• 8.564.931 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titel: Iron Man Three

Oorsprong: Verenigde Staten / China

Geregisseerd door: Shane Black

Met onder meer: Robert Downey Jr., Guy Pearce en Gwyneth Paltrow

Releasedatum: 24 april 2013

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Iron Man 3

"Unleash the power behind the armor."

Sinds een intensieve strijd met buitenaards leven in New York heeft Tony Stark last van angstaanvallen en kan hij niet meer slapen. Hierdoor werkt hij bijna dag en nacht aan zijn Iron Man pakken en probeert steeds meer nieuwe dingen uit. Maar dan wordt de wereld opgeschrikt door een reeks aanslagen van de mysterieuze Mandarin. Tony besluit om de terrorist uit te dagen, waar deze op reageert door vol in de aanval te gaan. Tony ontdekt al snel dat niets is wat het lijkt en hij moet proberen al zijn kracht en kennis te verzamelen om de plannen van Mandarin tegen te gaan en zo zijn naasten te beschermen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

President Matthew Ellis

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

In Film > Nieuws > Iron Man 3 (2013):

Ik zie er nog geen topic van, dus bij deze:

Tony Stark krijgt het zwaar in 'Iron Man 3' - FilmTotaal filmnieuws

(De trailer komt volgende week uit, aldus het bericht)

Naomi Watts

Niet echt veel zin in. Koek lijkt me wel een beetje op en dat ze ook nog naast de beste actrice van dit moment grepen maakt het er niet rooskleuriger op. Fingers crossed.

kappeuter (crew films)

Meer een teaser voor de trailer.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Morgen verschijnt de trailer.

avatar van Eazy

Eazy

Naomi Watts schreef:

Wie dan?

Verder weet ik het nog niet met dit deel, deel 1 vond ik verrassend leuk, maar 2 ging echt helemaal nergens over.

Naomi Watts

Jessica Chastain. Marvel en DMG brachten naar buiten dat het door scheduling conflicts kwam, volgens haar was het script de reden waarom ze 'nee' zei. Ook daarom niet zoveel vertrouwen. Bij herziening zie ik de vorige delen ook niet overeind blijven staan.

avatar van Nicholas

Nicholas

Vond 1 goed en 2 zeer matig. Morgen de trailer maar eens bekijken.

avatar van AHWA

AHWA

Vond 1 heel goed en 2 ook, maar vooral door Shane Black kijk ik erg uit naar deze. De vorige samenwerking van Black en Downey Jr leverde het fantastische Kiss Kiss Bang Bang op, dus dat moet wel goed komen.

avatar van schram101

schram101

Vrijwel niets te zien in die teaser maar van de week zal de echte trailer wel verschijnen. Ben benieuwd.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Trailer preview #2 (Youtube HD) en de teaser-poster geplaatst.

disneystore

Ben zelf wat verbaasd hoe goed de trailer is. Maar het blijft waarschijnlijk wel van hetzelfde.

Release datum is ook bekend trouwens; 3 Mei 2013

Naomi Watts

Niet zo beste trailer. Misschien eens kijken als ie gedistribueerd wordt door Calvé.

avatar van Eazy

Eazy

Wat een overdreven dramatische toon in de trailer.

disneystore

Ja wel, de trailer vind ik best wel effectief door de dramatische toon. Is dit het laatste deel?

Zal wel "de epische finale" worden zoals The Dark Knight Rises. Maar ik ga 'm sowieso niet zien in de bioscoop, tenzij de reacties echt positief zijn.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Vind het wel een sterke trailer. Inderdaad erg dramatisch. Mag ook wel na het slappe tweede deel.

Sowieso vind ik Iron Man het tofste karakter uit de Marvel-stal (met dank natuurlijk aan R. Downey Jr.)

disneystore

Wordt het plot ook nog aangepast? Enorm vaag tot nu toe. Wel een trailer, maar nog geen verhaallijn bekend? Als die er tenminste is.

avatar van AHWA

AHWA

Holy shit die trailer is vet. Damn, duurt nog lang voordat het mei is.

avatar van 009

trailer ziet er sterk uit.

ben benieuwd

avatar van schram101

schram101

Strakke trailer inderdaad. Ziet er prima uit. Alleen krijgen we natuurlijk nooit zo'n sterke badguy als Rourke was in de tweede prent.

avatar van Nicholas

Nicholas

Ben er niet zo van onder de indruk. Muziek vind ik het meest storende, die vind ik slecht gekozen. Op het laatst kreeg ik zelfs vreemd genoeg flashbacks naar Harry Potter. Er valt in de film ook wat uit te leggen want aan het einde van The Avengers lijkt Stark bepaald niet in een dip te zitten. Inderdaad, het dramatische wordt er een beetje erg dik op gelegd. Een beetje á la Batman met The Mandarin in de rol van Bane. Met The Mandarin heb ik overigens wel een positief puntje uit de preview kunnen halen. Dat zag er wel interessant uit. Interessanter dan de bad guys uit de eerste 2 Iron Man films.

Naomi Watts

Eens. Ook wat betreft The Mandarin, goede villain en casting keuze. Voor de rest weer blockbuster by the books zonder veel positieve aanknopingspunten. Dat de massa wel zeer positief is over de trailer ondersteund dat weer. Al is dat wel weer een teken dat het qua opzet wel weer geslaagd is. Niet voor mij helaas. Ik snap niet dat ze dat niet hoog in het vaandel hebben staan bij Marvel .

disneystore

Vind 't wel grappig dat echt Kingsley elke "Oosterse" rol moet spelen in een Hollywood film.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Prima trailer, ziet er vermakelijk uit.

disneystore

Marvel is toch altijd gericht op het massa publiek? Ik ben geen Marvel fan maar er is een verschil tussen deze trailer, die wel echt bombastisch en dramatisch is en de trailer van Iron Man 2. Gewoon goed gebruik maken van melodieuze muziek, meeslepende one liners en explosies en je windt het publiek rond je vinger. Dit deed ze in de Avengers trailer ook al. Het slaat wel aan ja, kan ik niet ontkennen, maar zoals ik al zei: de film wordt waarschijnlijk weer van hetzelfde.

Naomi Watts

Plus, zijn de resultaten (op basis van de trailer) met de Alexa wel teleurstellend. Benieuwd welke lenses er gebruikt zijn, maar met zo'n budget mag je toch niet minder dan Zeiss MP's verwachten. IS dat gewoon het geval is het gewoon niet zo best craftmanship van meneer Toll .

disneystore schreef:

Tuurlijk, maar zoals je al aangeeft is het teveel van hetzelfde, wat inventiviteit mag je wel verwachten. Dat die gedachte wat naïef van mij is klopt ook wel.

disneystore

Maar vanaf het moment dat Marvel hun commerciële technieken aanpast gaat niemand toch meer naar hun films kijken. Het is inderdaad altijd van hetzelfde, maar dat hoort gewoon bij Marvel. Zodra ze iets nieuws proberen daalt hun box office winst met miljoenen. Het gaat niet om de liefde voor films of films maken, geld is de motivatie hier. Geen problemen met films zoals deze te bekijken, maar liefst niet in de cinema voor 10 euro, gewoon thuis huren via Telenet en 7 euries besparen. Daarbij zijn ze dan ook nooit hoogstaand, wekken ze geen gevoelens op of zijn ze weinig memorabel. Maar af en toe een superhelden filmpje tussendoor kan voor mij geen kwaad hoor.