Trouble with the Curve (2012)

Drama / Sport

geregisseerd door Robert Lorenz
met Clint Eastwood, Amy Adams en Justin Timberlake

Het verhaal richt zich op Gus, een oude scout voor de Atlanta Braves met gezichtsproblemen. Zijn dochter Mickey aanvaardt tegen haar zin om zijn ogen te zijn op een cruciale rekruteringsmissie. Ze worden bijgestaan door Johnny, een scout van een rivaliserend team, die altijd erg loyaal ten opzichte van Gus is geweest.

mooie rauwe clint film klasse voor een man op leeftijd er eg van genoten lust er nog wel een paar zo

avatar van boemboem27
heerlijke Clint Eastwood fim.
Speelt weer zo'n lekkere mopperkont als in Grand Torino.
het is dan ook wel een van mijn favorieten,vandaar ook een redelijk hoge waardering.
een must see voor alle Eastwood fans

Mooie 'kleine' film met veel gevoel gemaakt. De eerste rol van Justin Timberlake die redelijk was.
Clint Eastwood bewijst ook in deze film dat het een geweldige acteur is. De vergelijking met zijn rol in Gran Torino is terecht. Het is wel een trage film.

avatar van wrist
Fijne film met vertrouwd beeld van Eastwood, de mooie Amy Adams speelt haar rol als advocaat én baseballkenner met verve. Jhon Goodman pas perfect in zijn rol en Timberlake viel iets tegen.
Voor mij een film die ik nog een keer ga kijken met mijn vrouw, omdat ik zeker weet dat zij dit ook een fijne film vindt

avatar van tukkerstein
Nooit echt slecht, de romance is aardig en het is een leuke blik op het scoutingwereldje achter het honkbal. Amy adams en Timberlake zijn aardig, Eastwood is gewoon vervelend als aftakelende oude lul, hij wordt gewoon getypecast op die rol tegenwoordig. Niet erg boeiend verder.

avatar van Leo1954
Lekkere cast, behalve dan Justin Timberlake. Of het nou aan zijn rol lag, de regie of aan hem zelf, die vond ik echt beneden alle pijl. Het verhaal graaft niet diep, beetje zoet en voorspelbaar, maar blijft toch wel aangenaam. En dat is toch wel wat blijft hangen, een kleine aangename film met enkele zeer prettige acteurs. En Clint Eastwood speelt de oude man echt met verve.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vrij saai en eentonig, helaas. En dat vind ik best jammer, want aan Eastwood lag het niet. De man blijft geweldig acteren, al begint zijn typetje van norse, chagrijnige, ouwe zeur de laatste jaren wel wat te storen. Maar ik vind het al erg mooi dat we hem nog af en toe in een film zien. Eastwood is toch wel 1 van mijn favoriete acteurs. Maar terug naar de film, die vrij voorspelbaar is. Vader en dochter hebben een moeizame relatie, pa takelt af, pa ziet zijn fouten in, blabla. Verwacht er dus niet al te veel van. En op zich is een wat voorspelbaar plot niet zo erg, maar de film duurt gewoon bijna 2 uur, waar veel te weinig interessante momenten in zitten. Baseball is ook trouwens niet een sport waar ik enige interesse in heb. Sowieso heb ik eigenlijk niks met die typische Amerikaanse sporten. Maar dat hoeft geen probleem te zijn, want ik heb genoeg basketball of rugby films gezien die wel wisten te boeien.

Heerlijke cast en zelfs Justin Timberlake was meer dan OK in dit geslaagde drama over een norse, chagrijnige man die nog steeds de touch heeft. Amy Adams zag er hier erg mooi uit en ik had niet gedacht dat ze al naar 40 gaat. Verder nog rollen van John Goodman, Robert Patrick en Ed Lauter.

avatar van RooieBloemkool
Goede film, alleen de gelijkenis van de rol van Eastwoord met zijn rol in Gran Torino is te groot. Het lijkt hierdoor een beetje of Eastwoord op de automatische piloot speelt.

avatar van WaynesW
Prima filmpje voor een koude avond.
Haardje aan...

3/5

avatar van Thampon
Zeker niet slecht, en de Amerikanen smullen zulke dingen wel.
Voor ons Europeanen misschien wat moeilijker te begrijpen maar niet zo dat het een 2de "Moneyball" is.

De interactie zat er wel lekker in, en tsja... zeemzoet he

avatar van james_cameron
Aangenaam filmpje, maar wel wat aan de voorspelbare en oppervlakkige kant. Het onderwerp, honkbal, boeit mij absoluut niet, maar dat is gelukkig niet echt een belemmering. Het draait voornamelijk om de personages, en die zijn redelijk goed getroffen. Eastwood is zijn gewoonlijke norse zelf, dat trucje kennen we nu wel, maar Amy Adams als zijn dochter en Justin Timberlake als een collega zijn sympathiek. De plot draait ook grotendeels om hen, zodat de film uiteindelijk meer is dan een bloemlezing uit eerdere rollen van Clint.

avatar van milan90
Mooie film van en met Clint Eastwood. De relatie tussen Guy en Mickey wordt mooi in beeld gebracht. De afstand tussen beide en de vragen die rijssen. Leuke rol van Justin Timberlake. Ik vind hem een goede acteur. In Time deed hij ook al perfect. Het feelgood gehalte druipt er wel vanaf aan het eind.

avatar van tal1b
Leuke film, voorspelbaar en cliché maar blijft aangenaam om te kijken . Clint blijft perfect voor dit soort rollen, dikke voldoende

Inderdaad erg luchtig, voorspelbaar en cliché. Eastwood acteert nooit slecht, maar voor zijn doen vond ik hem hier ondermaats. Ik ken zijn rol van egocentrische, hatelijke oude man nu wel. Er zit weinig diepte in de rol die hij hier speelt. In Blood Work had hij het aan zijn hart, in Gran Torino aan z'n longen en nu aan z'n ogen. Volgende keer zal hij het wel aan zijn rug hebben of hij moet zelf inzien dat het weer tijd wordt voor een afwijkende rol.

avatar van blurp194
Eastwood is zijn gewoonlijke norse zelf. (james_cameron)

Ik ken zijn rol van egocentrische hatelijke oude man nu wel. (Straatbord)

Helemaal mee eens. Maar toch. Zat even in Clint's lijstje films te kijken, en ja, er is onmiskenbaar een grote overeenkomst met wat hij hier doet en de rol die hij in Gran Torino speelde. Maar met Million Dollar Baby is het verschil al een heel stuk groter. De films daarvoor staan me even niet heel scherp voor de geest - vast wel gezien indertijd. Maar da's dan ook alweer 10 jaar en langer geleden. Dus is dat stereotiep nou eigenlijk wel terecht, vraag ik me dan af - dat Clint altijd een narrige ouwe knar met een gouwen hartje speelt. Of komt het misschien doordat hij het zo volledig overtuigend doet dat je haast vergeet dat hij ooit wel eens wat anders speelde...

En als je dan door zijn lijstje films heenkijkt. Wat een lijst. Ik geloof dat ik ze zo ongeveer allemaal wel gezien heb, en - met een paar uitzonderingen in de laatste twintig jaar - weet ik ze ook allemaal nog na te vertellen, en heb ik de beelden ervan nog in m'n hoofd, tot 1960 terug. Ik vraag me even af of er wel een andere acteur is die op die ladder hoger uitkomt. Niet alleen dat hij behoorlijk consequent goed speelt, maar ook nog eens dat hij het ongrijpbare talent heeft om in de goeie films terecht te komen.

Dan mag je de man wel vergeven dat deze film misschien niet de kroon op zijn carriere meer wordt, maar meer een gemiddelde sentimentele ouwe-mannenfilm zal blijven - waarvan ik me dan wel afvraag of ik van deze over een jaar of twintig het plot nog kan navertellen, en de beelden nog in m'n hoofd heb. Toch is het zeker geen slechte film. Wel wat erg simpel en voorspelbaar. Best fijn, eigenlijk. Fijn simpel, dat de ouwe knar natuurlijk toch aan het langste eindje trekt. Fijn simpel, de tegenstelling tussen de holle carriere najagen of haar hart volgen. Fijn simpel, de manier waarop Clint's personage zijn norse zwijgen doorbreekt als hij voor het blok gezet wordt. Fijn simpel, zoals het verhaal daarbij ondersteunt en een sentimenteel zoetige achtergrond biedt.

Het echte leven is niet zo simpel. Of toch wel?

Amy Adams scoort bij mij doorgaans veel minder goed. Maar ze doet het hier prima - overtuigend als het carrièretrutje. De match met Justin Timberlake lijkt wat gezocht, dat dan weer wel - maar dat kan wel aan mij liggen. Justin Timberlake doet het overigens heel goed, hij heeft dan wel ietwat een bijrolletje, maar wel heel goed gedaan - en veel beter gespeeld dan bijvoorbeeld John Goodman, die echt - net als waarvan we Clint verdenken - altijd hetzelfde speelt. Hij wel.

avatar van witboek
Clint Eastwood speelt beter naarmate hij steeds ouder wordt. Vroeger vond ik hem nogal een macho type, nu vind ik hem stukken beter acteren. Amy vind ik ook goed spelen, vooral de dramatische scènes waren zeer adembenemend en pakkend.

Het verhaal is wat voorspelbaar, behalve dan de dramatische scènes die vond ik heel goed, sensationeel en triestig.

Zeker een aanrader.

avatar van gillie24
Zeer aangenaam filmpje dat ondanks zijn voorspelbaarheid van begin tot eind zeer de moeite waard is. Eastwood als stuk chagrijn op leeftijd is degelijk als altijd en Timberlake staat mij een keer niet tegen. Het is toch Amy Adams die het meest overtuigt. Haar rol van advocate met een grote kennis van baseball die problemen heeft met de vader-dochter relatie vertolkt ze met verve. Ze is daarnaast ook een zeer mooie verschijning.

Amerikaanse sportfilms zijn zeker niet favoriet, maar hier ligt de nadruk toch meer op de onderlinge relaties dan op de sport, waardoor het ook voor niet-baseball fans zeer aangenaam kijkvoer is. Een beetje baseball-kennis helpt uiteraard wel.

Het einde is natuurlijk zoetsappig tot en met. Het blijft een Amerikaanse film.......

blurp194 schreef:

Naarmate hij ouder werd is hij die rol langzaamaan steeds iets gaan aandikken.

Daar ben ik het wel mee eens, al vond ik Eastwood 'vroeger' over het algemeen wel beter dan in zijn latere films.

Gewoon weer een heerlijk filmpje om op een zondagmiddag weg te kijken, de clichés vliegen om je oren zou je kunnen zeggen, en dan om dat nog even buiten kijf te stellen, wat is er fout aan die clichés?

Clint is gewoon de perfecte speler voor dit soort rollen (dit bewijst hij in Gran Torino) en nu ook al in deze, Gran Torino was beter maar de hoeft niet in een te grote schaduw te staan.

Gewoon een lekkere uiteindelijk feel good movie.

PS:
Timberlake is zo gek nog niet en speelt erg goed!
En wat is die Amy toch een prachtige vrouw

avatar van Spetie
Jammer dat het scenario zo slap, clichérijk en voorspelbaar is, want qua acteurs zit het op zich wel goed. Qua scenario is het wat ouderwets, zeker als je Moneyball hebt gezien, waaruit blijkt dat het er tegenwoordig toch anders aan toe gaat in de baseball wereld qua scouting.

Eastwood speelt weer eens een oude, norse man, die met zijn oneliners, soms nog voor wat humor weet te zorgen. Het is geen bijzondere rol, maar wordt nochtans goed neergezet. Amy Adams vind ik echter het sterkst als zijn dochter. Timberlake is aardig, maar niet echt bijzonder qua personage. Qua personages gaat men hier ook nogal de mist in. De jongen die ze scouten is nogal vervelend, evenals Matthew Liliard, die iemand speelt die tegen Eastwood is. Het is ook niet zo moeilijk te raden hoe dat zal aflopen met hen.

Verder is het vooral erg zoetsappig en lijkt het allemaal wat achterhaald. Ik vind het stiekem toch bijzonder jammer, als straks blijkt dat dit Eastwood zijn laatste acteerrol is. Zijn rol in Gran Torino was echt een perfecte afsluiter. Dit geeft als geheel toch een klein beetje een vieze nasmaak.

avatar van Pazmaster
Beetje suf af en toe maar toch wel een aardige film met goed acteerwerk en een goed verhaal dat ook wel een beetje voorspelbaar is. Net aan 3,5 ster

avatar van Picker
Prima film. Zeker wel voorspelbaar, maar dat vond ik niet storend.
Ik had er gelukkig niet veel moeite mee om maar even te negeren dat de film gaat over een sport waar ik helemaal niets mee heb. ( ik vind honkbal ongeveer net zo spannend als curling of nordic walking.....)

avatar van GGG
GGG
Erg mooie beetje voorspelbare maar toch ook verrassende film. Heb er van erg genoten.

avatar van the new guy
De originele titel van deze film was eigenlijk Not Another Cliche Movie, maar dat was een te groot cliche. Een totaal over de top geacteerd verhaal met vooral Timberlake in een belachelijke rol. Het verhaal is na 10 minuten duidelijk, met name omdat de acteurs die uiteindelijk verliezen al op je zenuwen werken als ze voor het eerst in beeld komen.

avatar van Re73
Na 25 minuten keek ik op de klok en realiseerde ik me dat ik pas 25 minuten keek maar het leek wel een dik uur. Ik had hem bijna afgezet maar op dat moment zat ik in een mooise shot van het landschap van North Carolina en besloot ik hem nog even verder te kijken. De gehele film kabbelt eigenlijk verder en er gebeurd vrij weinig. Het leukste van de film vond ik dan nog de de ontdekking van de spaanse pitcher annex pindaboy . Eastwood tja de man blijft een icoon maar die van mij ook wel af van die chagrijinige rollen.
3 sterren voor de film op de schaal van 10 dus net een voldoende.

avatar van schumacher
Ik vond dit een goeie film.
Het is een drama, ik vraag me af wat sommigen dan verwachten?
Ik moest effe op pauze zetten, ik dacht de film kleine 20min bezig was maar die was al 45min bezig, de film kon me boeien.
Goeie acteurs ook, voorspelbaar dat wel maar dat maakte mij nikske uit.
90% vd films zijn voorspelbaar .
En Clint Eastwood beetje in het genre van gran torino met leuke uitspraken, vond het wel grappig als em gromde enz.... Schitterende acteur.

niet echt schitterend vond ik, nogal aan de saaie kant

avatar van r_AW
Als honkbalfan voor mij verplichte kost om een film te kijken waar deze sport centraal staat. Alhoewel er van het spelletje zelf niet al te veel te zien is kreeg je een mooie inkijk achter de schermen en het scouten van een talent.

Eastwood speelt zoals al eerder vermeld een bekende maar niet vervelende rol, waar 'dochter' Adams zijn taken overneemt en nogal gecharmeerd raakt van (de in mijn ogen steeds beter wordende acteur) Timberlake.

De film zakt wat in en neemt de tijd voor de romance waar je even vergeet dat het om het scouten van honkbaltalent gaat. Het einde was cliché maar stoorde niet.

avatar van jipt
Duurt allemaal eindeloos. Het ene cliché wordt na de ander opgevolgd. Daarbij speelt iedereen op de automatische piloot. Knap dat ze een film over een sport zo saai weten te houden. krappe 2*