ad

Geregisseerd door: Renny Harlin

Met onder meer: Saffron Burrows, Thomas Jane en LL Cool J

Releasedatum: 28 juli 1999

Over Deep Blue Sea

"Bigger. Smarter. Faster. Meaner."

Zakenman Russell Franklin investeert vele miljoenen dollars in een medisch project dat een remedie moet vinden tegen de ziekte van Alzheimer. Biologe Susan McAllister schaart zich achter het project en heeft ontdekt dat er zich in de hersenen van haaien een stof bevindt die menselijke hersencellen opnieuw kan activeren. Om haar research te vervolledigen en een nog efficiënter geneesmiddel te kunnen ontwikkelen, gaat Susan over tot de genetische manipulatie van haaien. Ze kweekt exemplaren met een enorme hersencapaciteit, maar ontdekt dat de haaien er zo bijzonder intelligent en bovendien zo ontzettend agressief van worden...

imageimageimageimageimageimageimageimage

• 1959 berichten

killer13 schreef:

avatar van De_Hollander

De_Hollander

Deze film vindt ik de beste haaie film.

avatar van Fikret8

Fikret8

De vergelijking tussen Deep Blue Sea en Jaws gaat niet op. Twee totaal verschillende soorten films. Het enige verband tussen de films zijn de haaien. Wat dat betreft kun je net zo goed Shark Tale erbij betrekken om ze vervolgens met elkaar te vergelijken.

Deep Blue Sea is een bovengemiddelde aktiefilm, geen topper van de bovenste plank, maar wel vele malen beter dan het overgewaardeerde Jaws.

avatar van RSmovie91

RSmovie91

@Fikret8

Eerst zeggen dat deze film en Jaws totaal niet te vergelijken zijn en daarna zeggen dat dit veel beter is dan Jaws.

Het is niet te vergelijken, maar je doet het wel

avatar van Fikret8

Fikret8

Volgens mij is de context waarin mijn bericht is neergezet duidelijk, maar probeer je bijdehand te doen.

avatar van Slam_Duck

Slam_Duck

Dit is werkelijk een lachertje.

Jammer dat het weer een film is dat vol fouten zit om een voorbeeldje te geven: qua ademhaling, op een bepaald moment staat zijn mond wagenwijd open maar kan dan nog wel even 3min onder water blijven?

Bij dit soort films, waar mensen worden opgegeten, is het realistische weergeven van deze gebeurtenis de kern van de film en dat is in deze film niet gelukt. Door het slechte tekenwerk werd de film voor mij zeer onrealistische en maakte er het een lachertje van.

Nu buiten deze negatieve commentaar volg ik wel zoals velen is het een film waarvan je verschillende stukken absoluut niet ziet aankomen en is er toch wel een bijzonder (grappig) einde aan geknoopt dat ook mij beviel.

Bekijk de film met een knipoog zoals Killer-Instinct beschreef en haal hem daarna niet meer uit de kast. Een 2* voor het einde, voor de aantrekkelijke actrice en de onvoorspelbare momenten.

avatar van umbro01

umbro01

Fikret8 schreef:

Het moet je smaak maar zijn welke je beter vind.... beide toppers!!!

avatar van tristanrc1

tristanrc1

Vlotte en actievolle thriller, met een paar goede schrikmomenten en onverwachtse wendingen, maar dat was het dan wel. In dit genre komen normaal gesproken alleen maar low budget floppers uit, maar dit was sinds 'Jaws' de eerste uitzondering ook al haalt hij de kwaliteit van die film lang niet.

avatar van Number23

Number23

Film die ik denk wel 8 keer heb gezien. Als je de statistieken ook nakijkt, denk ik dat dit een van de meest vertoonde films op Nederlandse TV. Maar elke keer weer kijkt hij zeer makkelijk weg en blijft tie leuk. Niet te serieus nemen dan komt het goed. Ook een zeer leuke cast met Jane, LL Cool J, Burrows(irritante rol), Rapaport en in kleinere mate Jackson en Skarsgard.

movie-edje

begint goed!

veel belovend!

maar het wordt op een gegeven moment erg lachwekkend!

sommige MAKO haaien komen niet echt realistisch over.

Ondertussen weet je het wel ( hap slik weg )

avatar van Slam_Duck

Slam_Duck

movie-edje schreef:

begint goed!

veel belovend!

maar het wordt op een gegeven moment erg lachwekkend!

sommige MAKO haaien komen niet echt realistisch over.

Ondertussen weet je het wel ( hap slik weg )

avatar van pierrrke

pierrrke

wat een slecht gemiddelde foeifoei

zou op zijn minst boven de 3 moeten maarja zo denk ik erover

WatchHigh

Toch een goede film die voor loopt op zijn tijd aangezien hij in 1999 gemaakt is maar als je 2002 zegt zou je het ook geloven, special effects zijn goed beter dan sommige films van tegenwoordig, goede geslaagde film, die in de tijd toch jaws wist te over treffen wat nu toch moeilijk lukt, als je toch de vergelijking wilt maken, het is natuurlijk toch gewoon een variant, jurrasic park gemixt met jaws. Goed in mekaar van begin tot einde en redelijk onvoorspelbaar.

4,0 *

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Zeer slappe film met matig acteerwerk. je wordt totaal niet meegsleept in het verhaal en bovendien zien de haaien er lachwekkend slecht uit.

2 sterren

leuke film alleen onverwachts dat saffron burrows op het eind doodgaat

avatar van schram101

schram101

Maffe haaienprent met een leuke cast die het vooral moet hebben van de onverwachte kills. En dan doel ik mede op de volgorde waarin men sterft. Erg leuk gedaan. Visueel is de film nogal wisselvallig. Prima effecten wisselen elkaar af met bijzonder matige al storen laatstgenoemde zelden.

Hapklare brokken

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

1e half uur gebeurd er vrij weinig, maar daarna non stop spanning en actie/horror.

Erg goede film en volop spanning!

avatar van FILM!BOY!

FILM!BOY!

xxERWINxx schreef:

Erg goede film en volop spanning!

Helemaal mee eens!

avatar van lagaiske

lagaiske

Blijft na al die jaren toch een van de beter haaien films.

Blijft schrikken hoe Samuel het ...

edje555

Niks mis mee !

In de Bios Gezien.

Volle zaal, leuke avond mee gehad.

bepaalde scenes waren best nagelbijtend.

avatar van Kenzomovies

Kenzomovies

beste haaienfilm na jaws 1&2

ll cool j zonder twijfel beste acteur hierin

avatar van panax

panax

best wel spannend

special effects vallen tegen

maar verder onderhoudend spannend

maar niet te vergelijken met jaws

avatar van missl

missl

Super slimme haaien, die zo slim zijn dat ze mensen op kunnen jagen en ook de ingangen kunnen vinden. Special effects zijn niet goed, ook de spanning is niet aanwezig.

avatar van richardd.

richardd.

Deze film met Jaws vergelijken? Hoe durf je.. deze film is in geen enkel opzicht met Jaws te vergelijken, gelukkig ook niet met veel andere films die ik gezien heb, zeer slechte film..

avatar van Daenelia

Daenelia

Een film waarin de haaien in opstand komen, tegen het gebruikt worden als melkkoetjes voor de pharmaceutische industrie! Ze hadden het ook over konijntjes kunnen doen, maar haaien zijn betere helden.

Anders dan in Jaws hebben de haaien hier meer een reden om de mensen op te jagen. Het zijn geen domme mechanische jagers die met doodse ogen mensen willen opeten. Neen. Het zijn slimme beesten die de vrijheid willen achter het hek. Beetje zoals Willy dat ook wilde.

Leuke film, best spannend op momenten en altijd leuk om te kijken in welke volgorde de mensen het afleggen. En wie het overleeft.

avatar van Boneka

Boneka

Al vaak gezien en het blijft een hele vermakelijke film. Verstand op nul en kijken maar. Overigens kunnen we van haaien nog veel leren. Het klopt wel dat haaien in principe geen kanker kunnen krijgen. En als het gebeurt wordt het ingekapseld zodat ze er niet dood aan gaan. De kok blijft leuk in deze film. Het mag misschien allemaal niet veel om het lijf hebben, maar daar is deze film ook niet voor bedoeld. Over jaws gesproken met heel veel fantasie kun je Moby Dick er ook wel bijhalen. Tja.

Wie de film nog nooit heeft gezien krijgt spektakel. Schrikeffecten zijn aanwezig. Dit is gewoon een lekkere wegkijkfilm.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Wel 1 van de beste haaienfilms! eerste half uur redelijk rustig, daarna 1 en al actie en spanning met de haaien en moeten de overlevenden een uitweg zien te vinden door de gangen, wie overleeft het en wie niet.

Vermakelijke film!

avatar van ipman-99

ipman-99

"Ooh, I'm done! Brothers never make it out of situations like this! Not ever!" ... " !!!

Nostalgische genre film (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Deep Blue Sea' is in mijn ogen nog

steeds één van de beste 'haaien' films. Nogmaals wie me kent weet dat ik even hard'

kan genieten van bv 'Sand Sharks' als 'Deep Blue Sea' !

Uiteraard kan ik ook zeggen dat 'Deep Blue Sea' qua overtuigende effecten

echt wel hoort bij de beste van de klas.

De film komt uiteraard ook 'realistischer' over dan de film waarmee ik even de

vergelijking maakten. Maar eigenlijk mag je beiden genre films niet met elkaar vergelijken.

Zolang jullie maar weten dat ik van beiden kan genieten !

Deze film bevat veel kat en muis spelletjes, al zijn de katten nu vervangen door slimme

hongerige haaien ! Genoeg spanning en sensatie met heerlijke actie ondersteunt met

toch wel heerlijke namen in de cast met o.a Saffron Burrows, Thomas Jane, Samuel L Jackson,

Jacqueline McKenzie en LL Cool J.

Actrice Saffron Burrows speelt de coole 'held' ... een katje die je zonder handschoenen best

niet benadert ! Ben ik daar nu weer met die 'katjes' hihi !

Heerlijke genre film ... laat dat duidelijk zijn.

avatar van Dick2008

Dick2008

De film beviel me beter dan de vorige keer. Misschien omdat ik hem nu van dvd heb bekeken. Ik hou ook niet bepaald van horror-films, al is het meer een thriller. Maar ik vind deze goed te doen, ook al is het maar een lachwekkende bedoeling dat hele experiment. Ook hadden ze de film beter The revenge of the sharks kunnen noemen.

De film begint goed. Maar daarna wisselt het nogal. Want er zitten ook gedeelten in met weinig bijzondere dialogen. Met ondertitels is het allemaal goed te volgen maar de informatie die je krijgt is niet erg interessant. Ook doen de acteurs vreselijk hun best om het spannender te maken dan het eigenlijk is. Een soort rampenfilmpje als de Poiseidon Adventure alleen weinig spannend.

En is het veelal (onbedoeld) grappig om te zien. Zodra er een haai in beeld kwam, schot ik meteen in de lach.

Visueel is het wel prachtig gemaakt met die haaien en de hele omgeving eromheen. Ook de speciale effecten zijn zeer goed. Iets te lange speelduur en gaat het een soort survivaltocht worden. Maar ik heb me er wel mee vermaakt met de manier hoe ze deze film gemaakt hebben. En de film was destijds succesvol, al zou je dat nog niet eens zeggen. 4.0/3.0

avatar van Gijs2

Gijs2

Leuke vlotte film, maar de special effects zijn nu en toen trouwens ook, niet om aan te zien.