It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van Hip-Hop Drunkie
Die clown is zeker en vast geweldig, maar als ze dan op het einde van de film "IT" willen verslagen blijkt het zo'n spin die uit één of ander spookhuis is ontsnapt te zijn....

Vond eigenlijk enkel de scenes met Pennywise geweldig, verder was het maar matig....

avatar van komerad
puur jeugdsentiment vette film

wat een kutfilm

avatar van X.MagnuM
Ik vond de film erg orgineel!
Alleen vond het eerste deel spannender, deel2 was ook wel oke.
Leuke film

Shelly_x0x schreef:
wat een kutfilm

trauma aan overgehouden zeker

avatar van Bob Gray
Het is dat Tim Curry Pennywise vertolkte want anders was dit echt een gedrocht geweest. Van vrijwel iedereen matig tot erg slecht acteerwerk behalve de jonge Bill die ik vrij aardig vond. Maarja wat verwacht je ook van een tv-film met beperkt budget.

3.0* voor m'n favoriete badguy.

avatar van N811
Ik vond de kinderen niet zeer slecht, maar ook niet erg goed acteren.
Tim Curry(Pennywise) maakt de film,

het boek was erg spannend en de film was wel leuk maar niet spannend ofzo ik had er wat meer van verwacht...

N811 schreef:
Ik vond de kinderen niet zeer slecht, maar ook niet erg goed acteren.
Tim Curry(Pennywise) maakt de film,

Zonder de impact van Pennywise zou de film allang vergeten zijn. Enige goede aan de miniserie.

avatar van lykathea
Een film getiteld IT die gaat over een moordlustige clown zou inderdaad vrij veel impact verliezen zonder die moordlustige clown

avatar van N811
Wouter schreef:

Good answer

avatar van Hip-Hop Drunkie
Wouter schreef:

Vind ik ook van deze film.

avatar van v2000
Interessant verhaal en best wel spannend. Het einde is inderdaad enigszins teleurstellend. Typisch een film die beter niet verfilmd had moeten worden. Waarschijnlijk is het boek vele malen beter.

Erg mooie titel, maar...
Godverdomme, wat haat ik clowns.

avatar van Cassius
Niet echt bijster spannend. Begint wel aardig, maar wordt naar mate het einde nadert steeds slechter. Vooral de spin is een anti-climax. Aangezien de stukken met de clown me wel boeiden en ik hem heb uit kunnen zien (ondanks dat ik hem iets te lang vond) toch 3* voorlopig.

G to the J
mwhahahaha, mijn eerste horrorfilm.
Vond hem toen ik 13 was echt eng.

Maar nu is de film wel lachen. deze film heeft gewoon iets pakkends.

G to the J schreef:
mwhahahaha, mijn eerste horrorfilm.
Vond hem toen ik 13 was echt eng.

Maar nu is de film wel lachen. deze film heeft gewoon iets pakkends.

WHaha ja echt wel, alleen is deze film wel voor bassie gemaakt!

avatar van Bounty
Het was ook mijn eerste Horrorfilm waarvan ik dacht: " Damn deze is echt eng(11 jaar)"!

Maar ik zou hem graag nog eens willen zien, het is zo'n geweldige film. Maargoed, zoals veel mensen zeggen: "het einde is niet echt waarvan je denkt top einde". Maar er zit weldegelijk spanning in deze film! Nog steeds na die aantal jaren.. Ge-wel-dig! 4*

Grtz,

Ik zie Tim Curry er echt niet in :-O
Vooral niet als je hem vergelijkt met hoe hij er in Scary Movie 2 (2001) uitziet.

&

Nice job met schminken.

jumpstylemovie schreef:
Ik zie Tim Curry er echt niet in :-O

Nice job met schminken.

Dat zeker, alhoewel je met een wat beter shot van Pennywise de gelijkenissen wel zou kunnen zien.

Die lach van Tim Curry herken ik uit duizenden, met of zonder schmink.

avatar van Denden 100 Piek
lykathea schreef:

Die lach van Tim Curry herken ik uit duizenden, met of zonder schmink.
Absoluut, maar het zijn ook zijn wenkbrauwen. ik keek laatst The Colour of Magic, en daar lijkt hij als hij boosaardig kijkt zoveel op zijn It-personage.

avatar van jumpstylemovie
Ik zie nu dat het gaat om een Miniserie.
Ik wil hem toch heel graag zien.
Op TV zal die wel niet gauw komen.
Misschien kan ik hem ergens op DVD kopen, wetend met het feit dat ik hem misschien minder leuk dan verwacht vind.

avatar van jumpstylemovie
Ik heb hem gister op Dvd gekocht en bekeken.
De film legt alles uit en heeft daar ook ruim genoeg tijd voor.
Misschien ietsje teveel tijd.
Tim Curry in een geweldige rol.
Helaas was het einde ronduit verschrikkelijk.
Teminste.... met de verwachtingen die je krijgt als de film steeds meer op gang komt.

Slapeloos nachtje gehad terwijl, toen ik hem keek, ik hem niet eng vond...

avatar van tommykonijn
Zit hier komedie in ? Op IMDB staat dat genre namelijk aangegeven, maar als ik het zo zie....

avatar van lykathea
Voor mensen onder de pakweg 12 jaar, of mensen met coulrofobie kan dit toch behoorlijk angstig zijn.

Voor de rest is dit naast wat spannende gedeeltes toch een op en top komedie, lijkt mij, vooral als Pennywise weer eens verschijnt.

"beep beep, Ritchie"

lykathea schreef:

"beep beep, Ritchie"

Ik ben nu 14 en kon er slechter tegen dan verwacht.
Precies wat er gebeurde bij The Exorcist (1974) maar dit maal veel minder erg. Wel de reden waarom ik clowns haat. ^^

tommykonijn schreef:

Een clown zou in dat genre kunnen zitten, maar in dit geval zit IMDB er volgens mij gruwelijk naast.

Remi
Dan zou imdb misschien een horror/komedie bedoelen, maar dan zitten ze er nog steeds naast. It bevat te weinig komische elementen om als komedie te betitelen, want dan is vrijwel elke film wel een komedie te noemen.

avatar van lykathea
Imdb noemt 7 genres dus in dat opzicht mag het komische element (wat natuurlijk niet dominant aanwezig is, maar toch vrij vaak terug komt) natuurlijk niet ontbreken.

Remi
Ik zie het inderdaad, maar erg raar. Hoe kun je It nou bijvoorbeeld onder het genre 'avontuur' plaatsen, omdat het op meer dan drie locaties gefilmd wordt? Imdb zal er vast wel een reden voor hebben, maar ik vind het raar.

avatar van lykathea
Waarschijnlijk alleen door die laatste scene. Vreemd, inderdaad.