• 8.232.131 stemmen

Spawn (1997)

Actie / Fantasy | 96 minuten / 98 minuten (director's cut)

Genre: Actie / Fantasy

Speelduur: 96 minuten / 98 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Mark A.Z. Dippé

Met onder meer: Michael Jai White, John Leguizamo en Martin Sheen

Releasedatum: 28 mei 1998

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Spawn

"Born in darkness. Sworn to justice."

Een huurmoordenaar wordt bedrogen en vermoord door zijn baas Jason Wynn. Wanneer de man een deal maakt met de Duivel keert hij als Spawn terug naar de aarde. Hij wordt door een hulpje van de duivel opgedragen om Wynn te vermoorden. Spawn wordt gedwongen om te kiezen tussen goed en kwaad.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jessica Priest

The Devil Malebolgia

avatar van Lennert

Lennert

Spawn is een baggerfilm. Ook vroeger toen ik hem met zoveel plezier meerdere malen per maand keek, wist ik al zeker dat het een baggerfilm was. De manier hoe het verhaal vormgegeven wordt door de voice-over van een zinloos personage (gespeeld door een weergaloos acteur die er duidelijk geen zin in had) is verschrikkelijk kitscherig, Jai White had hier nog duidelijk niet de kracht om een hoofdrol te spelen, Martin Sheen is te goed voor deze film, Melinda Clarke daarentegen weer perfect (waarmee ik bedoel dat ze goed weg komt met het spelen van een inhoudsloos personage in te strakke pakjes) en alleen John Leguizamo is weergaloos. Er zit veel actie is in die te bloedeloos voor woorden is, de CGI is verschrikkelijk (maar oh zo passend cartoony in een film als deze) en het verhaal is afgeraffeld. Het is allemaal niet goed, maar oh, wat vermaakt het me iedere keer toch weer goed door de verschrikkelijke oneliners, de clown en enkele puike scenes. Het is logisch dat Spawn overal de grond in geboord wordt, maar verdomd als het niet leuk is om te zien.

avatar van hijman1946

hijman1946

Mwah nu op tv,ga slapen

avatar van ILDIB

ILDIB

gottegottegod was dit voor een ellende..?

avatar van Terminator05

Terminator05

Dit was echt wel een schandalige vertoning. Ik snap uberhaupt niet hoe todd mcfarlane dit heeft kunnen goedkeuren. Ik was een grote fan van de comics (spawn, curse of spawn, spawn the undead) en de tekenfilm serie. De film leunt niet echt aan op het verhaal, en het ziet er ook niet goed uit. Ik heb wel gehoord dat ze aan een nieuwe film bezig zijn, dus duimen maar ???

avatar van Eminem8Milefreak

Eminem8Milefreak

Vermakelijke film, Spawn zelf ziet er ok uit maar de special effects (zoals hierboven al meermaals vermeld werd) zien er anno 2020 erg gedateerd uit. Het acteerwerk is niet super goed maar stoort niet met zo'n film voor mij. Ben benieuwd mochten ze dit comic personage opnieuw verfilmen hoe het eruit zal zien.

avatar van duffs

duffs

Misschien omdat ik de stripboeken niet ken van geen Eene superheld eigenlijk vond ik hem toen heel erg vet vond alleen die clown wat neppig aan het einde maarja toen had je al die sf effecten nog niet volgens mij wel de voorloper van andere vette films als x men ik vond hem erg gaaf en wacht al 20 jaar met smacht op een vervolg hoe vet zou dat zijn met de huidige effecten alleen j waite zou ik niet meer nemen dat is toch een net niet acteur al deed hij het toen wel aardig in Spawn