Les Misérables (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Muziek

geregisseerd door Tom Hooper
met Hugh Jackman, Russell Crowe en Anne Hathaway

In het Frankrijk van begin 19e eeuw wordt Jean Valjean (Hugh Jackman), een man die lang in een strafkamp heeft gezeten, voorwaardelijk vrijgelaten. Zijn verleden laat hem echter niet zomaar met rust, omdat hij wordt opgejaagd door de meedogenloze agent Javert (Russell Crowe), die hem wil oppakken wegens oplichting. Verfilming van de bekende musical.

Drama / Muziek

One day more...

Ben enorm benieuwd wat dit gaat worden. Als musical waarschijnlijk de beste van de hele jaren '70/'80 grootste opera-achtige musical-wave maar dat hoeft geen goede film op te leveren (Schumacher's Phantom of the Opera...). Aan de andere kant wordt er broodnodig in geknipt (wat helemaal niet zo raar is gezien Mackintosh onnodig heeft lopen copy/pasten bij de internationale versie), is Tom Hooper de regisseur en hebben ze een interessante visie op geluid (de liedjes worden on-set ingezongen, wat waarschijnlijk een veel natuurlijker geheel gaat geven). 't is dus spannend wat dit gaat worden.

avatar van TragieStar.*
Ik ken het verhaal en de muziek, en het is prachtig net zoals de cast! Kijk hier echt naar uit.
Helaas is het nog heel erg lang wachten.

avatar van jarno1975
Trailer (Youtube HD) en poster geplaatst.

avatar van Julie
De trailer ziet er adembenemend mooi uit! Ik kan niet wachten!

avatar van ibendb
Wauw... Meer kan ik niet zeggen. Anne Hathaway heeft zo veel emotie en kracht in haar stem. Ik wil deze film zien, enkel en alleen voor haar. Alleen is er een minpunt: Amanda "vissenhoofd" Seyfried.

avatar van Nicholas
Trailer ziet er erg mooi uit, maar ik heb een aversie tegen musicals. Russell Crowe die zingend zijn lines op dreunt. Brrr, ik moet er niet aan denken.

avatar van TragieStar.*
En daarom zou je wel naar deze film moeten kijken! Dit is heel anders dan andere musical films.

De nummers zijn stuk voor stuk prachtig en daarnaast heb je gewoon een ontzettend emotioneel en meeslepend verhaal. Een hele mooie combinatie.

Al ben ik benieuwd hoe lang de film gaat worden, en welke nummers ze allemaal gaan gebruiken

avatar van Falcon103
ibendb schreef:

agreed, behalve wat amanda betreft, ik vind haar persoonlijk een goede actrice met een uitmuntende stem wat bij deze film vrij belangrijk is

avatar van the new guy
Die trailer ziet er potverdorie goed uit!

avatar van Marlyvk
Ja ja, hier kijk ik echt ontzettend naar vooruit!

Les misérables is al vaker verfilmd, maar nooit in een echte musicalversie waarbij er in de film ook de muziek is verwerkt. Voor zover ik weet toch. Ben ook benieuwd of er tussen de nummers door gewoon wordt geacteerd of dat dit, net zoals op de planken, op ietwat operawijze tot een geheel wordt gezongen.

Trailer belooft in ieder geval veel goeds. Mooie beelden, pittig drama en actie op de barricade. Sfeersetting in de periode van de Franse revolutie ziet er ook goed uit, maar zoals dat vaker is kan de trailer mooier zijn dan de daadwerkelijk film. Blijft dus afwachten.

Ook goede cast, maar zie eigenlijk niet zo graag rasacteurs zingen op het doek... Maar wie weet valt het mee. Hoop overigens niet dat het een 3D versie gaat worden.

avatar van J.Ch.
Ha, wat leuk! Volgens mij zou dit best wel eens kunnen werken. Alleen erg jammer dat ik nu nog altijd Russell Crowe niet heb horen zingen...

avatar van cordiacovens
Ziet er goed uit, goed bedacht om on set te zingen. Ik zie Oscarnominaties

Nieuwe poster geplaatst.

avatar van HALVE TAMME.
Mooie poster.

avatar van cordiacovens
Ik hou normaal niet zo van musicals maar dit ziet er goed uit, zoals al eerder gezegd ik zie Oscars

avatar van eppo349
Als je Russel Crowe hoort zingen, hadden ze misschien beter mij kunnen vragen (ik kan ook niet zingen).

Valt niet tegen, de meeste acteurs en actrices klinken goed.

avatar van soom
Ik kijk hier echt zo naar uit he.
Al sinds ik hoorde/las/zag dat dit er ging komen, was ik helemaal verrukt en begon ik via Youtube al te kijken en te luisteren naar liedjes uit de musical.
Ik kan echt niet wachten tot januari 2013.
Ik houd ongelooflijk veel van musical en muziek.. Van Miss Saigon tot aan de Kleine Zeemeermin, alles is geweldig.
Dit kan ook haast niet mis gaan, met zo'n ongelooflijke sterrencast als de mensen die meespelen. En ja, ik weet heel goed dat dit soort posts op een bepaalde manier onzinnig zijn, en niets toevoegen, maar goed, ik moet tenslotte ergens mijn ei kwijt kunnen .

avatar van ibendb
De nieuwe trailer is prachtig. Ik had eerst m'n twijfels, maar nu wil ik 'm echt zien. Alleen Russell Crowe's gezang staat mij niet aan.

avatar van cordiacovens
Zojuist is de eerste screening in NYC afgelopen, lyrische reacties. Anne Hathaway schijnt de show te stelen en de film zelf kreeg een oorverdovend applaus, nu nog 6 weken wachten

avatar van Julie
YouTube - Les Miserables (2012) - Official International Trailer [HD] - 1080p
Nieuwe trailer

Ik heb zelden zo naar een film uitgekeken!

avatar van Gish
Zelf heb ik weinig tot niets met musicals. Toch, na Moulin Rouge is de drempel wat verlaagd. Alleen voor Anne Hathaway ga ik naar de bioscoop. Als een actrice haar lange haren af laat scheren voor een filmrol (geen method acting) moet dat beloond worden in de vorm van een bioscoopbezoek.
Anne Hathaway is toch al de beste actrice van haar generatie.
Dus let op, die OSCAR gaat er aan komen in maart 2013.

avatar van soom
Drs. DAJA schreef:
't is dus spannend wat dit gaat worden.
Ben nu al benieuwd hoe en wat je videorecensie gaat worden ! Om Breaking Dawn pt 2 kon ik iig echt erg lachen (en ik ben een grote liefhebber van die film ).

avatar van Hell's Kitchen
Voor degenen die het zich interesseren, op IMDB heb ik gezien dat de speelduur 157 minuten zal worden.
Dit is positief aangezien de daadwerkelijke musical ook ongeveer zo lang duurt. Dit betekent waarschijnlijk dat ze er weinig tot niets uit zullen weglaten; iets wat ik mij best al een tijdje afvroeg.

avatar van eRCee
Ten opzichte van het boek, dat 1463 pagina's telt volgens Boekmeter, zal echter wel een hoop worden weggelaten...

avatar van Drs. DAJA
Deze jongen heeft tot drie keer toe gejankt...

avatar van cordiacovens
Wow, had je niet voor het type aangezien die geraakt zou zijn door deze film..maakt me nog meer geïnteresseerd aangezien ik geloof ik wel vaak op 1 lijn zit met jou qua ratings

avatar van Drs. DAJA
Tsja, ik ga er pas dieper op in met mijn recensie maar wat ze in ieder geval doen in deze film is dat alles tijdens de scene wordt ingezongen op de set synchroon met het beeld.

Klinkt technisch maar het resulteert niet alleen in realistisch geluid maar we hebben te maken met nummers waarin acteurs bezig zijn met emotie, terwijl ze bij gewone musicals iets zo mooi mogelijk in een studio inzingen. Hierdoor krijg je dat het levendig is, echt, overtuigend en niet vies gelikt. Dit is mijn inziens de grootste stap die musical heeft gezet sinds de komst van geluid.