It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van clockwork72
Jep, dat valt me ook wel op.
Ik had ook gehoord dat het 2e deel minder was maar ja.
Deze film stond al 3 jaar op mijn lijstje om een keer te bekijken en vanavond is het dan zover. Ik ben benieuwd

Deze film had echt zo'n cultstatus toen ik nog op de basisschool zat, sommigen hadden hem gezien en droegen daar de gevolgen van. Anderen durfden zich er toen niet meer aan te wagen. Zelf heb ik de film gezien toen ik een jaar of 14 was, maar ik vond hem zwaar tegenvallen. Die scenes met die clown vond ik super, maar tegen het eind verloor de film zijn geloofwaardigheid en mijn aandacht.

They all float

Ik heb hem nu ook eindelijk gezien.
De film begint erg sterk. Die kinderen die bang gemaakt worden door die clown en hem dan verslaan. Maar de film zakt naar beneden als de kinderen groot zijn. Die Pennywish had ook behoorlijk droge humor waardoor het nooit echt eng werdt.
Ze hadden wat mij betreft de film ook wel wat korter kunnen maken want die 3 uur gingen echt tergend langzaam.
Het einde vondt ik erg slap en afgeraffeld want ik heb me geen moment verveeld in die 3 uur.Al zal ik hem niet zo snel opnieuw bekijken.

3,5*/4*

ace leader
Die Pennywise is een van de engste monsters in cinema. Inderdaad dat het einde ook slap is afgeraffeld maar die 3 uur waren voor mij echt geen probleem. Ik houd van dit soort horrofilms met kinderen

avatar van clockwork72
inderdaad, hij was behoorlijk goed ja.

avatar van jumpstylemovie
Ik vind Pennywise absoluut niet eng maar wel één van de grootste horror-iconen. Verhaal is ook bedoeld als een miniserie van 2 delen he, dus valt 3 uur nog best mee. Al is 't inderdaad een lange zit.

avatar van Baggerman
eltorro schreef:
Is er van it ook nog een andere film?

Die komt er wel, geloof ik....

avatar van Zandadder
Baggerman schreef:

Die komt er wel, geloof ik....

Dat zou ik bagger vinden
Waarom niet bij 't origineel houden...

Zandadder schreef:

Dat zou ik bagger vinden
Waarom niet bij 't origineel houden...

Filmen voor je zakgeld.

erik1677
damn hier wordt ook weer een remake gemaakt.
Personlijk vindt ik dat de grootste heiligschenis wat er is, en in mn ogen kan dat absoluut niet.
Deze it verfilming van stephen king is gewoon af, niks mee aan doen en zeker niet veranderen.

avatar van JacoBaco
Er is wel iets wat ze mogen veranderen hoor.

Wat heeft 8 poten en lijkt op een spin?

avatar van Mr. Chiel
JacoBaco schreef:
Er is wel iets wat ze mogen veranderen hoor.

Wat heeft 8 poten en lijkt op een spin?

Hahaha! Inderdaad!

Toen ik klein was was ik enorm bang van deze film, heb hem overlaatst opnieuw gezien en ik vind hem nog steeds heel goed maar 3 uur is inderdaad heel lang. Toch vind ik de clown echt wel iets hebben en het verhaal is ook wel heel goed gevonden. Een filmpje om toch zeker gezien te hebben.

ik was ook nog klein toen keek ik hem al maar ik was niet bang mijn moeder heeft altijd gezegd dat is niet echt zodoende dat ik niet bang was maar het is een van mijn favoriete horrors

avatar van LiveALife
het eerste deel is goed, met de moorden en de spanning... Maar eigenlijk suckt het 2de deel... Het is gewoon te ver gezocht

LiveALife schreef:

Het is een boekverfilming. Ga maar klagen bij Stephen King.

En over die Remake: Ze moeten hun best maar doen en ook ik zou heel graag het einde anders zien, want dat was een afknapper. Maar dan verandere je wel het verhaal van het boek.

Ik heb deze film 2 keer gezien, beiden in de nacht. En moet zeggen, als je zelf de spanning zoekt, dan is deze film geweldig. Creepy, maar wel leuk om te zien:) Na Rose Red me favoriete:)

die remake word wel best goed denk ik. ik zie er nu al naar uit .ik hoop wel dat tim curry wel weer it gaat spelen .want dat deed hij heeeeeeeeel goed

avatar van movie acteurs
Goede film.Tim Curry speelde zeer goed alleen het eerste deel van de film boeide mij wat meer dan de tweede.

Als je het over een film heb waar ik vroeger echt van wakker heb gelegen dan is het IT wel. Pffff

avatar van SouthParkHero
ik zag dat deze film 12 jaar en ouder is, maar ik ( 13 jaar) denk dat als ik de reacties hoor ik deze film even laat wachten.

nou ja ik was ongeveer 8 toen ik hem keek .maar niet iedereen kan er tegen dus je moet het zelf weten.

avatar van Demi-Muis
Superspannende horrorfilm!

avatar van Cole-
SouthParkHero schreef:

ik zou hem als ik jou was nu gaan kijken, want als je wat ouder bent en je al wat gewent bent qua horror. zuigt deze film verschrikkelijk.
voor een kind is deze film eng (clown's zijn van zichzelf al eng en in een horror dus al helemaal), maar als je hem later terug kijkt is het gewoon een bagger film.

avatar van SouthParkHero
Ik zal kijken Cole- , mijn vriend zat op te scheppen dat hij een horrorfan was, maar na een stukje chuky te hebben gezien bij z'n oom hield ie z'n mond. zelf ben ik ook niet echt een ervaren horror kijker, maar een paar kleine films van 12+ en Alien vs Predator (Alien vs Predator is mischien niet een echte horror maarja) heb ik gezien, en ben nu van plan een stappie verder te gaan dan Eight Legged Freaks.

avatar van misterwhite
SouthParkHero schreef:

Eight Legged Freaks is meer een komedie, er zit bijna geen horror in. Dus eigenlijk als je ooit een scary movie hebt gezien ben je geen stapje verder gegaan.

avatar van Baggerman
Je kunt natuurlijk óók eerst het boek lezen....

Overigens ben ik het met Cole- eens dat je de film beter nu kunt gaan kijken. Volgens mij overleef je dat wel.

Bovendien zijn de hoofdrolspelers van de helft van de film ongeveer leeftijdgenoten van je, zodat je je goed kan inleven in de karakters. Dan maakt de film wellicht meer impact.

avatar van TragieStar.*
It.

Ik had deze film gekeken toen ik 10 ofzo was en ik vond deze film echt heel eng. Maar dat kwam omdat ik nog zo jong was en een kind was.
Nu ben ik al wat ouder. Nu vind ik het minder eng. Alleen soms die geluiden en die clown maakt me soms bang.
Verder niet zo heel goed geacteerd maar viel wel mee.
Goed verhaal alleen is het einde nogal suf.
Vooral het deel toen ze nog kinderen waren is het leukste.
Er zitten een paar enge scences in maar ook mindere en saaie scences en soms ook grappige.
Leuk om een paar keer te kijken.
Een super film.

ace leader
ik moet er natuurlijk voor zorgen als later mijn kinderen de dvd vinden, dat ik die meteen moet wegbergen, voordat ze elke nacht Pennywise in hun nachtmerries zien Ik vind deze film erg boeiend, ik heb hem al 3x gezien en neig er naar om hem nog een keertje te zien

It is duidelijk voor mij de engste film die je kan zien voor de eerste keer. Maar nu vind ik het lachwekkend, maar natuurlijk nog erg eng. Ik geloof natuurlijk niet in demonen en monsters maar als het hier thuis donker is, is pennywise echt wel de laatste persoon die ik wil tegenkomen, voordat ik helemaal gek word. Ik vind het erg moedig van die jongeren om terug te vechten, dat had ik misschien niet gedurft..ik zou dat teringstadje misschien zijn verlaten

In het begin vond ik hem altijd eng...Maar toen ik erachter kwam dat Tim Curry die clown speelde, moest ik lachen Het verhaal is natuurlijk superboeiend, 3 uur is zelfs te kort. Mooie vriendschap in deze film die altijd blijft boeien

De trailer is misschien nog enger dan de film zelf

avatar van jumpstylemovie
Die Trailer is leuk maar ook zó oerslecht! xD