Deep Blue Sea (1999)

Verenigde Staten / Australië
Actie / Thriller

geregisseerd door Renny Harlin
met Saffron Burrows, Thomas Jane en LL Cool J

Zakenman Russell Franklin investeert vele miljoenen dollars in een medisch project dat een remedie moet vinden tegen de ziekte van Alzheimer. Biologe Susan McAllister schaart zich achter het project en heeft ontdekt dat er zich in de hersenen van haaien een stof bevindt die menselijke hersencellen opnieuw kan activeren. Om haar research te vervolledigen en een nog efficiënter geneesmiddel te kunnen ontwikkelen, gaat Susan over tot de genetische manipulatie van haaien. Ze kweekt exemplaren met een enorme hersencapaciteit, maar ontdekt dat de haaien er zo bijzonder intelligent en bovendien zo ontzettend agressief van worden...

De haaien in Jaws waren wel duidelijk beter dan in Deep Blue Sea, echter Deep Blue Sea is voor mij wel de beste haaien film. Jaws is maar saai langdradig gedoe.

Hele spannende film, met goede actie, en een redelijk goed verhaal. Verder een erg leuke

rol van LL Cool J, en de film blijft gewoon spannend en vermakelijk van begin tot eind. Alleen jammer dat de haaien er zo nep uitzagen, maar dat maakt de film zeker niet minder sterk. Ik vind deze film so wie so wel de beste haaienfilm na Jaws.

Een van de beste haaienfilms denk ik Goed verhaal, goed acteerwerk en een mooi einde. Wat moet je nog meer? Juist, beter afgewerkte haaien. Maar laten we nu niet gaan muggeziften daarover

ook een goeie haaienfilm,maar toch kan deze Jaws 1 en 2 niet verslagen maar toch een dikke 3.5 voor deze film

Een goede haaienfilm.
Lijkt net echt!

*3*

avatar van Niqk
de enigste leuke grap vond ik van het blonde vrouwtje aan het begin, toen die eerste kerel door de haai werd gebeten, 'oh my god.. HE'S BLEEDING!'

avatar van 606
zeker was net echt ja daarom ook 4 sterren.
en die pappagaai is erg leuk.

avatar van matthijs_013
Vond hem leuker dan Jaws

*3,5

kArIzMa_TuRk
haha!
LL Cool J heeft een leuke rol met z'n Papegaai

avatar van sinterklaas
Goede film

Ik heb hem 3 jaar geleden gezien, en ik vond hem superspannend. dat die drie haaien na de instorting van een labaratorium op de oceaan overal vrij rond zwemmen

de rol van LL Cool als kok vond ik ook supergoed.

Matige film. Jaws blijft gewoon de beste haaien film daarom heeft die ook meer sterren. dat 3d is niet mooi als er iemand word opgegeten. Jaws is geen 3d gewoon met film bloed en gegil, schitterend. een 2 voor deze film.

avatar van Achilles
bijna 25 jaar na jaws..wellicht een uitstekend moment om met een hernieuwde haaienfilm te komen, maar nog steeds kan hij niet tippen aan de spanning die jaws met zich meebrengt. Ondanks alle nieuwe technologiën!

Je kan tijdens deze film goed de CGI ontdekken en dat is jammer! Wel leuk dat deze haaien snel zijn en kunnen denken...

Een heerlijke wegkijker, maar geen topper.

Deze film heb ik al te vaak gezien volgens mij..

2.5

bagger door zappen

avatar van siemiejj
Ik ga de film vanavond kijken dus ik ben heel erg benieuwd

Altijd al een prima film gevonden. Niet te zwaar opnemen allemaal. 3*

Wel een aardige film.

Ik heb deze al eens eerder 2x gezien, en of ik nu nog een keer ga kijken... denk het niet...........ik weet al wat er komt dus is de spanning er al af.

En inderdaad, niet te vergelijken met de klassieker Jaws.

Net gezien op TV, vond hem niet super. Beetje erg nep, maar hou van haaien films terwijl ik echt heel bang ben voor die beesten. *2,5

avatar van FillumGek
Net herzien op tv en na hem een paar keer gezien te hebben ga je toch steeds meer op de details letten. Zo zijn de haaien sowieso ongelofelijk nep, moest LL Cool J allang dood zijn, veel clichés enz enz.

Verlaagd naar 2.5*

Best een spannende film met goede special-effects.
Jammer van het laatste kwartier, zo ongeloofwaardig,....dat maakt het nou weer echt naar de haaien.

Hoe kunnen mensen zeggen dat deze film beter is dan Jaws.
De special-effects waren echt slecht.Het verhaal is goed.Maar de special effects zijn duidelijk het dieptepunt
een 2

avatar van BlueJudaskiss
Verhaal is ook niet echt bijzonder hoor...gewoon een kapstok om wat haaien los te laten. Maar natuurlijk wel vermakelijk!

djelle
Pepermolen schreef:
En inderdaad, niet te vergelijken met de klassieker Jaws.
Juist, deze is veel beter dan Jaws. Vlotter tempo, meer spanning, meer gore, mooiere cinematografie... Ook die haaien zien er gewoon goed uit (het beste CGI werk totnogtoe gezien) en overtreft zelfs dat mechanische ding (op een bepaald moment wordt dat erg duidelijk) uit Jaws. Snap niet dat dat trage vehikel uit '75 beter genoemd wordt.

avatar van BlueJudaskiss
Ik snap ergens wel waarom mensen Jaws beter vinden...de film wordt toch beschouwd als een klassieker en schijnt ook meer spanning te hebben. Nou vind ik de films allebei spanningsloos, maar Deep Blue Sea was ondanks het hoge pulp-gehalte gewoon echt veel leuker.

avatar van BoordAppel
(het beste CGI werk totnogtoe gezien)

Pardon?! Zelden zo'n lelijk prutswerk gezien. Het doet je vermoeden dat het budget slechts 1000 dollar was in plaats van 78 miljoen.

avatar van Prudh
Beetje standaard verhaaltje, je kan precies vertellen wie er dood gaan zonder eerst hele de film te zien (nu ja, bijna precies). Hierdoor dus lekker voorspelbaar.. De animatie was idd balachelijk... Maar al met al is de film een stuk beter dan ik verwacht had. Vooral de decors vond ik mooi gemaakt. Kleine 3*

BlueSword
BoordAppel schreef:

hij zal alleen haaien films bedoelen....hoop ik.

BlueJudaskiss schreef:

Kijk eens aan. Eindelijk iemand met hetzefde standpunt.

Jaws is tamelijk saai terwijl Deep Blue Sea nog enig vermaak weet te bieden.

avatar van BlueJudaskiss
Off-topic, maar ik vond Jaws echt heel erg saai...