want heerlijk dat is het juiste woord.
The Motherfucker zijn groepje leger was echt een meerwaarde ..., wat was dat genieten zeg !
Zo aparte coole karakters in deze film !!!
Chloe Grace Moretz alias Hit Girl geeft een geweldige performance af.

avatar van jippie2010
De magie van deel 1 konden ze niet benaderen.
Ik denk dat dat ook praktisch onmogelijk is,
je kunt niet voor een tweede keer verrast worden door deze interessante mix van stijl en genre.
Toch kwam het vervolg op sommige momenten af en toe in de buur van het sterke deel één.
Jim Carrey was voor mij de grootste verrassing: *3.5

avatar van sinterklaas
Het vervolg waar ik al heel lang op zat te wachten: Kick Ass 2.

Kick-Ass was voor mij een prachtige ervaring en ook zeker een bioscoopbezoek waard. Ik werd helemaal omver geblazen door een spiksplinternieuw thema dat later weer werd herbruikt in andere films. Ik was al erg benieuwd naar deel 2, hij was wel goed, maar die kan het toch niet echt tippen aan deel 1. Misschien omdat het originele Kick-Ass gewoon niet overtroffen kon worden.

Deel 2 gaat verder waar deel 1 geëindigd is. Alles begint weer burgelijk: Dave gaat gewoon weer door met zijn schoolleven en ook Mindy alias Hitgirl groeit verder op bij Marcus en geeft Dave zo nu en dan een paar nieuwe vechtkunstjes. Hitgirl heeft in die tussentijd wel wat borstgroei gekregen en is niet echt meer een klein meisje. Afijn, alles lijkt weer een beetje het gewone saaie leventje te zijn. Maar er is nog iemand met oud zeer, namelijk Red Mist... of nee wacht even? Red Mist is zo 2010.... Nu heet hij: The Motherfucker (wat een naam) en hij moet en zal de dood van zijn vader wreken. En dat is nog niet alles... Hij heeft zelfs nog een heel legertje quasi-superhelden geregeld waaronder een Ex-KGB agente Mother Russia en nog een paar andere kleurrijke figuren. Maar geen paniek, want ook Dave heeft toevallig Colonel stars and stripes ontmoet die ook nog een leger superhelden heeft. Jaa, de wereld schijnt nog kleiner te zijn dan een wannabe superheld zou denken.

En zo krijgen we weer een leuke samenzwering tussen de twee groepen en mogen we weer rekenen op een flinke portie geweld, actie en ook weer een tal aan fraaie vechtscene's, met als klap op de vuurpijl: een complete oorlog met alle superhelden bij elkaar. Kick Ass 2 weet zo weer erg leuk te worden.

Kick Ass 2 is nog best wel een leuk vervolg, maar kan, zoals ik het al eerder zei: het niet tippen aan deel 1. Dat hele reeks superhelden verzinnen lijkt in eerste instantie leuk, maar voelt aan de andere kant ook wel weer als een iets te snelle keuze, aangezien deel 1 nog best wel subtiel kon blijven. Maar ach, dat heb je wel vaker met vervolgen, ook deze was zeker niet slecht. Aaron Johnsson deed weer prima zijn rol als Dave, en die stoere Chloe Moretz was ook weer opnieuw geweldig als Hit Girl. Ook de montage was weer erg gelikt (wat ook een prachtige bijdrage was in deel 1) De soundtrack was weer wat minder bekend/interessant vergeleken met 1.

Desalniettemin een prima vervolgje.

avatar van woeler82
Hoewel kick ass 2 boordevol met geweld zit kan ik niet zeggen dat het een leuke film.
Is een beetje te dik opgelegd.

Leuke film voor 1x te kijken , maar meer ook niet

avatar van macrobody
jippie2010 schreef:
De magie van deel 1 konden ze niet benaderen.
Ik denk dat dat ook praktisch onmogelijk is,
Jim Carrey was voor mij de grootste verrassing: *3.5

Helemaal mee eens. En nu je Jim Carrey zegt dan moet dat wel de Colonel geweest zijn. Had 'm niet herkend maar zie nu ineens die kop van 'm en een gekke bek trekken terwijl hij in de beenklem zit bij Mother Russia.

avatar van jippie2010
Haha klopt... hij is daar toch wel een meester in hoor.
Zelfs nadat het masker af ging speelde hij praktisch onherkenbaar,
dat was voor mij doorslaggevend om toch een halfje hoger te geven.

avatar van Insignificance
Een vervolg. Het frisse is er uiteraard af en het wordt nog wel eens plat en puberaal. Niet erg grappig, die sick stick. Aan de flair van het eerste deel komt het ook niet of nauwelijks toe. Hier en daar enkele comic visuals op het op te leuken en het liedje tijdens het gevecht in het Chinese hol is raak, maar daar blijft het dan ook bij. De gewelddadige excessen moeten het doen, want verder heeft Wadlow niet de beste ideeën meegenomen. En dan valt de showdown met Mother Russia ook nog tegen.

Bovendien wordt het een chaos met zo'n leger aan superhelden. Grootste probleem is toch het scenario met veel te veel geknoei aan personages. De erfenis van Big Daddy hangt als een molensteen om de nek van de opening, het sukkelt te vaak aan met weke momentjes waar de lol erg ver te zoeken is en wanneer je uitgerekend Hit-Girl met zo'n zeurend verhaaltje opzadelt, morrel je aan de grootste fun factor. Ook een tikje laf. Je kan aanvoelen dat ze het rondom Night Bitch niet aandurfden.

Dominootje
Leuk vervolg!
Alhoewel ik het eerste deel niet meer vers in het geheugen had liggen dus sommige bruggetjes wist ik niet meer hoor..
Het blijft gewoon een grappig en apart iets om te zien, het vechten was af en toe iets too much..

Jammer van het benadrukken dat het "het echte leven is" en geen comic-boek. Goh!

avatar van huiguh
jippie2010 schreef:
Haha klopt... hij is daar toch wel een meester in hoor.
Zelfs nadat het masker af ging speelde hij praktisch onherkenbaar,
dat was voor mij doorslaggevend om toch een halfje hoger te geven.

Jim Carrey? Had hem niet eens herkend...

avatar van Lord Flashheart
Kick-Ass 2 geeft antwoord op de vraag: Wat gebeurde er ná "en ze leefden nog lang en gelukkig?". Niet zoveel interessants blijkt na het zien van deze film.

Hit Girl en Kick-Ass gaan over tot de orde van de dag, waarbij de eerste haar schoolcarrière oppakt en de tweede zich bij een team van misdaadbestrijders voegt. Mindy krijgt te maken met de gebruikelijke high school perikelen en heeft moeite om zich aan te passen. Dave wil "iets goeds" voor de mensheid betekenen en filosofeert over de rol van superhelden in de samenleving. Beide plots kunnen amper boeien.

Na een tijdje ontvouwt zich een derde plot in de film: de pogingen van Red Mist aka The Motherf*cker om wraak te nemen op Kick-Ass. Erg grappig wil dit echter ook niet worden. Net als bij de superhelden worden bij de superschurken een hele reeks nieuwe personages geïntroduceerd waar eigenlijks niets mee wordt gedaan. Alleen Kolonel Stars and Stripes (Jim Carrey als superheld) en Mother Russia (superschurk) komen wat beter uit de verf, maar iets toevoegen doen ze niet. Waarom Carrey zich trouwens voor zo'n onbenullige rol heeft laten strikken is me een raadsel.

Als uiteindelijk de drie verhaallijntjes bij elkaar komen wacht de grote, niettemin teleurstellende, finale. Het geweld is rauwer en bloederiger, maar de actiescènes blijven flets. Waar het gestuntel en de oneliners in de eerste film voor humor zorgden, zijn die hier afwezig of komen totaal niet lollig over. Dankzij de gevechten, de wapens en het Big Daddy personage hing over de eerste film een geweldige glans van 'coolness'. Over dit deel hangt vooral een grijze deken van dufheid.

Overbodig vervolg kortom. 2,5*

Zalige film. Erg goed. De 1ste was beter maar slechter was deze nu ook niet.
Verhaal is goed. Vette actie. Hoofdpersonages doen het wel erg goed.
Chloë Grace Moretz zet hier weer een heel goede Hit-Girl neer.

avatar van Barry83
Vond het wederom een geweldige film evenals deel 1. Weer genoeg brute actie met een mix van de nodige humor. Vond de rol van Hit-girl ook goed.

Eerste driekwart van de film was top het einde van ik helaas iets minder maar al met al prima film

avatar van Franza
De opvolger van een ijzersterk deel 1...

Nu ws het nog hopen dat dit een waardige opvolger zou zijn.
En of het dat was!
Ik vond hem persoonlijk nog beter dan deel 1.
Ik vond de personages erg goed, de actie was vet.

ff een vraagje: Gravity boy/man dat was turk van scrubs of niet?

Aan het einde te zien,ga ik wachten op een deeltje 3!
Dat masker laten ze niet voor niets zien.

dikke 4,5*

avatar van Shinobi
Franza schreef:
ff een vraagje: Gravity boy/man dat was turk van scrubs of niet?

Jep.

avatar van mock turtle
Deze film steekt er niet bovenuit. Misschien ook te hoge verwachtingen van, na eerste deel (lang naar uitgekeken). Moretz doet het leuk en die jongen uit Superbad ook.

avatar van mjk87
Beter dan deel één, waarin ik zelfs binnen de context van de film de actie te ver over the top vond gaan. Dat is nu wel beter, al is de actie zelf dan weer weinig opwindend. Moretz is wel gegroeid in haar rol en als actrice en krijgt ook one-liners geloofwaardig haar mond uit. Taylor-Johnson zal nooit mijn favoriet worden maar irriteert niet zoals in deel één. En Carrey heeft dan weer een prima rol, wat overigens niet van de schurk van dienst valt te zeggen. Die is gewoon lachwekkend, wat wellicht deels de bedoeling is, maar echte dreiging gaat er niet van uit.

En ja, met Moretz probeert men diepgang in de film te stoppen. Dat lijkt te lukken, maar eenmaal als dat bijna zover is, zal men op de klok hebben gekeken en gedacht: "kut, nog maar een halfuur voor de finale, we stoppen met deze ongein." Jammer, want juist dat was het meest interessante van de hele film en soms oprecht grappig. De rest is een verzameling van plotgedreven stukjes en wat actiebeelden, met alleen die scène met dat bestelbusje dat echt het noemen waard is. De muziek is weer veel geblaat weinig wol en echte mooie shots heb ik gemist. 2,5*.

avatar van Naomi Watts
Niet zo slecht als verwacht maar nog steeds erg slecht. Grootste probleem blijft dat ze de expliciete inhoud van de comics niet durven te verfilmen en het maar houden bij wat scheldwoorden. Wel slim, want voor veel lijkt Kick-Ass dan een gedurfd werkje maar waar het eerste deel nog volledig kon leunen op de kundige regie van Vaughn maakt Wadlow hier er een rommel van. Het ontbreken van de gangrape van Katie is natuurlijk een groots gemis en de film verspeeld hiermee gelijk zijn bestaansrecht.

Wat er voor in de plaats komt is dan wat high school geneuzel, identiteitscrisisjes en over the top karikaturale nonsens. Ook allemaal zeer ongeïnspireerd en zouteloos uit de doeken gedaan. Moretz blijft de dragende kracht, en ondanks een gelimiteerde inbreng houdt ze de boel hier ook min of meer overeind. Af en toe wat leuke dingen gezien, wat grapige lines gehoord maar het is voornamelijk heel slecht omspringen met geweldig bronmateriaal.

avatar van van duijn
Heel aardige film. De oudere Mindy, alias Hit Girl is vooral erg leuk om te zien. Ook Kick-Ass speelt het weer leuk. Toch een opvallende kleinere rol, die overigens niet tegenviel, van Jim Carrey. Ser Jorah komt er zelf even bij kijken als fucker van the motherfucker. De scènes blijven ook niet tegen vallen, blijf steeds maar weer verrast worden door het harde bloederige vechten. Daarnaast heb ik ook nog best veel gelachen. Het enige dat me niet echt beviel was het overdreven dramatische gepest van Mindy. En dan doel ik met name op het gebeuren in het bos. Voor de rest een prima deel 2 dat zeker niet tegenviel. Zou een eventueel deel 3 ook wel leuk vinden. *4.0

Naomi Watts schreef:

Ja dat argument hoor ik vaker... maar ik heb, zoals het gros van de kijkers, geen idee van de inhoud van de comics. Is een film per definitie slecht als hij (behoorlijk) afwijkt het originele verhaal? Heb je dat gevoel bijvoorbeeld ook bij een film als Titanic?

jippie2010 schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat je creatief moet kunnen zijn met een bestaand concept maar het is nu bijna een stijlbreuk.

Naomi Watts schreef:

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar de comics...

jippie2010 schreef:

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar de comics...

Absolute aanrader. Je zou nog aardig verbaasd zijn hoe expliciet de inhoud is van de comics. Alleen al de echte verhoudingen tussen Dave en Katie, verre van een liefdeskoppel in de comics. Wel benieuwd naar je bevindingen als je het gaat lezen, aan de andere kant hoop ik niet dat het veel verpest aan je filmbeleving, bij mij helaas wel het geval.