Recoil (2011)

Canada
Actie

geregisseerd door Terry Miles
met Danny Trejo, Serinda Swan en Steve Austin

Ryan Varrett (Steve Austin) is een voormalige politieagent wiens leven wordt verscheurd nadat zijn familie in koelen bloede wordt vermoord. Hierna besluit hij om van het vinden van de daders zijn levenswerk te maken, waarbij hij zijn eigen manier van rechtvaardigheid hanteert. Ondertussen wil een koelbloedige moordenaar (Danny Trejo) wraak nemen op Ryan omwille van de moord op zijn broer.

avatar van schram101
Zoals je van te voren al verwacht blijft het allemaal redelijk matig. Het is vooral hopen op enige vorm van amusement en de coolness van de Austin. Achteraf mogen we concluderen dat Recoil prima doet wat je ervan verwacht. Het wordt nergens bovengemiddeld maar weet ook nergens te vervelen waardoor de film een prima tussendoortje is voor de (actie-)liefhebber. Trejo is leuk als badguy, Serinda Swan als eyecandy en doet Austin waar die goed in is. Hij is dan wel niet zo stoer als bijvoorbeeld Lundgren, maar hij weet zich eigenlijk altijd prima staande te houden in zijn films.

avatar van Machete23
leuk meisje 3.5*

Steve Austin en Danny Trejo in dezelfde film,dat kon niet slecht zijn
Voor mij één van de betere actiefilms van de laatste jaren.

avatar van oemoemenoe
Veel knokken en best goeie actie , de statische acteur Steve Austin haalt het tempo omlaag zodat de film vreemd aandoet.

Vond het een goeie actie film zat toch ook wel een verhaal in en ja je moet er gewoon van houden bijna alle films met danny en steven vind ik wel geslaagd hoop dat er nog veel meer gaan komen

avatar van Aapje81
Na Hunt to Kill is Recoil mijn tweede Steve Austin film en wederom weet de man aangenaam te verassen. Hij acteerd nauwelijks maar weet door zijn bruutheid maar ook zijn aaibaarheidsfactor wel te overtuigen. Stel daartegenover Danny Trejo die waarschijnlijk nog slechter acteerd en je hebt een onderhoudende machofilm die geen moment verveeld. Hoogtepunt vond ik echter Serinda Swan. Wat een mooie vrouw!!

Boven gemiddeld.

De film was me totaal onbekend en stond dus niet op m'n verlanglijst. Op het goede geluk af gekocht en ben er zeer tevreden over.
Geen ingewikkeld verhaal, wat ik ook verwachtte, maar een goede actiefilm zonder meer.
Danny Trejo, na 'Machete', weer in een hoofdrol, leuk dat de man eindelijk wat meer waardering krijgt.
Heb me goed vermaakt met deze actieprent en van mij mogen er nog meer Steve Austin actieprenten komen.

avatar van Q Jones
Een recht toe recht aan filmpje. Niet teveel poespas, gewoon lekker knokken. Als vanouds.

Trejo is goed op dreef als bad guy, en man wat is die vent lelijk zeg, maar dat mag de pret niet drukken. Austin is een beetje een houte klaas, en hij mocht wel iets meer praten in de film, maar veder een aardige kerel.

Dat subplotje over Austins gezin had er voor mij dan weer niet in gehoeven, dat neemt ook veel vaart weg uit de film, maar veder heb ik goed vermaakt.

3 sterren voor dit leuke standaard filmpje

avatar van blackcat13
Eens met Q Jones, vermakelijke actiefilm. Niets mis mee eigenlijk, heeft mij vermaakt en Steve Austin en Danny Trejo zijn beiden zoals altijd weer badass. Laatstgenoemde zie ik zeer graag nog in Expendables 3!

avatar van boozebelly
Beetje een hersenloos, B-achtig actiefilmpje dat nou ook weer niet echt verveelt, maar dat totaal nergens verrassend is.
Het acteerwerk is ook vrij mager. Steve Austin acteert als een houten Klaas en praat de hele film ook net zo monotoon als ie erbij loopt. Danny Trejo blijft toch ook maar een beperkt acteur maar zijn karakteristieke kop maakt op dat gebied veel goed. Echter is dat bij lange na natuurlijk niet genoeg om deze film omhoog te liften.
De gevechten zagen er ook wat goedkoop uit met veel van dat slow motion geouwehoer op het moment dat een klap zogenaamd bij de opponent aan moet komen. Je kent het wel...

Niks bijzonders. Deze film ben ik ongetwijfeld in no-time vergeten. Welke film??? Hey kijk, het begint al...

avatar van snarfje5508
Als je wat tijd over hebt dan is deze film best om aan te kijken. Austin wint zoals gewoonlijk alles maar na verloop van tijd bemerk je dat niet eens meer. Trejo vind ik altijd wel vermakelijk ondanks de acteerprestaties. Deze film heeft geen pretenties en is daarom best oké.

avatar van RuudC
Ook al blijft het voornamelijk bij staren en grijnzen, Steve Austin valt me in een hoofdrol absoluut mee. Ik had altijd het idee dat wanneer hij binnen anderhalf uur meer dan vijf zinnen moest opdreunen, dat dan zijn onderkaak zou afbrokkelen. Ook is hij geen gozer die met stijl vecht, maar met brute spierkracht is ook weinig mis. Zo ook Recoil, wat een degelijke revenge actieflick is, maar verder qua verhaal en dergelijke weinig te bieden heeft. Steve duikt voornamelijk op, op de juiste momenten en tuigt menig biker af. Het is niet heel imponerend. Zowel van Steve Austin als Danny Trejo niet, al hebben beide heren wel hun momenten. Zoals Trejo met z’n (zoals iets later blijkt: menselijke) boksbal. Recoil is een film zoals je die eigenlijk al honderden keren gezien hebt. Het is wel vermakelijk, maar geen die vaker gezien gaat worden.

avatar van tukkerstein
Op papier leuk, in de praktijk veel te weinig actie, Steve Austin is maar saai, Trejo had ook meer kunnen zijn, en verder veel te serieus. Nee, doe maar niet.

avatar van HunterXHunter
Steven Austin zegt niet zoveel, of wel soms?

Een zeer matige film die in het begin nog wel potentie heeft om iets te worden maar dit gebeurd niet. De film blijft op een zeer matig niveau doorgaan. Danny Trejo is ook niet echt geweldig.
De actie maakte het hier en daar nog wel vermakelijk. De laatste vechtscene tussen Danny Trejo en Steven Austin was wel oke.

avatar van Gang_Star
Redelijke film.
Hoewel de actie nog wel redelijk was, was het bij vlagen wat mij betreft soms net iets te braaf. Buiten de actie om is er verder vrijwel niet te genieten, want er zitten geen memorabele scenes in die nog zullen blijven hangen. Ook de actie blijft niet geheel hangen, maar kan er op zich wel voor een keertje mee door. De rol van Austin was overigens ondanks niet al te veel tekst, best aardig.

avatar van dvdfreak123
Niets speciaal deze film, goed om eens te bekijken en dan weer snel te vergeten.

djordy von trier
Best wel een toffe film voor mensen die vooral van actie houden, het verhaal was niet bijzonder maar er zat behoorlijk wat actie in en danny trejo en steve austin speelden erin mee.

Geinig ouderwetse aktiefilm die een beetje last heeft van een zwalpend verhaal. Op zich was het een goed idee om Austin en Trejo tegenover elkaar te zetten, maar het is zo matig uitgevoerd. De setting (afgelegen dorpje) en situatie (motorbende) gaven nochtans alle kansen om te knallen, maar de scènes hingen als een slecht geöliede ketting aan elkaar, die brak tijdens de finale. Jammer, want de schakels waren van goed materiaal.

avatar van Brabants
Deze direct-to-dvd actiefilm is een gedegen wraakfilm. Het verhaal is zoals bijna alle wraakfilms niet zo heel bijster intelligent en daar kan je deze film dan ook niet op afrekenen. Wat wel werkt is het concept van Steve Austin en Danny Trejo als good en badguy tegenover elkaar. In dit soort films waarin de held weinig spreekvoer krijgt en het van zijn imposante gestalte moet hebben, dan komt het met Austin dik voor mekaar. Trejo als de badguy heeft hiervoor een echte karakterkop en ook dat werkte prima en deed hij het ook nog eens boven verwachtingen.

avatar van xxERWINxx
Goede actiefilm met Steve Austin, toch vind ik 'Hunt to kill' een iets betere film omdat die meer spanning heeft en meer avontuurlijke kant op gaat.
Deze film is gewoon verstand op 0 en keiharde actie, vermakelijk dus, maar niet beter dan Steve austin Hunt to kill

avatar van jeroentjuhhhhh
Flauw om over te beginnen, maar dit voorspelbaar noemen is een understatement. Same old shit, maar met een andere imponerende, mompelende spierbundel in de lead. Steve Austin moet dit armoedige actie-vehicel dus op sleeptouw nemen en doet dat allemaal net wat te lomp, droog en ongeïnteresseerd. Met Trejo als zijn tequila-drinkende zelf (what else is new) en een verschrikkelijke Lochlyn Munro resulteert dat in een makkelijke wegkijker, maar verre van het gewenste niveau.

avatar van PEN15
Heb écht erg genoten van het adembenemende hooggebergte van de evergreen state. Die natuur en de kenmerkende dike wolkenlaag en oh ja, had ik de bergen nou al genoemd?

Altijd al gedacht dat die stone old Steve Austin worstelaar was en geen bokser. De vechtpartijen waren even denderend als in deze flick, met onder meer ook al een zeer bekende ex-worstelaar.

De erfenis van Van Damme, Lundgren, Schwarzenegger en Stallone zullen we ooit eens heel hard gaan voelen. Stone Old zou Trejo niet eens doen vergeten. Inderdaad is dit een filmpje van verstand op nul .... en dan snel uitzetten voordat je verstand nog verder wegzakt.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, Een harde wraakfilm met Austin en Trejo in de hoofdrol bied een goede en vermakelijke film!
Veel gevechten in deze film, heb er wel van genoten, al ik Hunt to Kill wel iets beter vond.