Genre: Western / Actie
Speelduur: 165 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio
IMDb beoordeling:
8,5 (1.860.713)
Gesproken taal: Engels, Frans en Duits
Releasedatum: 17 januari 2013
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Django Unchained
"Life, liberty, and the pursuit of vengeance."
Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,5 / 1860713)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Django Unchained (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Django Freeman
Dr. King Schultz
Calvin J. Candie
Broomhilda von Shaft
Stephen
Billy Crash
Leonide Moguy
Butch Pooch / Ace Speck
Mr. Stonesipher
Cora
Reviews & comments
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Als de filmmaker er niet een plot in probeerde te stoppen, zou dat best kunnen, maar hier wringt QT het verhaal zelf in allerlei vreemde bochten om zaken plottechnisch verantwoord te maken.
Vind ik te makkelijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoezo? Ik vond de zelfmoord actie en de omweg om haar vrij te krijgen erg ver gezocht en ongeloofwaardig. Terwijl dat wel de plotwendingen waren die het verhaal dreven.
Tarantino leunt vooral op indivinduele scenes, dialogen en acteerprestaties. Maar hier rekt hij het wel net iets te lang. Had gewoon bij de shoot-out mogen eindigen wat mij betreft.
Bruens
-
- 190 berichten
- 108 stemmen
Sinds lange tijd maar weer eens een post.
Ik had er lang uitgekeken naar Django Unchained en dat is dan misschien wel de reden dat de film mij erg tegenviel.
De twee uur durende zoektocht komt eindelijk teneinde wanneer Schultz en Django candyland bereiken. Vervolgens valt het plannetje in duigen wanneer Stephen (Jackson) zonder serieuze aanleiding het idee krijgt dat Broomhilda en Django elkaar kennen (waar is dit op gebaseerd?, volgens de film dus omdat Broomhilda naar Django's zittende achterkant kijkt). Dit vind ik erg jammer, waar de eerste helft van de film nog met hier en daar een leuke twist wordt versierd wordt dit stukje naar mijn mening aardig verkracht (Candy had een reactie van Django per ongeluk kunnen uitlokken door broomhilda een veeg om haar orgen te geven bijvoorbeeld).
het tweede punt is dat Schultz twee uur lang precies weet waar hij mee bezig is, en vervolgens uit emotie Candy neer schiet, dit pas totaal niet bij zijn personage.
De muziek: Waar in eerdere films Morricone's muziek wordt gebruikt om een heroische strijd, een lijdensweg of een ontsnapping extra kracht en emotie toe te stoppen is het mij een raadsel waarom die muziek hier wordt gebruikt. Wil Tarantino zo de sfeer oproepen van enkele Westeren legendes al Blondie of Harmonica? De muziek komt iniedergeval nergens tot zijn recht, al was al er sprake van een meeslepende scene dan werd dat teniet gedaan door de vele comic reliefs die me om de oren vlogen en zo de ernst van de situatie voor mij wegnamen.
Desalniettemin een film die aardig wegkijkt voor de mensen die er zonder verwachtingen heen gaan.
Dh PING
-
- 304 berichten
- 0 stemmen
Hoezo? Ik vond de zelfmoord actie en de omweg om haar vrij te krijgen erg ver gezocht en ongeloofwaardig. Terwijl dat wel de plotwendingen waren die het verhaal dreven.
Tarantino leunt vooral op indivinduele scenes, dialogen en acteerprestaties. Maar hier rekt hij het wel net iets te lang. Had gewoon bij de shoot-out mogen eindigen wat mij betreft.
Ben ik het niet mee eens, de 2 uur en 45 minuten vlogen voorbij naar mijn mening door de geweldige soundtrack (wat wordt bijgestaan door prachtige shots van schitterende locaties), aandoenlijke personages, brute actie en bij wijlen zwarte humor (en nee, dat is niet als belediging bedoeld). Ik vond dit een erg gaafe film, en ben daarom ook verrast dat hij bij sommigen niet in de smaak viel. Ik vind dit weer eens een echte, echte maar dan ook ECHTE Tarantino-film. Was ik overigens de enige die het idee had dat het idee wat weg had van The Good, The Bad And The Ugly?
hoffhaan
-
- 773 berichten
- 2149 stemmen
Geweldige film, heb weer genoten van deze Tarantino. Goed geacteerd. Wederom een goede rol van Waltz, alhoewel ik hem in Inglorious Basterds nog iets beter vond. Samuel Lee Jackson zet een zeer overtuigende rol neer net zoals Jamie Foxx. De dialogen waren weer zoals we gewend zijn van Quentin. Het macho gehalte in de film is weer volop aanwezig met name aan het slot, als twee haantjes elkaar niet de hand willen geven. Kortom een goede film 4.0 voor mij,
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Ehm, niet echt.
In werkelijkheid waren ongeveer 25 % van alle cowboys destijds van Afro-Amerikaanse oorsprong, negers zeg maar.
Alleen werd daar heel lang aan voorbij gegaan in films.
Ben zelf een liefhebber van de western, maar het valt inderdaad niet te ontkennen dat bepaalde bevolkingsgroepen stelstelmatig weggelaten zijn of tot karikatuur gemaakt zijn. In dat opzicht is deze film van begin tot eind een middelvinger naar al dat soort films.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben ik het niet mee eens, de 2 uur en 45 minuten vlogen voorbij naar mijn mening door de geweldige soundtrack (wat wordt bijgestaan door prachtige shots van schitterende locaties), aandoenlijke personages, brute actie en bij wijlen zwarte humor (en nee, dat is niet als belediging bedoeld). Ik vond dit een erg gaafe film, en ben daarom ook verrast dat hij bij sommigen niet in de smaak viel. Ik vind dit weer eens een echte, echte maar dan ook ECHTE Tarantino-film. Was ik overigens de enige die het idee had dat het idee wat weg had van The Good, The Bad And The Ugly?
Ik snap uit je reactie echter niet waar je het niet mee eens bent.... En nee, je bent vast niet de enige die de link met (diverse) oudere westerns legt. Al dacht ik in eerste instantie meer aan Django, The Wild Bunch en High Plains Drifter. Hoezo specifiek GBU?
Dh PING
-
- 304 berichten
- 0 stemmen
Je zegt dat je de film te lang vond, en daarmee bedoel ik dat ik het niet mee eens ben dat ik de film te lang vind duren.
GBU - -> Viel het je dan niet op dat de laatste woorden van Jackson vrijwel hetzelfde zijn als Tuco's laatste woorden uit The Good, The Bad And The Ugly?
En ja, ik ben bekend met die oudere Western-titels, maar ik zal ze moeten zien om er een definitief oordeel over te vellen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar vond je de hele scene met de hillbillies met QT niet onder het niveau van de rest vande film. En had hij het huis niet net zo goed kunnen opblazenbij de eerste shoot out? Zie zelf totaal niet wat die verlenging toevoegde.
Daarnaast barst de film van de verwijzingen, dus door een tekstje zou ik niet direct GBU als inspiratiebron noemen.
avdj
-
- 225 berichten
- 1306 stemmen
Ben zelf een liefhebber van de western, maar het valt inderdaad niet te ontkennen dat bepaalde bevolkingsgroepen stelstelmatig weggelaten zijn of tot karikatuur gemaakt zijn. In dat opzicht is deze film van begin tot eind een middelvinger naar al dat soort films.
Ik heb al veel western films, boeken en strips gelezen maar daar rijden blijkbaar alleen blanken en Indianen op paarden. Dat 25% Afro-Amerikaans was verbaasd mij dus enorm. 
Het feit dat Samuel L. Jackson erachter komt dat Djano en Broomhilda elkaar kennen vind ik wel aardig uitgewerkt hoor. Beide komen behoorlijk ongemakkelijk over in die eetzaal. En dat ze elkaar regelmatig met een schuin oog hebben aangekeken kan toch ook heel goed kloppen? Geen misser naar mijn mening.
tules12345
-
- 32 berichten
- 73 stemmen
Echt een geweldige film, wat een topper!
Ook de muziek was geweldig
Beste film van afgelopen jaren
Dh PING
-
- 304 berichten
- 0 stemmen
Maar vond je de hele scene met de hillbillies met QT niet onder het niveau van de rest vande film. En had hij het huis niet net zo goed kunnen opblazenbij de eerste shoot out? Zie zelf totaal niet wat die verlenging toevoegde.
Daarnaast barst de film van de verwijzingen, dus door een tekstje zou ik niet direct GBU als inspiratiebron noemen.
Die scene met Tarantino was gewoon hartstikke hilarisch, ja: had hij natuurlijk kunnen doen. Dat huis kunnen opblazen, maar ik vond niet echt dat het een aftakeling voor de film veroorzaakte dat hij dat niet deed.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond die scene erg zwak en het gegeven dat hij zelf nog een rol voor zijn rekening nam ronduit storend.
Dh PING
-
- 304 berichten
- 0 stemmen
Ik vond die scene erg zwak en het gegeven dat hij zelf nog een rol voor zijn rekening nam ronduit storend.
Ach ja, iedereen zijn ding: ik vond het juist echt briljant.
Brix
-
- 19685 berichten
- 5120 stemmen
Ik heb al veel western films, boeken en strips gelezen maar daar rijden blijkbaar alleen blanken en Indianen op paarden. Dat 25% Afro-Amerikaans was verbaasd mij dus enorm. 
Mocht het je interesseren, kijk dan ook eens in het western topic Film >> Genres en landen >> De western (pag. 25)
In mijn bericht van 15 dec. 2011 heb ik een aantal foto's betreffende dit onderwerp geplaatst.
Er is ook wel een klein aantal westerns met zwarte acteurs in de hoofdrollen, te beginnen bij Herbert Jeffries (1938-39) (Harlem rides the Range etc.)
JanDahler
-
- 199 berichten
- 262 stemmen
Ik heb het over het medium film serieus nemen. Ik zie niets Chinees staan verder.
Tarantino leunt vooral op plot en is het dus niet gek als daar kritiek op komt als er bepaalde zaken niet sluitend zijn.
tarantino leunt totaal niet op plot! Het plot is vaak bijzaak om geweldige coole scenes en bizzare situaties te laten zien. Enkel bij Jackie Brown is het plot het allerbelangrijkste. Maar zeker bij deze, alsook IB, Kill Bill, Death Proof en Reservoir Dogs is het plot toch maar gewoontjes.
mr. Prizzi
-
- 164 berichten
- 176 stemmen
Tuurlijk. Als Tarantino Schultz' ongenoegen met Candie toch in daden had om willen zetten, dan had ie (heel simpel) onze twee helden met Broomhilda moeten laten vertrekken, om ze daarna (met een doordacht plan) terug te laten keren voor een afrekening. Ik noem maar wat.
Maar wat ie uberhaupt al had moeten doen: Schultz en Django hadden naar de plantage moeten gaan om Broomhilda te kopen, en van daar uit had Tarantino de plot moeten ontwikkelen.
Ik zag de film in de bios gisteren en de scene met de weggelopen slaaf en de honden leek wel gecut!. Raar; in de screener zag je meer.
Met alle respect..hoe lang blijf je nou nog doormekkeren over dat onzinnige scenario-misbaksel. Nu nog een ster eraf in je beoordeling en dan zit er ook logica in je kritiek.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
tarantino leunt totaal niet op plot! Het plot is vaak bijzaak om geweldige coole scenes en bizzare situaties te laten zien. Enkel bij Jackie Brown is het plot het allerbelangrijkste. Maar zeker bij deze, alsook IB, Kill Bill, Death Proof en Reservoir Dogs is het plot toch maar gewoontjes.
Maar in al die films en zeker in PF, volgt het plot een bepaalde logica. Hier is het bij vlagen onlogisch cq te ver gezocht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
tarantino leunt totaal niet op plot! Het plot is vaak bijzaak om geweldige coole scenes en bizzare situaties te laten zien. Enkel bij Jackie Brown is het plot het allerbelangrijkste. Maar zeker bij deze, alsook IB, Kill Bill, Death Proof en Reservoir Dogs is het plot toch maar gewoontjes.
Tuurlijk, dat het plot vaak flinterdun is en als kapstok dient is een tweede. Al mag je op zijn minst verwachten van een film die min of meer verhalend is dat het qua narratief wel sluitend is.
edit: wat Reinbo zegt.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31155 berichten
- 5452 stemmen
Tarantino die een ode brengt aan de spaghettiwestern. Maar dan met een Tarantinogehalte natuurlijk... Het idee was veel belovend met enkele bekende namen als Foxx, Waltz, DiCaprio en Jackson. Al ben ik verre van een liefhebber van Waltz. Inglorious Basterds vond ik maar niets en z'n versie van Kardinaal Richelieu in The Three Musketeers was ook al beter gedaan. En ook Foxx en DiCaprio hebben al beter gedaan. Jackson was gewoon een karikatuur.
De film begint niet slecht met vooral een zeer leuk moment als een bende verkleed als de KKK met doeken over hun hoofd een hele tijd liggen te zeveren over de gaten, wie die zakken gemaakt heeft, of ze die nu wel of niet dragen. Eindelijk goeie humor. De schietscènes vallen ook best mee, al zijn we dat nu ook wel wat gewoon in de filmwereld. Leuk, maar niet echt wow.
Daarna rijdt de film zich vast in een hoop palaver en 'nigger'-praat. Ook de muziek verschuift af en toe van westernmuziek naar voorspelbare hiphopdeuntjes. Waar is de tijd van 'Stuck in de middle', 'You can tell' en 'Bang Bang (My Baby Shot Me Down)'. Ik mis eigenlijk in z'n geheel de insteek van Tarantino die op vlak van regie weinig uitsteekt. Het script ligt nog wat in de lijn, al is dat een pak braver dan vroeger. Misschien dat liefhebbers van Inglourious Basterds hier nog iets aan vinden?
Django Unchained is een teleurstelling en wel wat overgewaardeerd. Als je echt een recent goeie parodie op de western wil zien, kan je beter kiezen voor de animatiefilm Rango.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Guido Leunissen
-
- 6 berichten
- 17 stemmen
gisteravond geweest , bomvol, publiek leefde goed mee met de film en dat zegt toch ook al wat...met name de humor was zeer sterk. Ik ben een tarantino liefhebber, alleen stoort het mij soms dat de dialogen vaak net iets te lang duren, alleen in deze film was daar zelden sprake van, het verliep toch allemaal vrij vlot in etegnstelling tot voorgaande films.
een 'moderne' western, waarbij de hoofdpersonage wel heeeeeeeeeel veel schiettalent heeft meegekregen. Dat was het enige minpuntje, hoe kon hij al zijn benodigde vaardigheden zomaar vanuit het niets als een superman uitvoeren
een dikke 8 dus 4 sterren
JanDahler
-
- 199 berichten
- 262 stemmen
Maar in al die films en zeker in PF, volgt het plot een bepaalde logica. Hier is het bij vlagen onlogisch cq te ver gezocht.
volledig akkoord, dat was ook al het probleem een beetje in Inglourious Bastards maar hier dus nog meer, terwijl dit makkelijk vermeden had kunnen worden;
Ook het laatste halfuur voelt aan alsof het er zo maar aan is geplakt voor een 'grande finale' te krijgen, wat ook niet gehoeven had, met een beetje beter schrijfwerk had het allemaal toch wat logischer in elkaar kunnen zitten, en minstens net zo spectaculair.
Maar goed, blijft toch een lekkere film!
Keane1983
-
- 1015 berichten
- 943 stemmen
Typisch dat een film van Tarantino goed scoort op deze site..want is deze film echt 4 a 5 sterren waard?? Ik vind persoonlijk van niet.
Als je nou eens goed bekijkt is het verhaal simpel en kent niet meer dan een aantal leuke dialogen en veel nigger geroep.
De sterren cast is prima maar ik heb ze persoonlijk beter zien presteren in andere films.
De actie is goed gedoseerd maar is niet zo "grof" en "overdreven" zoals bij voorgaande films van Tarantino wel het geval was.
Humor is wederom leuk verwerkt in de dialogen zoals we gewent zijn van zijn eerdere werk.
Verder laat de film een gruwelijk beeld zien van de slavernij maar in mijn ogen veelte braaf.
Punten wat ik erg jammer vond aan het geheel is de speelduur, die te lang duurde voor het gene wat je allemaal te zien krijgt. Het had korter gekunt.
De muziek is in het begin van de film prima, maar naarmate de film vorderd, komen er nummers voorbij die totaal niet bij het geheel passen (r&b....no way).
Tevens is de rol van Jackson te overdreven.
Persoonlijk niet een van de beste film die Tarantino ooit gemaakt heeft en vind ook persoonlijk dat hij te overgewaardeerd is.
Blijkbaar is Tarantino hetzelfde als D&G, Prada of ieder ander merknaam...het maakt niet niet uit wat ze uitbrengen..het is altijd goed ook al is het foeilelijk...En dat is jammer. Je moet de film beoordelen voor wat het waard is en niet wie hem gemaakt heeft.
Ik vond de film prima kijk vermaak, maar zeer zeker geen oscar voor beste film waard.
Van mij een 3,5*
Crook
-
- 699 berichten
- 1599 stemmen
Vermakelijk, maar niet meer dan dat. Tarantino heeft zijn kruid een hele tijd geleden al verschoten, en lijkt er de laatste jaren niets briljants meer uit te kunnen persen..
Dandeman
-
- 42 berichten
- 194 stemmen
Ik vind het wel grappig dat er zo serieus naar de film gekeken wordt (onlogische acties, vreemde karakterwendingen, een goed/ slecht plot enz) terwijl deze film als geheel een parodie is op het genre western/slavernij. De hele film klopt natuurlijk van geen kant maar is dat de opzet van Tarantino? Wat we te zien krijgen is een verzameling herinneringen. De sfeer, de emoties en dan zoals Tarantino ze als kompleet produkt voor zich ziet. Ik heb bijna drie uur lang genoten van de muziek, de prachtige beelden, de emoties en de heldhaftigheid. Als je de film 2 sterren geeft dan moet dat zijn omdat je er geen bal van snapt of omdat het je genre niet is. Voor mij was het een feestje zoals een goed uitgevoerd avondje cabaret. En zo moet je het denk ik ook zien.
5*
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31155 berichten
- 5452 stemmen
Ik vind het wel grappig dat er zo serieus naar de film gekeken wordt (onlogische acties, vreemde karakterwendingen, een goed/ slecht plot enz) terwijl deze film als geheel een parodie is op het genre western/slavernij. De hele film klopt natuurlijk van geen kant maar is dat de opzet van Tarantino? Wat we te zien krijgen is een verzameling herinneringen. De sfeer, de emoties en dan zoals Tarantino ze als kompleet produkt voor zich ziet. Ik heb bijna drie uur lang genoten van de muziek, de prachtige beelden, de emoties en de heldhaftigheid. Als je de film 2 sterren geeft dan moet dat zijn omdat je er geen bal van snapt of omdat het je genre niet is. Voor mij was het een feestje zoals een goed uitgevoerd avondje cabaret. En zo moet je het denk ik ook zien.
5*
Als je dit ziet als een parodie op westerns, ken je het genre niet. Dit is gewoon een flauwe westernkomedie geworden. Zelfs Wild Wild West en Shanghai Noon zijn beter.
MarcusViridis
-
- 144 berichten
- 137 stemmen
Ik vind het wel grappig dat er zo serieus naar de film gekeken wordt (onlogische acties, vreemde karakterwendingen, een goed/ slecht plot enz) terwijl deze film als geheel een parodie is op het genre western/slavernij. De hele film klopt natuurlijk van geen kant maar is dat de opzet van Tarantino? Wat we te zien krijgen is een verzameling herinneringen. De sfeer, de emoties en dan zoals Tarantino ze als kompleet produkt voor zich ziet. Ik heb bijna drie uur lang genoten van de muziek, de prachtige beelden, de emoties en de heldhaftigheid. Als je de film 2 sterren geeft dan moet dat zijn omdat je er geen bal van snapt of omdat het je genre niet is. Voor mij was het een feestje zoals een goed uitgevoerd avondje cabaret. En zo moet je het denk ik ook zien.
5*
'Iedereen die geen 4.0 of meer geeft, snapt het gewoon niet.'

Gerelateerd nieuws

Netflix brengt westernklassieker 'Django Unchained' van Quentin Tarantino terug in het aanbod

'Django Unchained' keert terug naar Netflix: 'Alles klopt, echt briljant'

Ratelslangen, revolvers en rovers: Dit zijn de beste westernfilms

Alom geprezen western 'Django Unchained' van Quentin Tarantino vanavond (1 juli) te zien op televisie
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

The Dark Knight
Misdaad / Actie, 2008
7.907 reacties

Fight Club
Komedie / Thriller, 1999
4.201 reacties

Reservoir Dogs
Misdaad / Drama, 1992
2.517 reacties
Gerelateerde tags
premie jagertexasheldslavernijplantationmaatschappijvriendschapvriendenwraakrivaliteitreddenschietpartijracismedangerkindnessdentistdjangoslave tradepost-credits sceneodd coupleblack slaveagreement deadly19e eeuwchattanoogagermancotton plantationplantation ownerold west western1850smississippi
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








