• 8.345.699 stemmen

Geregisseerd door: Stephan Elliott

Met onder meer: Xavier Samuel, Olivia Newton-John en Kris Marshall

Releasedatum: 11 oktober 2012

Plot A Few Best Men

De Engelse jongen David wil gaan trouwen. Dit tot ongenoegen van zijn beste vrienden Tom, Graham en Luke. De wees David wil echter niets anders dan een eigen gezin. Wanneer hij verliefd wordt op de Australische Mia lijkt het er op dat zijn nieuwe leven begonnen is. De nacht voor de bruiloft van David en Mia zijn zijn vrienden vastbesloten om David nog een laatste wilde nacht mee te laten maken. De volgende ochtend ontdekken ze echter de bekroonde geit van Mia's ouders en een zak cocaïne op hun kamer. Als de jongens proberen om de gebeurtenissen van de vorige avond te herinneren komen ze er achter dat de zak cocaïne toebehoort aan een meedogenloze drugsdealer. Wanneer de zak opgegeten wordt door Mia's geliefde geit moeten de jongens snel handelen om de mooiste dag van hun beste vriend niet te veranderen in de slechtste dag.

imageimage

avatar van UltraMovieKiller

UltraMovieKiller

Matige komedie die nergens echt op gang komt. Heb hem wel afgekeken maar had na afloop wel de gedachte: 'had ik maar een andere gekeken..'

Ik zie al snel de amusementswaarde van komedies in echter zou ik deze toch voor iedereen afraden. Aangezien er zoveel komedies zijn dat je ze nooit allemaal kunt kijken is dit er iedergeval eentje om te laten liggen.

avatar van Daphny.

Daphny.

Een beetje de Engelse tegenhanger van The Hangover, maar de hilariteit van laatstgenoemde is ver te zoeken. Ontzettend flauw, heb geen moment gelachen. Echt een slechte film.

avatar van Diederik58

Diederik58

Hilarische situaties, maar helaas niet erg komisch. Had meer in gezeten.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Had er meer van verwacht, maar Kris Marshall is altijd leuk en een paar keer heb ik echt hardop gelachen. Minder: het misbruik van het schaap en het hele vergezochte verhaal.

scorsese

Matige film waarin een vakantieliefde uitmondt in een trouwpartij in Australië. De humor in deze romantische comedie is voornamelijk nogal flauw en sporadisch grappig. De personages zijn voorspelbaar en clichématig. De cast doet het wel aardig.

avatar van Lennon

Lennon

Domme, en niet grappige film... Zware tegenvaller dus

avatar van missl

missl

flauw

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

In de stijl van Four Weddings and a Funeral (1994), verschijnt deze Engelse komedie waar eveneens een schaap in voorkomt. Het resultaat is voldoende.

De film werd geregisseerd door Stephan Elliott. De regisseur maakte o.a. de succesvolle komedie The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994). Deze film werd destijds samen met Muriel's Wedding (1994) een Australische hitkomedie. Elliott heeft een korte cameo in zijn film. Het script van Dean Craig is onderhoudend genoeg, en Olivia Newton-John levert een knappe prestatie. Niet alleen als de losbollige moeder, maar ook als zangeres voor de soundtrack. Grease (1978) was overigens de 1e film die Craig ooit kreeg te zien, waarin Newton-John de hoofdrol van Sandy vertolkte. De titel van deze luchtige komedie diende als een soort onopzettelijke spoof op A Few Good Men (1992). Beide films hebben echter verder niets met elkaar gemeen.

In de stijl van The Hangover (2009), is deze film wel het bekijken waard. Voor de echte liefhebbers is er goed nieuws, want de opnames voor een sequel zijn momenteel in volle gang. Tot nu toe is regisseur Mark Lamprell aan het project verbonden, en heeft Dean Craig wederom het script voor z'n rekening genomen. Maar of we hier op zitten te wachten.......?

3,0 *

avatar van Apollinisch

Apollinisch

Moviestar1979 schreef:

En inmiddels afgerond: A Few Less Men (2017) - IMDb

Theunissen

Malle jongens-komedie film rond een hapsnap bruiloft, van de regisseur van de Komedie / Roadmovie film "The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994)".

In dit verhaal gaan de vakantiegeliefden David Locking (Xavier Samuel) en Mia Ramme (Laura Brent) trouwen op het riante Australische landgoed van de vader van de bruid. David krijgt maar drie vrienden zo gek om het pokkeneind te vliegen en dat is maar goed ook. Dit kleine gezelschap malloten richt al meer dan genoeg schade aan met drank, drugs en slecht doordachte geintjes.

De makers hebben duidelijk de Komedie film "The Hangover (2009)" als voorbeeld genomen en in deze dolle chaos zitten best een paar geslaagde grappen. Een onvergetelijke Komedie film is het niet, en dat pretenderen de makers ook geen moment. Met Olivia Newton-John (natuurlijk bekend van de Muziek / Romantiek film "Grease (1978)", de teen movie crush van regisseur Stephan Elliott, als moeder.

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze ietwat flauwe Komedie film.

avatar van ILDIB

ILDIB

1 keer geglimlacht. voor de rest is het alleen maar slap en bij lange na niet. bordkarton personages. het probeert de truc zoals bij the hangover of american pie maar het is gewoon te nep en slecht. alleen die rooie kwam nog enigzins over..

Onderhond

Matige comedy.

Vooral qua opzet niet al te boeiend. Trouwerij waar een paar beroerde vrienden de boel komen verkloten. Uiteraard is de andere familie welgesteld en speelt de film volop op dat contrast. Daaruit volgen wat redelijk grapjes, maar ook veel vervelende onzin.

Waar de film gelukkig wel scoort is om de mix tussen Britse en Australische humor. Geeft de film toch net wat meer dan de zoveelste Amerikaanse comedy. Al valt de invloed van bijv. een Hangover hier moeilijk te negeren natuurlijk, toch is de invulling net iets grappiger.

Gelukkig duurt de film niet te lang en is het ook nooit voor lange tijd vervelend. Elliott houdt de sfeer best luchtig en het zijn vooral een aantal nevenpersonages (zoals wel vaker) die wat leven in de brouwerij brengen. Niet echt vervelend allemaal, maar echt leuk is het ook niet.

avatar van Brabants

Brabants

• 2020 berichten

A Few Best Men die qua waarderingen mijns inziens veel te laag uitkomt. Je krijgt hier precies wat je ervan verwacht hoe anders met welke gedachtes ga je deze film dan opzetten? Ik vond hem eigenlijk buiten verwachting goed. Leuke karakters en geslaagde humor. Allemaal lekker voorspelbaar maar zoals gezegd dat hoort erbij. Olivia Newton-John is ook nog steeds een feestbeest zeg!