Kick-Ass 2 (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Jeff Wadlow
met Aaron Taylor-Johnson, Jim Carrey en Chloë Grace Moretz

Hit Girl en Kick-Ass proberen een normaal leven te leiden als de tieners Mindy en Dave. Met de diploma-uitreiking om de hoek besluit Dave samen met Mindy het eerste superheldenteam ter wereld op te richten. Echter, wanneer Mindy betrapt wordt wanneer ze wil wegglippen om Hit Girl te worden moet ze stoppen – en de afschrikwekkende wereld van gemene meisjes op de middelbare school alleen confronteren. Dave sluit zich hierop aan bij Justice Forever, een groep gemaskerde kruisvaarders.

Marki_san schreef:
Kick-Ass 2 leek net een parodie op Kick-Ass...slapstick over the top actie en characters...Hit Girl is helemaal verkracht...de hoogtepunt was voor mij Jim Cerrey (die ik gewoonlijk verschrikkelijk vind) maar die gaat al veel te snel dood...

Wauw bedankt voor de dikke spoiler!

Alsnog kijk ik uit naar deze film, maar deze spoiler verpest het wel een beetje..

(heb de spoiler in deze quote wel netjes onzichtbaar gemaakt.)

avatar van Filmpie1
Ik vond het 2e deel bij lange na niet zo goed als deel 1.
Het verhaal voelde inspiratieloos aan en de grappen waren ook stukken minder.

Zwolle84
Vreselijk slecht, clichématig verhaal, veel te weinig actie, slappe dialogen, noem het maar op; werkelijk álles is (veel) slechter dan deel 1. Ik begrijp echt niet hoe deze film een voldoende kan scoren. Ik twijfelde zelfs even om de bios uit te lopen, en dat terwijl ik het eerste deel erg leuk vond.

Zwolle84
_Casper_ schreef:
en na een actie scene riep ik gewoon mee KICCCK ASSSSS
daarom een topper, 4*

Blij dat je niet bij mij in de zaal zat...

Zwolle84 schreef:

Blij dat je niet bij mij in de zaal zat...

inderdaad dat zat ik bij een vervelende chagarijn als jou in de zaal

avatar van Corcicus
Een pak minder dan zijn voorganger.

Daar waar ik Kick-Ass één van de beste films ooit vond, is deze niet veel meer dan een aardige kijkbeurt waardig. De eerste film blonk uit in een heerlijke mix van humor en actie, fantastische muziek, ultieme actie-sequenties, machtige regie en uitstekende acteerprestaties. Hoewel deze bijwijlen grappig is, Mother Russia en de butler van Red Mist geniale personages zijn, en de actie niet al te beroerd is, vond ik de muziek en de regie zwaar tegenvallen. Bovendien hangt hier een vuil tienerfilm luchtje aan, dat maar gedeeltelijk gecompenseerd wordt door de actie. Kick-Ass 1 verandert totaal van sfeer middenin de film, waarna de actie het volledig overneemt, maar K-A 2 blijft de hele film lang zeurderige familiefilm elementen behouden. Bovendien was het CGI-bloed soms storend en kon het eindgevecht een pak boeiender (in vergelijking met de bestorming van het maffiabolwerk in de eerste film, verdwijnt dit hier echt in het niets).

Toch nog een 3.0 omdat ik mij zeker niet verveeld heb en ik heb te lang uitgekeken naar dit vervolg om mij door de slechte eigenschappen te laten overrompelen.

avatar van rep_robert
Het is allemaal net wat minder dan het geweldige eerste deel. Deels valt dit te wijten aan het zeer stroeve eerste kwartier. De dialogen werken niet en het voortstuwen van het verhaal gebeurt ietwat te geforceerd. Dat de prachtige Lyndsey Fonseca, in het eerste deel nog de prachtige love-interest zo makkelijk gedumpt wordt na 5 minuten is ook een gemis. Vooral omdat ze amper lines heeft... Kon ze beter helemaal uit de film gewerkt worden.

Gelukkig wordt het allemaal stukken beter na een kwartier. De actie is zoals vanouds weer lekker bruut, we zien alles voorbij komen. Maar die man die overreden wordt door een auto spant wel de kroon. Visueel ook een pareltje en een veelzijdigheid aan lollige helden zorgen voor de luchtige toon.

Het moraaltje wordt er helaas wel te diep doorheen gedrukt, iets wat me niet nodig lijkt omdat de doelgroep vanwege het geweld toch wat hoger ligt qua leeftijd. Ook leuk om te zien zijn de struggles die opbloeiende Chloe Moretz dit keer als worstelende tiener meemaakt, helaas zit er te weinig in om op dit gebied echt indruk te maken en voelt het out of place aan. Dit staat ook in schril contrast met de humor die dit tweede deel kent. Die is weer lekker scherp en af en toe ook behoorlijk grof, waardoor je jezelf afvraagt waarom die serieuze elementen nou precies zijn geïmplementeerd.

Dat komt mede door de sneltreinvaart waardoor je ondanks het ietwat gebrekkige verhaal toch makkelijk door die 103 minuten vrolijke onzin heen raast alsof het niets is.

avatar van Nicholas
Zoals al vele malen aangegeven is dit tweede deel een stuk(kie) minder dan zijn voorganger.

Toen was het volkomen nieuw voor mij. Het vervolg is meer een herhaling van zetten op lager niveau. Het grove taalgebruik, de harde actie, dat ben je na deel 1 wel gewend. Leuk, tuurlijk. Maar het gaat onherroepelijk aan kracht in boeten.

Hit Girl is nu bepaald niet meer het kleine opdondertje dat gangsters aaneen rijgt met haar dual swords. Zeker niet na haar make over. Haar dubbele verhaallijn is niet slecht, maar het leven van een puberende superheld is minder interessant dan een pint sized killing machine. Ook het ontbreken van Cage als Big Daddy is een gemis. Een gemis dat Carrey maar gedeeltelijk op kan vangen.

Het melodramatische en de sappy pianoriedeltjes zijn op sommige momenten behoorlijk misplaatst en niet des Kick-Ass. De kenmerkende humor is er bij vlagen. Vooral in het begin in de persoon van The Motherfucker.

De carnage is er nog steeds. Buitenstaanders en superheroes blijven niet buiten schot, wat een grote plus is.

Alles in overweging nemende is Kick-Ass 2 absoluut vermakelijk, maar mis je enerzijds wat van het oude en zie je te weinig vernieuwends.

Een boodschap heeft de film voor mij wel:

De nummers 2 zijn degene waar je niet mee moet fucken, dat tonen Hit Girl en Mother Russia wel aan.

avatar van martijn011
Het eerste deel was voor mij één van de beste films ooit gemaakt. Toen ik Kick-Ass voor het eerst zag was ik enorm enthousiast. De combinatie van humor, geweld en actie was er een die nog nooit was vertoond.
Ik zag dan ook erg uit naar dit deel, al had ik er niet teveel verwachtingen van, want ik wist van tevoren al wel dat het eerste deel nooit meer geëvenaard ging worden.

En die hypothese leek de juiste. Nooit, maar dan ook nooit, komt de film in de buurt van haar illustere voorganger. Ik vind het dan ook moeilijk om te stemmen omdat ik deze film onbewust vergelijk met het eerste deel en niet als op zichzelf staande film. Voor mij is dan ook alles in deze film minder leuk en interessant.
Vond het verhaal vooral het eerste uur erg matig. Weinig humor en actie, het leek meer op een romantisch drama op een gegeven moment.

Ook de rol van Jim Carrey was een zeer magere. Eigenlijk een totaal onzinnige en onnodige rol. Ze hadden zich beter kunnen spitsen op de superhelden Kick-Ass, Hit Girl en de tot Motherfocker omgetoverde Red Mist, mijn favoriete personage van het eerste deel. Maar ook laatstgenoemde had weinig screentime helaas. Wel leuk was de rol van Mother Russia, tenminste nog een pluspuntje tussen al die nikszeggende en zogenaamde superhelden.

Deze film is best vermakelijk als je deel één niet in ogenschouw neemt. De film kent ook zeker z'n betere momenten, vooral naar het einde toe, maar heeft ook zeker z'n mindere.
Wel leuk is de scene na de aftiteling die een volgend deel eigenlijk aankaart. Hopelijk gaan ze weer richting het niveau van de eerste film en kan dit deel achteraf als tussendoortje beschouwd worden!
We zullen zien!

Matig vervolg. Daar waar Vaughn nog een verzorgd eerste deel afleverde, is de regie van Wadlow rommelig, haastig en slordig. In 90 minuten worden verschillende verhaallijnen gepropt die in een razend tempo worden afgewerkt.

Het verhaal rond Hit Girl was wel het minst boeiend. Ze zit in haar puberteit, worstelt met haar identiteit en haar voogd praat gedurende de hele film op haar in om te stoppen. Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee, omdat het eerder irritatie gaf dan diepte in het personage. Geef mij dan maar Hit Girl die 90 minuten slasht, in plaats van dat dat slappe sentimentele geneuzel. Het gebeuren rond Kick-Ass was wat leuker met het groepje ongeregeld, al is Carrey jammer genoeg wat onzichtbaar. Helaas krijgt Kick-Ass ook zijn portie moralistische praatjes en de dramatische climax waarin zijn vader wordt vermoord, wordt in enkele minuten even snel afgewerkt. Red Mist vond ik net als in deel 1 opnieuw wel geinig, alias The Motherfucker . Werkt soms wat op de zenuwen, maar is als schurk aardig op dreef.

De actie is gelukkig wel prima in orde. Geweld wordt niet geschuwd en er zitten wel een paar stevige kills in. Helaas is het te weinig om de kijker 90 minuten te pleasen. Deel 1 was nog wel ok, maar met het leuke concept werd te weinig gedaan. Het vervolg voegt niks nieuws toe en is een stap terug zelfs. De kans dat er nog een derde deel gaat komen is groot, getuige de scene aan het eind van de aftiteling.

avatar van patjuh86
je moet van dit soort films houden drooge humor en apparte actie scenes maar ik vond het een super film deze krijgt van mij een 7,5 normaal valt een vervolg deel tegen maar deze film boeide me net zo veel als deel 1 zeker een aanrader om te kijken

Melvin Udall
Oei.. wat een tegenvaller. Waar Kick-Ass nog vernieuwend, vlot, grappig en op de juiste manier 'over the top' was, wordt hier door Wadlow zorgvuldig alles afgebroken wat in deel 1 cool was. Kotsende highschoolgirls... Net een scene uit een zo'n film met Movie in de titel.
Fouter dan fout, helaas...

avatar van thunderball
Deze vanmiddag wezen zien.

Haalt het niet bij het origineel. Daarvoor was het verhaal te rommelig, te oninteressant en de finale niet bijzonder genoeg. Verhaal staat ook te lang stil bij puberale belevenissen van Moretz op school met medeleerlingen en houdt het verhaal meer op, dan het verder brengt.

Moretz was als de elf jarige Hit Girl de trekpleister van deel 1, maar is inmiddels stukken ouder, waardoor het bijzondere er nu wel af is. Nog steeds is ze erg goed, maar duidelijk te oud voor de rol, waardoor het effect stukken minder is.
Ook wordt Cage behoorlijk gemist. Deels wordt dit goed gemaakt door aanwezigheid van Carrey, maar die zit uiteindelijk toch te weinig in het verhaal om werkelijk in druk te maken.

Christopher Mintz-Plasse als schurk is hilarisch, maar de final confrontatie is niet memorabel genoeg en kan al helemaal de finale van het origineel niet evenaren, laat staan overtreffen.

Verder is het ook vrij teleurstellend dat -op Mother Russia na- de rest van het groepje killers totaal geen indruk maakt tijdens die finale en ik mij nu al niet meer kan herinneren hoe ze verslagen zijn.

Kortom; aardig, maar niet de kwaliteit van het verfrissende origineel.

Een zes, ofwel drie sterren.

avatar van Munsh
Lang gewacht en gisteren kunnen ''bewonderen''. Het was te verwachten dat deel 2 tegen zou vallen, natuurlijk, als groot fan van deel 1, hoopte ik hier niet op. Ik vond het verhaal onsamenhangend en simpel. De vechtscenes waren best lachen maar kort en vaak voor de hand liggend. Jammer, want de trailers zagen er veelbelovend uit. Dan Jim Carrey, wat mij betreft hadden ze hem er langer in mogen laten. Vooral aangezien er zo'n ''hype'' over werd gemaakt dat hij mee zou doen. Buzz kill dus . Daarnaast begrijp ik niet waarom ze deze weg in zijn geslagen qua Hit-Girl, naar mijn mening werd ze een beetje op de achtergrond gezet. Op deze manier kreeg je een tweede verhaallijn genaamd Hit-Girl meets Mean Girls.

Kick-Ass deel 3? Nee bedankt..

Op wat geestige vondsten na een stuk minder fris en fruitig dan de eerste. Vooral het scenario schiet alle kanten op en kan niet kiezen tussen een komedie, drama, of rechttoe rechtaan high school film.

avatar van John Lee Hooker
Een matig vervolg op iets wat sowieso al best matig was. Kick-Ass presenteert iets serieus te zijn met heftige muziek, intigrerende close-ups en een zorgzame cameravoering. Maar wanneer het er op aan komt blijken we opgescheept te zitten met een kinderfeestje waar nog net geen waterpistolen aan te pas komen. Een toverstafje waar iemand van gaat braken was één van de instrumenten die deze actie/komedie inschakelt om vertier te brengen. Als The Motherfucker dan in het spel komt verzanden we al helemaal in een nutteloos geheel want dan gaan alle carnavalsgangers tegen elkaar vechten. Terwijl er buiten hun fantasiewereldje nog steeds allerlei criminelen doorgaan met hun praktijken. Dit wordt zelfs door Kick Ass nog aangehaald (zoiets van ''schurken in de echte wereld moeten door echte helden gestopt worden''). Jim Carrey kon weinig goedmaken.

avatar van El ralpho
Flauw zonder zout

Kick-ass 2 is als het gerecht wat je liever wat zoutiger had gehad. Je maaltijd is prima te pruimen, maar toch behoorlijk smakeloos ten opzichte van de voorgaande keer toen het zout niet ontbrak. Terwijl ik het voorgaande deel nog met een dikke 4,5 sterren beoordeelde loopt dit vervolg met een schamele 3 sterren de deur uit wat hem hoofdzakelijk zit in het missen van de scherpzinnigheid en de finesse die het eerste deel zo sterk wisten te maken.

De grappen zijn minder, de actie scene's zijn bij lange na niet zo spetterend als voorheen en er mist gewoon veel inspiratie en originaliteit. Het voelt allemaal niet fris, maar juist uitgekauwd en ondermaats aan ten opzichte van wat je gewend bent. Hit girl die haar super helden bestaan opgeeft en de harde realiteit van de American Highschool leert kennen voelt bovendien enorm misplaatst aan. En dan is er ook nog de rol van Jim Carrey die in de media enorm opgeblazen wordt maar in de uiteindelijke film niet genoeg blijft hangen omdat het slechts een redelijk kleine rol betreft. Op alle vlakken verwachtte ik hier gewoon meer van.

Probeer je het geheel los te zien van zijn succesvolle voorganger dan is het allemaal zo slecht nog niet. Voor actie liefhebbers valt er hier namelijk genoeg te halen. Let ook vooral op de rol van Mother Russia wat ik echt een prachtig personage vond. En hoewel de speelduur niet aan de korte kant is loopt het geheel vlot genoeg door om je voldoende te blijven vermaken. Echter blijft het hier wel bij, want ook al is deze titel op zich vermakelijk genoeg om tot de middenmoot te behoren, van een vervolg op een van de betere titels van de afgelopen jaren verwacht je gewoon meer. Véél meer.

avatar van Partyboooi
Helaas niet zo best als deel 1. Af en toe lijkt alles met een knipoog om vervolgens weer serieus te worden...en dat wekte bij mij soms irritatie op. Jammer, want denk dat er met dit format genoeg te doen was geweest. Desondanks een leuk filmpie voor tussendoor
**3

voor mij een waardige opvolger.
lekker bruut op sommige momenten, over the top en Night Bitch is o zo lekker.
hitgirl vond ik weer op en op.
juist het contrast met hitgirl met en zonder masker vond ik best aardig uitgewerkt.
je krijgt bijna medelijden met haar.
al met al een geslaagd filmochtendje.
leuke personages met Mother Russia en Hitgirl als uitschieters.
mag zo nog een film van komen.

avatar van missl
Deze film is eigenlijk best slecht. De humor ook maar ik houd er wel van. Ik heb me prima vermaakt bij deze film.

avatar van DjFrankie
Idd de nodige humor (hond), over the top en personages maken dit tot een aangenaam vervolg.

avatar van james_cameron
Aiaiai, wat een teleurstelling. Op ieder niveau een platvloers en banaal vervolg, van de plot, tot de humor en de aktiescenes. De enthousiaste cast doet er alles aan om er nog iets van te maken (en Jim Carrey is een leuke toevoeging), maar de film laat hen keihard in de steek. Alles oogt daarnaast ook behoorlijk goedkoop. In het vhs-tijdperk had men een treffende omschrijving voor een dergelijke film: direct-to-video.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het eerste sterke deel was een frisse verrassing die het superheldenfilmgenre op de korrel nam. Niet moeilijk dat er een sequel van kwam. Helaas is deze sequel een parodie van zichzelf geworden en lijkt het meer op Mystery Men (de film met Ben Stiller) dan op het vervolg van Kick Ass. Nog meer dan de vorige film is dit een tienerfilm geworden met flauwere humor. De sterke momenten zijn dan ook die waar het even serieuzer wordt en de actie wordt bovengehaald. Helaas neemt de slapstick humor meestal de overhand.

Een heel pak minder dus en bij deze ben ik ook afgehaakt moest er ooit een 3e deel komen.

avatar van Chainsaw
Kick-Ass was een amusante combinatie van over-the-top geweld, dik aangezette personages en lekker flauwe humor. Tijd om geld te verdienen en dus alles nog een keertje te doen, maar dan een stuk minder pakkend. Zo moet de studio gedacht hebben. Althans, daar lijkt het op bij Kick-Ass 2, zo'n typisch vervolg dat praktisch op elk vlak beneden het niveau van zijn voorganger zit.

Grootste probleem zat het 'm voor mij in de constante wisseling tussen platte poep- en kotshumor van het niveau Friedberg & Seltzer en zoet moralistisch drama. Waarom je film de titel Kick-Ass geven als het de helft van de tijd gaat over volwassen worden, zoeken naar je ware ik, geaccepteerd willen worden, het bijleggen met je vader .. alsof Steven Spielberg en Disney nog over het script hebben gepist. Verder zijn er wel wat geestige momenten in de film te vinden, alleen komen de meeste jammer genoeg van een personage dat na een paar minuten screentijd al het loodje moet leggen.

2,5 sterren.

avatar van filmkul
Deel 1 is moeilijk te overtreffen. Dat doet deel 2 ook niet. Desondanks is 2 toch een prima vermakelijke film. De actie is weer goed aanwezig en lekker over the top. De humor is ook goed en de verschillende zg superhelden en bad guys zien er weer hilarisch uit. Het verhaal is aardig maar niet bijster interassant en vrij voorspelbaar. Verder een prima film. 3.5

avatar van speliz
Volledig met filmkul eens.....geen woord aan toe te voegen....

avatar van Picker
En net als speliz ben ik het ééns met filmkul.

Bélon
Vervelend, heeft de harde schijf niet lang bevuild

avatar van john mcclane 2
De karakters maken een logische ontwikkeling door,en een herhaling van zetten word vermeden.
de humor van hit girl als "lief " meisje met een grote mond is minder aanwezig ,maar motherfucker is des te groter met zijn sm pakje en zijn stereo types (mother russia) villians.
De actie is ruim in orde met de epic eind battle op het eind als kers op de taart.
het gegeven nerdy types die super helden voor het echie willen worden blijft een leuk gegeven.
wel raar dat jim carey zich distancieert van deze film vanwege het gewelddadige karakter.
ik bedoel hallo heeft mr carey deel een niet gezien?
De muziek die je aan het eind van deel een hoort , en in dit deel in flarden terug hoort is oorspronkelijk bedoeld voor 28/weeks months later en het nummer heet:in a heart beat van john murphy.
ijzer sterk soundtrack nummer,mocht je er van houden,en zet hem HARD

deel 1 vond ik al slecht.
dus deel 2 zal ik zeker niet gaan kijken