• 8.607.498 stemmen

Met onder meer: Ryan Reynolds, Kevin Bacon en Jeff Bridges

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot R.I.P.D.

"To protect and serve the living"

Nick Walker (Ryan Reynolds), een onlangs overleden politie-agent, voegt zich bij een team van andere zombie agenten die werken voor de Rest in Peace Department (R.I.P.D.). Samen beginnen ze aan een bovennatuurlijke strijd om er achter te komen wie de moordenaar van Walker is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

cor1946 schreef:

Wat een verschrikkelijke film, zonde van je tijd. Dat zulke acteurs zich daar voor aanbieden. Zal het geld wel geweest zijn.

Datr wilde ik juist ook schrijven!!

frans123

Wat een walgelijk produkt. Zelden zulke wansmaak gezien...Moet je zien wat een acteurs.....konden ze daar geen ECHTE film mee maken??? Om te huilen werkelijk.

avatar van Shadowed

Shadowed

Oke.

Niet bepaald de beste film die er is, maar de uiterst aangename cast maakt het net wat leuker. Reynolds is altijd wel een leuk acteur om te zien, vooral bekend van zijn rol als Deadpool. Ook hier doet hij het niet verkeerd, Bridges is ook wel leuk.

Verhaal is weleens waar origineel bedacht en vrij leuk uitgevoerd. Jammer van de zeer matige effecten, die zo ongeloofwaardig overkwamen dat dit zelfs voor een fantasy bedenkelijk was. Vooral die monsters waren slecht in beeld gebracht, brr.

Verhaal is niet bepaald vlot, maar bied genoeg vermaak. Reynolds en Bridges zijn best een leuk duo, al had het allemaal iets komischer gemogen van mij.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Wat negatief mensen! Tuurlijk... geen hoogstandje maar toch wel vermakelijk om naar te kijken hoor.

En de laatste opmerking van Bridges in de film... hilarisch!

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Tja..... het is hier al vaak gemeld dat dit 100% zuiver op de graad een rip-off van de reeks MIB is. Tot het belachelijke aan toe. Maar deze prent is echt beneden peil, slechte humor, dom plat verhaaltje en verschrikkelijk script. Reynolds heb ik niet veel mee, maar er spelen daarnaast toch nog wel enkele namen van belang. Bacon doet het aardig, Bridges kan het niet dragen allemaal.

De regisseur heeft zich verbeten in dit project, het is een faal geworden. Snel vergeten is mijn opdracht.

avatar van mrklm

mrklm

Nadat zijn corrupte college Hayes [Kevin Bacon] hem heeft doodgeschoten, wordt Nick [Ryan Reynolds] gerekruteerd voor de Rest In Peace Department die moet proberen om zich als stervelingen voordoende doden te ontmaskeren en terug naar het hiernamaals te brengen. Dat geeft Nick mogelijk de kans om wraak te nemen op de man die hem vermoordde. Het plot en de karakters zijn gejat van Men in Black (met Jeff Bridges als een voormalig Texas Ranger om de boel op te leuken), maar de hyperkinetische, oorverdovende actiescènes en de overdaad aan weinig overtuigende CGI laat nauwelijks ruimte voor de twee sterren om iets van hun charisma en komische talent te benutten en dit naar een hoger plan te tillen. Reynold en Bridges doen gelukkig hun best.

avatar van ILDIB

ILDIB

Weinig origineel maar Who cares. Bridges is geweldig en reynolds doet prima mee. Ook de baas is gaaf. Alleen bacon is matig.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2019 stemmen

Eigenlijk een soort Men in black-spin-off (of moet ik zeggen rip-off?) zonder interessant plot, en terwijl dat in MIB nog kon worden ondervangen door grappige monsters halen de FX hier amper het niveau van Ghostbusters. Ryan Reynolds en Kevin Bacon zijn capabele acteurs die helaas niets te doen hebben gekregen, en Jeff Bridges moet terugvallen op de good ol' boy die hij de afgelopen jaren al te vaak heeft moeten spelen. Het enige voordeel van deze one joke movie is dat hij niet te lang duurt. Zonde dat er zo weinig met al deze mogelijkheden is gedaan.

avatar van DickBos

DickBos

Wat een negatieve onzin meningen en appels met peren vergelijkingen.

Geweldige film en fantastische special effects.

Bij deze 5 sterren

avatar van Hansopje

Hansopje

Mag dan veel hebben van MIB, maar ik heb me hier uitstekend mee vermaakt. Leuke humor, Bridges prima op dreef en het verhaal was ook niet slecht. Te laag gewaardeerd hier op MM.

avatar van Carvess

Carvess

Een prima popcorn film die dient als kauwgom voor de ogen. Gewoon een gezellig leuke wegkijker. Omdat de kritieken onnodig zuur zijn geef ik hem 5 sterren.

avatar van LauraCharlotte

LauraCharlotte

Grappige film die helaas naar het einde steeds meer uit de bocht vliegt. De acteurs redden de film van de soms ronduit slechte animaties en belachelijke/ongeloofwaardige gebeurtenissen.

Ik heb vaak moeten lachen ☺️

avatar van Number23

Number23

Blijft een niemendalletje, maar lekker kort en niet te serieus. Het was een ideale herziening voor een erg luie zondagavond.

avatar van Sjieve

Sjieve

frans123 schreef:

Datr wilde ik juist ook schrijven!!

Ik ga ook! Wat een bagger.

DickBos schreef:

Wat een negatieve onzin meningen en appels met peren vergelijkingen.

Geweldige film en fantastische special effects.

Bij deze 5 sterren

Who cares...maak er 8* van!!!

avatar van missl

missl

Goede cast maar wat een slechte film.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Wat een waardeloze film is dit zeg. Dat Reynolds hier zich voor leent. Verhaal is bespottelijk. Deze bagger krijg 0,5☆ voor de moeite.

avatar van Paquita

Paquita

Leuke film. Ik heb me vermaakt.

avatar van Jynxter

Jynxter

Een erg simplistische film die ondanks het eenvoudige verhaal toch wat onsamenhangend en rommelig aandoet. Het script heeft ook bijzonder weinig ijkpunten. Je zou bijna denken dat alles gaandeweg het film proces uit de losse pols verzonnen is. RIPD is dat ook geen al te beste film geworden. Daarbij is ook de CGI matig (hoewel dat voor die tijd wellicht nog meevalt) en vond ik Jeff Bridges, die ik hoog heb staan, zijn karakter te dik aanzetten.

Maar dan nog heb ik niet echt spijt van het opzetten van deze vrij maffe actiefilm. Als eenmalige pulp-shot was er best doorheen te komen.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Even meegepikt op tv omdat de trailer nog wel aardig leek toen die een keer voorbij kwam. Maar al snel bleek dat je met de trailer wel het meeste gezien heb aan deze Men in Black meets Ghostbusters rip off.

En eigenlijk moet ik ook beter weten, vooral als het de naam Reynolds betreft. Een naam die voor mij garant staat voor uitermate flauwe en nietszeggende films een uitzondering daar gelaten zoals Buried of Safe House die ook niet super zijn maar op zijn minst behoorlijk. Sowieso ook rollen waar Reynolds serieus is. Een grote uitzondering vormt dan toch Deadpool die ondanks de typerende Reynolds humor uitermate goed te doen is qua mix, maar met deel 2 ook meteen alweer minder scoort omdat het alweer teveel de Ryan Reynolds show wordt. Van een Reynolds show is in RIPD geen sprake, maar werken doet het allemaal zeker niet.

Waar te beginnen. Het duo werkt niet bepaald, de humor is flauw en nergens leuk, de actie en cgi ver over de top of fuck lelijk, Bridges lijkt sinds True Grit in 2010 weinig anders meer te kunnen dat Rooster Cogburn achtige rollen, iets waar op een gegeven moment ook de lol wel af is, het script cq verhaal is dunner dan flinter en één van de weinige aardige dingen aan RIPD is Bacon die ook niet eens super opdreef is. Enige ander reden om uit te kijken zijn dan nog op zijn minst de drie dames in de vorm van Marisa Miller, M. L. Parker en Stephanie Szostak. Behalve dat is dit een gevalletje van heel snel vergeten.

WAT! Heb ik deze film 1 ster gegeven?!

Veel te hoog voor deze bagger!

Het is dat er niks lager is dan een halfje, want dat halfje is deze film het niet waard.

De gestoorde filmfanaat schreef:

WAT! Heb ik deze film 1 ster gegeven?!

Veel te hoog voor deze bagger!

Hahaha...wat een rommel wordt er gemaakt en hier geven ze nog 4-5* ook..

frans123 schreef:

Hahaha...wat een rommel wordt er gemaakt en hier geven ze nog 4-5* ook..

Ja, precies dit. Rotzooi van de bovenste plank.

En dan ook nog Jeff Bridges en Ryan Reynolds!

Als je met deze cast geen goede film kan maken dan moet maar heel snel de regiestoel aan de wilgen hangen.

De gestoorde filmfanaat schreef:

Ja, precies dit. Rotzooi van de bovenste plank.

En dan ook nog Jeff Bridges en Ryan Reynolds!

Wat ik niet begrijp is dat zo'n Bridges zich er voor leent. Mss krijgt ie 20 miljoen $ , zou ik het ook doen...

frans123 schreef:

Ja, voor 20 miljoen $ zou ik het ook zeker doen. Maar dat een grote acteur als Bridges in z´n flutfilm gaat spelen, terwijl hij een carrière heeft met ontzettend goede films en dan zijn grote naam laat wegsmijten met deze film.

Dat zie ik in deze film ook Reynolds die ook aardige films heeft.

De gestoorde filmfanaat schreef:

Dat zie ik in deze film ook Reynolds die ook aardige films heeft.

Ja exact!!! Onbegrijpelijk....maar dollars vergoedt veel...kijk maar naar De Niro, die heeft ook heel wat flutfilms op zijn naam. Maar die acteurs hebben zo'n gevestigde naam dat ze geen schade oplopen. Dat soort films wordt ze "'vergeven"..

avatar van Collins

Collins

Men in Black met ondoden. Zo kun je R.I.P.D. in een notendop omschrijven. Een turbulente spokenjacht die bol staat van de speciale effecten met twee contrasterende personages voor de humoristische ondertoon en een actierijk verhaal dat weinig origineel is.

De personages halen het niet bij de personages uit de overduidelijke inspiratiebron met de naam "Men in Black" De beide cops zijn dan wel contrasterend, maar in tegenstelling tot de cops in Men in Black tamelijk vlak en niet heel interessant. Ryan Reynolds en Jeff Bridges spelen onderkoelde actiefiguren zonder emotionele diepte zodat de constructie van de karakters binnen vijf minuten al geen geheimen meer bevat.

In een film die een voorspelbaar verloop heeft en die bijna alleen bestaat uit een aaneenschakeling van actie en speciale effecten, is het juist leuk als de personages iets meer hebben te bieden dan banale dialogen die eigenlijk niet bijzonder humoristisch zijn. Erg grappig is het allemaal niet. Wel geslaagd is de running gag die geënt is op het gegeven dat een ondode er in de menselijke wereld anders uitziet dan voor zijn dood. Helaas wordt deze grap te lang uitgebuit. Aan het einde van de film is de lol er wel af.

De verschijning van Jeff Bridges als antieke westernheld die de ene na de andere botte opmerking plaats, biedt gelukkig nog enig soelaas. Van Ryan Reynolds die een film onder lang alle omstandigheden dezelfde gelaatsuitdrukking hanteert en geen opvallend leuke oneliners heeft, moet de film het niet hebben.

R.I.P.D. is een simpele blockbuster. Het verhaal is vlak. De personages zijn stereotiep, saai en oninteressant. De speciale effecten zijn aardig. De creaturen die tot leven worden geroepen zijn nogal fantasieloos. De humor houdt niet over. Het tempo zit er goed in en de actie is ok. Ik heb me niet verveeld, maar had na afloop wel een gevoel van teleurstelling.