Hansel & Gretel Get Baked (2013)

Komedie / Horror

geregisseerd door Duane Journey
met Molly C. Quinn, Lara Flynn Boyle en Michael Welch

In de voorstad "Pasadena" woont een heks die tieners haar huis in lokt met een bijzondere soort marihuana. Dit om ze vervolgens te doden en op te eten om zo haar jeugd en schoonheid te behouden. Hansel neemt het samen met zijn zus Gretel op tegen de heks.

Hahaha wtf !

ipman-99
"Hansel & Gretel: Get Baked." ... " !!!

Fantastische vermakelijke Horror !!! Wat was dit genieten zeg ... ! Er was een apart sfeertje te bespeuren
en enkele bloederige kills ! Gaat deze film gaan lopen met originele fondsen ...?! Neen dat niet ..., maar deze
film weet uiterst te vermaken en is entertainment voer voor de fans ! Deze film neemt zijn eigen loopje met
het sprookje ..., en dat is juist zo 'boeiend' om zien wat de film-makers (er deze keer) van gemaakt hebben !

avatar van mjk87
Aardig filmpje dat doet wat het zegt te doen,:wat gore tonen en wat spanning leveren. Het word nergens bijzonder en spanning komt uit momenten dat personage's typische domme dingen gaan doen, zoals enge huizen binnengaan. En dat gebeurt te vaak waardoor het irritatie opwekt. Ook had de fotografie wel wat sfeervoller gemogen, nu wel erg saai. Molly Quin is dan weer een mooie roodharige en is prettig om naar te kijken. Heel slecht is ze ook niet trouwens in acteren, zoals de meesten dan wel een bordkartonnen personage hebben maar nog wel met een bepaald plezier spelen. Toch 2*. Had meer mee gekund.

avatar van HALVE TAMME.
Bij deze film hou ik het lekker kort.Acteren goed,sfeer in de film fantastisch
(lekker smerig)een zeer geslaagde horror/komedie.

Veel kijkplezier mensen want dat gaat deze film zeker opleveren.

avatar van tattoobob
Voor mij net aan 3 sterren,gore was leuk maar veels te weinig.
De comedy in de film was ver te zoeken,al met al een geinige wegkijker maar niet meer dan dat!!
Het idee van de film was wel leuk gevonden.

Ik ga mee met Tattoobob wat betreft geinige wegkijker.
Meer is het ook niet.
Acteerwerk is we heel erg matig.
Zelfde geldt voor de special effects .
De zombies zien er wel heel erg nep uit. En aan het eind wordt het al helemaal niet best wat betreft de effecten. Enige positivie was Lara Flynn Boyle als heks. Zet zij akelig goed neer.Blijft toch best een goede actrice die Boyle.
Ik vrees voor een vervolg gezien het einde.
Het originele idee , heks die wiet plant en het aantal gore maken enigzins wat goed aan deze film.
2.*/2.5*

aardige film. zeker niet eng. veel meer comedy dan horror.heb me vermaakt maar geen film om 2 keer te bekijken

avatar van Barry83
Iets te weinig gore voor mij, voor de rest een aardige film met een leuke Gretel in rokje

avatar van Noodless
Ach, voor een goedkoop B-filmpje is de film best te doen.
De grote verdienste is vooral Lara Flynn Boyle die een overtuigende heks speelt.
Daarbij zitten er wel een paar leuke originele ideeën in de film die het sprookje toch op een andere manier weet te brengen. Ook de rest van de cast deed het behoorlijk. Molly C. Quinn is inderdaad een leuke Gretel en wat te zeggen van Bianca Saad met haar twee big partijen
zoals de heks het mooi verwoordt. Het slot vond ik wat te snel afgerateld met het typische ' onnodige ' cliché-einde. Niet slecht, maar ook niet meer dan dat. 5/10

avatar van Marvinleeaday
Leuke versie van het aloude sprookje, neergezet in de huidige tijd. Zeker niet om met kinderen te kijken, er komen toch wel wat ranzige scenes in voor (geen bloot(helaas, mooie hoofdrolspeelster))Ook de komische noot ontbrak zeker niet. Einde vond ik wat slapjes.

Ik wou deze film zien omdat Molly C. Quinn er in meespeelde en ik vind ze vrij goed spelen in 'Castle'. Ik vind ze hier nogal tegenvallen, niet echt een film voor haar.
Wat een slechte saaie film is dit toch. Verhaal zit slecht in elkaar.
Er gebeurd eigenlijk vrij weinig over heel de film.

avatar van duffs
de heks speelt leuk met droge humor maar verder niet echt grappig te noemen en de kills zijn ook niet zo bruut maar desdonks best vermakelijk al is die andere beter als deze hansel en gretel 2013 [niet die met famke jansen, die heb ik nog niet gezien] maar die andere is beter geen voldoende waardig een 4 tje van mij

avatar van DjFrankie
Grappige versie, gebaseerd op marihuana. Voor een zondagmiddag okay, deze horror/ komedie.

avatar van knusse stoel
Een heerlijke ongecompliceerde film die kant noch wal raakt, totaal geen inhoud heeft en daarom alleen al onder de noemer "grappig" valt. Je kunt hier heerlijk "leeghoofdig" naar kijken zonder dat het ergert.
Een echte aanrader tussen de serieuzere films door!

Geweldige film om te kijken tijdens het blowen.....
Uitstekende vertaling van een klassiek sprookje naar een moderne Horror/komedie.
Zit uitstekend in elkaar en creatieve momenten.

Absolute aanrader voor iedereen die gek is op kannibalistische heksen die wiet gebruiken om jongeren te lokken.... of horror/komedie in het algemeen.

Knibbel, knabbel knuisje, wie zit er aan mijn huisje???

avatar van Smallprint84

Oh, dat vond ik wel meevallen, ze mag wel vaker horror doen. Inderdaad ik vind haar ook erg leuk in Castle . Het is wel een geheel andere rol dan Alexis Castle (well duh hihi). Daarin is ze vaak het geweten van haar vader en is ze de serieuste van t gezinnetje. Maar hier...
Als papa Castle dit wist

Ik vond het opzich wel leuk bedacht. Enorm verrast met deze film, dacht een shit film met maten te kijken, maar nee dit viel goed mee

avatar van weberanja
Na Housebound gekeken te hebben, dit semi sprookje maar opgezet, Wie op het puntje van zn stoel wil zitten komt bedrogen uit. Flauwe film, nergens spannend. De leukste scene is tussen Boyle en Saad, daarmee heb je het wel gehad.

avatar van Proeneke
Ik vond het een beetje 80s gevoel horror/comedy. Leuk in elk geval!
Lekker dom maar wel lollig.
Knibbel knabbel kruidje, come on you zombie asshole!

avatar van joolstein
Als moderne heks moet je met je tijd mee gaan!! Waar je ten tijden van de gebroeders Grimm nog aan kon komen met een huisje van snoep, moet je heden ten dage de kinderen verleiden met cannabis. Het wiet-rokende vriendje van Grietje wordt gevangen genomen en langzaam opgepeuzeld door de heks. Als ook haar leverancier zoekraakt. Is het aan Grietje, geholpen door Urban-chick Bianca, om de heks volgens het verhaal gebruikelijk afstraffing te geven want aan die brave Hans heb je eigenlijk niet zoveel! Het gekke is dat de film ondanks het melige onderwerp en lage budget toch erg leuk is om te zien. Er is wat leuke gore, de gebeurtenissen volgen zich snel achter elkaar op en ook al is het allemaal heel onbenullig, ik beleefde redelijk wat plezier aan de film. Molly C. Quinn was een leuke dame om naar te kijken maar het is vooral heks Agnes een rol van Lara Flynn Boyle (Donna Hayward uit Twin Peaks) die de show stal. Door de kleine positievere dingen is het nog best een prettige bewerking van het aloude Duits sprookje over Hänsel und Gretel.