It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van melanie178
jumpstylemovie schreef:

Vind allebei wel goed, maar dat kinderen het hele eerste deel in nemen is niet goed.

Ik denk juist wel dat dat goed is geweest. Iedereen is kind geweest en geen grotere angst dan kinderangst toch?

Als ze niet zo uitgebreid hadden ingegaan op de kinderjaren waren het een stelletje sneue volwassenen geweest die in het riool op zoek waren gegaan naar een clown???

En wat het einde betreft: dat is natuurlijk zonder enige twijfel complete bagger inderdaad. Ik heb altijd een beetje het idee dat het budget op was.....

Begrijp me niet verkeerd: ik ga de toekomstige remake zeker weten bekijken en ik ben er hartstikke nieuwsgierig naar maar ik betwijfel of het niveau van de 'oude" It gehaald gaat worden. Prettige wedstrijd ook voor diegene die de rol van Pennywise moet gaan vertolken....

avatar van U-96
Muziek in deze film is wel uitermate goed.

avatar van 606
En jawel na deze prima miniserie komt er daad werkelijk een gewone film
Die moet zich niet tussen 1958 en 1985 afspelen zoals in de miniserie

maar gewoon in deze tijd

Info staat vermeld in de tv gids

avatar van jumpstylemovie
Ik vond de Hippie/Boer kleding in It nou net zo leuk.

avatar van 606
jumpstylemovie schreef:
Ik vond de Hippie/Boer kleding in It nou net zo leuk.

Ja dat wel maar, kan ook goed uitpakken

Ik snap al die heisa niet rond It. Sorry maar een clown? Nee.. niet eng.

orbit
Die clown is soms nog best eng, helaas komt er ook nog een "monster" in voor, die verpest de hele bende. Wat een slecht getruceerde afknapper zeg.

avatar van N811
Remake IT opkomst

Hollywoodstudio Warner Bros. heeft scenarist Dave Kajganich (The Invasion) ingehuurd om Stephen Kings horror-roman It te bewerken voor het witte doek. Dat meldt Variety.

IT verhaalt over zeven buitenbeentjes die in de fictieve stad Derry moeten afrekenen met een monster dat in verschillende gedaantes aan hen verschijnt. Eén van die gedaantes is de moordzuchtige clown Pennywise. In het boek combineert King drie verhaallijnen: de eerste moorden in 1958, de terugkeer van het monster in 1985, en het ontstaansverhaal van 'It'.

Dan Lin, Roy Lee en Doug Davison, die eerder samenwerkten aan The Departed, zullen de film produceren. In 1990 werd het boek al eens verfilmd. Het resultaat was een iets meer dan drie uur durende miniserie met Tim Curry in de rol van Pennywise.

avatar van movieaddictt
Inderdaad zeker zwaar voro diegene die de rol van Tim curry o pzich meot nemen.
Maar ik denk dat het wel een goede film gaat worden.
laat please..! dat stukje met het monster of sowieso het hele dtukje dat ze oud zijn weg.
Behalve aan het begin van dat ze oud zijn, dat die op dat kerkhof is .
En het stukje in de bibliotheek.
Ik hoop niet dat het verhaal helemaal verkracht wordt, maar mischien gewoon dat het zogenaamde "Kinderdeel" wordt uitgerekt.

Ik hoop dat het wat wordt, Twas sowieso al een van mijn Favo''s dus het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen.
Ik wens ze het beste.

avatar van Denden 100 Piek
Ik denk dat het hele boek verfilmen in een speelfilm gekkenwerk is, als ze de filmversie een beetje willen laten slagen laten ze inderdaad maar focussen op het kindergedeelte. Het haalt wel een hoop weg van het boeiende concept (volwassenen die wederom oog in oog komen te staan met de nachtmerrie van hun jeugd), maar anders zie ik het gewoon niet gebeuren.

Over de opvolger van Tim Curry: ik denk dat het wel goed komt. Misschien een beetje een rare vergelijking maar ik doe het toch: Heath Ledger ging het ook prima af als The Joker na Jack Nicholson.

Denden 100 Piek schreef:

Dat Heath Ledger overleden is weet je al he?

movieaddictt schreef:

Dat Heath Ledger overleden is weet je al he?

Hij bedoelt ook niet dat Heath Ledger Tim Curry moet vervangen. Hij bedoelt dat sommige personages zelfs beter worden gespeeld door de gene die de eerste persoon opvolgt.

oke.

avatar van Denden 100 Piek
Juist. Tim Curry was geweldig, maar er is geen enkele reden om te denken dat hij niet geëvenaard of zelfs overtroffen kan worden.

avatar van jumpstylemovie
Tja, het kan ook zijn dat de stijl zo anders is dat het niet bevalt.

avatar van movieaddictt
Mischien stoppen ze gewoon de hele film in een nieuw jasje.
Maar ze kunnen er ook een totaal andere versie van maken ( Mijn idee).
Daar horen ook nieuwe acteurs en actrises bij.
Ik hoop dat het een goede film wordt, want daar kan ik mij in dit geval nog wel zorgen over maken.
Dat het niet zo'n standaard anno 2008/9 horror wordt.
Maar dat ze echt in de mood van It blijven

avatar van Tiany
De kinderperiode in IT vind ik geweldig griezelig, maar zodra de kinderen volwassen zijn en terug contact zoeken gaat het snel bergafwaarts tot een dieptepunt, zeer spijtig want de eerste helft is het echt genieten en bibberen.

DJ-horror
Dit vond ik dus echt een super enge film!
Ik heb deze gezien toen ik een jaar of 12 was, in m'n eentje.
Deze film was in elk geval niet zo cliche als sommige andere horrorfilms. Een clown is erg goed bedacht voor een griezelfilm.

4 sterren

avatar van Gabbere
Los van het feit dat ik het boek nog niet gelezen heb, is dit één van de beste films die ik ooit heb gezien. Zelfs na een keer of 5, 6 verveeld deze film niet.

avatar van dualcia
Gabbere schreef:

Meteen het boek lezen, want toen ik het boek had gelezen vond ik de film nog veel beter, omdat je dan het verhaal beter kent. En het verhaal is geweldig, en wordt nog uitgebreider en beter door het boek [vind ik dan]

avatar van jumpstylemovie
Ik wil ook het boek lezen. Iemand een tip waar ik 'm in het nederlands kan vinden met een mooie cover?

avatar van JacoBaco
Wat kan jou die cover schelen?

Gewoon even googlen.

bol.com | Het, Stephen King | Boeken (Nederlands)

Dat is een mooie cover
Nu ik 15 ben kan ik toch online dingen betalen?
Want dan haal ik hem.

Dan kan ik mooi het boek vergelijken met de film. Film had een beetje een slap einde, dus even zien hoe dat in het boek eruit ziet.

avatar van JacoBaco
On line betalen als je 15 bent. Tja, als het niet kan, laat je het een ander doen.

Leuke King-film. Spannend, maar niet super. Gewoon lekker leuk. Haalt het lang niet bij het boek maar ik vond het toch een hele leuke film!

avatar van latrat
Ik snapte het helemaal niet, wat een vreemde, niet spannende film. En ik begreep er helemaal niets van. Bleek dat ik kant B van de dvd aan het kijken was...
Hoe cassetteband!

latrat schreef:
Hoe cassetteband!
Veel plezier met kant A!

avatar van latrat
Na kant A is het niet veel beter. Jezus, wat een ontgoocheling.

Kant A is juist leuk.

avatar van latrat
KAnt A is wel leuker ja, maar het blijft een algemene bagger film. Kom nu, mensen flauw doen vallen met een potje gel? De acteerprestaties? De VERSCHRIKKELIJKE 'effects' (1990 he...) De steeds maar herhaalde flashbacks? beugh.