ad

Met onder meer: Fares Fares en Eva Röse

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Releasedatum: 18 december 2003

Over Kopps

In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.

imageimageimageimageimage

avatar van benny the cop

benny the cop

Weet iemand waar ik deze film kan kopen? Wil hem cadeau doen aan mijn zus. Die is in maart jarig. Bij bol.com is hij alleen 2e hands te krijgen en dat kost 24 euro. Dat vind ik teveel voor een dvd van 10 jaar oud.

avatar van Spetie

Spetie

Een erg leuk en verfrissend filmpje uit Zweden, dat vooral in de eerste helft bijzonder hilarisch is. In de tweede helft zakt het niveau langzaam maar zeker wat in, maar desondanks blijft er nog genoeg te genieten over.

Het stuntelige politiekorps, waarbij elke agent zijn eigen onnozele dingen heeft, waarbij de personages elkaar op een leuke manier aanvullen, zorgt voor veel vermaak. Die openingsscène, waarbij Fares Fares op stuntelige wijze aan het daten is zet gelijk de toon. Torkel Petersson, die een agent speelt, die er nogal fantasierijke gedachten op nahoudt is minstens zo grappig. Ik heb toch een aantal keren flink moeten glimlachen om de rare situaties, waar men door eigen toedoen in terecht komt.

Ook de setting, op het Zweedse platteland, is niet verkeerd. Enige jammere is dat de scherpte en het hoe droogkomische niveau niet tot het einde toe wordt vastgehouden. Dat neemt niet weg, dat Kopps toch verfrissend is en Josef Fares een regisseur is, die goed weet hoe je humor moet overbrengen naar de kijker. Ik ben nu toch ook best wel benieuwd geworden naar Jalla! Jalla!.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Leuke absurde komedie met een hoop gekkigheid.

Heb me erg vermaakt met deze film.

avatar van Robi

Robi

Erg leuke film met een hoop leuke grappen. Ook de hoofdpersonen worden leuk uitgediept. Het idee en het verhaal zijn prima uitgewerkt. Niet dat de film nou echt een hoogvlieger is, maar tot aan de aftiteling blijf je met een grote glimlach op je gezicht kijken. En dat is ook precies waar deze film voor gemaakt is.

avatar van SturyNijmegen

SturyNijmegen

Flauw, voorspelbaar maar ook grappig en droog.

avatar van skyrfretter

skyrfretter

Hier en daar een goede grap. Na tweemaal gekeken te hebben het wel gehad.

avatar van Movsin

Movsin

Heel wat droge humor doorheen het onnozel gedoe levert in zijn geheel een grappige, bekijkbare, ontspannende film op.

Dat het uiteindelijk op een feel-good-einde zou uitdraaien was te voorspellen maar dat stoorde niet, evenmin als de karikaturale personages van het politiekorps. Goed gespeeld trouwens. Ze konden zich behoorlijk serieus houden terwijl ze klinklare onzin verkondigden.

Eerste gedeelte inzake humor het beste, naar het einde toe toch wel wat geforceerd.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Totaal niet mijn humor, te kinderachtig.

Heb geen moment kunnen lachen laat staan dat er een glimlach durfde te ontstaan op mijn gezicht.