• 8.605.038 stemmen

Words and Pictures (2013)

Drama / Komedie | 111 minuten

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada / Australië

Geregisseerd door: Fred Schepisi

Met onder meer: Clive Owen, Juliette Binoche en Keegan Connor Tracy

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Words and Pictures

"Is a man worth more than his words, a woman worth more than her pictures?"

Jack Marcus, een leraar Engels (Clive Owen), daagt de kunstlerares van de school, Dina Delsanto (Juliette Binoche), uit voor een 'gevecht' tussen woorden en beelden. De studenten kiezen onderling welke van de twee het belangrijkste is. Ondertussen bloeit er ook een onverwachte romance tussen de twee.

image

avatar van blurp194

blurp194

Een leuk gegeven, goed bedacht qua uitgangspunt en uitwerking. Helaas is de in de omschrijving genoemde onverwachte romance ook wat ongeloofwaardig - geen sprankje van chemie te bekennen tussen Clive Owen en Juliette Binoche. En nou ik het toch over Clive Owen heb, zijn karakter mist teveel de achtergrond waaruit zijn gedrag wat gemotiveerd wordt - en hij is volstrekt ongeloofwaardig als alcoholist, met een flesje wodka achter de kiezen ziet hij er nog steeds zo fris als een hoentje uit en van katers lijkt hij ook al geen last te hebben.

Foutjes in de regie en in de casting, laat ik het daar maar op houden.

avatar van Brabants

Brabants

Deze film heeft een ontzettend boeiend script, met een geweldige mix van inspiratie en menselijke worstelingen. De onverwachte romance bestaat niet louter uit issues, maar vormt zich uit de schepping van ideeën in woord en beeld. Clive Owen en Juliette Binoche lijken geroepen persoonlijkheden voor deze karakters en zetten het dan ook zeer overtuigend neer.

gauke

Het enigszins pretentieuze verhaal verliep volgens de alom bekende weg: twee eenzame mensen ontmoeten elkaar en helpen wederzijds om hun depressies te boven te komen. Ondanks leuke woordgevechten miste de film scherpte en duurde ie te lang. Het subplot over leerlingen die woorden en afbeeldingen gebruikten om elkaar te bezeren kwam bij mij over als een vreemde eend in de bijt. Dankzij Clive Owen en Juliette Binoche toch het aanzien waard. Maar alles bij elkaar toch een film die je snel weer vergeet.

stinissen (crew films & series)

Heerlijke film en ik vond de cast juist wel geweldig met twee kanjers namelijk de breekbare gevoelige Juliette Binoche en de rauwe met het hart op de juiste plaats Clive Owen. De film zit vol met heerlijke one-liners en heeft een prachtige soundtrack en wat erg belangrijk is de film kijkt heerlijk weg en laat je met een warm gevoel achter.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

stinissen schreef:

Perfect verwoord en geheel mijn mening.

Dus een aanrader in alle opzichten en natuurlijk zoals altijd een geweldige Juliëtte Binoche en Clive Owen mocht er ook zijn.

avatar van Koerok

Koerok

Geen film die me erg lang zal heugen, maar wel een waarmee ik me prima heb vermaakt. Leuke rollen van Owen en Binoche (waar ik sinds Trois Couleurs: Bleu (1993) al een zwak voor heb).
Het gedrag van Clive Owen vond ik af en net iets te cliché. Het wat te voorspelbaar. Toen hij het goedmaakte met de manager van The Huntsman wist je al dat hij zich in een later stadium zou gaan misdragen. Verder vond ik het een leuke en charmante film.

avatar van Dominootje

Dominootje

Een interessante film.. Helaas verpestte de overacting van zowel Clive Owen als Juliette Binoche de film op bepaalde momenten..

avatar van The Goss

The Goss

De eerste 3 kwartier had ik wat moeite met de film. Kwam er niet lekker in, maar daarna kreeg de film in mijn ogen meer diepgang en werd ik toch meegesleept in het verhaal. Prima rollen van Owen en Binoche.

avatar van Suske010

Suske010

Ik hou van Rom-coms van maar deze kon mij maar weinig boeien. Ik had geen klik of enige sympathie met de hoofdrolspelers. Daarnaast voorspelbaar, wat op zich niet erg hoeft te zijn, maar dan moet dat op andere punten gecompenseerd worden en daar is hiet helaas totaal geen sprake van.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

Clive Owen speelt erg goed in deze enigsinds voorspelbare romcom (welke film is tegenwoordig niet voorspelbaar?)

avatar van Movsin

Movsin

Het duurt een hele tijd voor ge "in" de film geraakt omdat het eigenlijk wel een beetje onzinnig overkomt, maar gaandeweg toch wat meer respect voor de vaak gevatte, spittante dialogen en gezegden.

De studenten zijn natuurlijk super intelligent en dat er iets groeide tussen La Binoche (toch een grote dame van het doek) en Clive Owen zag ge van ver af komen, al kreeg ge daarbij toch ook wel een meewarig gevoel.

Typisch Amerikaans drama-komedie, die zeker niet lang blijft hangen. Zelfs de schilderwerken lieten geen indruk.

Werk zelf al geruime tijd in het onderwijs, dus Clive Owen als leraar is bekend terrein.

Iemand die met hart en ziel lesgeeft volgens de niet-geijkte paden. Zo zien wij het graag.

Juliette Binoche al jaren een van mijn lievelingsactrices, sinds Chocolat en nog steeds uitstekend.

Laatst nog de film Sils Maria gezien, waarin ze een eigenaardig karakter speelt in een rare fase van haar leven.

De film hier is leuk, aangenaam en op een bepaalde manier langdradig omdat de verhaallijnen vrij langzaam worden afgespeeld. Of ik ben veel sneller geworden, wat natuurlijk ook kan.