Les Misérables (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Muziek

geregisseerd door Tom Hooper
met Hugh Jackman, Russell Crowe en Anne Hathaway

In het Frankrijk van begin 19e eeuw wordt Jean Valjean (Hugh Jackman), een man die lang in een strafkamp heeft gezeten, voorwaardelijk vrijgelaten. Zijn verleden laat hem echter niet zomaar met rust, omdat hij wordt opgejaagd door de meedogenloze agent Javert (Russell Crowe), die hem wil oppakken wegens oplichting. Verfilming van de bekende musical.

avatar van Drs. DAJA
Soom, leuk om te horen!

Je moet Redmayne's rol eens op t grote scherm zien! Echt prachtig! Dan ben je overtuigd!

avatar van soom
Drs. DAJA schreef:
Ik heb hem al op 't grote scherm gezien, tijdens een speciale premiere (De Europese premiere op 1 januari?), maar ik ga zeker nog eens, en dan ben ik misschien wel overtuigd van Eddie. De eerste keer nog niet echt, omdat ik dus echt het gevoel had dat Nick beter had gepast. Maar misschien dat ik aan het begin van mijn 2e kijkbeurt dan wel de gedachte aan Nick Jonas terzijde schuif en me ga richten op Eddie.

avatar van arno74
Samantha Barks vond ik juist goed. Ze is de enige (of een van de weinige) die ook speelde in de "echte" musical (25th anniversary), in dezelfde rol. In zo'n musical te zingen, en dan ook voor de filmversie geselecteerd worden, vind ik juist een hele prestatie.

avatar van voskat
Heel erg sterke uitvoering. Vrijwel iedereen doet het geweldig, maar Anne Hathaway steekt er nog eens bovenuit.

Ik sluit me aan bij stkolaf hierboven, want Amanda Seyfried is inderdaad ondergesneeuwd geraakt onder al dit geweld. Anders was er wellicht nog een halve ster bij gekomen.

avatar van Kisje
Weet iemand wanneer deze film in de Belgische bioscopen uitkomt? Hier op moviemeter staat 10 januari maar op de website vd Kinepolis 20 februari. Lijkt me vreemd dat dat meer dan een maand scheelt?

avatar van mrwhite
Volgens IMDB is het idd 20feb.

Les Misérables (2012) - Release dates - imdb.com

En in Nederland is het op 10jan. Er is idd een groot verschil tussen maar goed dan moeten wij wat langer wachten e of in Nederland gaan kijken

avatar van je80roen

avatar van cordiacovens
wordt geloof ik meer in gezongen dan gewoon in gesproken.

je80roen schreef:
Word er ook gezongen in de film? zoja laat ik hem voor wat het is.

Haast alles wordt idd gezongen.

deze film staat op mijn verlanglijstje, maar ga hem niet denk ik niet in de bios kijken.

wacht wel tot ie op tv is, ga geen geen Musical in de bioscoop kijken

Lijkt me net wel wat te worden! Zoveel (goede) musicals komen er immers niet in de bioscoop. http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/music

ja klopt zoveel musicals zijn er niet in de bioscoop, maar toch denk ik dat je ze beter op tv kan zien.
denk dat je je erg snel kan vervelen in de bios (kan het ook fout hebben) in iedergeval is het wel iets nieuws.

avatar van jipt
Hoe is de zang?

Steffmeister85 schreef:

Ah, 't zou niet de eerste film zijn in de bioscoop waarbij ik zou denken: "Wat zit ik hier te doen?".
Je moet wat meer vertrouwen hebben in de formule waarmee deze film gemaakt is!

misterdhdh schreef:
is dit het meisje uit the reaping (2007)?

Welk meisje bedoel je?

avatar van %%%%%%
Amanda Seyfried ?

avatar van misterdhdh
%%%%%% schreef:
Amanda Seyfried ?

deed me gewoon aan dit meisje denken uit die film the reaping, maar ze is het niet (al vond ik ze er bijna hetzelfde uitzien
Stills - The Reaping Photo (6239644) - Fanpop fanclubs

avatar van Uier
cordiacovens schreef:
wordt geloof ik meer in gezongen dan gewoon in gesproken.

Yikes. Dan slaan we deze effe over, ondanks de beoordeling.

avatar van GrobbekuikenXL
Zingen is tegen de regels !

Wat een conservatisme hier, zeg

Als je er niet tegen kan dat men zingt in deze film, ga er dan gewoon niet heen.

Als je niet van zang houdt in films moet je niet gaan, maar loop dan niet zo te klagen hier, zeg! Het is nu eenmaal een film waar veel in gezongen wordt!

Ga 'm vanavond zien op de voorpremière in Breda! Ben heeel benieuwd ..

avatar van merin_b
Ik ga hem vanavond kijken! Ben benieuwd, kan niet wachten! Heb hoge verwachtingen

zerodopa
....dit lijkt me afschuwelijk in het kwadraat. mss toch maar gaan zien om oordeel te vormen

avatar van arno74
wacht wel tot ie op tv is, ga geen geen Musical in de bioscoop kijken

Zonde!!! Tenzij je thuis een beeldscherm met een doorsnee van 20 meter hebt, en 40 boxen aan je muur hebt hangen De ervaring in de bioscoop kun je thuis niet evenaren, zeker niet met deze film.

je80roen schreef:
Word er ook gezongen in de film? zoja laat ik hem voor wat het is.

Inderdaad, vooral NIET gaan!! Ik hou ook helemaal niet van musicals, ging er per ongeluk heen. Bij de eerste minuut dacht ik, oh nee een musical!! Echt waar. Maar toch staat deze nu in mijn top-10 en heeft het 5 sterren van me gekregen. En ik ben m ook een tweede keer gaan kijken.

avatar van cordiacovens
Les miserables begint erg sterk maar wordt daarna steeds minder om weer goed te eindigen.

Om te beginnen is het Acteerwerk van Jackman en Hathaway top, Jackman lijkt me perfect voor deze rol en zal dan ook terecht een Oscar nominatie ontvangen.

Ondanks dit vond ik de film niet geweldig, ik kreeg geen connectie met het verhaal en vond het ondanks De lange speeluur nogal van de hal op de tak springen, het eerste uur vond ik erg sterk maar daarna zakte de film in elkaar, de relatie tussen Cosette en Marius is er ineens en als kijker kreeg ok totaal geen compassie voor die relatie, na Anne hathaways lied wat ik overigens geweldig gezongen en geacteerd vond, wordt het minder. I dreamed a dream is bet hoogtepunt van de film, daarna is alleen Samantha Barks haar On my own nog indrukwekkend. Ik heb persoonlijk de musical niet gezien en het boek niet gelezen , hierdoor vond ik dat de film niet genoeg lading geeft aan veel personages en daarom kon ik me niet identificeren met veel karakters. Eigenlijk alleen met Jean Valjean en in wat mindere mate Fantine.

Het live laten zingen werkt erg goed, het komt "echt" over en is menselijker dan bij andere musicals, dit mag ook wel aangezien er 99% van de tijd in gezongen wordt. De rest van de film ziet er verzorgd uit en daar valt niks over te klagen, mooie sets en goede kostuums e.d.

Les Miserables is denk ik een goede aanvulling als je fan bent van het boek of de musical, maar als alleenstaande film vond ik hem niet, de eerste helft was erg sterk maar vanaf het moment dat Cosette opgegroeid is gaat het bergafwaarts met de film. De laatste 5 minuten waren wel weer redelijk.

avatar van astonm
Ik vond de zang, de decors en het acteerwerk erg sterk. Ik vond alleen dat film wat aan de lange, trage kant was. Het is ook niet direct een musical als Singin' in the Rain, Sweeney Todd, My Fair Lady en Wizard of Oz waar de liederen veel schaarser zijn en het ook echt liederen zijn. Hier wordt zo goed als de hele film gezongen en in zang gesproken. Net niet helemaal mijn ding. Singin' in the Rain is een van mijn favoriete films en My Fair Lady en Wizard of Oz zijn ook erg sterk maar dit is het voor mij net niet.

Als je niet van zang houdt in een film moet je deze film in ieder zeker vermijden.

Wow

Wow wat een mooie film. Ik had de musical nog nooit gezien, dus de enige connectie die ik had was het welbekende dreamed a dream dat al redelijk vroeg in de film tot een hoogtepunt komt waarbij Anna Hathaway een memorabele oscar prestatie neer zet.

De film begint dus super sterk en trekt je de ambiance van parijs voor de Franse revolutie in. Let op als je niet van films houdt waarin de hele film wordt gezongen ben je hier verkeerd. Het was helaas namelijk behoorlijk irritant dat er mensen in de pathé waren die niet wisten wat voor film ze waren beland en vaak zaten te lachen op momenten dat de film serieus was tot zelfs twee die een kwartier voor het einde wegliepen.
Onbegrijpelijk in mijn ogen, want het is echt een meesterwerk en de casting is subliem op Marius na, die ik weinig connectie vond hebben met corsette en sowieso de verkeerde uitstraling had in mijn ogen.
Ik ben er mee eens dat rond 3/4 van de film het wat langdradig is soms, en dat er wel iets meer vaart in had gemogen, maar waarschijnlijk komt dat doordat er geen consessies gedaan aan het oorspronkelijke verhaal.

Maar wat een klassieker is dit, en zeker een aanrader mits je tegen musical films kan.

AGE-411 schreef:
Wat een conservatisme hier, zeg

Dat vraagt hij toch: "wordt er in deze film gezongen? Dan ga ik er niet heen"
Om dan meteen die persoon aan te gaan vallen terwijl hij gewoon een normale vraag stelt.

avatar van astonm
astonm schreef:

Als je niet van zang houdt in een film moet je deze film in ieder geval zeker vermijden.