Smiley (2012)

Thriller / Horror

geregisseerd door Michael J. Gallagher
met Caitlin Gerard, Melanie Papalia en Shane Dawson

Ashley hoort van een legende, waarin een krankzinnige seriemoordenaar genaamd 'Smiley' kan worden opgeroepen via het internet. Ashley is psychisch niet erg sterk en wanneer zij te maken krijgt met signalen dat deze Smiley achter haar aanzit, moet ze nagaan of ze nu echt gek aan het worden is, of dat hij haar echt wil vermoorden...

avatar van Daan258
Erg slechte film.
De intro was nog best oke, maar dat was het eigenlijk ook wel want de rest van de film sloeg nergens op.
Acteerwerk was echt vreselijk, verhaal was slecht, geen spanning, geen sfeer
gewoon helemaaln niks.

Na een half uurtje afgezet. Kreeg het al op mijn zenuwen van dat hoofdpersonage, hoe slecht waren die haar acteerprestaties !!

Een paar goede schrikmomenten en een aardig einde maken van deze Horror nog geen geslaagde film , het rare is wel dat je toch het einde wilt zien....

avatar van bjerik76
1,5 voor de schrikeffecten,
De hoofdrolspeelster vond ik slecht acteren, de bijrollen deden het gelukkig beter.
Beetje " candyman" effect, 3x zn naam zeggen en het verschijnt.
vond het erg ver gezocht en ongeloofwaardig.
helemaal het plot en het eind.

de rol van die leraar begreep ik helemaal niet, ook het vak wat hij gaf was me een raadsel.

lekker schrikken vanaf het begin al, maar hoe verder de film gaat hoe ongeloofwaardiger hij word.
vanwege de schrik effecten kijk je hem af, terwijl het eigenlijk een onzinnige film is.

avatar van MaNiAc E
Er zijn heel wat elementen die wel aardig waren in deze film, helaas een vrij middelmatige film die redelijk vol geluld wordt.

Smiley movie review by SlashingThrough.com

avatar van Sopherian
Kon de film niet serieus nemen.
Kreeg het gevoel alsof ik naar een heeeeel lang youtube filmpje zat te kijken.
Het idee was wel oke trouwens, Ook al was het niet echt origineel (bloody Mary)
Het einde was helemaal bagger.

avatar van LOTR-lover
Bar en bar slecht op alle gebieden. Acteerwerk, schrikeffecten, special effects, verhaallijn, personages. Eén groot drama. Anderhalf uur van m'n leven verspild omdat ik toch echt had gehoopt dat er meer van dit in theorie best leuke verhaal gemaakt had kunnen worden. Dus niet.

0,5* (en dat is alleen maar omdat ik niet lager kán geven)

avatar van Noodless
Inderdaad een beetje Candyman effect. De plot lijkt in eerste instantie wel leuk, maar hoe verder het verhaal zich ontwikkelt hoe ongeloofwaardiger het allemaal wordt. De twist in het verhaal vond ik niet echt verrassend. Je kon het slot en de kern van het verhaal wel in de gaten hebben...al is het idee toch wel ver gezocht. En dan komt natuurlijk het typische einde dat totaal geen steek had. Het acteerwerk stoorde mij niet zo. Redelijk wat schrikeffecten doordat de regisseur veel gebruik maakt van geluidseffecten. Helaas werkt dit meestal niet en was het zelfs vaak storend. 4/10

avatar van tattoobob
Klopt een beetje candyman style...
Alleen de candyman film zijn vele malen beter,dit waren originele horrorfilms......uh alleen wel vele jaren geleden!!
Je kan nu niet aankomen met zo,n verhaal dat is al meerdere malen gedaan en beter gedaan!!!
En dan hebben we het niet eens over de acteerprestaties gehad

Kortom:lekker overslaan deze film!!!

avatar van steefke
euhm... was heel geboeid door de film. Alleen het einde is echt belachelijk slecht.
Dan vraag ik me af waarom ik de hele film heb uitgekeken.
Geen aanrader voor mensen die van "echte" horror houden.

avatar van Hollywood007
Niet veel soeps, hier had meer mee kunnen gedaan worden. Jammer

Heel erg slecht. Echt stom, de trailer leek veelbelovend.

avatar van Donny S
Weer een teleurstelling in m'n leven

Een 1 voor de redelijke schrikmomenten, al voel je ze van mijlenver aankomen. Verder een oud verhaal in een nieuw jasje met hele slecht acteerprestaties!

avatar van jumpstylemovie
Donny S schreef:
Weer een teleurstelling in m'n leven

avatar van SpinPSB
Had er veel van verwacht, uit Smiley is ook meer te halen want als karakter mooi verzonnen, maar de film is een teleurstelling. Slecht geacteerd en nooit spannend.

avatar van Gang_Star
Best aardig.
Deze film lijkt deels geinspireerd te zijn door de Candyman films. Waarin daar 3x Candyman in de spiegel werd gezegd, kwam de moordenaar. Smiley verschijnt na 3x I did it for the lulz (of het kan ook ludz zijn, even vergeten) tijdens een chatsessie. Het einde deed me een beetje denken aan Cry_Wolf. Echt spannend werd het niet en de gore viel wat tegen, maar toch keek de film best goed weg. Het is uiteraard verre van origineel, want er lijkt regelmatig naar andere films gekeken, maar dat zie ik door de vingers.

avatar van Friday the 13 th
Een mix tussen de Candyman films en A Nightmare on Elmstreet. De virale seriemoordenaar is al eens eerder gedaan (vb. in de film Chain letter). Het is allemaal heel gemoderniseerd, een urban legend van de huidige tijd.

Op het laatste veel te veel van hetzelfde, veel te veel praten en speurwerk, het niet serieux genomen worden....enfin het tempo ging er toen stevig onderuit, maar het idee was zeker leuk en al bij al niet vervelend om naar te kijken.

avatar van van duijn
Vreselijk ongeloofwaardig, op bijna alle punten een mislukking.

MarcieMarc
thx mensen scheeld me wer een k film....alleen dat plaatje al neem ik niet serieus genoeg om het te kijken

avatar van umbra
Vond dit best nog vermakelijk, ik dacht na het lezen van de reacties her en der, van dat zal niet veel soeps zijn, maar zoals wel vaker moet ik nooit afgaan op de reacties en recensies hier, want vond dit zeker nog goed meevallen en leuk einde Zie Roger Bart ook wel graag bezig en Caitlin Gerard mag er ook steeds wezen een degelijk 3*

avatar van TomPSV
De film blijft, ondanks dat het allemaal erg slecht is, op de een of andere manier toch wel redelijk boeien. Dat is samen met het feit dat er de nodige schrikmomenten inzitten het positieve aan deze film. Verder is het ongeloofwaardig, wordt er slecht geacteerd, komen de clichés weer in rap tempo voorbij en is het einde ook niet al te best.

2* voor de moeite.

avatar van rox91
Ik ben er niet echt weg van, wel een paar schrikmomenten. Het einde vind ik jammer want je weet niet of Smiley nou echt bestaat ja of nee..

avatar van Curriculum
Op zich wel een aardige film. Niet slecht, goed verhaal. Helaas wel lijkend op dat van Candyman, maar desondanks vond ik het geen straf om er naar te kijken.

avatar van n00r
Wat kan Caitlin Gerard slecht acteren zeg.. Jeetje

avatar van lagaiske
Deze film wordt onterecht afgebroken.Ik heb me vermaakt met deze film.

avatar van princesspeach
Film 8 jaar geleden al gezien maar toen was ik net 14 dus ik vond m volgens mij nog te pruimen. Ik kan het me niet zo goed meer herrineren.

Dat acteren was inderdaad verschrikkelijk van Ashley en proxy. Proxy had ik meteen al door. En Ashley irriteerde me dood met haar gegiechel elke keer.

er zijn dus meer dan 1 smiley’s. En tieners die moorden voor de lol. Maar hoe konden ze de andere moorden dan uitleggen? Toen op dat feestje toen ze gingen webcammen en dan nu ineens wél geshockeerd als proxy word vermoord op het laatst. Ze wisten toch al dat smiley bestond smh.
Binder was meteen al verdacht door zijn reactie toen Ashley vertelde over smiley in de bieb.

En wat voor freaking f**k heeft de leraar voor toevoeging op de film? Desondanks de slechte uitvoering wilde ik m wel tot het eind kijken.

En ondanks het eind woedeaanvallen van Ashley , en het slechte acteerwerk vond ik het verhaal best oké. Had alleen beter uitgevoerd moeten worden met een beter eind en betere acteurs.