This Is 40 (2012)

geregisseerd door Judd Apatow
met Paul Rudd, Leslie Mann en Jason Segel

Een 'spin-off' van de film 'Knocked Up', die een kijkje geeft in het leven van Pete en Debbie. Ze zijn inmiddels ouder geworden en er is een hoop gebeurd. Voor hun inkomsten zijn ze afhankelijk van Debbie's kledingwinkel. Ze lopen daarnaast rond met de grote vragen des levens. ''Hebben ze wel de juiste keuzes gemaakt?'' ''Is dit hun plaats in de wereld?'' En: ''Is dit nu echt alles?'' Alle dromen die zij hadden als kind, alle mogelijkheden, is dat nu verpest door een simpel huwelijk en het nemen van wat kinderen?

Een verschrikkelijke film. Snap helemaal niets van betere recensies en van het feit dat er mensen daadwerkelijk moesten lachen om de 'grappen'... Hele vervelende typetjes, een enorm truttig verhaal en humor die duidelijk niet de mijne is ... Wij zijn voortijds de zaal uitgelopen.

avatar van Honey Blossom
Wat een ontzettend lange film is dit zeg. Er leek geen einde aan te komen in de bioscoop. De film gaat over het leven van gehuwde koppel : Pete (Paul Rudd) en Debbie (Leslie Mann) die beide 40 worden.

Er wordt uitgebreid de tijd genomen om alle irritaties die man en vrouw voor elkaar hebben, op komische wijze, uit te vergroten. Dit komt helaas soms toch net te geforceerd over. Beiden moeten accepteren hoe ze in het leven staan en hoe ze eigenlijk de rest van hun leven willen spenderen.

De moraal die ik persoonlijk eruit trek is dat niemand perfect is.

Ik had meer van Jason Segel willen zien. Ik zag de cast, en ik dacht: dit wordt weer een leuke komische film met zulke castleden. Helaas draait 90 % van de film om Pete en Debbie, en de rest doet mee voor spek en bonen. Zo heb je maar 1 of 2 komische scènes van Melissa McCarthy, Jason Segel en Chris O'Dowd. Megan Fox vond ik wel in haar element zitten in deze film. 100% gelogen dat haar borsten echt zijn btw.

Erg langdradig verhaal, doch net voldoende. Een echte zondagfilm. Blijf vooral zitten bij de eindcredits

avatar van Noodless
Leuke komedie die gelukkig nergens te melig of te flauw wordt. Het verhaal wordt goed opgebouwd met alle wezenlijke ongemakken of belevingen die het koppel meemaken bij het passeren van de leeftijd 40. Deze belevingen worden goed geschetst en zijn vaak heel herkenbaar. Sommige dialogen hebben een scherp kantje, die misschien gemakkelijker acceptabel en humoristisch zijn wanneer je als kijker dezelfde leeftijd kunt voorleggen.
Het enige wat je inderdaad kunt opmerken zijn de relaties met hun ouders. Dit is wat minder uitgewerkt qua personages. Ook de scènes met de ouders zijn weinig subtiel en staan vaak vol clichés. De humor vond ik hier ook niet zo aanwezig. Rudd en Leslie Mann spelen hun rol naar behoren en Megan Fox is een leuk toemaatje. 7/10

avatar van gillie24
De film duurt met 130 minuten gewoon té lang!
Had Apatow er een halfuur drama uitgehaald, dan had dat de film meer dan goed gedaan. Het komedie-gedeelte is namelijk gewoon prima. Nergens hilarisch, maar genoeg glimlach-momenten. Mann en Rudd zijn uitermate geschikt voor dit soort rollen en ook de dochters zijn leuk.
Megan Fox heeft een meer dan verdienstelijke bijrol en blijft eye-candy.

Ik had wel graag Katherine Heigl en Seth Rogen voorbij zien komen.

avatar van wwelover
Ik ben een groot liefhebber van Apatow. Ik snap dat sommigen het allemaal te lang vinden, maar daar heb ik zelf geen last van gehad. Het verhaal is leuk en de humor uitstekend. De karakters zijn ook hilarisch. Doordat het ze in het echt ook zo hecht zijn zie je dat ook wel op het scherm. Wel bijzonder natuurlijk dat allebei de dochters van Apatow en Leslie Mann zo sterk zijn in deze film. Vooral Maude gaat het ver schoppen denk ik. Hele fijne film weer! Ik vond Megan Foxx ook opvallend leuk, normaal heb ik een hekel aan haar maar dat viel hier gelukkig mee.

avatar van gillie24
Ja, joh...dat zijn hun echte dochters? Als Maude de oudste van de twee is, dan ja. Speelde erg sterk.

Best leuk.

Probleem is wel dat de film aaneenhangt door een resem aan leuke scenes. Er zijn er eigenlijk best veel, maar de film duurt dan ook bijna 140 minuten (de unrated versie). Het overkoepelende verhaal is jammer genoeg iets minder.

Vooral erg cliché. De langzame neerwaartse spiraal die op het einde door een aantal plotse inzichten op het dieptepunt van alle ellende 180° gedraaid wordt .. , het is niet meteen het meest originele uitgangspunt natuurlijk. Apatow weet op dat gebied ook nergens te verrassen.

Maar de personages zijn best leuk, er zitten een aantal snedige en slimme rechtdoorzee dialogen in en de cast doet het naar behoren, zelfs een klier als Rudd die ik normaal helemaal niet kan uitstaan.

140 minuten is absoluut te lang voor een film als deze, maar omdat de film tot op het einde grappig blijft valt de speelduur uiteindelijk nog wel mee. Ben in ieder geval nergens naar de klok beginnen kijken, toch al heel wat voor een film als deze.

Ook nog even naar mijn scores voor andere Apatow films gekeken, beste film van hem totdusver.

In het algemeen vond ik deze komedie wat te langdradig en duurde hij ook veel te lang met ca. 130 minuten terwijl 90-100 minuten meer dan voldoende zou zijn geweest. Het is overigens wel geen slechte film want de uitvoering was wel aardig en er zitten ook een aantal leuke scenes in (het Anus onderzoek wat Paul Rudd deed was hilarisch als ook de scene waarbij Leslie Mann het jongetje helemaal afzeikt ). Ook de cast was uitermate geschikt voor deze film en dan doel ik natuurlijk vooral op Paul Rudd en Leslie Mann. De laatste vind ik altijd leuk om te zien. De scene met haar en Megan Fox (zag er inderdaad fraai uit) in de winkel (aanraken borsten) was wel fraai Eerlijk gezegd had ik het wel een beetje gehad met deze film na ongeveer 80 minuten en dan zijn er nog ruim 60 te gaan. Al met al dus een veel te lange zit voor een film als deze.

P.S. de scene tijdens de aftiteling was ook erg leuk.

avatar van danuz
Apatow & Rudd: . Heerlijke situatiehumor (tijdje geleden alweer dat ik dubbel lach om een film), maar ook zeker een fijn feelgood verhaal inclusief bijbehorend einde (perfect ook dat Fiona Apple nummer onder de woedende fietstocht! Had dan ook totaal geen moeite met die 140 minuten. Apatow mag meer dit soort films maken, waar de typische humor in een verhaal met hart wordt geblend.

avatar van Captain Pervert
Best wel geniaal.

Hoewel de film op zich weinig vernieuwend is en qua verhaal ook nergens echt verrast, zitten er heel veel leuke scènes in met briljante dialogen en situaties. De film is inderdaad vrij lang maar daar merk je weinig van, omdat je van de ene leuke dialoog in de andere rolt.
Niet alleen zijn de hoofdpersonen goed, ook de rest van de cast is tof.

Als je deze film niet leuk vindt, moet je ook geen andere Apatow films gaan kijken, want die vind je dan ook niets.

"Don't play the Jew card, Larry. Seriously, it's used up."
- "You can't use up a Jew card."

"I can't afford to sit in my appartment, getting high, jerking off, and go to Tommies Chilly Burgers at three in the morning."
- "That's not even the order that happens in!"

4 sterren!

Vond het een redelijke film, alleen duurde veel te lang.

avatar van blurp194
Niet leuk.

Op zich is het gegeven wel heel goed, en er zou echt wel mogelijk zijn om er een heleboel van te maken. Maar het is net een beetje te laf, te weinig, teveel moeite om toch maar niemand echt op z'n tenen te trappen. En er wordt veel te veel bij gesleept - een beetje minder familie, een beetje minder zorgvuldigheid in het uitnutten van alle relaties in alle richtingen had misschien wat meer aandacht voor de hoofdzaak overgelaten. Want zou de film niet vooral om deze twee veertigers moeten gaan. Over de best schrijnende problemen waar ze mee te worstelen hebben.

Maar misschien hoort het er dan ook wel weer wat bij. Als je al veertig bent, en een jaar of twintig bezig bent met een relatie met kinderen en de hele reutemeteut van familie en gedoe met je hypotheek, dan is eentje extra en een afbetalinkje aan je pa ook niks meer dan dag-in-dag-uit. Realistisch tot en met, eigenlijk. Maar dat dat dan een leuke of goeie film oplevert?

Niks ten nadele van Paul Rudd of Leslie Mann. Een mooi koppel is het, en hun familie- en vriendenkring doet het ook mooi en vult ze mooi aan en in. Jammer dat Megan Fox alleen maar een beetje eyecandy spelen mag, het tomaatje zoals Noodless het noemt.

Al met al vind ik het toch wel wat onbevredigend. Het is allemaal wel wat afgezaagd, wat braaf, wat saai. Als een stel met kinderen in Almere, zoveel verrassing zit er in - niks nieuws te brengen, en ongeveer net zo origineel als een sneeuwvlok op de Noordpool. Als er nou nog wat zelfkritiek uit zou blijken zou het nog te verteren zijn - maar ook daarvan zie ik eigenlijk niks.

Jammer.

avatar van gijsvogel
Ja, leuk.

Voor een zondagavondje vond ik het een prima onderuit-zak filmpje, om die reden vond ik de langere speelduur ook niet echt een probleem.
Neem dus gewoon lekker de tijd, dan zal het je waarschijnlijk wel bevallen.

Goede casting vond ik, het verhaal is verder vermakelijk neergezet en zal voor velen herkenning oproepen.

Met name fijne dialogen, en Leslie Mann en Paul Rudd zijn uitermate geschikt in dit soort rollen.
Best wat afgelachen.

avatar van Naomi Watts
Apatow's beste.

Eindelijk een waardig opvolger voor Knocked Up. Waar Funny People voornamelijk tekort schoot, maakt Apatow hier alles goed. Niet voor niks weer een hit en niet toevallig ook uit het Knocked Up universum. Ideale mix tussen drama en komedie, waar Apatow de valkuilen ontwijkt. Die gave is niet iedereen gegeven, pijnlijk minpunt in veel van dit subgenre.

Rudd en Mann zijn het ideale koppel om de film te dragen, fijne chemie en beiden uitstekende timing, delivery en facial expressions. Tel daarbij de vele geslaagde bijrollen en cameo's bij op (Megan Fox is weer prachtig en met pushed up mommy boobs ), helaas wel te weinig lines voor haar, want dat kan ze wel.

Het blijft voor mij de meest geslaagde vorm van humor, de situatie humor in een relatie, zulke herkenbare miscommunicaties en discussies. Rudd is hier altijd in zijn element. De grapdichtheid is ongekend hoog, echt bijna dik twee uur helemaal stuk gegaan, ook veel te veel leuks om aan te halen. Dit moet je ondergaan. Die LOST/MadMen discussie tussen Rudd en Maude Apatow. Die twee dochters van Judd waren sowieso een succes. Alleen jammer genoeg geen Rogen en Heigl, had die twee nog wel verwacht.

Knocked Up blu-ray even snel scoren.

Irritante, nare film. Vervelende personaliteiten, inclusief de kids. Na een uur ergeren heb ik de film maar afgezet. Normaal gesproken houd ik wel van dit soort luchtige, flauwe komedies, maar dit is er duidelijk geen van.

avatar van mnrk
I don't want a turbo penis. I like your medium soft one.

Toch wel een leuke film van Judd Apatow, niet zo sterk als Knocked-up maar toch wel leuk om naar te kijken...

Het verhaal is best in orde, maar wel een beetje aan de lange kant. Maar ondanks de speelduur kijkt het toch wel leuk weg (De scenes met Melissa McCarthy/Catherine zijn echt top in deze film... ).

Paul Rudd en Leslie Mann zijn prima op dreef in deze film en vullen elkaar prima aan, ook de 2 kinderen van Judd Apatow spelen hun zeer overtuigend...en we mogen natuurlijk niet Megan Fox vergeten ...

avatar van gijsvogel
stokvis schreef:
Na een uur ergeren heb ik de film maar afgezet.

Niet afkijken = niet stemmen...

avatar van devidia
al dat geroep, om gek van te worden

Verrassend goede film. Geweldige personages en echt bizar hilarische stukken. Apatow spant de kroon met humor in awkward en pijnlijke situatie. Ik ben 22 maar het was allemaal erg herkenbaar. Ook een rijke wereld met leuke bijpersonages er in. Een sterk plot met de juiste aanvullende verhalen en een erg goede soundtrack. De inclusie van Lost was een kersje op de taart. Het is fijn om af en toe een film te zien die je verwachtingen overstijgt. And then some.

avatar van tal1b
where did she get this language? I have no fucking idea?!

De "blooper" op t eind is ook best geinig

avatar van Edie
Ik keek best uit naar een nieuwe film van Apatow, ik vond 40 year old virgin een hele leuke film van hem. Helaas vond ik deze film maar saai, het kon mijn aandacht niet vasthouden en de film duurde voor mij ook nog veel te lang.

2 sterren..

avatar van tal1b
ja klopt, de enkele geslaagde grappen in deze film zijn inderdaad op een hand te tellen.
Toch vond ik het wel een voldoende

avatar van cantforgetyou
Hele leuke film. Vooral de scene als het koppel een gesprek heeft met een beledigde moeder en bij het schoolhoofd zitten. Dat stukje kun je wel een paar keer herhalen. Blijft leuk. Verder gewoon een grappige film. Niet alle grappen zijn even leuk. Ook vind ik de lengte van de film iets te lang, maar toch geen minuut verveeld.

Goede film. Heeft me op geen enkel moment verveeld. Maar hij duurde toch wel iets te lang.
Er zitten toch wel veel grappige stukken in die erg leuk zijn.
Ik vond Paul Rudd en Leslie Mann wel erg goed passen als koppel.

avatar van Pelagatti
Best een gezellige film. Niet altijd even grappig en wat aan de lange kant, maar ondanks de lange speelduur toch een luchtige wegkijker. Leuke herkenbare situaties (al ben ik voorlopig nog geen 40) en een goede chemie tussen Paul Rudd en Leslie Mann. Ik ben sowieso een Rudd fan, hij speelt altijd heerlijk cynisch en is geknipt voor dit soort midlife crisis rollen

avatar van mock turtle
Het pluspunt (een flink aantal keer hard moeten lachen) en het minpunt (totaal geen verhaal; film met kop noch staart) houden elkaar in evenwicht: 3*.

avatar van Sjan
miniature Tom Petty hahahaha, veruit de leukste grap uit de film. Verder duurde het natuurlijk veel te lang, maar verveelde het nergens.

Ik word helemaal gestoord van die stem van Leslie, had iemand daar nog meer last van?

avatar van Sarasani
Had zoveel meer in gezeten! Nu is het een aardige weg kijker, maar het had leuker gekund!