This Is 40 (2012)

geregisseerd door Judd Apatow
met Paul Rudd, Leslie Mann en Jason Segel

Een 'spin-off' van de film 'Knocked Up', die een kijkje geeft in het leven van Pete en Debbie. Ze zijn inmiddels ouder geworden en er is een hoop gebeurd. Voor hun inkomsten zijn ze afhankelijk van Debbie's kledingwinkel. Ze lopen daarnaast rond met de grote vragen des levens. ''Hebben ze wel de juiste keuzes gemaakt?'' ''Is dit hun plaats in de wereld?'' En: ''Is dit nu echt alles?'' Alle dromen die zij hadden als kind, alle mogelijkheden, is dat nu verpest door een simpel huwelijk en het nemen van wat kinderen?

avatar van Gamepy
Het grootste probleem van deze vermeende komedie is dat het teveel drama wil zijn en drama is nu iets wat Judd Apatow niet kan brengen. Deze ‘sort-off sequel’ van Knocked Up laat ons de relatie zien tussen Debbie en Pete. Zoals we weten uit Knocked Up gaat de relatie tussen deze twee niet altijd over rozenblaadjes. In Knocked Up is het nog plezant om af en toe dit kibbelend koppel te zien, maar maar 2u15min lang is mij wat teveel van het goeie. De ‘huwelijkscrisis’ is niet het enige drama in deze film. Debbie wordt, net zoals Pete, deze week 40 jaar (voor vrouwen blijkbaar een dramatische leeftijd). Daarboven komt nog dat ze een puberende dochter hebben, Pete zijn platenlabel op rand van de afgrond staat, ze hun huis moeten verkopen, Debbie zit met een werknemer die geld steelt uit haar boutique , zowel Debbie als Pete hebben problemen met hun vader en naar het einde toe zit Debbie ook nog met een ongewenste zwangerschap. Natuurlijk valt er in deze film te lachen, maar veel te weinig naar mijn mening voor een Apatow productie.

Na 60min in de film kwam ik erachter dat ik totaal geen sympathie meer had voor de personages. Dit komt mede door al de problemen die ze al dan niet zelf zoeken. De problemen met Pete’s platenlabel heeft hij grotendeels aan zichzelf te danken (mismanagement: enkel bands contracteren die jezelf goed vind en niet verkoopbaar zijn en blijkbaar gooit hij ook geld door ramen en deuren). Ook Debbie lijkt mij niet de meest ondernemende vrouw, het feit bijvoorbeeld dat Megan Fox op klaarlichte dag in de winkel seks heeft met een klant kan op goedkeuren van Debbie rekenen.

Verder zitten er nog een paar dwazigheden in deze film. Te midden van hun (financiële) problemen besluiten Pete en Debbie op vakantie te gaan. Pete heeft spacecakes meegenomen wat natuurlijk voor doldwaze komedie zorgt. Misschien was ik op dit moment in d film al zo verbitterd maar ik kon deze scene absoluut niet smaken. Het enige dat ik kon bedenken is waarom die arme hotelmedewerker niet wegloopt.

Het einde van de film heeft Apatow voor het gemak overgenomen van ‘The 40 year old virgin’. Naar het einde toe komen alle problemen samen, Pete rijd op zijn fiets weg en als kijker moeten we wachten tot hij omver wordt gereden of ergens tegen knalt waarna zijn geliefde hem terug in de armen sluit en alle problemen vergeten zijn.

Gooi bij dit alles wat vunzige praat en nog een paar cameo’s van oa. Jason Segel, Lena Dunham, Melissa McCarthy en Billie Joe Armstrong en je hebt een zeer zwakke komedie.

In mijn ogen was Judd Apatow een comedy god maar na deze film (en nog een paar teleurstellingen) is hij voor mij nog maar een half god en dat is misschien nog te veel.

avatar van DonOswaldo
Redelijke semi-sequel op Knocked Up. Helemaal aan dat niveau kan het niet echt voldoen. Daarvoor mocht het o.a. wat komischer. Af en toe is de humor gelukkig best leuk, al bestaat het vaak uit gescheld - iets waar ik zelf geen problemen mee heb. Ook wat meer drama dan voorgenoemde, maar nog niet zoveel dat het onevenwichtig wordt.

De film had ook best wat korter gekund, maar vervelen doet het ook niet. Het vermaak overheerst en de cast is ook prima dus alsnog gewoon een goede voldoende.

avatar van LOTR-lover
Redelijke komedie waarbij ik wel moet opmerken dat het stukje tijdens de aftiteling toch echt het allergrappigst is. En dat is niet echt een heel goed teken. Pas toen heb ik echt hardop gelachen, en die moment miste ik wel in de film zelf. Maar desalniettemin, het plot werkt prima en de acteurs vond ik ook in orde. Vermakelijk, maar meer ook niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
Twee uur en tien minuten !!!

Wat is er toch mis met die filmmakers van vandaag de dag? Alles moet maar belachelijk lang duren, zelfs een simpele drama-komedie als deze This is 40. Wat is er mis om zoiets eens in 90 tot 100 minuten te stoppen? Want het heeft de film bepaald geen goed gedaan dat het zo enorm uitgerekt werd. De film had potentie om heel sterk te zijn. Prettige karakters, af en toe leuke, gevatte humor en ook vrij behoorlijk familiedrama. Maar het duurde nu zo lang dat ik me af en toe zat te vervelen.

Verder wel een aantal geinige bijrollen, van oa Megan Fox en Jason Segel.

PS: De vele dialogen over de serie Lost vond ik als fan van die serie erg leuk!

avatar van david bohm
Voor het DL is me niet verteld dat Paul Rudd een hoofdrol in deze film heeft, een bummer maar heb me hier gauw overheen gezet. Judd Apatow weet toch wel weer iets geinigs voor te schotelen. Fijne dialogen, een paar grappige personages. Zo vind ik vooral de dochters Zadie en Charlotte (spreek uit Charlit) leuk. Heb me hier behoorlijk mee vermaakt, voldoende vertier.

Voor een komedie is er een verbazingwekkend gebrek aan goede humor; noch is er sprake van balans tussen de laatste en drama. De grappen die er wel zijn lijken ook nog op elkaar. Verder lijkt de regisseur in deze productie de vaardigheid te missen om personages diepgang te geven en voelt het of hij een aantal losse eindjes aan elkaar gebonden heeft. Tenslotte: hoe de cast ook zijn best doet, 'This is 40' blijft een ontstellende, langdradige film, doe bovendien onnodig lang duurt.

Geweldige drama/komedie met super dialogen en een prima cast doen de rest in deze leuke film.
De ruzies zijn werkelijk fenomenaal en zelfs de kinderen doen hun best. Even een tip blijf na de aftiteling nog even zitten dan komt die scene weer voorbij bij de school directrice , heerlijk gewoon beste scene sinds jaren uit een komedie.

avatar van james_cameron
Vermakelijke sequel/ spinoff van Knocked Up, ditmaal gericht op de huwelijksproblemen van Paul Rudd en Leslie Mann. Veel te lang natuurlijk weer, dit is tenslotte een film van Judd Apatow, en lang niet alle grappen/ situaties werken, maar overwegend wordt wel doel geraakt. Heel wat beter dan Apatow's vorige film, Funny People, in ieder geval.

avatar van rep_robert
Probleem van Apatow blijft helaas dat hij zijn films niet kort kan houden.
Een film als dit moet niet langer dan anderhalf uur duren, uitzonderingen daargelaten.
Ondanks dat ik mij weer prima heb vermaakt met de af en toe bizarre dialogen, de geweldige humor en een paar knotsgekke situaties met dito personages begin je toch na anderhalf uur op het klokje te kijken.
Het plot is te simpel om de ruim 2 uur te kunnen boeien.

Wanneer hier iets meer variatie in was gebracht(meer subplot) en je niet continu naar die stem van Leslie Mann hoeft te luisteren was dit weer een ouderwetse Apatow topper geweest.

De focus ligt nu teveel op 1 verhaallijn en dat had zelfs Knocked Up niet, waarvan dit een spin-off is. Het was b.v. leuker geweest als we Heigl en Seth Rogen nog voorbij hadden zien komen.

avatar van John Lee Hooker
Een 'spin-off' van 'Knocked-Up' lees ik in de beschrijving maar die vond ik toch een stuk leuker en beperkte zich niet tot op het toilet blijven zitten. Daar rookte hij mariuhana en had hij een veel andere levensstijl wat juist voor zulke leuke confrontaties zorgde. Dit bleek meteen al zo'n typische toestand te zijn met de lastige dochter, geldproblemen en een onverwachte zwangerschap. Er zaten best wat leuke dialogen tussen waarbij er ook flink gevloekt werd maar vaak werd het zó ver doorgedreven dat er typetjes ontstonden. Die moeder van Joseph bijvoorbeeld met al haar hektiek. Ook de familieproblemen op het feest lieten me behoorlijk koud. Het is geen straf om deze relatie te observeren maar eigenlijk vond ik het meerdendeel niet zo boeiend.

Een verschrikkelijke film. Snap helemaal niets van betere recensies en van het feit dat er mensen daadwerkelijk moesten lachen om de 'grappen'... Hele vervelende typetjes, een enorm truttig verhaal en humor die duidelijk niet de mijne is ... Wij zijn voortijds de zaal uitgelopen.

avatar van Honey Blossom
Wat een ontzettend lange film is dit zeg. Er leek geen einde aan te komen in de bioscoop. De film gaat over het leven van gehuwde koppel : Pete (Paul Rudd) en Debbie (Leslie Mann) die beide 40 worden.

Er wordt uitgebreid de tijd genomen om alle irritaties die man en vrouw voor elkaar hebben, op komische wijze, uit te vergroten. Dit komt helaas soms toch net te geforceerd over. Beiden moeten accepteren hoe ze in het leven staan en hoe ze eigenlijk de rest van hun leven willen spenderen.

De moraal die ik persoonlijk eruit trek is dat niemand perfect is.

Ik had meer van Jason Segel willen zien. Ik zag de cast, en ik dacht: dit wordt weer een leuke komische film met zulke castleden. Helaas draait 90 % van de film om Pete en Debbie, en de rest doet mee voor spek en bonen. Zo heb je maar 1 of 2 komische scènes van Melissa McCarthy, Jason Segel en Chris O'Dowd. Megan Fox vond ik wel in haar element zitten in deze film. 100% gelogen dat haar borsten echt zijn btw.

Erg langdradig verhaal, doch net voldoende. Een echte zondagfilm. Blijf vooral zitten bij de eindcredits

avatar van wwelover
Ik ben een groot liefhebber van Apatow. Ik snap dat sommigen het allemaal te lang vinden, maar daar heb ik zelf geen last van gehad. Het verhaal is leuk en de humor uitstekend. De karakters zijn ook hilarisch. Doordat het ze in het echt ook zo hecht zijn zie je dat ook wel op het scherm. Wel bijzonder natuurlijk dat allebei de dochters van Apatow en Leslie Mann zo sterk zijn in deze film. Vooral Maude gaat het ver schoppen denk ik. Hele fijne film weer! Ik vond Megan Foxx ook opvallend leuk, normaal heb ik een hekel aan haar maar dat viel hier gelukkig mee.

Best leuk.

Probleem is wel dat de film aaneenhangt door een resem aan leuke scenes. Er zijn er eigenlijk best veel, maar de film duurt dan ook bijna 140 minuten (de unrated versie). Het overkoepelende verhaal is jammer genoeg iets minder.

Vooral erg cliché. De langzame neerwaartse spiraal die op het einde door een aantal plotse inzichten op het dieptepunt van alle ellende 180° gedraaid wordt .. , het is niet meteen het meest originele uitgangspunt natuurlijk. Apatow weet op dat gebied ook nergens te verrassen.

Maar de personages zijn best leuk, er zitten een aantal snedige en slimme rechtdoorzee dialogen in en de cast doet het naar behoren, zelfs een klier als Rudd die ik normaal helemaal niet kan uitstaan.

140 minuten is absoluut te lang voor een film als deze, maar omdat de film tot op het einde grappig blijft valt de speelduur uiteindelijk nog wel mee. Ben in ieder geval nergens naar de klok beginnen kijken, toch al heel wat voor een film als deze.

Ook nog even naar mijn scores voor andere Apatow films gekeken, beste film van hem totdusver.

In het algemeen vond ik deze komedie wat te langdradig en duurde hij ook veel te lang met ca. 130 minuten terwijl 90-100 minuten meer dan voldoende zou zijn geweest. Het is overigens wel geen slechte film want de uitvoering was wel aardig en er zitten ook een aantal leuke scenes in (het Anus onderzoek wat Paul Rudd deed was hilarisch als ook de scene waarbij Leslie Mann het jongetje helemaal afzeikt ). Ook de cast was uitermate geschikt voor deze film en dan doel ik natuurlijk vooral op Paul Rudd en Leslie Mann. De laatste vind ik altijd leuk om te zien. De scene met haar en Megan Fox (zag er inderdaad fraai uit) in de winkel (aanraken borsten) was wel fraai Eerlijk gezegd had ik het wel een beetje gehad met deze film na ongeveer 80 minuten en dan zijn er nog ruim 60 te gaan. Al met al dus een veel te lange zit voor een film als deze.

P.S. de scene tijdens de aftiteling was ook erg leuk.

avatar van Captain Pervert
Best wel geniaal.

Hoewel de film op zich weinig vernieuwend is en qua verhaal ook nergens echt verrast, zitten er heel veel leuke scènes in met briljante dialogen en situaties. De film is inderdaad vrij lang maar daar merk je weinig van, omdat je van de ene leuke dialoog in de andere rolt.
Niet alleen zijn de hoofdpersonen goed, ook de rest van de cast is tof.

Als je deze film niet leuk vindt, moet je ook geen andere Apatow films gaan kijken, want die vind je dan ook niets.

"Don't play the Jew card, Larry. Seriously, it's used up."
- "You can't use up a Jew card."

"I can't afford to sit in my appartment, getting high, jerking off, and go to Tommies Chilly Burgers at three in the morning."
- "That's not even the order that happens in!"

4 sterren!

avatar van blurp194
Niet leuk.

Op zich is het gegeven wel heel goed, en er zou echt wel mogelijk zijn om er een heleboel van te maken. Maar het is net een beetje te laf, te weinig, teveel moeite om toch maar niemand echt op z'n tenen te trappen. En er wordt veel te veel bij gesleept - een beetje minder familie, een beetje minder zorgvuldigheid in het uitnutten van alle relaties in alle richtingen had misschien wat meer aandacht voor de hoofdzaak overgelaten. Want zou de film niet vooral om deze twee veertigers moeten gaan. Over de best schrijnende problemen waar ze mee te worstelen hebben.

Maar misschien hoort het er dan ook wel weer wat bij. Als je al veertig bent, en een jaar of twintig bezig bent met een relatie met kinderen en de hele reutemeteut van familie en gedoe met je hypotheek, dan is eentje extra en een afbetalinkje aan je pa ook niks meer dan dag-in-dag-uit. Realistisch tot en met, eigenlijk. Maar dat dat dan een leuke of goeie film oplevert?

Niks ten nadele van Paul Rudd of Leslie Mann. Een mooi koppel is het, en hun familie- en vriendenkring doet het ook mooi en vult ze mooi aan en in. Jammer dat Megan Fox alleen maar een beetje eyecandy spelen mag, het tomaatje zoals Noodless het noemt.

Al met al vind ik het toch wel wat onbevredigend. Het is allemaal wel wat afgezaagd, wat braaf, wat saai. Als een stel met kinderen in Almere, zoveel verrassing zit er in - niks nieuws te brengen, en ongeveer net zo origineel als een sneeuwvlok op de Noordpool. Als er nou nog wat zelfkritiek uit zou blijken zou het nog te verteren zijn - maar ook daarvan zie ik eigenlijk niks.

Jammer.

avatar van gijsvogel
Ja, leuk.

Voor een zondagavondje vond ik het een prima onderuit-zak filmpje, om die reden vond ik de langere speelduur ook niet echt een probleem.
Neem dus gewoon lekker de tijd, dan zal het je waarschijnlijk wel bevallen.

Goede casting vond ik, het verhaal is verder vermakelijk neergezet en zal voor velen herkenning oproepen.

avatar van Naomi Watts
Apatow's beste.

Eindelijk een waardig opvolger voor Knocked Up. Waar Funny People voornamelijk tekort schoot, maakt Apatow hier alles goed. Niet voor niks weer een hit en niet toevallig ook uit het Knocked Up universum. Ideale mix tussen drama en komedie, waar Apatow de valkuilen ontwijkt. Die gave is niet iedereen gegeven, pijnlijk minpunt in veel van dit subgenre.

Rudd en Mann zijn het ideale koppel om de film te dragen, fijne chemie en beiden uitstekende timing, delivery en facial expressions. Tel daarbij de vele geslaagde bijrollen en cameo's bij op (Megan Fox is weer prachtig en met pushed up mommy boobs ), helaas wel te weinig lines voor haar, want dat kan ze wel.

Het blijft voor mij de meest geslaagde vorm van humor, de situatie humor in een relatie, zulke herkenbare miscommunicaties en discussies. Rudd is hier altijd in zijn element. De grapdichtheid is ongekend hoog, echt bijna dik twee uur helemaal stuk gegaan, ook veel te veel leuks om aan te halen. Dit moet je ondergaan. Die LOST/MadMen discussie tussen Rudd en Maude Apatow. Die twee dochters van Judd waren sowieso een succes. Alleen jammer genoeg geen Rogen en Heigl, had die twee nog wel verwacht.

Knocked Up blu-ray even snel scoren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Verplicht voer voor veertigers.

Dat de productieve producer Apatow zo af en toe ook zelf een film regisseert, mag men weten. Het humoristische brein achter kaskrakers als 'The 40 Year Old Virgin' komt nu met een 'sort of sequel to Knocked Up'. Ook al zo'n komische klassieker. De daarin bijrollende Rudd en Mann komen hier voorbij in de hoofdrollen. Ook Segel is weer van de partij, nu aanwezig om de beeldschone Megan Fox te versieren.

Apatow, zelf al dik in de veertig, weet zijn doelgroep goed te bereiken met herkenbare grapjes en zaken die vanzelf gaan spelen als je wat ouder wordt. Verplicht voer dus. Niet alleen voor veertigerr, maar voor iedereen die zijn typische humor kan waarderen. Het huwelijksleven blijkt allesbehalve rooskleurig te zijn in deze spin-off. Geen ge-romcom dus. Ook de opvoedkundige problemen leveren hilarische scènes op.

'This Is 40' kent een sterke cast, die zichtbaar lol heeft in het grappige scenario. Sommige dialogen zijn op het geniale af en de regisseur weet telkens op geinige wijze de vinger op zere plekken te leggen. De film is een soort van potpourri van maffe types en scènes rond de problemen van het hoofdrollende echtpaar. Geen rode draad aanwezig verder. Dat geeft niet, want deze komedie doet de buik keihard schudden. En zo hoort het.

Zeer goed.

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar.

Werkelijk genoten!!

Ben 25 jaar dus geen 40er maar heerlijke film. Leuke humor, lekker vloeken, herkenbare situaties... gewoonweg toppie! 5 sterren van mij!

Paul rudd is toch wel de koning van de romantische komedies van dit moment.

avatar van martijn011
Toen ik de score vooraf zag had ik m'n twijfels over het wel of niet zien van deze komedie. Aangezien ik de film toch zelf wilde beoordelen maar opgezet en ik werd aangenaam verrast.
Allereerst is het koppel Paul Rudd en Leslie Mann als respectievelijk Pete en Debbie zeer goed gecast.
Rudd vond ik echt het hoogtepunt, hij speelt zijn rol erg goed en ik heb het meest moeten lachen om zijn rol.

De film levert denk ik voor iedereen met een langere relatie herkenbare situaties op. Alhoewel ik nog lang geen veertig word kon ik me in diverse dialogen verplaatsen en herkende ik het verschil tussen het denken en doen van een man en het denken en doen van een vrouw.
Dat maakte, naast dat de film soms best grappig is, het dat de film constant interessant bleef.
Ondanks de lange speelduur heb ik me geen seconde verveeld en is dit een prima komedie gebleken!

avatar van john mcclane 2
Voorop gesteld,deze film moet het hebben van de dialogen,en een beetje van de cameo's
vooral melissa mccarthy was weer lekker op dreef,al word het wel een eentonig type met grove grappen,but hel,,wel grappig.
waar de film het zichzelf wel moeilijk maakt is dat het moeilijk in een genre te plaatsen.
het is net geen romcom,net geen commedy, geen drama,eigenlijk van dit alles een beetje.
das een klein minpuntje,plus het "feit"dat ie te lang duurt.
een keer leuk niet, voor herhaling vatbaar.net aan voldoende

avatar van schram101
Vreselijk matige film. Zelfs het aantal glimlachen is nihill en net als Funny People duurt ook This is 40 minstens een half uur te lang. Waarschijnlijk is de prent niet puur bedoeld als komedie, dat mag ik hopen althans, maar ook als tragikomedie(?), drama(?) en/of romantiek(?) is de film een flop.

Paul Rudd vind ik niet eens zo heel slecht, de rol is echter de matig om iets leuks mee te doen. Leslie Mann is na Anniston zo'n beetje de mooiste milf van Hollywood, wat het kijken nog enigszins dragelijk maakt.

En waagde die Apatow het nou ook nog eens om de afloop van Lost voor me te verzieken? Mafkees!

Goeie film over een koppel met twee dochters die inmiddels de leeftijd van 40 hebben bereikt. De film is fragmentarisch van opzet, maar dit is niet erg aangezien het wel allemaal leuke en goed geschreven scenes zijn over alledaagse gezinssituaties. Vermakelijk over de gehele lengte en 3/4 van het gezin in de film is ook een gezin in het echte leven.

avatar van niethie
Zolang je er maar bij neerlegt dat Apatow nooit meer iets zo geweldigs als Freaks & Geeks zal maken zijn zijn films toch een behoorlijk frisse wind, onderscheidend van de massa en komisch genoeg, de een wat minder als de andere met de nodige dieptepunten maar dit was weer richting niveau Knocked Up, toch wel zijn beste als je het mij vraagt en dat werd tijd na 5 jaar van flauwe pogingen, voornamelijk als producer. Voor zijn doen behoorlijk volwassen zelfs dit. Soms wat te ambitieus en zoals altijd dik een half uur te lang. Echt slepen doet het dan weer niet maar bepaalde stukken waar het wat serieuzere drama even de overhand neemt zijn wel wat bedenkelijk, meneer lijkt er ook niet altijd even comfortabel mee en heeft na zo'n scene op zijn minst 5 minuten aan flauwe opvulling nodig om bij te komen. Het is al een hele verbetering ten opzichte van The 40 Year Old Virgin maar je vraagt jezelf toch af waarom hij zo'n verhaal niet gewoon in anderhalf uur kan stoppen, daar zou hij het zichzelf (en zijn publiek misschien ook een beetje?) toch wel een stuk makkelijker mee maken. Ronduit naief einde ook, maar van Apatow weet je uiteindelijk altijd wel dat hij het meent en het hart op de juiste plek heeft dus wie ben ik om te zeuren over zijn kwaliteiten... (3,5*)

Volgehouden tot +- 1uur .... Typische Apatow film, eigenlijk meer een aaneenschakeling van vulgaire moppen en sketches ipv een verhaal. Jammer genoeg hadden sommige grappen een baard van hier tot Tokyo. Leuke vertolkingen van Paul Rudd en dé MILF Leslie Mann.
Ik word dit jaar ook 40 en hoop dat ik bespaard blijf van dergelijke hersenspinsels

avatar van K. V.
Me eens aan deze gewaagd en 'k vond het wel een goeie film. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen en de cast deed het ook prima. Verder zag het er prima uit.
The 40 Year Old Virgin vond 'k wel beter al is deze ook wel te pruimen.

avatar van IH88
“All of a sudden we're a magnet of negativity. What did we do?”

Prima romcom. Apatow maakt er weer een iets te lange film van maar de grapdichtheid ligt hoog, en ik heb veel moeten lachen om alle flauwekul. Leslie Mann en Paul Rudd zijn ook de perfecte acteurs voor dit soort rollen, en als echtgenoten in een uitgeblust huwelijk overtuigen ze de gehele speelduur. Aardig detail is dat de kindacteurs ook de echte kinderen van Leslie Mann zijn. In de bijrollen zijn Brooks en Lithgow als vaders geweldig, en ook Segel is weer van de partij. De humor werkt en er is chemie tussen de acteurs, en dan heb je in dit soort films al de halve strijd gewonnen.

avatar van Sergio Leone
Erg vervelend.

Ongelooflijk, eigenlijk, dat een regisseur die het in principe wel kan, films als deze maakt. Liefst 2 uur en een kwart duurt deze film, maar op enkele spaarzame momentjes met de altijd redelijke Paul Rudd na valt er niets te beleven. Het gros van de film is doffe ellende: veel slechte comedy en tenenkrommend drama, ondanks enkele aardige/herkenbare scènes met bv. die tienerdochter.
Leslie Mann hijst zich met deze rol in mijn top 3 van irritantste actrices ooit. Geen idee waarom zij denkt te kunnen acteren en nog minder een idee waarom anderen dat ook zouden denken.