Despicable Me 2 (2013)

Alternatieve titel: Verschrikkelijke Ikke 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Pierre Coffin en Chris Renaud
met de stemmen van Steve Carell, Miranda Cosgrove en Kristen Wiig

Gru (Steve Carrell), het duivelse meesterbrein, is terug en heeft zijn leven gebeterd en drie kinderen geadopteerd. Samen met zijn assistent en de kinderen beleven zij een nieuw avontuur, waarbij de Minions weer voor de nodige problemen zorgen. Een paar Minions zijn aan het lanterfanten wanneer ze een geluid horen buiten. In eerste instantie blijkt het een kat te zijn die ze bang maakt, maar vervolgens worden ze ontvoerd door een mysterieuze kracht.

avatar van schram101
Leuke trailer. Hopelijk (nog) meer Minions in deze opvolger. Die warer erg grappig in het eerste deel.

Het leuke van deel 1 was dat Gru nogal kwaadaardig was. Dat hij nu zijn leven gebeterd heeft en kindjes heeft geadopteerd, lijkt me nogal verneukeratief voor het vervolg. De focus zal wel op de succesvolle minions komen, maar ja die waren leuk als sidekicks en kunnen natuurlijk nooit de film dragen. Lijkt me vrij kansloos dit.

avatar van jipt
Wow die gele dwergen zijn me toch een partij vervelend. Moet wel een kutfilm worden. YouTube - Despicable Me 2 Trailer - Banana and Potato Song (with lyrics)

avatar van Minotaures
Stem van Al Pacino in een animatie?

disneystore
Buiten dat schattige bubble-gum pop awwwww unicorn candy pink meh meh meh meisje is er toch vrijwel niets aan deze films? Of...?

Update: poster geplaatst.

avatar van Solis
Official soundtrack

Ik vind 'm leuk!

avatar van Shinobi
"That's right, baby! Gru's back in the game with cool cars, gadgets and weapons!"

Vanochtend in de bios meegepakt (Pathé had een voorpremière) en ik heb er net zoals het eerste deel weer met volle teugen van genoten.

Waar het vorige deel nog inging op de schurkendaden van Gru en hoe hij de drie weesmeisjes: Margo, Edith en Agnes ontmoet; draait het in dit deel er meer om hoe hij zelf min of meer de good guy moet spelen en een schurk moet zien te stoppen. Hierbij wordt duidelijk ook meer aandacht besteed aan de liefde, in de vorm van love interest agent Lucy Wilde.

Het bovenstaande is natuurlijk slechts als kapstok bedoelt voor alle ongein dat staat te gebeuren en waar de welbekende gele minions een groot deel van uitmaken. In dit deel staan ze iets meer centraler en op sommige momenten werd ik echt goed verrast in wat voor gestoorde situaties ze steeds weer terecht kwamen. Tevens nemen we letterlijk een kijkje in hun fantasie: het was echt lachen om minion Dave te zien fantaseren over agent Lucy.

Qua animatie zit het net zoals in het eerste deel hier ook weer prima in elkaar. Het ziet er kleurrijk uit en de animaties lopen vlot in elkaar over, waarbij er duidelijk is gelet op de details. Wederom werkt het 3D weer uitstekend. Blijf wel even zitten bij de eindcredits voor nog meer minion actie.

Al met al een zeer geslaagd vervolg dat zeker de moeite waard is om te zien. De film kent een vlotte pacing, qua grapdichtheid zit het prima in elkaar en om vooral de minions niet te vergeten. Een uitstekende animatiefilm voor jong en oud.

Dikke 3,5 sterren.

avatar van SilentF0rce
Hele leuk film! Veel leuker dan deel 1, met meer minions, meer geslaagde grappen en een leuker verhaal.

avatar van m1chel
Leuk, maar haalt het niet bij deel 1. Ik denk dat het nieuwe er een beetje vanaf is. Qua verhaal was deel 1 een stuk leuker, maar deze kan er mee door.

avatar van cordiacovens
Wanneer je het eerste deel leuk vond, vind je deze vast ook leuk. De film levert leuke momenten op waar genoeg om te lachen valt en de hele film is in een goed tempo verteld waardoor je je niet verveeld.
Tuurlijk heeft deze film niet de diepgang van een pixar film, maar hij is zeer vermakelijk en bied veel humor en geweldige karakters en natuurlijk die minions die leuk zijn, ik zou zeggen ga de film zien als je zin hebt in een leuke animatiefilm.

Technisch gezien ziet de film er leuk uit, bevat een goede soundtrack die de humor goed ondersteund en is de 3D niet irritant. Ik zou zeggen kom maar op met deel 3 en die Minions spin-off

avatar van TheVoice
Gisteren gezien in de bios, erg leuk, ook de kids vonden hem geweldig.

avatar van Honey Blossom
Leuke film.

Na Despicable Me, heeft de kijker een bepaalde verwachting over deel 2. De makers zijn hier wel in geslaagd denk ik.

Wat het heeft doen werken, is het focussen op: de Minions, die dit keer mee doen in het verhaal; en eveneens het behouden van de 'schattigheid' van de meiden. Daar komt nog bij dat het verhaal wordt opgefrist met een vleugje liefde en romantiek.

De schurk is erg grappig, de film is kinderlijk, maar zelfs volwassenen kunnen stuk gaan om de Minions.

Ik ben toch wel benieuwd of er dan een eventueel vervolg komt en hoe ze dat dan leuk willen houden. Want ik denk dat de lol er nu zo wel een beetje van af is.

avatar van killer13
vond deze even leuk als de eerste, misschien zelfs beter. liefhebbers van deel 1 zullen hier zeker tevreden mee zijn. ik in ieder geval wel!

Leuk. Net wat minder dan het eerste deel.

avatar van RaouL#1
Ik heb weer genoten. Was bang dat het na een geweldig deel 1 zou gaan tegenvallen.

Ik kan echter nog naar 3 films kijken met de minions. Zij maken de film wat het is. Heerlijke humor.

TheVoice schreef:
Gisteren gezien in de bios, erg leuk, ook de kids vonden hem geweldig.

Is deze geschikt voor een 4-5 jarige?

avatar van cordiacovens
Denk dat het afhangt van het kind? Zou best kunnen dat hij/zij hem leuk vind. Zitten geen gewelddadige dingen in of iets dergelijks

Leuk maar deel 1 was leuker
The minions en Agnes waren wel lief

cordiacovens schreef:

Dat is met alles zo .

Bedoelde dus of een kind de grappen kunnen begrijpen en, net wat je zegt, of het niet geweldadig is . Nu was dat met deel 1 ook niet het geval, maar just checking

avatar van jeroentjuhhhhh
Tergend slecht. Was al geen groot fan van deel één, maar dit slaat echt alles. Heb ruim anderhalf uur mezelf zitten verbijten in een zaal gevuld met gelach van jong én oud om ALLES wat bewoog of geluid maakte. Mijn gevoel van humor is bijzonder infantiel, maar dit...dit is werkelijk nérgens grappig. Tenzij je nog moet lachen om het feit dat je een 'scheet' geluidje kunt maken met je tong, heb je hier niks te zoeken. Ik zou eigenlijk willen zeggen dat ze hun publiek onderschatten en daarmee direct belediging met dit kansloze en goedkope slapstick gebeuren, maar gezien het feit dat íedereen behalve ik er lol aan had, zal ik er helaas wel naast moeten zitten met die stelling.

Qua verhaal vrij basic weer, al heb ik daar vrij snel lak aan. Creatief is het allerminst en de comedy moet dan ook vooral komen van die minions. Trek ze een raar pakje aan en je hebt de zaal plat hoor! Dat typische ADHD karakter komt de film ook niet ten goede. Dat continue rennen, vliegen, schreeuwen, vallen... om knotsgek van te worden. Ik ben dan toch voorstander van het subtielere werk en begeef me dan ook voorlopig niet meer op de Amerikaans Animatie-markt.

avatar van Starry Night
Geweldig leuke film, zat constant met een glimlach op mijn hoofd (merkte ik op een gegeven moment per ongeluk).

avatar van gillie24
Net zo leuk als deel 1.

De minions. Een van de allerleukste vondsten in animatieland. In deel 2 hebben ze een beduidend grotere rol dan in het eerste deel. Je moet er van houden, maar ik moest er telkenmale erg om lachen. De drie meiden zijn ook weer erg lief en schattig en Agnes steelt gewoon weer mijn hart. Zo schattig, dat doet het bij mij wel.

Gru is zijn streken grotendeels kwijt (dat was natuurlijk gaandeweg deel 1 al zo) waardoor hij zelf iets minder leuk is als in deel 1, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de drie meiden en door de hilarische minions (die eigenlijk een eigen film verdienen).

Mooie animatie, heerlijke humor en een erg leuk verhaal.

avatar van tal1b
verschrikkelijk leuk dit, vooral de scheetgeluidjes, in tegenstelling tot die zuurpruim hier ergens boven.

avatar van jeroentjuhhhhh
tal1b schreef:
Goed van je.

avatar van tal1b
aangezien deze net zo goed is als de 1ste, heb ik 't op 3,5 gestemd
wel moet ik zeggen dat de animaties, vooral de acties special effects, ontploffingen etc, erg mooi in beeld gebracht.
Een 1 is zeer ondergewaardeerd, voor dit hoogstaaltje en vooral komische productie.
Heb me erg vermaakt met mn dochters in de bios, waar het allemaal om draaid

x_Sheerio_x
Ben hier heen geweest met mn vriendinnen. Ik vond deel 1 erg leuk maar ik had niet al te hoge verwachtingen van het vervolg (het vervolg van een animatiefilm valt meestal tegen)
Ik vond hem erg leuk en ik heb me geen moment verveeld tijdens de film. We hebben ons doodgelachen om die 'minions'.
Ontzettend leuke film, echt een aanrader voor kinderen EN volwassenen.