ad

Met onder meer: Fares Fares en Eva Röse

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Releasedatum: 18 december 2003

Over Kopps

In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.

imageimageimageimageimage

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

gaat draaien op het filmfestival.

avatar van gotti

gotti

Gaat iemand hier nog heen in Rotterdam?

ikke, op vrijdag 31 januari

Me too.

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

hilarische film, ik heb echt dubbel gelegen.

Was wel lekker na de zware kost die ik daarvoor gezien had.

Echt een aanrader als je even lekker wilt ontspannen.

titan

Leuke hilarische komedie, maar niet zo leuk als Jalla! Jalla! van dezelfde regisseur. Al met al 3,5*

titan schreef:

Ja, maar ik vind de vergelijking met Jalla Jalla mank gaan omdat daar het drama-element ook een grote rol speelt.

Ik heb me werkelijk rot-gelachen tot tranens toe bij Kopps en dat is niet veel gebeurd. Leuke filmcliche's die voorbijschieten... en wat een vaart in de film. Geen seconde me verveelt. Deze prestatie verdient toch 4.5 in mijn ogen

Voor mij een van de beste komedie's van de laatste jaren.

titan

Ik vergelijk hem niet met Jalla!Jalla!, ik zeg alleen dat ik die leuker vond. In Kopps zaten toch wel heel wat belegen grappen en sommigen werden te vaak herhaald. En de dreigende sluiting van een politiepost heeft toch ook wel iets dramatisch?

FisherKing

Klopt helemaal; Ik moet ook wel compleet in de juiste stemming geweest zijn voor die film. Die gast die zo lang brulde van het lachen in Pathe 4 zal ik wel geweest zijn .

Ja en belegen grappen; dat zou wel kunnen maar stoorde me totaal niet.

avatar van troy31

troy31

leuk was ie he? god, wat heb ik gelachen om die bennie (was het geloof ik he?) die vond zichzelf zooo stoer. heeerlijk.

4,00 sterren.

FisherKing

Enorm succes in Zweden. Al meer dan 650.000 bezoekers en draait nog volop. Zoals in Stockholm in de bios met 10 vertoningen per dag.

sydney

Ja ik was aan het twijfelen of ik er naartoe zou gaan een paar weken geleden. Ik heb er nu spijt van. Echter de beweegreden was toen, kan ik wel zonder ondertitels het hele verhaal meekrijgen. Ach ja, nog maar ff wachten dan...

Er komt een Amerikaanse remake, en dan nog wel met Adam Sandler

Bron

Jag är väldigt optimistisk inför det här, mest för att det är Sandler som håller i det ehhhmm.. fijne bron FK

kos schreef:

Ehm, Sorry.

Het komt erop neer dat Adam Sandler's productiemaatschappij Happy Madison, de rechten om een remake te maken hebben gekocht. Vervolgens zegt Josef Fares iets waar ik het niet mee eens ben. [knip]...

Nog onzeker is het of er gebruik wordt gemaakt van de Zweedse acteurs uit Kopps.

Josef Fares zal in ieder geval niet de remake regisseren.

EDIT Kopps gaat overigens 17 July 2003 in Denemarken in premiere.

FisherKing

Inmiddels over de 800.000 bezoekers...

sydney

Zonder ondertitels heel goed te doen. Waar 2 weken zweden niet allemaal goed voor zijn.

Erg in een deuk gelegen. Ik vond echter Jalla! Jalla! beter omdat de humor daar op een perfecte manier wordt gecombineerd met het drama stuk. Kopps is echter humor op zijn best en een overdosis aan meligheid. M.a.w. ik kreeg voortdurend de slappe lach. Vooral tijdens de Amerikaanse uitvallen (fucking mother fucking fucker) :lol: van één van de agenten.

Ik las zojuist dat de film geremaked wordt in Amerika. Niet doen zou ik zeggen, er zitten zoveel zweedse elementen in, dat heeft gewoon geen kans van slagen in de VS.

Winnaar Publieksprijs in Montreal

sydney

18 december in de bioscoop. Geweldige film om rond kerst te kijken.

FisherKing

Das idd goed nieuws. Hoewel er geen kerstsfeer in de film zit

sydney

Precies! Perfecte kerstfilm dus.

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Werkelijk geweldig. Torkel Pettersson steelde de show met z'n wannabe gedrag en vooral die dingen die bedacht. Ik vond deze zowaar nog leuker als Jalla! Jalla! en ik hoop echt dat ze er zo nog een paar maken.

avatar van Redlop

Redlop

Heerlijke ongecompliceerde bijna idyllische komedie! Vooral Benny Bad Mother****er bad guy wannabee was geweldig met zijn toupet en zijn breiwerk.

Eén van de leukste films sinds jaren...4*

avatar van reeko

reeko

wat een geweldige comedy! vooral de sfeer in de film vond ik geweldig en natuurlijk mr badass motherf*cker

FisherKing

Ja inderdaad, bij herziening blijven het goeie script en de vertolkingen staan. Fantastische film en nu ongelooflijk dat de Filmcritici in NL nu compleet overbodig zijn geworden... Hukkle leuk vinden en deze film niet pfffffffffffffffff

Dus als de filmcritici bij een paar films niet je mening vertolken en bij zoiets subjectiefs als humor anders oordelen, zijn alle NL filmcritici ineens compleet overbodig ?!

Lijkt me trouwens ook sterk dat er geen critici bij zitten die Kopps wel goed vinden.

kappeuter schreef:

Ik heb weinig positiefs gelezen, helaas.

avatar van Dustyfan

Dustyfan

kappeuter schreef:

Heb jij wel een positieve recensie over Kopps gelezen dan? En waar?

titan

Het algemeen dagblad was positief.