Never Back Down 2 (2011)

Alternatieve titel: Never Back Down 2 - The Beatdown

Actie

geregisseerd door Michael Jai White
met Alex Meraz, Evan Peters en Jillian Murray

De voormalige bokser Zach, de getalenteerde Mixed Martial Arts-vechter Tim, de veel getreiterde winkelbediende Justin en de worstelaar Mike hebben allemaal een verschillende achtergrond. Maar ze delen allemaal dezelfde passie: vechten. Ze worden al snel loyaal aan hun gezamenlijke, onorthodoxe trainer Case, een voormalig UFC-kampioen die zijn beste tijd heeft gehad. Case leert hen veel meer dan alleen vechten en bereidt hen voor op een wedstrijd genaamd de 'Beatdown', die gerund wordt door een lokale schooljongen en de impresario Max. Wanneer hun mentor erin geluisd wordt door een stel foute agenten, slaan de mannen de vuisten ineen om de verrader te vinden.

avatar van Daan258
deel 1 was heel erg vet.
ik hoop dat dit ook wat is, snel maar is kijken

avatar van thtboz
Lil Funk schreef:

Eindelijk! ik dacht dat ik de enige was die Machida te gek vind!

Naar mijn mening is Machida een van de top 3 light heavyweigths.

Ik vond deze film niet slecht, alleen soms was het acteerwerk echt dramatisch...
Een leuke voor de MMA fan, ook al moet je te veel letten op open counter kansen die gemist worden en het gemak dat sommige ground transitions gaan. Ik heb mij in ieder geval wel vermaakt.

avatar van Imperial Figure
Nog steeds zo cliché en standaard als een a la karate kid achtige film met aardig tot slecht acteerwerk.
Maar de geografie is echt strak en vlekkeloos waardoor het gelijk als een groots product aanvoelt.
Michael Jai White mag dan niet in The expendables 2 zitten, hij brengt zijn talent gewoon zelf voort met deze film wat hij zelf heeft geregisseerd.
Geografie is ook gewoon goed in beeld gebracht waardoor het mooi is om naar te kijken, verveelde me totaal niet.
Michael Jai White is the man, wil meer van die dude zien.

Vond deze stukken beter dan het eerste deel.

avatar van Naomi Watts
Geografie? Het is geen nieuw deel van de docu earth of o.i.d.

avatar van rep_robert
Die poster nodigt niet echt uit om te gaan kijken Lijkt eerder een goedkoop in elkaar geflanste demonstratie dvd als je de poster mag geloven hehe.

avatar van Daan258
Tja was best een redelijke film.

was zeker niet zo goed als het eerste deel maar ik heb me er wel mee vermaakt.
het acteren was wel behoorlijk aan de slechte kant, verhaal was ook niet geweldig maar sommige fight scene's maakt het dan wel weer goed.( ook al zag het bloed er wel een beetje nep uit )
wat ik wel erg leuk vond aan dit deel dat lyoto machida heel even in de film zat

Zeker niet zo goed als het eerste deel maar deze film krijgt wel een voldoende.

avatar van mixmaster
matig 2e deel van de 1e Never Back Down.
vecht-scenes zijn best goed , zo ook de trainingen.
de rest is B-film kwaliteit.

avatar van Gang_Star
De film is redelijk. Kan helaas niet tippen aan het superieure 1e deel, maar kan er aardig mee door. De film moet het hebben van de beatdown, waarvoor er eerst lang getraind wordt en het leukste gedeelte van de film ook pas echt eindelijk aan het einde komt.
De actiescènes daarentegen zijn van een vrij aardig niveau, waardoor het niet begint te vervelen. Echter is het niet meer dan aardig.

avatar van Jeremiah1989
Was groot fan van Never Back Down, maar deze film is ver onder de maat. Vond het verhaal persoonlijk niet eens B-film waardig! Wat een flut film, jammer..

avatar van schram101
Klagen over het verhaal bij deze film is natuurlijk als klagen over kou in Siberie. Met een ander woord: belachelijk.

Maar het eerste deel van Never Back Down is toch wel een stuk beter dan deze (al scheelt het in mn beoordeling maar een halve ster zie ik). En dat ligt wat mij betreft toch vooral aan de cast. Hounsou en Heard waren de grote pluspunten van deel 1 en dat maakt deel 2 toch nog wel even duidelijk. Ik irriteerde me aan bepaalde personages maar vond het daarentegen heel relaxed deze in elkaar getimmerd te zien worden. Gevechten zijn dan ook best vermakelijk.

De zijplotjes over de moeder in de stripclub en de homofiele vader waren ook verre van interessant trouwens. Maar goed, klagen over het verhaal is verboden vind ik zelf altijd..

Al met al is het zonde dat dit de naam van deel 1 draagt. Films hebben nergens iets met elkaar te maken. Als op zich zelf staande film is is deel 2 best vermakelijk en zo moet je hem denk ik ook vooral zien.

Ps. die poster kan trouwens echt niet..

avatar van Kr!kke
Dit deel kan niet tippen aan het schitterende eerste deel, maar daarom is dit zeker geen slechte film. Integendeel, ik heb me enorm goed vermaakt tijdens het bekijken van Never Back Down 2. Er wordt misschien net dat tikkeltje te veel gefocust op de training, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de zeer leuke actiescènes.

schram101 schreef:

Ps. die poster kan trouwens echt niet..

Grotendeels mee eens
Alhoewel het natuurlijk wel een direct vervolg is. Promotor uit 2 is de NBD junkie van Deel 1.

avatar van Dutchmeister
Damn vergeleken met deel 1 echt in en in triest dit. Slappe conversaties, slap acteren, slap verhaal, alles gewoon enorm slap.

1* voor het fysiek van de opperbaas.

Na het zien van deel 1 zat ik vol met goede verwachtingen. Helaas valt deze film een beetje tegen. Door het zwakke verhaal voel je minder met de vechters mee en zit je niet als bij deel 1 op het puntje van je stoel mee te vechten. Als je deel 1 hebt gezien weet ik dat je deze ook zult kijken. Deel 2 is een aardige B-film maar staat wel onderaan de ranglijst van de bekende vechtsport-films.

avatar van patrick17
Vind het geen onaardig filmpie! Het is geen topper en is ook niet beter dan het eerste deel
maar het heeft een andere insteek. In dit deel zijn er eigenlijk 5 hoofdrol spelers en in het eerste deel waren dit er maar 1 a 2.

Ben zelf wel een fan van Michael Jai White. Deze man bekommert me wel als hij zijn
acties opzet. Het verhaal is wel vrij voorspelbaar. De dingen die gebeuren zijn cliche achtig
maar daar kon ik me niet aan storen.

Leuk filmpie niet meer en niet minder.

avatar van paul83
Dit deel is stukken minder dan de eerste. Waar de eerste nog acteerprestaties vertoonde van normaal niveau slaat deze film de plank volledig mis. De dialogen zijn tenenkrommend, te veel personages met nietszeggende eigen verhaallijntjes en de gevechten worden niet goed in beeld gebracht.

De film houdt zich nog een klein beetje staande door baas Michael Jai White met zijn imposante body, vechttechnieken en zware stem, maar dan houdt het ook op. Ben een fan van de beste man, maar hier slaat hij een flater.

Jai White zou overigens prima passen in deeltje drie van The Expandables.

kansloze opvolger

avatar van levimaster
hij is super allen moet ik hem nog keer weere kijken te lang niet gezien

avatar van hardhiller1992
Na een retevet eerste deel is het vervolg niet om aan te gluren.. Zat er in deel 1 nog een prima verhaal en werd er goed geacteerd, in deel 2 is hier niks van terug te zien. 0 verhaallijn en slechte B-acteurs. Zonde dat het niet bij één deel is gebleven..

Nomak
Naomi Watts schreef:
MMA is what boxing always wanted to be.

En zo is het.
Niet mee eens.

Boksen heeft legendarische strijders als bijvoorbeeld Ali & Tyson die iedereen kent, zelfs iemand die nooit een bokswedstrijd heeft gezien kent deze mannen. De geschiedenis van het boksen heeft ook legendarische wedstrijden als Ali - Frazier, Ali - Foreman, Holyfield - Bowe en nog veel meer. Dat heeft MMA allemaal nog niet.

MMA is nog lang niet zo groot als het boksen ooit was. Probleem is wel dat het boksen tegenwoordig veel minder aantrekkelijk is. Bij de heavyweights heb je de Klitschko broeders, en dat is het dan. Momenteel niemand die een kans maakt tegen die twee.
Probleem voor het boksen lijkt me dat de meeste Amerikanen voor het MMA kiezen waardoor er bij de heavyweights geen Amerikaanse topper meer is. MMA heeft veel meer competitie en is tegenwoordig ook veel aantrekkelijker om naar te kijken.

Maar zelfs nu het boksen niet meer is wat het ooit was zijn de twee best betaalde sporters ter wereld allebei boksers. Floyd Mayweather op 1 en Manny Pacquiao op 2.

Michael jai white redt deze film. De rest is helaas niet veel bijzonders qua acteren en qua vechten. Een 2,5*

avatar van De GeuS
Goedemorgen, lang geleden dat ik zulk houterig acteerwerk heb gezien in een film. Ik moet toegeven het script is ook flinterdun (comicbook nerd veranderd in gespierde skinhead in 3 dagen?) maar dit was echt pijnlijk om naar te kijken. ik ben hier aan begonnen in de veronderstelling dat dit deel I was dus deze kan alleen maar meevallen; 1,5*

avatar van Jammy
Ik zie een hoop reacties dat dit een slechte opvolger was van het 1e deel. Nu moet ik zeggen, dat is het ook. Daarom moet je hem ook niet zien als een opvolgend deel maar als een op zichzelf staande film. Het is geen topfilm, maar als je de bij vlagen slechte acteer prestaties achterwege laat is ie goed.

Ten eerste even een shoutout naar Michael Jai White, een van mijn all time favorites.

Ik vind het leuk als er ook echte vechters meedoen zoals in dit geval dus Machida en Duffee. Dat heeft altijd wel wat.

Het acteerwerk is dus helaas echt dramatisch soms maar toch, de sfeer die door de hele film heen hangt weet me elke keer weer te boeien. Verder maken de fight scenes een hoop goed.
Ook vind ik de trainingen altijd leuk om naar te kijken, al duurde die in deze film aardig lang.
Al met al vind ik dit een goeie film en verdiend het al die negatieve reacties niet, want zeg nou eerlijk, wie klaagt er nou over het verhaal tijdens dit soort films. Je komt hier waarschijnlijk voor de boembats MMA scenes

avatar van boemboem27
wat een geweldig knokfilmpje.
allemaal heel cliché,het hele verhaal etc.
maar lekker verstand op nul en genieten..

avatar van Kondoro0614
Deel 1 vond ik niet zo,

Ik vond dit eigenlijk wel gewoon een leuke film.
Ik kon me avond er wel mee weg kijken.

Alleen was Justin een klote vent,
Weten waarom ? Ga maar kijken haha

3.0

Goeie film. Deel 3 is alleen wel vetter

avatar van Brabants
Het ten tonele verschijnen van Michael Jai White maakt dit tweede deel uit de Never Back Down reeks zeer interessant. Uiteindelijk blijft het bij deze lof en valt er voor de verdere rest weinig positiefs te melden. Een flauw plot en saaie personages maken geen goede film. Waarschijnlijk doet Michael Jai White er beter aan de regisseursstoel te verruilen voor zijn bokshandschoenen en het daar bij te laten.

avatar van Lebarron
Never Back Down 2 is het zwakste deel uit de reeks. Dit keer 4 getroubleerde tieners. Twee prettyboys, een grote vriendelijk reus en een grunger met een minderwaardigheidscomplex. Prettyboy 1 is een arrogante kwal die zichzelf gods gift to women vind en Prettyboy 2 worsteld met de seksuele voorkeur van pa en wil daarom iedereen tonen dat hij een echte vent is. De vier jongens worden getraind door ex-bajesklant Michael Jai White. Het verhaal was vooral gezapig, het acteerwerk belabberd en de gevechten rommelig.