Shark Night 3D (2011)

Horror / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met Sara Paxton, Alyssa Diaz en Dustin Milligan

Een groepje van zeven studenten brengt een weekendje door in een huisje aan een meer om er een kleine vakantie te houden. Wanneer de vrienden aangevallen worden door bloeddorstige haaien, zullen ze alles op alles moeten zetten om niet aan hen ten prooi te vallen.

avatar van sinterklaas
Wat een behoorlijk foute film en je kan uiteraard ook meteen zien dat het van de regisseur van Final Destination 2-4 en vooral Snakes on a Plane is.

In het begin dacht ik dat deze film erg weinig zou verschillen in vergelijking met Piranha, maar dat is toch niet helemaal het geval. Afin, het is weer als het ouwe: een groepje hitsige, testostrongierende afgestudeerden gaan naar een eilandje in de meren van Louisiana om eens flink de beest uit te hangen, want daar zijn ze uiteraard flink aan toe. Afin, alles loopt op zijn rolletjes, maar het feest word al gouw verstierd als er eentje word aangevallen door een....??? Wat dus later haaien blijken te zijn. Nou, dan is het paniek geblazen, soms heldendom en die haaien die knorren maar om hun lekkere snacks die zo voor het grijpen zijn als ze maar het water hoeven te betreden. Maar toch is er wel weer meer dan dat....

Waarbij we toch inene omslaan tot een soort psychothriller. Die haaien waren namelijk door "bekenden van hun" in het meer gedropt. Waardoor de (overgebleven) crew, het niet alleen tegen de haaien op moet nemen maar ook tegen hun. Ook grappig dat die haaien op afstand bestuurd werden met een camera in hun. Of heb ik dat verkeerd.

Ach, Mwoah, de gemiddelde hier is natuurlijk niet al te best maar ik heb er wel van genoten. Ellis heeft wel een vreemd gevoel voor humor weet ik nu wel. Benieuwt wat zijn volgende "beesten" project word (een nieuwe Homeward Bound mag ook)

avatar van Parisa
Wat een slechte film. Zoals hierboven is gezegd valt hij niet eens in de categorie zo-slecht-dat-hij-weer-leuk-wordt.

Het verhaal is slecht en saai, de personages zijn niets waard, van acteren is geen sprake, de haaien zien er niet uit.
Maar ik miste dus de humor om hem een hoger punt te kunnen geven.

1* Voor deze poging en de blonde 'hunk'.

avatar van mikey
Brave monsterfilm zonder humor, zonder spanning en de lelijkste computer effecten ooit. Je kan beter Piranha 3DD opzetten waarin tenminste nog opgepompte strippers uit Las Vegas hebben gepositioneerd als compositiemateriaal. Maar dat is ook geen excuus om die film op te zetten.

Slechtse film van 2012!

avatar van danny61
van dat soort films zijn er al een hele hoop van gemaakt en dan is toch wel de slechtste .
Bij het begin van de film was het nog veel belovend maar later werd het helemaal niks meer .

Om van het einde maar te zwijgen zeker ik geef 1 op 10

avatar van steefke
ik heb al betere films gezien van dit genre.
vond het niet spectaculair en zeker niet spannend genoeg om meer te scoren dan een 2

Veel kun je natuurlijk niet verwachten van zo’n film, en mede door de lage verwachtingen is het nog best een vermakelijke film. De stereotypen zijn leuk hier (deels ook onbedoeld) en de setting is prima. De film neemt zich soms te serieus maar dat is hier wel zo leuk.

avatar van Gang_Star
Shark night is weer zo'n type film, die we al veel vaker hebben gezien. Anno 2011 is het resultaat niet beter dan andere eerdere werken met als hoofdlijn een haai in het verhaal. Een vrij standaard horrorfilm, die niet uitblinkt, niet erg vermaakt, maar tegelijk ook niet vreselijk slecht is. Gemiddeld.

Leuk begin met het jetski-ongeluk enzo maar wat gebeurde er in godsnaam in het 2de deel? Ik geef 1,5 voor het begin.

avatar van Lynnl
Ik geef deze film een 2.0.
Er is eigenlijk niet veel aan. het is allemaal standaard en er zitten geen verschiet momenten in.
Hier thuis vonden we het eigenlijk belangrijker hoe het met de hond afliep en als er iemand bijna opgegeten werd schoten we in de lach..
kortom als je niks te doen heb is het wel een film dat je kunt kijken maar beschouw hem niet als genre horror.

Lynnl

avatar van Hollywood-west36
Ach, ok.. Matig acteerwerk over het algemeen, verder redelijke special effects en die Sarah Paxton is eigenlijk gewoon een super lekker wijf, dus zeker voor een keer de moeite waard;-)

edje555
Pulp film !

Sommige scenes zijn wel om aan te zien.
Maar het gaat allemaal wat aan de houterige kant.

ach....
goede leed vermaak.

avatar van Richard_Voorhees
Sara Paxton speelt... een personage die Sara P. heet. Alleen al door dit gegeven weten we al met wat voor film we hier te maken hebben. Werkelijk alle horrorfilm clichés worden uit de kast getrokken voor deze goedkope creature horror. Dit gebeurd met wisselend succes. Zo vond ik de hair metal liefhebbende sheriff nog best grappig, maar helaas zijn daar tegenover twee heel slecht neergezette rednecks die het niveau naar beneden schroeven. Verder had er ook wel wat meer guts & gore in mogen zitten, want veel meer dan wat verkleurend water krijgen we helaas niet te zien. Natuurlijk kan het budget van een dergelijke prent nooit hoog geweest zijn, maar zelfs in lowbudget films kan men wel wat gore voorbij laten komen. De animaties van de haaien zelf gaan er nog net mee door. Men weet het zo in beeld te brengen dat het gelukkig niet al teveel opvalt hoe goedkoop het eruit ziet. De film is uit te zien, maar er zijn wel betere films gemaakt binnen dit subgenre.

avatar van TM Scarface
Standaard haaien, tiener vakantie/weekend film verhaaltje, voorspelbaar.
Spanning miste nogal en vooral een spannend soundtrack ofzo.
Ik heb hem op tv(geen 3d) gezien, ik zou echt niet weten waarom hij in 3d was. Voor die paar keer dat een haai in beeld kwam, nee.
Alles was gewoon heel standaard en niet spannend. Misschien leuk om een keer te zien als je echt niet weet wat je anders kan doen/zien.

avatar van Kondoro0614
Shark Night 3D

Een slechte horror / thriller film waar de haai weer de hoofdrol speelt. Ik dacht dat ik hem nog niet had gezien maar hij kwam me wel bekend voor. Hij is gister volgens mij nog op Netflix geplaatst, dus gelijk vandaag maar even gekeken. Ik heb toch al weekend . Ik vond het verhaal erg mager maar het concept was wel geinig. Ik vond de acteurs matig acteren. Had allemaal wat beter gekund. De haaien zagen er ook niet uit en het verhaal was daarbij dan ook nog eens erg voorspelbaar dus je zat de hele film zonder verassingen. Er werd spanning opgebouwd maar die drong niet binnen. Ik begon zelfs even te spoelen. Zeker leuk om eens mee te nemen maar het is zeker geen topper! Er zijn weliswaar leukere. Maar goed te doen als je even niks te doen hebt want met zijn 1 uur en 30 minuten heeft de film de perfecte duur! De film begon eigenlijk ook al wazig met gelijk een aanval van de haaien maar je kreeg verder niks meer te horen over dat meisje. Had dus echt beter gekund!

avatar van tattoobob
Weer een dertien in een dozijn monster/haaien film die nergens origineel of spannend uit de hoek komt.
Als je de trailer van deze film kijkt heb je waarschijnlijk alle redelijke scenes al gezien.
Acteerwerk net als het visuele gedeelte onder de middenmoot.

avatar van Robertdeniro
Mijn God, hoe slecht MAG een film zijn? Kan me niet voorstellen dat een regisseur dit kan afleveren... de hond was het beste. De haaiebeelden waren zo slecht dat het komisch was, een halve ster is nog teveel. Overslaan!

Dick2008
Wat een moeite doen ze altijd met dit soort films. Shark Night in het haaienmeer. De 3d zal wel zal vooral bedoeld zijn voor de onderwaterscènes want die zien er nog wel goed uit. Het begint hilarisch maar daarna weten ze de film eigenlijk nauwelijks interessant te maken. En gaan ze het nog wat rekken tot het eigenlijke verhaal over die haaien aan de orde komt, wat erg standaard is. De haaien zijn op zich niet zo slecht maar reageren te langzaam. Kan leuk zijn voor horrorliefhebbers. 2.0

avatar van K. V.
Hm, geen bijzondere film deze. Voor het verhaal of de cast hoef je niet te kijken.
De film ziet er nog behoorlijk uit, maar het 3D lijkt me maar eerder een verkoopspraatje dan een echte meerwaarde.
Geen must-see, maar ook niet super slecht. 'k had er geen grote verwachtingen bij en gelukkig maar.

Niet echt wat ik er van had verwacht.
Zit helemaal geen spanning in.
Het is meer een mooie grieten show dan een horrorfilm.

Hoe idioot en slecht kan een film zijn ?
De deze dus.
Een welverdiende 0,5 *

reporterxyz schreef:
Hoe idioot en slecht kan een film zijn ?
De deze dus.
Een welverdiende 0,5 *
Het kan nog veel beroerder hoor, ga 'Piranha 3DD" maar eens kijken.........

avatar van xxERWINxx
Middelmatige haaienfilm, een kruising tussen Piranha en normale haaienfilms.
Beetje van hetzelfde dus waarin een stel vrienden op vakantie gaan en al snel word er 1 aangevreten door een haai, daarna word het alleen maar erger.
Echt verrassend word hij niet en ook niet spannend.
Al met al leuk om eens gezien te hebben, maar hij lijkt veel op de meeste andere haaienfilms.