3 Women (1977)

Alternatieve titel: Three Women

Drama / Mystery

geregisseerd door Robert Altman
met Shelley Duvall, Sissy Spacek en Janice Rule

Millie Lammoreaux (Shelley Duvall) en Pinky Rose (Sissy Spacek) werken als hulp in een verzorgingshuis voor bejaarden. Pinky adoreert Millie en gaat daar zelfs zo ver in dat ze haar identiteit probeert aan te nemen.

avatar van de grunt
Ferdydurke schreef:
twee vrouwen, die geïntroduceerd worden als twee duidelijk onderscheiden personages, maar waarvan gaandeweg blijkt dat ze op één of andere manier veel sterker met elkaar verbonden zijn dan aanvankelijk leek, en het perspectief op beiden zodanig verschuift dat het zelfs onduidelijk wordt waar de één eindigt en de ander begint.

Goed stuk.

avatar van Ferdydurke
Dank

Ten overvloede misschien: de drie betreffende films zijn mij, elk op hun eigen wijze, allemaal even lief; maar ik kan me goed voorstellen dat iemand anders de één geweldig vindt, en de andere niks. Ze hebben alle drie hun eigen toon, stijl en sfeer.

Vage trailer.

En dat was de film eigenlijk ook wel.
Ben best liefhebber van Altmans 70s films maar hier kon ik niet erg veel mee.

Tamelijk irritante personages die zich bewegen in een wat merkwaardig Single White Female verhaaltje.

De titel snap ik ook niet.

avatar van Drulko Vlaschjan
Alweer een paar weken geleden dat ik deze zag, dus misschien klopt er niets van wat ik hier schrijf, maar ik weet nog wel dat ik het een zeer aangename film vond. Het begint als een soort luchtige komedie. Zo eentje zonder dolle grappen of oneliners, gelukkig. De sfeer en de dialogen vond ik zeer vermakelijk en fijn om naar te kijken.

Na het ongeluk van Pinky wordt het een stuk dramatischer. Tot slot is het een beklemmend mysterie, waarbij de rolverdeling tussen beide hoofdrolspelers is omgedraaid. De verlegen Pinky is ineens een trut, de onhandige maar zelfverzekerde Millie, die aan het begin enige wrevel opwekte, is ineens een karakter om medelijden mee te hebben. Leuk als een film dat doet, een beetje met je vooroordelen spelen.