Doragon Bôru: Makafushigi dai Bôken (1988)

Alternatieve titel: Dragon Ball: Mystical Adventure

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Daisuke Nishio
met de stemmen van Masako Nozawa, Mami Koyama en Shin Aomori

Goku en Krillin kunnen na hun training bij meester Roshi, deelnemen aan een prestigieus 'martial arts' toernooi dat wordt georganiseerd door de keizer Chiaotzu. Vlak voor de aanvang van het toernooi wordt echter de vrouw van keizer Chiaotzu ontvoerd...

film_kaza
jammer dat dragonball nooit op tv is gekomen.

kArIzMa_TuRk
heel erg leuk..
maar jammer dat het zo kort duurt, verdiend een 3*** bij mij..

avatar van Ajax&Litmanen1
Mwoh, redelijke film, maar net als de andere films brengt het weer niks nieuws, behalve dat het oorspronkelijke verhaal weer wordt verdraaid. Iets waar ik niet zo blij mee ben. Nu is Chiaotzu plots keizer en aanwezig bij een martial arts toernooi, waar Goku onder andere vecht, maar ook Mercenary Tao (uhm, oké...) en zijn indianenvriend. Het brengt niks nieuws en met 3 kwartier speeltijd is het ook zo weer voorbij. Deze films komen toch wel erg over als goedkope cashcows voor extra geld, want een waardevolle toevoeging aan de serie zijn ze niet.