Doragon Bôru: Shenron no Densetsu (1986)

Alternatieve titels: Dragon Ball: Curse of the Blood Rubies | Dragon Ball: The Legend of Shenron

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Daisuke Nishio
met de stemmen van Masako Nozawa, Hiromi Tsuru en Tôru Furuya

Nadat Goku, Bulma, Oolong, en Yamucha elkaar ontmoeten en bevriend raken, gaan zij op zoek naar de legendarische magische 'Dragon Balls'. Tijdens deze speurtocht krijgen de vrienden te maken met de kwaadaardige koning Gourmeth, die ook op zoek is naar de magische ballen.

RookWorstje
Prachtige acteerprestaties

avatar van BlueJudaskiss
Ik wist niet dat dit al zou oud was joh...

avatar van afca_fanatic
Ja Dragonball is al aardig oud maar gewoon super tof! ik bekijk nu alle DB-Z-GT-Movies op me computer. Dragonball Z is van de jaren '90.

avatar van jumpstylemovie
Leuk begin, saaie vijand.
De serie DB is niet leuk, deze film echter is vermakelijk omdat je ziet hoe alles begon.

avatar van Rufuss
jumpstylemovie schreef:
Leuk begin, saaie vijand.

Whaha ik kijk net DB en het is zkr wel leuk:P Ik vind het wel leuker dan dbz. maar deze film vind ik wat minder leuk omdat het eigenlijk precies hetzelfde is al de eerste saga van dragonball maar met een andere vijand.

avatar van jumpstylemovie
Ik dacht dat een film minstens 60 minuten lang moest zijn om op MovieMeter toegelaten te worden. (!)

avatar van Ajax&Litmanen1
Geinige eerste film van de serie Dragonball, dat wel een loopje neemt met hoe het in de serie ging. Hier in deze film zie je een deel van de groep opnieuw samen komen, maar dan onder wat andere omstandigheden en ook natuurlijk met wat meer vaart, aangezien de film na 50 minuten erop zit. En dat is wel een beetje wennen, want Dragonball vond ik juist aan de trage kant, net als Dragonball Z. Je krijgt hier niks nieuws te zien, maar vermakelijk is het wel weer. Wat is de serie overigens trouwens oud, deze film is alweer uit 1986...