Despicable Me 2 (2013)

Alternatieve titel: Verschrikkelijke Ikke 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Pierre Coffin en Chris Renaud
met de stemmen van Steve Carell, Miranda Cosgrove en Kristen Wiig

Gru (Steve Carrell), het duivelse meesterbrein, is terug en heeft zijn leven gebeterd en drie kinderen geadopteerd. Samen met zijn assistent en de kinderen beleven zij een nieuw avontuur, waarbij de Minions weer voor de nodige problemen zorgen. Een paar Minions zijn aan het lanterfanten wanneer ze een geluid horen buiten. In eerste instantie blijkt het een kat te zijn die ze bang maakt, maar vervolgens worden ze ontvoerd door een mysterieuze kracht.

avatar van Rvdz
Die kip
Erg leuke film weer, denk dat ik hem beter vind dan de eerste, maar daarvoor zou ik die nog eens moeten herzien.

avatar van MrEd
jeroentjuhhhhh schreef:

Wel vreemd dat je 10 euro uitgeeft om naar een film te gaan waarvan je het eerste deel al niet goed vond. Vind je dat zelf ook niet een beetje?

avatar van jeroentjuhhhhh
MrEd schreef:

avatar van rep_robert
Despicable Me 2 blijft ondanks het gebrek aan verrassingselementen toch een meer dan waardige vervolg op het zeer goede eerste deel.
De verplichte elementen zoals een love interest en de puber problemen(vriendje) komen helaas ook voor in deze film, waardoor het frisse wel zo'n beetje verdwenen is. Ook is Gru bij lange na niet het leukste element van de film, ben nog steeds geen grote Carrell fan.

Toch zit het met de humor meer dan snor en is elke seconde dat er zo'n Minion in beeld is flink genieten geblazen. Niet minder dan geniaal! De film moet het dan ook hebben van de vele leuke bijrollen, waarvan die kip inderdaad erg geestig is.
De toegifte aan het einde in 3D met een zinspeling naar the Minions Movie is ook erg geestig en tevens het beste wat ik in 3D heb mogen bewonderen het laatste jaar(en dat zegt ook wel genoeg)!

avatar van lotteke_ik
Geweldig, heb me weer helemaal kapot gelachen. Een animatie film zoals het hoort, verstand op 0 en lachen maar. Had er niet veel van vewacht aangezien een vervolg meestal minder goed is, maar ik ben compleet verrast. Hij was net zo goed als de eerste. Een van mijn favoriete films dus!

avatar van baspls
"Gru's back in the game with cool cars... gadgets... and weapons!"

Illumination word steeds beter. Ik moet zeggen dat het nog steeds een knake-bedrijfje is met slechts twee films die om aan te zien zijn. Bij hun eerdere films was de animatie echt heel slecht en hier valt dat best wel mee.

Een grappig vervolg op Despicable Me. Even hilarisch als het eerste deel al is het hier ook technisch wat beter. En die vreselijke kindertjes zijn hier goddank wat minder belangrijk. Al met al vond ik deze wel ietsje beter dan zijn voorganger.

De stijl van sommige stukken is een beetje gepikt uit The Incredabels van Pixar. Natuurlijk is het door de spionage ook een beetje Mision Inpossible/James Bond-rip-off al valt dat best wel mee. Er is een stukje dat er een kip uit de trui van Gru komt en dat is net zoals in Shrek II en Spaceballs natuurlijk een verwijzing naar John Hurt's actie in Alien. Die minnions waren ook erg grappig. Wel een beetje gay af en toe. Aan het eind met dat lied was wel best wel geniaal.

De romance met Gru en Lucy vond ik ook wel goed. Goede film naar mijn mening zeer vermakelijk al had ik toch liever zonder CGI gezien.

Lijkt mij nogal logisch

avatar van Showey
jeroentjuhhhhh schreef:
Tergend slecht. Was al geen groot fan van deel één, maar dit slaat echt alles. Heb ruim anderhalf uur mezelf zitten verbijten in een zaal gevuld met gelach van jong én oud om ALLES wat bewoog of geluid maakte. Mijn gevoel van humor is bijzonder infantiel, maar dit...dit is werkelijk nérgens grappig. Tenzij je nog moet lachen om het feit dat je een 'scheet' geluidje kunt maken met je tong, heb je hier niks te zoeken. Ik zou eigenlijk willen zeggen dat ze hun publiek onderschatten en daarmee direct belediging met dit kansloze en goedkope slapstick gebeuren, maar gezien het feit dat íedereen behalve ik er lol aan had, zal ik er helaas wel naast moeten zitten met die stelling.

Qua verhaal vrij basic weer, al heb ik daar vrij snel lak aan. Creatief is het allerminst en de comedy moet dan ook vooral komen van die minions. Trek ze een raar pakje aan en je hebt de zaal plat hoor! Dat typische ADHD karakter komt de film ook niet ten goede. Dat continue rennen, vliegen, schreeuwen, vallen... om knotsgek van te worden. Ik ben dan toch voorstander van het subtielere werk en begeef me dan ook voorlopig niet meer op de Amerikaans Animatie-markt.

Ik vind scheetgeluidjes met tongen wel grappig

avatar van wwelover
Geinig, maar net als deel 1 niet hoogstaand. De film moet het vooral hebben natuurlijk van de Minions (afgaand op de reacties van het publiek) terwijl ik zelf meer het karakter van Wig kon waarderen en ik ook Gru eigenlijk best leuk vond. Ok de Minions zijn ook zo nu en dan erg geestig maar sloegen ook wel een paar keer de plank mis. Het verhaal is minimaal en niet spannend maar voor een animatiefilm goed te doen. De 3-D vond ik ook wel goed gebruikt.

Nipt 3.5* (vooral door het slotakkoord)

Chainsaw (moderator)
De eerste film was een aangename verrassing in zijn eenvoud en droge slapstick humor. Logischerwijs gaat een vervolg op precies dezelfde toon en dus mag Despicable Me 2 weliswaar wederom vermakelijk, maar geen verrassing heten. Vooral jammer dat compleet uitgemolken zaken als een love interest erbij gesleept moesten worden, had de film prima zonder gekund. Verder minder aandacht voor de drie meiden en Dr. Nefario en meer voor Gru's geliefde en, uiteraard, de gele hyperactieve wezentjes. Die laatste zorgen wederom voor veel amusement, hoewel hun aanwezigheid toch een stuk minder sterk gedoseerd was als in de eerste film.

3,5 sterren.

baspls schreef:

Neem aan dat je 3D wil zeggen? Want zonder CGI blijft er erg weinig film over.

Chainsaw schreef:
Neem aan dat je 3D wil zeggen? Want zonder CGI blijft er erg weinig film over.

Ik bedoelde eigenlijk dat ze naar mijn mening beter Stop-motion of Traditionele animatie hadden kunnen gebruiken.

Vermakelijke film, niets meer, niets minder. Gewoon lekker verstand op 0 en lachen.
Alleen een beetje jammer dat ik elke keer nadat ik een 3D film heb gezien knallende hoofdpijn heb.. Hebben meer mensen hier last van?

dirk_ajacied schreef:

Jep, Ik heb dat altijd. Komt bij vooral omdat ik de 3d-bril voor mijn normale bril moet zetten.

baspls schreef:

En waarom, precies?

Chainsaw schreef:
En waarom, precies?

Omdat ik een grandioze hekel heb aan die tenenkrommende computeranimatie die tegenwoordig zo in is. Cel-animatie is historisch gezien nog steeds de grootste vorm van entertainment ooit. Ik vind dat ze dat tegenwoordig ook gewoon moeten gebruiken. Natuurlijk zijn er een paar goede cgi-films maar die had ik dan liever in een andere techniek gezien.

avatar van soom
Ja, ik had gewoon naar Despicable Me moeten gaan, ipv de nagesynchroniseerde, want ik heb geloof ik alle leuke grapjes van het origineel gemist. Wellicht weer eens een keer gaan kijken als ie later dit jaar in de videotheek mag komen.

Gru is nog steeds geweldig, die meisjes zijn nog steeds wel grappig/lief/schattig, de minions zijn nog steeds op de een of andere manier aaibaar en oh zo leuk (en ik wil er nog steeds eentje hebben! Ik zag bij GTST effe iets langsschieten wat op een Minion leek, en sindsdien is mijn verlangen om zo'n kussen? knuffel? te hebben, alleen maar erg aangewakkerd..)

Lucy is een minder personage, Gru overstijgt haar met gemak. Zeg maar gewoon jammer dat er weer een vervolgdeel moest komen. Hopelijk maken ze nog weleens een originele film ipv het met vliegtuigen en slakken en 300 delen goed te laten komen.

avatar van schumacher
Op gebied van humor sowieso beter dan de 1ste film, heb meermaals goed kunnen lachen, vooral dankzij die minions maar ook dankzij die kip/eend enz....Super, zeer vermakelijk, de tijd vloog vooruit. Veel meer humor dus, toppie.
2D bekeken, 3D doe ik niet meer, is zijn geld niet waard en ik heb er ook last van aan mijn ogen enz....

avatar van m1701
Weer helemaal in een deuk gelegen!!!
Hilarisch
Vooral de Minions.....
Ok verhaal mega standaard, maar ze moeten toch iets
4* zeker moeite waard voor de bios.... alleen 3D begint pas echt bij de aftiteling!

avatar van Nephilim
Had deel 1 tot vorige week niet gezien ondanks dat iedereen om me heen zei dat ie leuk was. En dat was ie.

Dus wilde ik deel 2 zien. Dus naar de bios (in 3D). Heel erg leuk leuke grapjes, lekker gimmicky 3D en uit eindelijk lekker feel good.

avatar van Rodger
Weer fantastisch, lekker gelachen om de mooie humor die er in zit.
Vaak zie je bij film dat de meerder delen minder zijn, dat kon ik van deze zeker niet zeggen.
3.5

avatar van mock turtle
Ik ging dan ook niet voor mezelf.

Medelijden met MrEd in zijn kleine wereldje, die niet op het idee komt dat je ook om andrere te plezieren naar een film kan gaan. Triest, vind je ook niet. On topic: beetje rare, maar leuke films.

avatar van John Lee Hooker
Best aardig gedaan. Ik ben niet weggeblazen maar het zag er allemaal wel tof uit. Verhaaltechnisch bleef het wat achter, vele situaties kun je op voorhand wel uittekenen en bepaalde twists verliepen niet helemaal naar mijn smaak. Gewoon wel prima om een keertje mee te pakken.

avatar van horizons
Leuk. Maar minder dan directe bios concurrent Monsters University.

Wat is het toch heerlijk om zo'n film te kunnen maken. En er zullen er vast meer zijn, maar die heb ik niet gezien. Deze wel en ik vond hem zoo leuk!
5 punten, weet helaas niet deze te plaatsen!

jeroentjuhhhhh schreef:

Als je deel 1 al slecht vond, dan ben je natuurlijk wel redelijk simpel als je je daarna ook nog anderhalf uur gaat zitten verbijten bij deel 2.
Je dacht bij jezelf....ik heb betaald en blijf mooi zitten.

Jeannot schreef:
5 punten, weet helaas niet deze te plaatsen!

Boven bij de stemmen zie je staan "mijn stem"
Succes

avatar van bartbart
hhahaha deze film is beter dan deel1
die kip was lachen
en dit is trouwens een erg goeie poster

avatar van mock turtle
Er is duidelijk een hoop energie in deze film gestoken om er iets heel leuks van te maken en de karakter diepgang mee te geven en dat is behoorijk geslaagd. Vooral het begin was erg grappig. Daarna zakt het wat in en lijkt het verhaal vroegtijdig tot een matig einde te komen, maar er volgt nog een behoorlijk laatste half uur waarin alle losse draadjes aardig bij elkaar komen. Erg leuk!