This Is 40 (2012)

geregisseerd door Judd Apatow
met Paul Rudd, Leslie Mann en Jason Segel

Een 'spin-off' van de film 'Knocked Up', die een kijkje geeft in het leven van Pete en Debbie. Ze zijn inmiddels ouder geworden en er is een hoop gebeurd. Voor hun inkomsten zijn ze afhankelijk van Debbie's kledingwinkel. Ze lopen daarnaast rond met de grote vragen des levens. ''Hebben ze wel de juiste keuzes gemaakt?'' ''Is dit hun plaats in de wereld?'' En: ''Is dit nu echt alles?'' Alle dromen die zij hadden als kind, alle mogelijkheden, is dat nu verpest door een simpel huwelijk en het nemen van wat kinderen?

Bij Judd Apatow:

Nieuwe Apatow is aangekondigd:
This Is Forty (2012) - IMDb

"Greenlit. In rehearsals and expected to begin filming soon. "

Wederom met Paul Rudd en Leslie Mann.
Het blijkt om een spin-off te van Knocked Up te gaan.
Judd Apatow's Next Will Be 'Knocked Up' Prequel or Sequel; Rudd & Mann Reprising Roles - thefilmstage.com

avatar van goongumpa
Er kan natuurlijk nog veel veranderen in dit stadium, maar van dit nieuws word ik niet enthousiast. Het subplot met Rudd en Mann was net een minder puntje in Knocked Up.
Paul Rudd is grappig in kleine rollen, maar een hele film te dragen vind ik hem toch net iets te weinig charisma hebben (zie Role Models). Leslie Mann vind ik meestal ook niet geweldig. In Knocked Up kon haar personage er nog net mee door, maar ik denk dat ze te vervelend is om 90 minuten te volgen.

Trailer (YouTube)

Vanaf 24 januari 2013 in de bioscoop

avatar van the new guy
Hilarische trailer. Als dit in de buurt komt van Bridesmaids, heb ik er zin in!

"I can count the rings"

Humor!

avatar van killer13
"i saw you get kids, paybacktime"
dit ziet er echt een leuke film uit, ik kan niet wachten

Nederlandse release uitgesteld naar 21 februari 2013 (was 24 januari)

avatar van Gamepy
Het grootste probleem van deze vermeende komedie is dat het teveel drama wil zijn en drama is nu iets wat Judd Apatow niet kan brengen. Deze ‘sort-off sequel’ van Knocked Up laat ons de relatie zien tussen Debbie en Pete. Zoals we weten uit Knocked Up gaat de relatie tussen deze twee niet altijd over rozenblaadjes. In Knocked Up is het nog plezant om af en toe dit kibbelend koppel te zien, maar maar 2u15min lang is mij wat teveel van het goeie. De ‘huwelijkscrisis’ is niet het enige drama in deze film. Debbie wordt, net zoals Pete, deze week 40 jaar (voor vrouwen blijkbaar een dramatische leeftijd). Daarboven komt nog dat ze een puberende dochter hebben, Pete zijn platenlabel op rand van de afgrond staat, ze hun huis moeten verkopen, Debbie zit met een werknemer die geld steelt uit haar boutique , zowel Debbie als Pete hebben problemen met hun vader en naar het einde toe zit Debbie ook nog met een ongewenste zwangerschap. Natuurlijk valt er in deze film te lachen, maar veel te weinig naar mijn mening voor een Apatow productie.

Na 60min in de film kwam ik erachter dat ik totaal geen sympathie meer had voor de personages. Dit komt mede door al de problemen die ze al dan niet zelf zoeken. De problemen met Pete’s platenlabel heeft hij grotendeels aan zichzelf te danken (mismanagement: enkel bands contracteren die jezelf goed vind en niet verkoopbaar zijn en blijkbaar gooit hij ook geld door ramen en deuren). Ook Debbie lijkt mij niet de meest ondernemende vrouw, het feit bijvoorbeeld dat Megan Fox op klaarlichte dag in de winkel seks heeft met een klant kan op goedkeuren van Debbie rekenen.

Verder zitten er nog een paar dwazigheden in deze film. Te midden van hun (financiële) problemen besluiten Pete en Debbie op vakantie te gaan. Pete heeft spacecakes meegenomen wat natuurlijk voor doldwaze komedie zorgt. Misschien was ik op dit moment in d film al zo verbitterd maar ik kon deze scene absoluut niet smaken. Het enige dat ik kon bedenken is waarom die arme hotelmedewerker niet wegloopt.

Het einde van de film heeft Apatow voor het gemak overgenomen van ‘The 40 year old virgin’. Naar het einde toe komen alle problemen samen, Pete rijd op zijn fiets weg en als kijker moeten we wachten tot hij omver wordt gereden of ergens tegen knalt waarna zijn geliefde hem terug in de armen sluit en alle problemen vergeten zijn.

Gooi bij dit alles wat vunzige praat en nog een paar cameo’s van oa. Jason Segel, Lena Dunham, Melissa McCarthy en Billie Joe Armstrong en je hebt een zeer zwakke komedie.

In mijn ogen was Judd Apatow een comedy god maar na deze film (en nog een paar teleurstellingen) is hij voor mij nog maar een half god en dat is misschien nog te veel.

avatar van DonOswaldo
Redelijke semi-sequel op Knocked Up. Helemaal aan dat niveau kan het niet echt voldoen. Daarvoor mocht het o.a. wat komischer. Af en toe is de humor gelukkig best leuk, al bestaat het vaak uit gescheld - iets waar ik zelf geen problemen mee heb. Ook wat meer drama dan voorgenoemde, maar nog niet zoveel dat het onevenwichtig wordt.

De film had ook best wat korter gekund, maar vervelen doet het ook niet. Het vermaak overheerst en de cast is ook prima dus alsnog gewoon een goede voldoende.

avatar van Koen87
Dramedie van een niet al te hoog niveau. Leslie Mann als huilende zeurpiet helpt ook niet, heb nu zelfs een lichtelijke afkeer voor haar.

Edit: ik wist alwel dat Mann de vrouw van Apatow is, lees nu echter ook dat de kinderen in de film hun echte kinderen zijn.

avatar van LOTR-lover
Redelijke komedie waarbij ik wel moet opmerken dat het stukje tijdens de aftiteling toch echt het allergrappigst is. En dat is niet echt een heel goed teken. Pas toen heb ik echt hardop gelachen, en die moment miste ik wel in de film zelf. Maar desalniettemin, het plot werkt prima en de acteurs vond ik ook in orde. Vermakelijk, maar meer ook niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
Twee uur en tien minuten !!!

Wat is er toch mis met die filmmakers van vandaag de dag? Alles moet maar belachelijk lang duren, zelfs een simpele drama-komedie als deze This is 40. Wat is er mis om zoiets eens in 90 tot 100 minuten te stoppen? Want het heeft de film bepaald geen goed gedaan dat het zo enorm uitgerekt werd. De film had potentie om heel sterk te zijn. Prettige karakters, af en toe leuke, gevatte humor en ook vrij behoorlijk familiedrama. Maar het duurde nu zo lang dat ik me af en toe zat te vervelen.

Verder wel een aantal geinige bijrollen, van oa Megan Fox en Jason Segel.

PS: De vele dialogen over de serie Lost vond ik als fan van die serie erg leuk!

avatar van david bohm
Voor het DL is me niet verteld dat Paul Rudd een hoofdrol in deze film heeft, een bummer maar heb me hier gauw overheen gezet. Judd Apatow weet toch wel weer iets geinigs voor te schotelen. Fijne dialogen, een paar grappige personages. Zo vind ik vooral de dochters Zadie en Charlotte (spreek uit Charlit) leuk. Heb me hier behoorlijk mee vermaakt, voldoende vertier.

Voor een komedie is er een verbazingwekkend gebrek aan goede humor; noch is er sprake van balans tussen de laatste en drama. De grappen die er wel zijn lijken ook nog op elkaar. Verder lijkt de regisseur in deze productie de vaardigheid te missen om personages diepgang te geven en voelt het of hij een aantal losse eindjes aan elkaar gebonden heeft. Tenslotte: hoe de cast ook zijn best doet, 'This is 40' blijft een ontstellende, langdradige film, doe bovendien onnodig lang duurt.

Geweldige drama/komedie met super dialogen en een prima cast doen de rest in deze leuke film.
De ruzies zijn werkelijk fenomenaal en zelfs de kinderen doen hun best. Even een tip blijf na de aftiteling nog even zitten dan komt die scene weer voorbij bij de school directrice , heerlijk gewoon beste scene sinds jaren uit een komedie.

Ontzettend leuke drama-komedie-romatische film!! er zitten leuke grappen in de film en heb ook meerdere keren goed moeten lachen, en ook zit er een beetje een boodschap in de film.
Het acteer werk is ook prima, en ook de lengte van de film was prima.. heb me vanaf het begin tot het eind er erg mee vermaakt.
ik vind t een echte aanrader

avatar van LotusBlossom
Gadverdamme, ik word echt helemaal depressief van deze film en hij irriteert me ma-te-loos! Krijg zowaar wurg-neigingen. Persoonlijk, de humor doet me niks. Ik ben echt na een half uurtje afgehaakt. Het kan best eens zijn dat het daarna allemaal erg leuk wordt, maar ik kan het echt niet meer opbrengen. Bewijst maar eens weer dat ik niet zo into the drama ben. Voor drama-liefhebbers is hij denk ik wel aan te raden.

avatar van Nightowl 1810
Leuke film voor door de week.

avatar van james_cameron
Vermakelijke sequel/ spinoff van Knocked Up, ditmaal gericht op de huwelijksproblemen van Paul Rudd en Leslie Mann. Veel te lang natuurlijk weer, dit is tenslotte een film van Judd Apatow, en lang niet alle grappen/ situaties werken, maar overwegend wordt wel doel geraakt. Heel wat beter dan Apatow's vorige film, Funny People, in ieder geval.

avatar van Sopherian
Ik vond hem langdradig en saai.

zeker een leuke film om weg te kijken en soms ook echt grappig, eigenlijk is hij net iets te lang waarddor er stukken in voor komen die wat langdradig worden, maar verders een leuke film(geen hoogvlieger).

bij vlagen grappig, maar duurt wel veel te lang!!!

avatar van schumacher
Dit is eerder een drama hoor, bitter weinig moeten lachen en als ik al eens kon lachen was het slechts heel effe haha, meer niet. Film kon me niet echt bekoren ondanks meerdere bekende acteurs. Deze film is geen 2 uur het kijken waard. De film duurd te lang en is veelal saai, langdradig,sjah.
Beetje jammer, ze konden met deze film veel meer doen.

avatar van Mischa
Wellicht zegt het ook wel iets over mij, maar na een dikke tien minuten heb ik het al helemaal gehad met dat constante zeiktoontje van Debbie. FF een afkoelperiode, dan proberen verder te kijken

waar gaat dit eigenlijk over?

avatar van rep_robert
Probleem van Apatow blijft helaas dat hij zijn films niet kort kan houden.
Een film als dit moet niet langer dan anderhalf uur duren, uitzonderingen daargelaten.
Ondanks dat ik mij weer prima heb vermaakt met de af en toe bizarre dialogen, de geweldige humor en een paar knotsgekke situaties met dito personages begin je toch na anderhalf uur op het klokje te kijken.
Het plot is te simpel om de ruim 2 uur te kunnen boeien.

Wanneer hier iets meer variatie in was gebracht(meer subplot) en je niet continu naar die stem van Leslie Mann hoeft te luisteren was dit weer een ouderwetse Apatow topper geweest.

De focus ligt nu teveel op 1 verhaallijn en dat had zelfs Knocked Up niet, waarvan dit een spin-off is. Het was b.v. leuker geweest als we Heigl en Seth Rogen nog voorbij hadden zien komen.

avatar van Elkie Brooks
Nog net niet saai genoeg om het uit te zetten. Veel geschreeuw en gevloek.

avatar van John Lee Hooker
Een 'spin-off' van 'Knocked-Up' lees ik in de beschrijving maar die vond ik toch een stuk leuker en beperkte zich niet tot op het toilet blijven zitten. Daar rookte hij mariuhana en had hij een veel andere levensstijl wat juist voor zulke leuke confrontaties zorgde. Dit bleek meteen al zo'n typische toestand te zijn met de lastige dochter, geldproblemen en een onverwachte zwangerschap. Er zaten best wat leuke dialogen tussen waarbij er ook flink gevloekt werd maar vaak werd het zó ver doorgedreven dat er typetjes ontstonden. Die moeder van Joseph bijvoorbeeld met al haar hektiek. Ook de familieproblemen op het feest lieten me behoorlijk koud. Het is geen straf om deze relatie te observeren maar eigenlijk vond ik het meerdendeel niet zo boeiend.

avatar van rep_robert
Miste het Fantasy Football gedeelte ook wel hier