This Is 40 (2012)

geregisseerd door Judd Apatow
met Paul Rudd, Leslie Mann en Jason Segel

Een 'spin-off' van de film 'Knocked Up', die een kijkje geeft in het leven van Pete en Debbie. Ze zijn inmiddels ouder geworden en er is een hoop gebeurd. Voor hun inkomsten zijn ze afhankelijk van Debbie's kledingwinkel. Ze lopen daarnaast rond met de grote vragen des levens. ''Hebben ze wel de juiste keuzes gemaakt?'' ''Is dit hun plaats in de wereld?'' En: ''Is dit nu echt alles?'' Alle dromen die zij hadden als kind, alle mogelijkheden, is dat nu verpest door een simpel huwelijk en het nemen van wat kinderen?

avatar van kuiponok
Dit was duidelijk niet mijn soort film, want na ruim een uur gestopt omdat er totaal geen verhaal en humor in zat, dus geen score.

avatar van SpinPSB
Traag trager traagst, niet mijn ding....en waar ging het nu eigenlijk ook al weer over? Pffff

MarPet schreef:
Een verschrikkelijke film. Snap helemaal niets van betere recensies en van het feit dat er mensen daadwerkelijk moesten lachen om de 'grappen'... Hele vervelende typetjes, een enorm truttig verhaal en humor die duidelijk niet de mijne is ... Wij zijn voortijds de zaal uitgelopen.

helemaal mee eens!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Verplicht voer voor veertigers.

Dat de productieve producer Apatow zo af en toe ook zelf een film regisseert, mag men weten. Het humoristische brein achter kaskrakers als 'The 40 Year Old Virgin' komt nu met een 'sort of sequel to Knocked Up'. Ook al zo'n komische klassieker. De daarin bijrollende Rudd en Mann komen hier voorbij in de hoofdrollen. Ook Segel is weer van de partij, nu aanwezig om de beeldschone Megan Fox te versieren.

Apatow, zelf al dik in de veertig, weet zijn doelgroep goed te bereiken met herkenbare grapjes en zaken die vanzelf gaan spelen als je wat ouder wordt. Verplicht voer dus. Niet alleen voor veertigerr, maar voor iedereen die zijn typische humor kan waarderen. Het huwelijksleven blijkt allesbehalve rooskleurig te zijn in deze spin-off. Geen ge-romcom dus. Ook de opvoedkundige problemen leveren hilarische scènes op.

'This Is 40' kent een sterke cast, die zichtbaar lol heeft in het grappige scenario. Sommige dialogen zijn op het geniale af en de regisseur weet telkens op geinige wijze de vinger op zere plekken te leggen. De film is een soort van potpourri van maffe types en scènes rond de problemen van het hoofdrollende echtpaar. Geen rode draad aanwezig verder. Dat geeft niet, want deze komedie doet de buik keihard schudden. En zo hoort het.

Zeer goed.

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar.

Werkelijk genoten!!

Ben 25 jaar dus geen 40er maar heerlijke film. Leuke humor, lekker vloeken, herkenbare situaties... gewoonweg toppie! 5 sterren van mij!

Paul rudd is toch wel de koning van de romantische komedies van dit moment.

Eén van de slechtste films die ik de laatste tijd heb gezien.
Eigenlijk een 1 maar 1.5 omdat het aan het eind iets beter werd.
Bijna afgehaakt na een uur. Zeer trage film.

Geweldige film. Erg gelachen! Aanrader voor 30 plussers!
De lengte van de film is misschien iets te lang, maar de aandacht verslapt niet.
Aanrader dus!

avatar van Mythos
Blij dat ik hem heb afgekeken, die 'blooper' was geniaal.

Een kortere versie had ik fijner gevonden, heb hem nu in 3 etappes gekeken.

avatar van tondeman
Met al die familiedrama's tegenwoordig (thx, Amerika) voelt dit toch als een gemiste kans. First world problems hebben we immers allemaal al. Boooring. Dus: ipv die geforceerde grappigheid (beginscène ) meteen de hele familie de hakselaar in. Oprotten met dat stel mongolen. Graham Parker er ook nog bij. Fin.

avatar van Nitraat
Erg leuke film! paar keer goed gelachen en keek erg makkelijk weg
ook het acteer werk was goed, paul rudd en leslie vind ik echt een geniaal koppeltje

avatar van vantagev82
Erg leuk, met momenten ontzettend gelachen. Het enige minpuntje is dat hij iets te lang duurt.

avatar van MrLee
Lang geleden dat ik bij een komedie ook daadwerkelijk hardop heb moeten lachen. Aardige komedie met herkenbare situaties.

avatar van Re73
Film heeft me aangenaam verrast, maar ok ik wordt dan ook bijna 40

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Leuke dialogen in volstrekt onrealistische setting (als dit een koppel met financiele problemen moet voorstellen...), maken dit een genietbare komedie/drama, al duurt het wel te lang en zijn er ook wel een aantal mislukte grappen. Al met al beter dan de gemiddelde lach-of-ik-schiet komedie.

avatar van martijn011
Toen ik de score vooraf zag had ik m'n twijfels over het wel of niet zien van deze komedie. Aangezien ik de film toch zelf wilde beoordelen maar opgezet en ik werd aangenaam verrast.
Allereerst is het koppel Paul Rudd en Leslie Mann als respectievelijk Pete en Debbie zeer goed gecast.
Rudd vond ik echt het hoogtepunt, hij speelt zijn rol erg goed en ik heb het meest moeten lachen om zijn rol.

De film levert denk ik voor iedereen met een langere relatie herkenbare situaties op. Alhoewel ik nog lang geen veertig word kon ik me in diverse dialogen verplaatsen en herkende ik het verschil tussen het denken en doen van een man en het denken en doen van een vrouw.
Dat maakte, naast dat de film soms best grappig is, het dat de film constant interessant bleef.
Ondanks de lange speelduur heb ik me geen seconde verveeld en is dit een prima komedie gebleken!

avatar van Keane1983
martijn011 schreef:

Ik heb hier niks aan te te voegen, Van mij een 3,5*

Mr.Bungle
De meest slechte film die ik de laatste pakweg 3 jaar heb gezien,er komt geen vaart in en voordat er langzaam aan een verhaaltje ontspint zijn we 3 kwartier verder en dan gaat het feitelijk nergens over,lijkt wel alsof ik constant dezelfde scene aan het kijken was,Paul Rudd is een grappige dude,de rest zwaar irritant,en dat vond ik bij Knocked Up ook al.( die trwns wel leuk was)

Slechtste film welke ik OOIT heb gezien. OMG wat vreselijk. Er zit geen vaart in, waardoor alles erg langdradig is. Het blijft maar door gaan, uiteindelijk voor een beetje versnelling heb ik de film een stuk doorgespoeld, maar het bleef vervelend en saai. Omdat ik toch benieuwd was naar hoe ze deze film laten eindigen heb ik uiteindelijk doorgespoeld naar het einde, maar ook dat was een teleurstelling.
Meestal vind ik de films met Paul Rudd wel leuk, waardoor ik ook wel respect had gekregen voor zijn acteerkunsten. Echter deze film heeft dit total stuk geslagen. Zijn volgende film moet wel echt goed zijn, wil hij het respect weer terug krijgen.
Indien je jezelf 2 uur kwelling wil besparen, kijk deze film dan niet. Tenzij je van erg flauwe platte (en ik bedoel extreem platte) humor houd.

avatar van Lennon
Wel vermakelijke film, maar duurt net 30 a 45 minuten te lang waardoor het voor mij het een gemiddeld leuke film wordt.

avatar van Passiebloempje
Ik houd eigenlijk niet zo van comedy, vind het vaak niveauloos gewauwel, maar ik ben reuze blij dat ik deze film heb gezien. Ik begrijp dat velen hier de film niet grappig vinden, maar dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de humor hier niet voor het oprapen ligt, er is hier nu eenmaal geen sprake van stompzinnige onderbroekenlol. Humor met de hoofdletter H, voor de mens die nét even wat verder kijkt...

avatar van john mcclane 2
Voorop gesteld,deze film moet het hebben van de dialogen,en een beetje van de cameo's
vooral melissa mccarthy was weer lekker op dreef,al word het wel een eentonig type met grove grappen,but hel,,wel grappig.
waar de film het zichzelf wel moeilijk maakt is dat het moeilijk in een genre te plaatsen.
het is net geen romcom,net geen commedy, geen drama,eigenlijk van dit alles een beetje.
das een klein minpuntje,plus het "feit"dat ie te lang duurt.
een keer leuk niet, voor herhaling vatbaar.net aan voldoende

avatar van soom
Leslie Mann speelt weer leuk, goed, Paul Rudd is op komisch gebied wel een bepaalde held voor mij. Leuke interactie met elke acteur die hij tegenkomt. Iris en Maude zijn heel schattig op een volwassen manier, en het is wel prijsschieten met een paar goed geslaagde grappen. Kon er wel van genieten, ja. Hoewel ik dus nog niet in leeftjdsgetal 40 ben geworden, kan ik me wel iets bij bepaalde dingen voorstellen. Omdat ik al jaren tegen bepaalde dingen aanren, wat de thema's uit deze film betreft, ook wat ik bij Soof schreef. Ik vraag me al jaren af, of alles wel zo zou moeten gaan zoals het loopt. Aan de andere kant, hoeveel ik ook worstel met de vraag of ik wel de juiste keuzes gemaakt heb, ik weet dat dit pad dat ik ga, het juiste is. Hoeveel ik ook zucht onder bepaalde omstandigheden..

avatar van schram101
Vreselijk matige film. Zelfs het aantal glimlachen is nihill en net als Funny People duurt ook This is 40 minstens een half uur te lang. Waarschijnlijk is de prent niet puur bedoeld als komedie, dat mag ik hopen althans, maar ook als tragikomedie(?), drama(?) en/of romantiek(?) is de film een flop.

Paul Rudd vind ik niet eens zo heel slecht, de rol is echter de matig om iets leuks mee te doen. Leslie Mann is na Anniston zo'n beetje de mooiste milf van Hollywood, wat het kijken nog enigszins dragelijk maakt.

En waagde die Apatow het nou ook nog eens om de afloop van Lost voor me te verzieken? Mafkees!

avatar van Naomi Watts
schram101 schreef:

Haha. Ik zat ook te denken bij het kijken, je zou nog maar Lost willen zien en deze film dan zien .

Goeie film over een koppel met twee dochters die inmiddels de leeftijd van 40 hebben bereikt. De film is fragmentarisch van opzet, maar dit is niet erg aangezien het wel allemaal leuke en goed geschreven scenes zijn over alledaagse gezinssituaties. Vermakelijk over de gehele lengte en 3/4 van het gezin in de film is ook een gezin in het echte leven.

avatar van niethie
Zolang je er maar bij neerlegt dat Apatow nooit meer iets zo geweldigs als Freaks & Geeks zal maken zijn zijn films toch een behoorlijk frisse wind, onderscheidend van de massa en komisch genoeg, de een wat minder als de andere met de nodige dieptepunten maar dit was weer richting niveau Knocked Up, toch wel zijn beste als je het mij vraagt en dat werd tijd na 5 jaar van flauwe pogingen, voornamelijk als producer. Voor zijn doen behoorlijk volwassen zelfs dit. Soms wat te ambitieus en zoals altijd dik een half uur te lang. Echt slepen doet het dan weer niet maar bepaalde stukken waar het wat serieuzere drama even de overhand neemt zijn wel wat bedenkelijk, meneer lijkt er ook niet altijd even comfortabel mee en heeft na zo'n scene op zijn minst 5 minuten aan flauwe opvulling nodig om bij te komen. Het is al een hele verbetering ten opzichte van The 40 Year Old Virgin maar je vraagt jezelf toch af waarom hij zo'n verhaal niet gewoon in anderhalf uur kan stoppen, daar zou hij het zichzelf (en zijn publiek misschien ook een beetje?) toch wel een stuk makkelijker mee maken. Ronduit naief einde ook, maar van Apatow weet je uiteindelijk altijd wel dat hij het meent en het hart op de juiste plek heeft dus wie ben ik om te zeuren over zijn kwaliteiten... (3,5*)

Volgehouden tot +- 1uur .... Typische Apatow film, eigenlijk meer een aaneenschakeling van vulgaire moppen en sketches ipv een verhaal. Jammer genoeg hadden sommige grappen een baard van hier tot Tokyo. Leuke vertolkingen van Paul Rudd en dé MILF Leslie Mann.
Ik word dit jaar ook 40 en hoop dat ik bespaard blijf van dergelijke hersenspinsels

avatar van Dennis Evahi
Grappige film. Vermakelijk, Ja, toch wel genoeg gelachen hoor.

avatar van morpheus2000
Zinema schreef:
Verplicht voer voor veertigers

Al bijna 3 jaar een veertiger en aangezien het dus verplicht voer is voor me, de film maar gekeken.
En echt geweldig was het niet.
Af en toe een lach, af en toe een grinnik, maar over het grote geheel erg matig. Veels te veel geneuzel over dat je blijkbaar in een fase in je leven komt waar je alles nog even moet overdenken wat je hebt gedaan. En dat allemaal na je 40ste.
Het kan zijn dat ik de aankomende 7 jaar het nog moet meemaken, maar nu kan ik me er niets bij voorstellen.

avatar van K. V.
Me eens aan deze gewaagd en 'k vond het wel een goeie film. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen en de cast deed het ook prima. Verder zag het er prima uit.
The 40 Year Old Virgin vond 'k wel beter al is deze ook wel te pruimen.