You've Got Mail (1998)

2,83

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Nora Ephron
met Tom Hanks, Meg Ryan en Steve Zahn

Kathleen Kelly (Meg Ryan) en Joe Fox (Tom Hanks) bezitten beiden een boekhandel in New York. Kathleen heeft een klein, gezellig kinderboekenwinkeltje en Joe bezit een van de grootste boekwinkelketens in Manhattan dat door zijn gigantische kortingen elke concurrent in de buurt uit de markt prijst. Joe en Kathleen zijn in het dagelijks leven dan ook elkaars vijand. Maar zowel Kathleen als Joe hebben op het Internet hun grote liefde gevonden. Dagelijks chatten ze met elkaar zonder dat ze elkaars identiteit kennen. Dan blijkt dat Joe en Kathleen achter de pseudoniemen schuilgaan, met alle romantische ontwikkelingen als gevolg.

154 BERICHTEN16 MENINGEN

avatar van tommykonijn
geplaatst: 16 juli 2015, 13:35 uur [permalink]
Gisteravond sinds lange tijd weer eens gezien. Ik vind het nog steeds een leuke romcom die eigenlijk nergens verveelt. Hanks en Ryan zijn goed op elkaar ingespeeld en dit, in combinatie met de mooie plaatjes van Manhattan, zorgt voor een leuke sfeer. Af en toe misschien iets te zoetjes en ik vond het ietwat vreemd dat er bij Kathleen geen belletje ging rinkelen na een aantal dingen die Joe zei of liet doorschemeren, maar oké.. In ruil daarvoor krijg je wel een film die eigenlijk precies de romcom definieert: er zit genoeg romantiek in, evenals de nodige (geslaagde) humor. Binnen het genre kwam het dus op mij inderdaad wel over als de perfecte film. Ik verhoog met een halve ster.

avatar van Vinokourov
geplaatst: 3 januari, 12:45 uur [permalink]
Dit is een bewerking op de klassieker Shop Around the Corner (die ik ook al niet briljant vond) en eigenlijk wordt Sleepless in Seattle gewoon dunnetjes over gedaan. Kortom, dit is uitgekauwd formulewerk met Tom Hanks die er maar wat van probeert te maken en de immer irriterende Meg Ryan. Verhaaltechnisch is het boeketreeks-niveau en ik denk dat ik met 2,5 ster nog iets te mild ben. De tijdsgeest (al die chat en mail-interfaces zijn nu allemaal achterhaald 😛) vond ik nog wel grappig om te zien, dat zal het wel zijn.

geplaatst: 21 januari, 11:50 uur [permalink]
Deze film is ondertussen een van de grootste klassiekers uit de filmwereld.
Wie zou hem nog niet hebben gezien ?
Was bij mij wel een hele tijd geleden, maar vind het nog steeds een van de betere romantische komedies.
Met zeer goede vertolkingen Van zowel Tom Hanks als Meg Ryan.

avatar van Miszmi
geplaatst: 5 augustus, 16:23 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik heb inmiddels veel romcoms gezien, maar dit is toch één van de minste. De film is langdradig, het verhaal komt nergens echt op gang en over het komedie gedeelte valt al helemaal niets te zeggen, daar was niets van te zien. Ik heb er lang naar uitgekeken om deze te kijken en eindelijk zag ik hem op Netflix verschijnen. Mogelijk heb ik door het lange wachten veel te hoge verwachtingen gekregen.

De acteerprestaties is niets op aan te merken, zowel Tom Hanks (waar ik over het algemeen en groot fan van ben) als Meg Ryan doen het uitstekend. Helaas kunnen ook zij ook de film niet redden voor mij. Uiteraard leven we inmiddels al een tijdperk dat internetten, chatten, mailen etc. normaal is geworden. Deze film was voor die tijd wel uniek en vernieuwend. Toch zijn er in de film geen verrassingen te vinden, terwijl mij dat niet al te moeilijk lijkt met zo'n vernieuwend onderwerp.

Je zit erop te wachten dat ze haar deuren sluit, eveneens dat ze vrienden worden en dan dat zij er ein-de-lijk achterkomt. Werkelijk geen onverwachte dingen dus. Zonde. Het waren voor mij twee hele lange uren en slechts door de acteerprestaties kan ik het nog 1,5* voor geven, de film over het algemeen zou van mij nog veel minder krijgen.