The Devil's Tomb (2009)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Jason Connery
met Cuba Gooding Jr., Ray Winstone en Ron Perlman

Een team archeologen is in een woestijn in het Midden-Oosten bezig met het zoeken naar top geheime resten. Als een wetenschapper (de leider) plotseling verdwijnt, wordt een groep militairen gestuurd, om hem op te sporen en te redden. Kapitein Mack en zijn team worden al snel geconfronteerd met het kwaad, wat onder de woestijn leeft.

avatar van Decec
Een goede actie/thriller/horror/sf film....
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Cuba Gooding Jr. en Ron Perlman ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van riefenstahl
Vergeleken met het meeste werk van Albert Pyun (mijn referentiekader voor 0.5 films) is deze film toch wat beter, dus ook zeker geen 0.5 zoals vele stemmers hier geven aan deze film.
Goed is 'ie zeker niet, maar er zit toch een vrij onaangename sfeer en wat aardige gore in (nooit meer klagen over rugpijn) en Stephanie Jacobsen is een tractatie (wat een mooie meid).
Rollins heb ik ooit nog eens live gezien met Black Flag (in Hengelo of all places) en ik mag daarom altijd graag naar die kerel kijken, hier als priester is natuurlijk een giller.
Perlman vind ik een steengoede acteur (al sinds het indrukwekkende Quest for fire) maar die kwam hier weinig aan bod itt de overschatte Gooding jr. die hier op zijn plaats is, in een matige b-film.
Conclusie: redelijke film, leuk voor een keer.

avatar van moviemafketel
Echt zo'n filmpje dat je na een dag al weer vergeten bent, maar toch wel uit wil kijken.
Helaas blijft het niveau de gehele film ondermaats. Vergezocht plot, lelijke setting en beroerd acteerwerk. De gore is soms nog wel te pruimen. Allerlei filmscripts gedompeld in een B-jasje.

Dit is zeker niet het beste van wat Cuba Gooding Jr. en de anderen al hebben laten zien.
Matige horrorfilm met slechte speciale effecten, maar wel een goede soundtrack.
Maar het is een film die je snel zal vergeten zijn, echt een snertscenario ook.
Enfin, voor de Euro die de Blu-ray me heeft gekost mag ik dan nog niet klagen.