Recoil (2011)

Canada
Actie

geregisseerd door Terry Miles
met Danny Trejo, Serinda Swan en Steve Austin

Ryan Varrett (Steve Austin) is een voormalige politieagent wiens leven wordt verscheurd nadat zijn familie in koelen bloede wordt vermoord. Hierna besluit hij om van het vinden van de daders zijn levenswerk te maken, waarbij hij zijn eigen manier van rechtvaardigheid hanteert. Ondertussen wil een koelbloedige moordenaar (Danny Trejo) wraak nemen op Ryan omwille van de moord op zijn broer.

avatar van filmfan1967
Niets origineels aan het verhaal. Vigilante zoals Charles Bronson ze al decennia geleden maakte. Maar ik heb me met Recoil meer vermaakt dan met Steve Austin's vorige film Tactical Force. Danny Trejo in bad guy rol is leuk en Serinda Swan mag er ook wezen. Op de regiovrije blu-ray uit de VS staat een making-of featurette, waaruit blijkt dat Steve Austin en Danny Trejo voor de vechtscenes (ook) stand-ins hebben gebruikt. Dat viel mij toch wel tegen, zeker van Steve Austin. Als je als acteur, juist bekend vanwege je vechtsportachtergrond, ook al de vechtscenes niet meer (helemaal) zelf doet...

avatar van patrick17
Een prima ''Ik sla je in elkaar'' film. Het is een 13 in dozijn film. Natuurlijk
maar niettemin heb ik genoten van de dingen die er gingen gebeuren.
Steve Austin wat een verschijning. Danny Trejo met zijn oude verlopen kop
valt ook prima te pruimen. Zet er een aantrekkelijke dame bij (Serinda Swan) en
je hebt een lekkere film voor de kijker die er van houdt.
Voorspelbaarheid is in zekere mate groot, we weten dat Austin ze allemaal
een pak op de klote gaat geven.
Desondanks heb ik me er prima
mee vermaakt.

avatar van Decec
Een goede actiefilm...
Spannend verhaal...
Prima vechtscene....
Prima acteerwerk...
Super HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Lekker genoten...

Inderdaad, niet meer dan een 13 in dozijn hersenloos actie filmpje volgens het bekende recept namelijk cliché bullshit verhaal (inclusief einde), cliché personages, zeer voorspelbaar en nul procent spanning. De film begon nog aardig maar al snel was ik het cliché gebeuren beu. Dankzij Steve Austin (zelfs met humor en mooi dat hij het voor de dieren opnam) en Danny Trejo is deze film wel nog enigszins te doen (zeker ook omdat hij maar amper 90 minuten duurt), maar veel stelt het allemaal niet voor.

Matige film waarin een voormalig agent zelf zorgt voor gerechtigheid. Een rechttoe rechtaan actiefilm binnen het wraakgenre zonder enig spoor van humor. Een standaard verhaaltje vol clichés en clichématige personages. De actie bestaat voornamelijk uit vechten, maar gelukkig weten Steve Austin en Danny Trejo dit nog wel redelijk vermakelijk te brengen. Een kleine 2.5 sterren.

avatar van schram101
Zoals je van te voren al verwacht blijft het allemaal redelijk matig. Het is vooral hopen op enige vorm van amusement en de coolness van de Austin. Achteraf mogen we concluderen dat Recoil prima doet wat je ervan verwacht. Het wordt nergens bovengemiddeld maar weet ook nergens te vervelen waardoor de film een prima tussendoortje is voor de (actie-)liefhebber. Trejo is leuk als badguy, Serinda Swan als eyecandy en doet Austin waar die goed in is. Hij is dan wel niet zo stoer als bijvoorbeeld Lundgren, maar hij weet zich eigenlijk altijd prima staande te houden in zijn films.

avatar van Aapje81
Na Hunt to Kill is Recoil mijn tweede Steve Austin film en wederom weet de man aangenaam te verassen. Hij acteerd nauwelijks maar weet door zijn bruutheid maar ook zijn aaibaarheidsfactor wel te overtuigen. Stel daartegenover Danny Trejo die waarschijnlijk nog slechter acteerd en je hebt een onderhoudende machofilm die geen moment verveeld. Hoogtepunt vond ik echter Serinda Swan. Wat een mooie vrouw!!

Boven gemiddeld.

avatar van Q Jones
Een recht toe recht aan filmpje. Niet teveel poespas, gewoon lekker knokken. Als vanouds.

Trejo is goed op dreef als bad guy, en man wat is die vent lelijk zeg, maar dat mag de pret niet drukken. Austin is een beetje een houte klaas, en hij mocht wel iets meer praten in de film, maar veder een aardige kerel.

Dat subplotje over Austins gezin had er voor mij dan weer niet in gehoeven, dat neemt ook veel vaart weg uit de film, maar veder heb ik goed vermaakt.

3 sterren voor dit leuke standaard filmpje

avatar van boozebelly
Beetje een hersenloos, B-achtig actiefilmpje dat nou ook weer niet echt verveelt, maar dat totaal nergens verrassend is.
Het acteerwerk is ook vrij mager. Steve Austin acteert als een houten Klaas en praat de hele film ook net zo monotoon als ie erbij loopt. Danny Trejo blijft toch ook maar een beperkt acteur maar zijn karakteristieke kop maakt op dat gebied veel goed. Echter is dat bij lange na natuurlijk niet genoeg om deze film omhoog te liften.
De gevechten zagen er ook wat goedkoop uit met veel van dat slow motion geouwehoer op het moment dat een klap zogenaamd bij de opponent aan moet komen. Je kent het wel...

Niks bijzonders. Deze film ben ik ongetwijfeld in no-time vergeten. Welke film??? Hey kijk, het begint al...

avatar van RuudC
Ook al blijft het voornamelijk bij staren en grijnzen, Steve Austin valt me in een hoofdrol absoluut mee. Ik had altijd het idee dat wanneer hij binnen anderhalf uur meer dan vijf zinnen moest opdreunen, dat dan zijn onderkaak zou afbrokkelen. Ook is hij geen gozer die met stijl vecht, maar met brute spierkracht is ook weinig mis. Zo ook Recoil, wat een degelijke revenge actieflick is, maar verder qua verhaal en dergelijke weinig te bieden heeft. Steve duikt voornamelijk op, op de juiste momenten en tuigt menig biker af. Het is niet heel imponerend. Zowel van Steve Austin als Danny Trejo niet, al hebben beide heren wel hun momenten. Zoals Trejo met z’n (zoals iets later blijkt: menselijke) boksbal. Recoil is een film zoals je die eigenlijk al honderden keren gezien hebt. Het is wel vermakelijk, maar geen die vaker gezien gaat worden.

avatar van tukkerstein
Op papier leuk, in de praktijk veel te weinig actie, Steve Austin is maar saai, Trejo had ook meer kunnen zijn, en verder veel te serieus. Nee, doe maar niet.

avatar van HunterXHunter
Steven Austin zegt niet zoveel, of wel soms?

Een zeer matige film die in het begin nog wel potentie heeft om iets te worden maar dit gebeurd niet. De film blijft op een zeer matig niveau doorgaan. Danny Trejo is ook niet echt geweldig.
De actie maakte het hier en daar nog wel vermakelijk. De laatste vechtscene tussen Danny Trejo en Steven Austin was wel oke.

Geinig ouderwetse aktiefilm die een beetje last heeft van een zwalpend verhaal. Op zich was het een goed idee om Austin en Trejo tegenover elkaar te zetten, maar het is zo matig uitgevoerd. De setting (afgelegen dorpje) en situatie (motorbende) gaven nochtans alle kansen om te knallen, maar de scènes hingen als een slecht geöliede ketting aan elkaar, die brak tijdens de finale. Jammer, want de schakels waren van goed materiaal.

avatar van Brabants
Deze direct-to-dvd actiefilm is een gedegen wraakfilm. Het verhaal is zoals bijna alle wraakfilms niet zo heel bijster intelligent en daar kan je deze film dan ook niet op afrekenen. Wat wel werkt is het concept van Steve Austin en Danny Trejo als good en badguy tegenover elkaar. In dit soort films waarin de held weinig spreekvoer krijgt en het van zijn imposante gestalte moet hebben, dan komt het met Austin dik voor mekaar. Trejo als de badguy heeft hiervoor een echte karakterkop en ook dat werkte prima en deed hij het ook nog eens boven verwachtingen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Flauw om over te beginnen, maar dit voorspelbaar noemen is een understatement. Same old shit, maar met een andere imponerende, mompelende spierbundel in de lead. Steve Austin moet dit armoedige actie-vehicel dus op sleeptouw nemen en doet dat allemaal net wat te lomp, droog en ongeïnteresseerd. Met Trejo als zijn tequila-drinkende zelf (what else is new) en een verschrikkelijke Lochlyn Munro resulteert dat in een makkelijke wegkijker, maar verre van het gewenste niveau.