It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van White Trash
Dr zit een clown in dus comedie ofzo niet erg logisch.. Maar ik had dan altijd al een hekel aan clowns, door deze film is het niet minder geworden iig

White Trash schreef:

Ik heb nog nooit een Clown in het echt gezien.
Maar als er op eens eén achter me staat zal ik me wel verrot schrikken. xD

avatar van Al DeNiro
Jeugdsentiment deze horrorfilm.

Het verhaal van Stephen King over een groep volwassen, dat weer getreisterd worden door de duivelse clown uit hun kindertijd is origineel en er zitten genoeg enge scenes in.

Leuk om weer eens een keer te zien maar meer ook niet. Verhaallijn wordt langzaam opgebouwd maar is toch wel een beetje saai in mijn ogen en het einde van de film vond ik ook tegenvallen. Na een paar keer de clown gezien te hebben gaat die ook vervelen. Ik vond de film ook totaal niet eng of spannend. De acteerprestaties vond ik ook wat tegenvallen wat duidelijk maakt dat het om een film ging die duidelijk voor de tv is gemaakt. Beeldkwaliteit dvd was redelijk goed voor een een film uit 1990 alleen jammer dat de film alleen een 2.0 bevat. Voor mij is de film 2,5* waard.

avatar van dvd-me
Al DeNiro schreef:
Jeugdsentiment deze horrorfilm.

Eng? Is dat woord niet een beetje vergezocht?

dvd-me schreef:

Eng? Is dat woord niet een beetje vergezocht?

Ehm... Bij het Genre Horror?

avatar van Hip-Hop Drunkie
Niks engs aan deze film aan vind ik persoonlijk ik vind die clown juist grappig en ik kan er wel inkomen dat de mensen die deze zogenaamde "enge " scenes eng vinden maar die vind ik juist grappig....

Hip-Hop Drunkie schreef:

Mwah... Grappig niet echt.
Eerder amusant ofzo.

avatar van lykathea
Eigenlijk wel behoorlijk grappig. IT maakt zelfs grappen, dus ja...

lykathea schreef:
Eigenlijk wel behoorlijk grappig. IT maakt zelfs grappen, dus ja...

Ja, het is een clown...

Is your refrigarator running?
Yes?
Well then you better go catch is.

avatar van lykathea
Bijna goed

Wel de scene die ik in gedachte had, inderdaad. Ik kan best begrijpen dat de wat jongere kijkers die diepe lach van hem als hij over die railing hangt óók als eng kunnen ervaren, maar ik lag in een deuk.

avatar van Donkerwoud
En mijn trauma voor clowns was geboren. Als jong knulletje heb ik hier dagen, zo niet weken, om wakker gelegen. Laatst nog eens voorbij zien komen en wat is het eigenlijk een knullige film. Teveel bloederige momenten zodat het op een gegeven moment eerder lachwekkend dan eng wordt. Maar leg dat maar even aan een 12-jarige uit...:P

avatar van namingway24
Tim Curry als Pennywise is een icoon uit mijn jeugd. Die lach in combinatie met de creepy make-up werkt nog steeds heel effectief. Hij is voor mij de reden dat een eventuele remake niet zou werken.

En nu blijkt er dan toch een nieuwe film te komen. Ik ben erg benieuwd hoe ze dit boek gaan aanpassen voor de bioscoop.

avatar van KYUSS
prima film en ben benieuwd naar de remake ! hopen dat ze het einde wel een beetje anders aankleden want dat is toch wel een domper.... toch 4 *

avatar van Conspiracy
Ja maar eigenlijk was de serie van 3 uur al een beetje te kort.
Tenminste als je het boek wilt aanhouden.
Nu maken ze er een speelfilm van ongeveer 100 minuten.
In mijn ogen is dat veelte weinig.
En eigenlijk heb ik ook wel medelijden met de gene die Curry mag gaan opvolgen. Want die zal nog wel een hoop shit over zich heen krijgen.
Ik heb altijd gehoopt op een remake.
Maar deze gaat heel moeilijk worden.
Ik heb er niet echt vertrouwen in. Maar ik hoop echt dat ik het mis heb.
Waar de mini serie grotendeels in de jaren 50 afspeelt, zal deze in het heden afspelen.

avatar van jumpstylemovie
Weer een grote twist aan het verhaal. Dat gaat niet goed

avatar van marcjeb
Ik vond het vroeger echt zo'n enge serie, die clown was gewoon zo Eng:P!! maar goed ik vond het verhaal leuk en goed te volgen, ben benieuwd naar de film die in de maak is. Ik verwacht er neit veel van.

Vele vonden deze film op joneg leeftijd ook weer niet eng .. ? maar toen ik hem keek toen ik rond de 9 was ofzo, en toen de film nog erg van die tijd was qua effecten,camera,beeld,geluid was het een goeie film en als je dan als jochi van 9 ook nog eens kijk was het dus een ehftige horror

avatar van Idol
Conspiracy schreef:
Ja maar eigenlijk was de serie van 3 uur al een beetje te kort.
Tenminste als je het boek wilt aanhouden.
Nu maken ze er een speelfilm van ongeveer 100 minuten.
In mijn ogen is dat veelte weinig.
Ik heb altijd gehoopt op een remake.
Maar deze gaat heel moeilijk worden.
Ik heb er niet echt vertrouwen in. Maar ik hoop echt dat ik het mis heb.

Wie zegt dat ie 100 min gaat duren?
wellicht gaat deze film ook 3 uur duren... kan toch?

film_kaza
It blijft een goeie film. Het heef alles zo'n beetje. Humor, spanning, drama, romantiek, goed verhaal en goeie muziek. Terwijl het nergens echt eng word Tim Curry doet het erg goed als Pennywise the Dancing Clown, hij is juist erg grappig.

Ik ben één van de weinige die geen problemen had met Its ware gedaante. Ja, je hebt inderdaad iets van "Is dat het? Zo simpel..". Maar het hoort bij het verhaal en ik stoorde me er niet aan.

avatar van Conspiracy
Idol schreef:

Wie zegt dat ie 100 min gaat duren?
wellicht gaat deze film ook 3 uur duren... kan toch?

Er stond op internet dat ze er een speelfilm van ongeveer 100 minuten van wouden maken.
Van mij mag het gerust 3 uur duren hoor.

Conspiracy schreef:

Van mij mag het gerust 3 uur duren hoor.

Maar niet in één keer. Dan in meerdere delen ofzo.

avatar van AmazingPP
Ben erg benieuwd naar de remake. Meestal voorspelt het niet veel goeds. We wachten rustig af...

Als het origineel heel goed is, maar dat is hier niet echt het geval hoor. Lijkt me ideaal voor een remake, dit verhaal...

avatar van melanie178
gotti schreef:
Als het origineel heel goed is, maar dat is hier niet echt het geval hoor

Ken maar weinig boekverfilmingen die beter zijn dan "It"

Remi
It is zeker niet de slechtste boekverfliming, maar ook zeker niet de beste. Hopelijk kunnen ze met de remake het belabberde einde wat aanpassen. Ik ben er opzich wel benieuwd naar.

Oh ja, het einde.
Dat mag inderdaad verbeterd worden.
Mijn stem is hier echt omlaag gegaan vanwege dat ronduit verschrikkelijke einde! Ze zullen nu wel wat beters verzinnen.

avatar van Idol
Hoop zo dat Tim Curry weer pennywise wordt!!!

avatar van movieaddictt
De remake wordt veel beter, hopelijk niet 3 uur.
Ik hoop overigens niet dan ( IDol ) tim curry het gaat doen.
al deed hij het heel goed hoor.
Ik zou zeggen dat ze opnieuw moeten beginnen, met een schone lij, andere acteurs van zelfsprekend.

K'kijk er naar uit

melanie178 schreef:

Ken maar weinig boekverfilmingen die beter zijn dan "It"

Vooral het gedeelte met de kinderen is sterk; de film zakt echter in elkaar tijdens de verhaallijnen met de volwassenen. En vergeet het immens stupide einde niet.
Nee, dit lijk me ideaal voor een remake.

gotti schreef:

Nee, dit lijk me ideaal voor een remake.

Vind allebei wel goed, maar dat kinderen het hele eerste deel in nemen is niet goed.