Trouble with the Curve (2012)

Drama / Sport

geregisseerd door Robert Lorenz
met Clint Eastwood, Amy Adams en Justin Timberlake

Het verhaal richt zich op Gus, een oude scout voor de Atlanta Braves met gezichtsproblemen. Zijn dochter Mickey aanvaardt tegen haar zin om zijn ogen te zijn op een cruciale rekruteringsmissie. Ze worden bijgestaan door Johnny, een scout van een rivaliserend team, die altijd erg loyaal ten opzichte van Gus is geweest.

avatar van Decec
Ha, Clint Eastwood speelt weer..

avatar van jarno1975
Ik dacht eerlijk gezegd dat Clint deze film ook regisseerde maar blijkbaar niet.

Kan niet wachten. De kans is nu wel groot dat het de laatste film zal zijn waarin hij nog acteert, hoop dat als dat zo is het net zo'n waardige afsluiter zal worden als ik Gran Torino al vond.

Trailer (YouTube)

29 november in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van cordiacovens
leuke trailer, film lijkt me goed te worden maar geen topper..misschien iets te cliché daarvoor. Maar clint voor de camera is altijd een reden om naar de bios te gaan

avatar van schram101
Opmerkelijke combi; Clint en Justin Timberlake. Trailer is aardig, maar de film lijkt me verre van bijzonder.

avatar van DonPeliculón
Haha, die eerste beelden uit de trailer, dat is gewoon Gran Torino 2. Ziet er verder prima uit, altijd de moeite waard om Eastwood aan het werk te zien.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Eastwood mag nog eens een keer een ontdooiende mopperkont spelen. Dat doet hij ook al weer een jaar of 20.

Maar dat doet hij dan ook wel goed.

avatar van Seifer
Jammer van Justin Timberlake.

Inderdaad, begint een tweede 50 cent te worden...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Niks mis met Justin Timberlake. Paar keer zien acteren en vond het altijd opvallend goed. Misschien juist omdat ook ik met het vooroordeel zanger-gaat-acteren zat.

avatar van cordiacovens
inderdaad, niets mis met Timberlake, hij acteert vrijwel altijd naar behoren en in the social network zelfs goed.

avatar van JohnWilliams
Clint stelt nooit teleur!

AHWA
Leuke trailer. Clint doet het altijd goed als brompot, en Amy Adams en Justin Timberlake kan ik ook waarderen. John Goodman blijft ook altijd goed, dus hier heb ik wel zin in.

avatar van getthecool
Ik vond hem redelijk belabberd. Clint Eastwood speelt weer de oude brompot en het verhaal hang aan elkaar van de clichés. De band tussen de belangrijkste acteurs komt totaal niet over. Enige entertainmentwaarde is er wel, maar deze hoef je sowieso geen tweede keer te zien.

avatar van cordiacovens
Ik heb wat troubles met trouble with te curve,

Het is eigenlijk gewoon een standaard romcom met Clint die loopt te grommen en moderne technologie niks vind. Er zitten wat leuke stukjes tussen maar het is zo Cliché dat et echt niet goed is.

avatar van Aardbeitje
Ik zag de film tijdens het PAC-festival en er zaten een paar meiden van mijn leeftijd achter me. Justin Timberlake kwam voor het eerst in beeld en gelijk hoorde je achter me fluisteren: 'Mmmm Justin Timberlake, o mijn god, Justin Timberlake!'

avatar van Captain Pervert
Baseball interesseert mij geen reet, dus iedere waardevolle minuut die de bejaarde Clint Eastwood hier in steekt vind ik weggegooid.

Goed, actiefilms en Dirty Harries wordt hem niet meer, maar zoiets als Gran Torino, dat vond ik een geweldige film. Niet iets over een of andere malle sport...

avatar van ScarFish
Ik zal nooit genoeg krijgen van een mopperende clint eastwood. Dit is ook de reden, waarom ik van deze film genoten heb.

Het is een vermakelijke film, maar vanaf het begin al zo voorspelbaar dat hij nergens verrast. Na een 20 minuten kan iedereen vertellen hoe deze film verder gaat en zelfs eindigt. Spijtig, want ik had onze Clint toch meer gegunt.

Ik heb hier eigenlijk best wel zin in, laat maar komen!

avatar van Captain Pervert
Tsja. Baseball.

Voor mijn gevoel zijn eind jaren 80, begin jaren 90 enorm veel sportfilms gemaakt in de USA. En uiteraard niet over tennis of voetbal (door Amerikanen bijna spottend soccer genoemd), maar uitsluitend over Amerikaanse sporten zoals Nascar, baseball, ijshockey en vooral: American football. Sommige heb ik gekeken. Days of Thunder is voor iedereen leuk, of je nou van Nascar houdt of niet. Maar de meeste liet ik links liggen.

En nu komt Clint, 1 van mijn 5 favoriete acteurs aller tijden, met een baseball film. Op zijn ouwe dag. Op een ander forum zei iemand: Gran Torino had voor Eastwood moeten zijn wat The Shootist voor John Wayne was. Letterlijk zijn laatste film en eentje waarin hij nog een stervende man speelt ook. Kan het mooier?

De afgelopen 20 jaar zijn ook de door Clint geregisseerde films niet onverdienstelijk. En, soms zelfs voorzien van een gevoelig thema of gewaagde boodschap. Of het nou ging om het laten zien van menselijke Japanners op Iwo Jima, of kindermisbruik, of morele dilemma's over euthenasie. Clint maakte er een film over.

En dan komt zo'n voorspelbaar niemendalletje als dit. Nou Clint, steek het in je reet, ik wacht wel tot je 90 bent en met Dirty Harry 6 komt. Want deze prutfilm over een sport die me niet boeit, dat kan toch onmogelijk een waardig afscheid van Clint als acteur zijn.

(Overigens wel respect dat hij op zijn ouwe dag nog hard werkt, duidelijk wel liefde voor zijn vak. Cultheld Sean Connery ging op zijn 70e met pensioen. De denten waren binnen, fuck de filmwereld. Klojo.)

P.S.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze film erg succesvol wordt in de bios buiten Amerika. Of je moet al diehard fan zijn van Clint of van baseball. Of je moet al zo'n Pathe unlimited pasje hebben en je hebt alle andere films al gezien.

avatar van John Lee Hooker
Ik dacht dat dit over honkbal zou gaan. Blijkt het een vermoeiende toestand te zijn waarin de dochter van een oude coach veel te veel speelduur in beslag neemt. Emotionele problemen en uiteraard een relatie met Justin Timberlake met wie ze ook nog eens een achterlijke dans uitvoerd. Ze waren trouwens opvallend nuchter toen ze na al die glazen alcohol over straat liepen. Ze vind per toeval een pitcher (ergens op een grasveldje) die de beste slagman weet af te troeven, yeah right. Eastwood is nog altijd een baas maar deze prent heeft niet zoveel te vertellen.

avatar van boemboem27
NL Trailer

Trailer ziet er veelbelovend uit.
ga hem nu pindakazen en bekijken,geef nog wel mijn mening straks,
heb denk ik bijna alles van Clint Eastwood gezien en stelde mij bijna nooit teleur.
ben benieuwd.

avatar van madmax1
Vader dochter troublels leuke komedie honkbal was een drama ,prima dialogen, ijzervreter Eastwood In bekende stijl.
Standaard professioneel.

Na een lange reeks schitterende, wonderschone producties van Clint Eastwood, zowel als regisseur en als acteur, is dit een regelrechte afknapper. Zowel op het gebied van regie, draaiboek (oudbakken) en spel, een voorspelbaar, vermoeiend, vlak, cliché- en middelmatig vehikel van een familiedrama, zonder fantasie en diepgang (wel met kitsch), waarbij iedere overtuigingskracht ontbreekt en geen enkele inspiratiebron te bespeuren valt.

Onderhoudende film, we hebben ons zeker niet verveeld. Clint weer als vanouds. Natuurlijk lang geen GT, maar toch. Timberlake mogen we altijd graag naar kijken. Dus al met al , KIJKEN !!

Eastwood stelt mij zelden teleur en ook nu weer niet.
Zuur en brommend zet de inmiddels ruim bejaarde acteur een norse scout neer die een moeizame relatie heeft met zijn dochter door een gebeurtenis in het verleden.
Verwacht daarom ook geen standaard sportfilm.
Dat is deze " Trouble with the Curve" zeker niet. De film is wel een boeiend drama waarin soms wat valt te glimlachen met een vleugje romantiek.