It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van semmie12
heb em niet helemaal gezien maar ik vond em toch wel best een enge film,niet echt 12+ meer 16+ vond ik.

avatar van semmie12
na exorcist, de engste horror film ooit,als kind schrok ik me dood

had deze film vroeger toen ik nog heeeeel jong was gekeken, kon 3 weken niet slapen. enigste horror film waarvan ik dat ooit heb gehad lol

avatar van Honkie
Clowns en ballonetjes. Helemaal goed.

MrsDoodekins
Mede door deze film heb ik vanaf die tijd een afkeer voor clowns.
Ik heb er nachtmerries van gehad.
Stop je kinderen, poppen en clowns in een horror en ik slaap met het licht aan.
Helemaal geweldig!

'They all float'

MrsDoodekins
semmie12 schreef:
na exorcist, de engste horror film ooit,als kind schrok ik me dood

Heb pcies hetzelfde.
Zet soms de Exorcist op om over mn angst heen te komen whaha!
Ik had het ook met Poltergeist, maar daar ben ik nu wel overheen.
Maar Linda Blair kan ik in geen enkel film zien Brrrr

avatar van Erick1985
Geweldige film. Vroeger als klein kind stiekum gekeken terwijl het van mijn ouders niet mocht. Je kent het wel; juist dán is een "verboden" film nog interessanter. Heb er wekenlang slecht van geslapen, en heb sindsdien serieus een afkeer van clowns. Meesterwerk van Stephen King!

avatar van J-fan
Zohé, die film duurde lang!

Is dit nou een kinderfilm?
Ik kan me anders niet voorstellen dat mensen dit eng vinden.
Ach ja, ik vond het wel een grappige film, maar wat een debiel einde!:
Een giga-spin, lol,

By the way Pennywise heeft echt een groot hoofd

Minpunten:
- Ondanks dat de film SUPER lang duurde, waren sommige dingen wel van de hak op de tak
- 3 uur stilzitten, zohé, ik weet dat ze het verhaal niet nog meer zouden kunnen inkorten, maar zou het niet slimmer zijn geweest 2 films te maken? 2 films van 1,5 uur. Verdien je nog meer geld met een film
- De tanden van Pennywise; ongeloofwaardig en hij leek daardoor net op een mislukte vampier

Pluspunten:
- Pennywise
- Toch wel het verhaal, best aardig
- Afwisseling met flashbacks
- De bootjescène en de ballonnen in de bibliotheek scène.

Maar misschien zou het leuker zijn geweest als die volwassenen één voor één doodgingen en dat er eentje overbleef?
Het was voor mij een beetje té happy end.

J-fan schreef:

It bestaat ook uit 2 delen. 't Is een miniserie die bestaat uit anderhalf uur per deel.

avatar van Honkie
jumpstylemovie schreef:

Zo istie volgens mij later wel steeds op t.v. gekomen. In principe is het gewoon bedoeld als één film, dacht ik.

avatar van jumpstylemovie
Kijk bij de informatie hier op MovieMeter. Miniserie, 2 delen. Ik heb hem op DVD en je moet het schijfje omdraaien voor Deel 2.

avatar van MovieFreak1995
J-fan schreef:

By the way Pennywise heeft echt een groot hoofd

lol

avatar van JacoBaco
Maar het is wel een goede band!

Prachtig verhaal vind ik

Pastichio Rocker
Eerste deel erg goed, tweede deel vrij matig. Uberflauw einde. Tim Curry is heer en meester in deze film.

avatar van Bla
Bla
Mensen vragen vaak wat de engste film ooit gemaakt is. Deze komt dus aardig in de buurt.

2e deel vond ik beetje jammer

Bart Simpson
Ik wist de titel van deze film niet, dus in een ander topic heb ik aangegeven dat ik een ''clown film'' heb besteld. Het gaat om deze film. Ik ben benieuwd of hij goed is, want veel mensen vinden dit een goede film.

Bart Simpson schreef:

Your prays will be awnserd.

Pastichio Rocker
Bijna goed: prayers, answered

avatar van eltorro
Is er van it ook nog een andere film?

avatar van Hip-Hop Drunkie
eltorro schreef:
Is er van it ook nog een andere film?

Volgens mij niet, nee....

totaal niet eng kheb deel 1 en 2 gezien je ziet niet eens bloed >.> alleen uit die belonnen
wel mooi verhaal

avatar van Onweersvlieg
John Wayce Gacy 2

avatar van Zandadder
Onweersvlieg schreef:
John Wayce Gacy 2

avatar van DeCol
They all float

Eindelijk weer eens herzien en het was een fijne zit. De lange speelduur vloog voorbij. Prachtige rol van Tim Curry. Ik moet zeggen dat Pennywise wel in het rijtje van beste horrorpersonages hoort. It was één van de weinige films die ik echt eng heb gevonden. Nu is het natuurlijk allemaal minder overweldigend, maar vroeger heb ik hier nog wel wakker van gelegen volgens mij. Zoals velen al aangeven is deel 1 het beste. De flashbacks met name. Sfeer zit er echter in de hele film, met name dank aan Pennywise.

Maar zoals ik al aangeef is het allemaal wat minder overweldigend dan vroeger. Het einde is en blijft afgezaagd, daar hadden ze echt iets mee moeten doen. Half puntje omlaag.

avatar van Mr. Chiel
Mn eerste horrorfilm die ik ooit heb gezien. Vond het toen (jaar of 12)wel indrukwekkend. 10 jaar later viel het allemaal toch wel wat tegen... Zeker het einde. Kom op zeg!!! Maar het eerste deel heeft me toch erg vermaakt. *3

avatar van misterwhite
Geweldige film, het eerste deel is zo mooi met die kinderen en het 2de deel is ook wel lekker spannend maar het 1ste deel blijft nog altijd het beste. Het sfeertje is ook wel soms erg griezelig, de clown is er goed gespeelt door Tim Curry.

avatar van clockwork72
Ik ga hem vanavond kijken!
Deze film heeft te lang op zich moeten wachten maar vanavond gaat ie eindelijk eens op!

ace leader
clockwork72 schreef:
Ik ga hem vanavond kijken!

Clockwork, het valt me nogal op dat we bijna van dezelfde films houden nou deze film zal je wel vet vinden, alleen 'tweede deel' is minder boeiend en het einde is vrij slecht. Maar je zal het een leuke film vinden, verveelt eigenlijk niet echt